Страница 2 от 2

Re: Бедна горивна смес

Публикувано: 14 окт 2019, 18:55
от toly
Ами колега остава да опиташ да почистиш бензиновите инжектори по някакъв начин. Щом има налягане на горивото, остава изпълнителния елемент да е леко запушен. Може да пробваш някаква добавка за почистване или сваляне и чистене на стенд.
[/quote]👍

Re: Бедна горивна смес

Публикувано: 27 окт 2019, 19:46
от toly
Дотук равносметката е:
Налягане на горивото-4.2
Ижектори-почистени и тествани .
Мап сензор сменен без промяна в показанията със сменения.
Ламбда сонда и катализатор сменени .
Междувременно разбрах ,че смученето на въздух не влияе на тримовете при двигатели с МАР сензор.
PCV нова също.
В Хасково трима монтьори вдигнаха ръце . Единия ме кара да преинсталирам софтуера, другия да карам с гориво 100 октана.
Ще търся фордманяка някога ако колата не се разпадне дотогава.😢

Re: Бедна горивна смес

Публикувано: 27 окт 2019, 19:57
от pepy1
Малко предистория: преди години имах специфичен проблем с ескорта, отидох при точния човек във Велико Търново и оставих колата там - просто беше неделя. Разстояние 250 км горе-долу 3 часа. Спокойно можеш да се уговориш с него, да дойдеш да оставиш колата или да изчакаш , ако може да стане до края на деня. Разстоянието ти е същото. Тогава нямаше толкова много транспортни автобусни фирми, и курсовете бяха редки, сега не е така! Само давам идея - ти си решаваш!

Re: Бедна горивна смес

Публикувано: 27 окт 2019, 21:56
от OgiDogi
toly написа:
27 окт 2019, 19:46
...
Междувременно разбрах ,че смученето на въздух не влияе на тримовете при двигатели с МАР сензор...
И по коя логика това е вярно?
Влиза допълнителен въздух, компютърът коригира със затваряне на дросела и веднага работната му карта по TPS бяга на по-малко количество гориво и се налагат корекции.
Нещата не са толкова плоски или кубични - съвременните двигатели се управляват от компютър, който следи многомерен масив от данни. Нормалното пространство (за подреждане на кутийки с данни), с което е свикнал човек е с 3 измерения и нужното се намира по координати ширина-височина-дълбочина. За компютъра не е проблем да работи примерно с 32-измерно координатно пространство, да не прекаляваме - при масовите автомобили от по-новите поколения обикновено е само 5-6-8-измерно. Когато се променят координатите на работната точка по едното измерение, компютърът реагира с изместване на някои от останалите, за да докара исканите изходни резултати като задание за обороти и вредни емисии.
Само набързо да изредя основните:
- температура на двигателя
- температура на постъпващият въздух
- позиция на педала
- позиция на дросела
- налягане в колектора / количество постъпващ въздух за единица време
- остатъчно съдържание на кислород в изгорелите газове
- положение на клапан за рециркулация на изгорелите газове
.........

Re: Бедна горивна смес

Публикувано: 27 окт 2019, 22:42
от toly
On engines that use a manifold absolute pressure (MAP) sensor to determine airflow, a vacuum leak does not affect fuel trim because the extra air (pressure) in the manifold is still measured by the MAP sensor.
Нещо подобно четох на няколко места из нета.

Re: Бедна горивна смес

Публикувано: 28 окт 2019, 06:49
от OgiDogi
toly написа:
27 окт 2019, 22:42
...
Нещо подобно четох на няколко места из нета.
Няма лошо - чети, че някои и това избягват да правят.
Да, управлението по МАР дава по-стабилна работа, но това не означава, че не се внасят корекции. За по-старите двигатели, на които управлението на въздуха за празен ход е с байпас на дросела и датчикът за позиция на дросела е обикновен потенциометър, при малки течове няма да има корекция на горивото - ще има корекция на въздуха. На двигател EURO 3-4-5-6 с пряко управление на дросела и сензор с двоен потенциометър, намаляването на въздуха чрез позициониране на дросела под стойността за празен ход се отразява на много параметри, не само на горивната корекция.

Както и да е, да не обръщаме форума в аула. Явно в твоя случай е необходима сервизна апаратура и диагностик с нужните познания да работи с нея.

Re: Бедна горивна смес

Публикувано: 22 ное 2019, 08:53
от toly
Проблемът е разрешен. Оказа се , че вихровите клапи са били изключени заради повреда в регулиращото им устройство. Оттам е влизал повече въздух . Отделно дюзите не са работели оптимално. Вдигна се мощността в ниските обороти както се предполага при работещи вихрови клапи. Разбира се благодарности на Фордманяка който сложи край на дългото лутане. _friends_

Re: Бедна горивна смес

Публикувано: 22 ное 2019, 18:06
от OgiDogi
OgiDogi написа:
28 окт 2019, 06:49
... Явно в твоя случай е необходима сервизна апаратура и диагностик с нужните познания да работи с нея.
Очевидно си намерил, каквото препоръчах :D:

Re: Бедна горивна смес

Публикувано: 23 ное 2019, 15:01
от deathstorm
Радвам се, че си успял да решиш проблема колега. Все пак ми стана интересно, кое точно "регулиращо устройство" на клапите се е прецакало. Принципно ако не работи електромагнитния клапан набива грешка. Другия директно управляващ елемент е вакуумния актуатор, който би трябвало да е доста надежден. Би ли разяснил, ако имаш информация. Също така ако може да кажеш как са тримовете, по-конкртно дългия сега?

Re: Бедна горивна смес

Публикувано: 23 ное 2019, 20:36
от toly
Дългия трим е 7.80 на празен ход и 3-4 при по-високи обороти. Другия въпрос ме затруднява. :x

Re: Бедна горивна смес

Публикувано: 23 ное 2019, 20:58
от toly
P.S. Който ви каже , че двигателят работи по-добре без вихрови клапи не му се връзвайте. Друг е въпроса колко са надеждни като механизъм. Колата върви чувствително по-добре особено в ниските обороти и не само. Разхода доколкото мога да се ориентирам е същия. :P