Блокира 1.8 TDCI Кънект
Публикувано: 29 окт 2019, 07:40
Отварям тази тема ,за да питам и се съветвам ,както и това да помогне на някой.
Историята е горе долу така ...преди седмица ,от мотора се чува скрибуцане и дрънчене на ламарина....
Оказа се че се е скъсала шайбата на климатика.
Подмених цялата шайба,комплект с магнита и металната шайба която се лепи,мислих да купя направо нов компресор,но реших че ще загубя време да го пълня с масло и фреон ,имам всичко необходимо да ръчкам по климатиците на колите ми.
Един ден колата си беше ок,на втория ден тръгвам през ноща от Пловдив към Видин...по пътя при ускорение се усещаха съвсем леки вибрации в купето,реших че някъде опира генерацията в купето заради разместен или скъсан тампон.15 км преди Видин,на спускане по дълъг наклон ,нещо издрънча в мотора ,освободих от скорост ,мотора си работеше,и след 5 секунди както работеше на празен ход,усетих как затегна и спря ......Колата си продължи по инерция и след 200 метра отбих от асфалта.Първото нещо беше да погледна шайбата на климатика,там всичко беше наред.
Опитах да запаля,стартера не може да завърти мотора.
Включих на пета,заклатих колата напред назад и мотора се освободи .....Чукнах на стартер,мотора върти леко като вентилатор.
Отворих капака на ангренажния ремък,ремъка е натегнат,не е скъсан....при развъртане на мотора,ремъка не се върти... Тоест разпределителния вал ,помпата на рейла не се въртят.Пистовия ремък се върти.
След безброй перипетии да приберем колата ,успяхме да я качим на репатрак и в Пловдив.
Това което е сигурно,че касетата със долния ангренаж не се върти.Каква е причината тепърва ще разбера като започна да разглобявам колата...в момента нямам време,по това което гледам по схемата,мисля че шпонката на вала се е счупила и е превъртяло малкото зъбно колело от касетата,но това е само предположение.....
В Форд ми казаха че на моя модел дураторк 1.8 2009 г.тази шпонка е част от коляновия вал...на по старите преди 2006 шпонката била на шайба и се сменяла....
Надявам се да не се окаже това,но малко ме съмнява....
За инфо,мотора е на 205 000 км.купена от мотопфое,преди 6 месеца съм сменил всички ремъци,ролки,тампони на мотора,две нови полуоски,цялата предница е чисто нова ,шарнири,4 диска,накладки,лагерите на главините,задните ресори са чисто нови на месец,шарнири,накрайници и рейката е чисто нова.До тук съм вкарал около 6 000 лв.в колата за части,без труда,труда е от мен.....
Та ще пиша тук за развитието...
Историята е горе долу така ...преди седмица ,от мотора се чува скрибуцане и дрънчене на ламарина....
Оказа се че се е скъсала шайбата на климатика.
Подмених цялата шайба,комплект с магнита и металната шайба която се лепи,мислих да купя направо нов компресор,но реших че ще загубя време да го пълня с масло и фреон ,имам всичко необходимо да ръчкам по климатиците на колите ми.
Един ден колата си беше ок,на втория ден тръгвам през ноща от Пловдив към Видин...по пътя при ускорение се усещаха съвсем леки вибрации в купето,реших че някъде опира генерацията в купето заради разместен или скъсан тампон.15 км преди Видин,на спускане по дълъг наклон ,нещо издрънча в мотора ,освободих от скорост ,мотора си работеше,и след 5 секунди както работеше на празен ход,усетих как затегна и спря ......Колата си продължи по инерция и след 200 метра отбих от асфалта.Първото нещо беше да погледна шайбата на климатика,там всичко беше наред.
Опитах да запаля,стартера не може да завърти мотора.
Включих на пета,заклатих колата напред назад и мотора се освободи .....Чукнах на стартер,мотора върти леко като вентилатор.
Отворих капака на ангренажния ремък,ремъка е натегнат,не е скъсан....при развъртане на мотора,ремъка не се върти... Тоест разпределителния вал ,помпата на рейла не се въртят.Пистовия ремък се върти.
След безброй перипетии да приберем колата ,успяхме да я качим на репатрак и в Пловдив.
Това което е сигурно,че касетата със долния ангренаж не се върти.Каква е причината тепърва ще разбера като започна да разглобявам колата...в момента нямам време,по това което гледам по схемата,мисля че шпонката на вала се е счупила и е превъртяло малкото зъбно колело от касетата,но това е само предположение.....
В Форд ми казаха че на моя модел дураторк 1.8 2009 г.тази шпонка е част от коляновия вал...на по старите преди 2006 шпонката била на шайба и се сменяла....
Надявам се да не се окаже това,но малко ме съмнява....
За инфо,мотора е на 205 000 км.купена от мотопфое,преди 6 месеца съм сменил всички ремъци,ролки,тампони на мотора,две нови полуоски,цялата предница е чисто нова ,шарнири,4 диска,накладки,лагерите на главините,задните ресори са чисто нови на месец,шарнири,накрайници и рейката е чисто нова.До тук съм вкарал около 6 000 лв.в колата за части,без труда,труда е от мен.....
Та ще пиша тук за развитието...