Блокира 1.8 TDCI Кънект

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Roninn
потребител
потребител
Мнения: 187
Регистриран: 08 юли 2017, 22:07
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Блокира 1.8 TDCI Кънект

Мнение от Roninn » 03 ное 2019, 13:41

Да,с два ремъка е,няма верига.

Това е долния ремък ,зад алуминиевите капаци стои в една касета.

До колкото знам,мотора е дураторк(каквото и да значи това) и е еднакъв със на мондеото.

Излиза че касетата с ремъка е еднаква за кънект,ц макс,и мондео 4
Тоест,моторите са еднакви

Изображение

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4777
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Блокира 1.8 TDCI Кънект

Мнение от pepy1 » 03 ное 2019, 16:00

Радвам ти се на ентусиазма, сръчен си, не ти липсва смелост - ще го оправиш! Спомням си аз преди 10 ина години разглобявах снс машини и ги ремонтирах с напътствия, четене и малко картинки, които се и различаваха.
времето е като парите-никога не стига

Roninn
потребител
потребител
Мнения: 187
Регистриран: 08 юли 2017, 22:07
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: RE: Re: Блокира 1.8 TDCI Кънект

Мнение от Roninn » 03 ное 2019, 19:56

Единственото лошо е ,че нямам време.Това дори ми доставя удоволствие.Мерси за подкрепата.

Изпратено от моят Redmi 4 с помощта на Tapatalk

Roninn
потребител
потребител
Мнения: 187
Регистриран: 08 юли 2017, 22:07
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Блокира 1.8 TDCI Кънект

Мнение от Roninn » 03 ное 2019, 20:02

Както казах,не съм съвсем наясно,как и кои белези да докарам при сглобяването.

До колкото разбрах от нета,блокирам коляновия вал,блокирам с планка дебела 5 мм.разпределителния вал,и зацепвам всичко.Дали съвпадат белезите или не,няма значение.Не съвпадането на белезите,ще е проблем при следващата смяна на горния ремък,понеже няма да има по какво да се ориентираш.

Другото ми питане е,къде се продават тези инструменти за центровката,за да не губя време да правя блокиращ болт.

Изпратено от моят Redmi 4 с помощта на Tapatalk


Потребителски аватар
Ozzie
потребител
потребител
Мнения: 1152
Регистриран: 06 май 2016, 21:28
Модел на автомобила: Focus Turnier MkIII facelift 1,6 TDCi 85 kW / EZ 02/15
Ex:Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Блокира 1.8 TDCI Кънект

Мнение от Ozzie » 03 ное 2019, 20:15

@Roninn
Ако имаш възможност, изтегли и си инсталирай AutoData, там трябва да има описано кое- как става при зацепване на ангренажа.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Блокира 1.8 TDCI Кънект

Мнение от OgiDogi » 03 ное 2019, 20:54

Прегледах там всичките разновидности на Tourneo Connect 1.8D TDCI 2006-2011 - няма разновидност с два ремъка, всичките са с верига до ГНП и ремък до разпределителния.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Roninn
потребител
потребител
Мнения: 187
Регистриран: 08 юли 2017, 22:07
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: RE: Re: Блокира 1.8 TDCI Кънект

Мнение от Roninn » 03 ное 2019, 21:50

Какво значи това?Гледах одеве клипче,че вместо ремък,може да се насади верига.

Изпратено от моят Redmi 4 с помощта на Tapatalk


https://youtu.be/e0_g06xpn4s


Изображение


Човека май на Мондео,от ремък,минава на верига.

Не случайно споменах че мотора се води дураторк,като купувам части някакви от форд,не го водят TDCI а нещо друго,случайно разбрах като търсих гарнитура за картера че не е 1.8 TDCI а нещо TCD ако не бъркам подредбата на буквите..
Знам че същия мотор се слага на Мондео ,от мотопфое го знам.

Предишните ми кънекти си бяха TDCI само че с Делфи,тоя е с Сименс VDO

Roninn
потребител
потребител
Мнения: 187
Регистриран: 08 юли 2017, 22:07
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Блокира 1.8 TDCI Кънект

Мнение от Roninn » 03 ное 2019, 22:04

Ето това е моя мотор

https://youtu.be/-l6-JUImJQw

Като тип и конструкция

Същия обяснява нещо за смяна от ремък към верига,но говори на британски английски и почти нищо не му разбирам.

https://youtu.be/goxwu9EzjiY

Roninn
потребител
потребител
Мнения: 187
Регистриран: 08 юли 2017, 22:07
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Блокира 1.8 TDCI Кънект

Мнение от Roninn » 03 ное 2019, 22:22

Ето го и тук

https://youtu.be/5BjwepI6fh8

Изпратено от моят Redmi 4 с помощта на Tapatalk



Само не разбирам,на колко км.се сменя.

Тук пише на 100 000 км.В руските на 200 000 км.някъде на 250 000 км.Като питах в Форд,да го сменим тоя ремък,касета,ми казаха че се сменя само ако има проблем някакъв ремонт...


Roninn
потребител
потребител
Мнения: 187
Регистриран: 08 юли 2017, 22:07
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Блокира 1.8 TDCI Кънект

Мнение от Roninn » 04 ное 2019, 14:13

Намерих комплект фабрични инструменти за зацепване на ангренажите на Форд и Мазда.

Roninn
потребител
потребител
Мнения: 187
Регистриран: 08 юли 2017, 22:07
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Блокира 1.8 TDCI Кънект

Мнение от Roninn » 09 ное 2019, 19:08

Положението е зле,две от буталата са счупени.Два изпускателни клапани са пречупени на 45 градуса.

Изпратено от моят Redmi 4 с помощта на Tapatalk


Roninn
потребител
потребител
Мнения: 187
Регистриран: 08 юли 2017, 22:07
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Блокира 1.8 TDCI Кънект

Мнение от Roninn » 09 ное 2019, 19:11

Първи и втори цилиндър,буталата имат отчупено,едното бутало е спукано в средата.ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

Изпратено от моят Redmi 4 с помощта на Tapatalk


Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10831
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Блокира 1.8 TDCI Кънект

Мнение от ЯЛТА » 09 ное 2019, 20:46

С една дума почти пълен основен ремонт.............. И биели криви може да има, и изкривен колянов вал, мазало е станало.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1609
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Блокира 1.8 TDCI Кънект

Мнение от fordmaniac » 10 ное 2019, 09:45

Това с мокър ремък вместо верига направо ме хвърли в смут. Като знам Екобуст му дават 200 000 , сигурно и за този е там. Версията с верига си е за предпочитане.
Само се чудя колко Мондео-та, Ц-Макс-и, Фокус-и и Кънект-и са в опасност!!!
Пораженията при дизел със скъсан ремък са винаги достатъчно много. Колянов вал почти сигурно е крив, разпределителния и той е отнесъл доста тупаник и съм виждал такъв да се строши след не много време. Мотовилките се проверяват и те за деформация и скъсяване. Ремонта на такъв мотор е рисков.
Поздрави.

Roninn
потребител
потребител
Мнения: 187
Регистриран: 08 юли 2017, 22:07
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Блокира 1.8 TDCI Кънект

Мнение от Roninn » 10 ное 2019, 14:42

Разпределителния вал ,няма следи от поражения,него и лесно ще го премеря радиално за изкривяване.Буталата ще ги меря ,старите ударините и новите.Биела незнам как да меря,кв също незнам ,но предвид огледа до тук,смятам че освен клапани и бутала,други поражения няма,на този етап.

Изпратено от моят Redmi 4 с помощта на Tapatalk


Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1609
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Блокира 1.8 TDCI Кънект

Мнение от fordmaniac » 10 ное 2019, 14:58

А къде смяташ че се е разпределил ударът между бутала и клапани? Ако на око се вижда изкривяване някъде е лесно...
Вътрешни пукнатини в разпределителен вал трудно да се хванат.
Крив колянов ще се прояви с вибрации и нееднакво износване на основни лагери, ама това после. Виждал съм ги тези картинки след такива " ремонти ".

Roninn
потребител
потребител
Мнения: 187
Регистриран: 08 юли 2017, 22:07
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Блокира 1.8 TDCI Кънект

Мнение от Roninn » 10 ное 2019, 15:21

Буталото е поело половината удар и стеблото на клапана също.А какво смятам аз,не е важно.Биелата е достатъчно здрава ,за да издържи пред стеблото на клапана.

Разбира се,винаги има изключения

Изпратено от моят Redmi 4 с помощта на Tapatalk


Roninn
потребител
потребител
Мнения: 187
Регистриран: 08 юли 2017, 22:07
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Блокира 1.8 TDCI Кънект

Мнение от Roninn » 10 ное 2019, 15:24

Каквото мога да премеря,ще го направя,коляновия вал се мери по друг начин,но аз няма да мога да меря там,когато учих ДВГ,кв се мереше с диаграма ,с такава не разполагам за тоя мотор

Изпратено от моят Redmi 4 с помощта на Tapatalk


Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Блокира 1.8 TDCI Кънект

Мнение от OgiDogi » 10 ное 2019, 18:06

Roninn написа:
10 ное 2019, 15:24
Каквото мога да премеря,ще го направя,коляновия вал се мери по друг начин,но аз няма да мога да меря там,когато учих ДВГ,кв се мереше с диаграма ,с такава не разполагам за тоя мотор

Изпратено от моят Redmi 4 с помощта на Tapatalk
Лесно - мериш КВ и биела на куп, като докарваш буталата в ГМТ (пък и да не са) и измерваш дълбочината от блока до здраво място по челото на буталото. Ако 1 е различно от 4 и/или 2 е различно от 3 - усукан колянов вал или сгънати биели.

На едно Volvo V40 с 1.9 дизел му беше скъсан чопа на колелото на разпределителния вал и се самозатегнало на около 10°закъснение на вала. Имаше смачкани клапани, а буталото на втори цилиндър видимо не стигаше на височина колкото останалите. Естествено, после имаше неравномерна работа на празен ход, но пък така си замина за Румъния след година.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

ivo_63
Потребител
Потребител
Мнения: 1260
Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007
Местоположение: ruse
Status: Извън линия

Re: Блокира 1.8 TDCI Кънект

Мнение от ivo_63 » 10 ное 2019, 21:55

По - лесно се мери точно по същия начин , ама отгоре на буталата. Либела + шублер и мериш отгоре , съвсем същото е , просто е по-лесно. Ама шублера да е по-прецизен. Предполагам не разполагаш с прецизен хоризонтален микрометър . Ако няма да търпиш наказание от 5 места назад във Ф1 ти предлагам да помислиш върху варианта един мотор цял 2-ра употреба за 400 лв и колкото изкара ..

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 48 госта