Страница 1 от 1

Проблем с МАП сензор и авариен режим на Fiesta 1.5 tdci 2014

Публикувано: 15 сеп 2020, 11:36
от rouge
Здравейте,
Имам Fiesta MK6 2014 с двигател 1.5 TDCi 75 кс. От около 3 месеца прави следния проблем - съобщение Engine malfunction, service now, светва лампата на таблото и съответно влиза в авариен режим. Губи мощност, натискам газта, но педала "омеква" и изобщо не качва обороти и скорост, но след изключване и включване обратно, проблемът го няма и мощността е ок. Не пуши и не гасне. Проблемът се е появавал и при 120км/ч на магистралата и при 50 км/ч в градско.

Закарах я в сервиза на МП, купена е от тях. След 2 часа ми се обадиха и казаха, че са свалили и разглобили цялата турбина, тя била тотална щета и трябвало да се смени с нова, перката на турбината била на парчета с огромен луфт от 2.5 см и било въпрос на време да замине целият двигател. Колата е на 114 хил.км, от тях я взех на 98 хил. Карам я от 10 месеца. За смяна на турбината ми обявиха цена, която е 1/3 от цената на колата. Отказах им. Не ми казаха кода на грешката, нямали такава практика. Преди да им кажа, че колата е купена от тях, казаха че така си е била винаги, после казаха, че всъщност това е механично износване и било нормално.

Отидох в сервиз при познати, оказа се, че има грешка P0101 Mass Air Flow Sensor Circuit Range/Performance. Почистиха ми МАП сензора и го пренастроиха и близо месец нямаше проблем, но за съжаление пак започна да показва грешката. Смениха ми клапанът за регулиране на налягането и пак настройваха МАП-а, месец и нещо вървеше ок, от няколко дни пак грешка. Различното този път е, че почти не губи мощност както преди. Вдига оборотите и скоростта, но над 80-90 се усеща "мудна". В сервиза ми каза, че турбината е здрава, перката на студената част има луфт от около 1мм , което било ок. Пътищата към турбото са чисти , не е замърсен DPF и ЕГР работи. Според тях било софтуерна грешка и трябвало ъпдейт, който само МП може да направят. Предложиха ми и контакти на 2 сервиза за рециклиране на турбини, но не били сигурни дали изобщо е за рециклиране и ми казаха, че мога да си я карам и така и нищо нямало да й стане. Второто много ме притеснява, навъртам по 60-70 километра на ден и се притеснявам, че ще ме "остави" някъде.

Съвсем скоро са сменяни горивен филтър, масло и маслен филтър, също и въздушния. Турбината е преглеждана и от съсед, "гаражен майстор" както сам си казва. Не успя да я закачи на неговата диагностика защото била за по-стари коли, но също ми даде съвет за смяна на клапана за налягането и беше категоричен, че на турбото му няма нищо .

Извинете ме за дългия пост, но исках да съм максимално подробна. Всякакви съвети и насоки ще са ми от полза, благодаря.

Re: Проблем с МАП сензор и авариен режим на Fiesta 1.5 tdci 2014

Публикувано: 15 сеп 2020, 20:10
от OgiDogi
А кога се очаква да направят нещо по дебитомера?
Защото Mass Air Frow Sensor = Сензор за Измерване Въздушната Маса (постъпваща в двигателя) и е съвсем различно от MAP (Manifold Absolute Pressure) = Абсолютно Налягане в Колектора. Нещо като да те боли колянна става и да си мажеш рамото с Волтарен.

Явно ще трябва да отида на обучение при тези хора, че още не знам как се пренастройва МАР...

Re: Проблем с МАП сензор и авариен режим на Fiesta 1.5 tdci 2014

Публикувано: 16 сеп 2020, 08:33
от fordmaniac
OgiDogi написа:
15 сеп 2020, 20:10
Явно ще трябва да отида на обучение при тези хора, че още не знам как се пренастройва МАР...
И аз, и аз... :lol: :twistednew: *banned*