Грешки P2463, P242F, P003A

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
plamen214
потребител
потребител
Мнения: 11
Регистриран: 30 сеп 2012, 15:22
Модел на автомобила: Ford Mondeo1.8 TD (88 Hp)
Ford Galaxy (WGR) 2.0 I (116 HP)
FORD GALAXY (WA6), 1997 cm3, 140 PS



Никога не съм позволявал на училището да пречи на образованието ми!
Местоположение: Berlin
Status: Извън линия

Грешки P2463, P242F, P003A

Мнение от plamen214 » 30 окт 2020, 23:10

Здравейте

От скоро съм собственик на Форд Галакси 2.0 дизел 140(Ps) 2008 год.
След месец време и 1330 км. без проблеми започна с тези грешки.Не иска и не може да се регенерира дори и чрез диагностика на място след 2 мин. регенерация прекъсва и забива грешката.По принцип изобщо не ми разрешава да я пусна.... за целта нулирам DPF все едно e нов монтиран тогава може да ги изтрия и пускам да се регенерира ,но както казах 2 мин. Нивата не сензора за налягане преди и след DPF бяха много високи ,затова реших да поръчам DPF, сензора за налягането като и маркучите към него понеже не бях сигурен от къде идва проблема ,а нямаше време за тестове ,което не ми трябваше връщам го и така.Горивото в моторното масло се покачваше и отдавна беше над МАХ понеже постоянно се опитваше да се регенерира.
Понеже дойде първо DPF смених първо него на първо време всичко добре няма грешки съотношението на налягането преди и след DPF в нормите на обороти примерно 7mBar което мисля е доста добре.Затова и реших ,че всичко със сензора и маркучите е добре...показваха и си мереха добре с читав филтър.Покарах колата сериозно ,за да е тествам както и на магистралата ,за да се изпуши и така всичко наред проблема решен.
Но само 10 дни и отново същото налягането във филтъра взе да се качва ,но не се регенерира същите грешки....нещо му пречи не му дава да се регенерира.Тук идва и моето питане към вас да ме насочете ако на някой му се случвало да ме насочите ,наясно съм ,че за да има регенерация трябват определени условия градуси и т.н.
AGR/EGR да е останал в отворено положение няма да изпиши грешка ако е така ,но на живи данни до някъде си мърда правилно
Управлението на турбото в самото турбо на живи данни движи
Преобразувател на налягане който управлява турбото или вакумите
Преобразувател на налягане който управлява AGR/EGR или вакумите
Самия АГР или самото турбо
Въпреки че с новия филтър се вижда ,че сензора за налягането като и маркучите към него са добре дали пък не са те ?
Днес видях ,че големия дебелия маркуч който идва от турбото към интеркулера е спукан и то не малко
Друг сензор по веригата който може да отговаря ,но да не записва грешка?!

Ползвам FORScan ,както и диагностика на Bosch за живи данни защото при нея има и сравнителни данни какви са и какви трябва да бъдат

Колата влиза в авариен режим и може затова да е грешката с турбото (последната) или пък заради спукания маркуч да записва първо грешката без да свети лампата на таблото и затова да не пуска регенерация?!

Благодаря предварително

Код: Избери всички

===PCM DTC P2463:00-AF===
Code: P2463 - Dieselpartikelfilter - Ansammlung von Rußpartikeln
Status:
- DTC vorhanden zum Zeitpunkt der Anfrage
- Fehlfunktions Indikator Lampe ist AN für diesen DTC
Modul: Motorregelungs-Modul
Diagnose Fehler Code Details
Wenn DTCs P242F und P244B gesetzt sind, darf die statische Regenerierung des
Dieselpartikelfilters nicht durchgeführt werden. Zunächst Ursache für die DTCs
ermitteln.
Es ist wichtig, die Ursache für einen verstopften Filter zu ermitteln.
Beachte: Der folgende Vorgang muss genau nach Anweisung durchgeführt werden.
PCM gemäß aktuellster Kalibrierung programmieren.
Bringen des Motors auf Betriebstemperatur
Prüfen Sie mit dem Datenlogger folgendes:
Kühlmitteltemperatur
Kühlmitteltemperatur muß 80 Grad Celcius erreichen
Folgende Antriebsstrang-Servicefunktion durchführen:
Erlernte Werte des Dieselpartikelfilters zurücksetzen
Folgende Antriebsstrang-Servicefunktion durchführen:
Diesel-Partikelfilter - statische Regeneration
Andere möglicherweise vorliegende DTC prüfen, um die Ursache zu ermitteln.
Dieser Fehlercode kann verursacht werden durch :
EGR Ventil klemmt in geöffneter Stellung.
Undichtigkeit, Verstopfung oder Verengung im Ansaugsystem.
Luftundichtigkeit in Unterdruckschläuchen zwischen Turbolader und Saugrohrklappe
Verstopfte oder undichte Schläuche - Differenzdruck-Sensor
Elektrischer Fehler im Differenzdruck-Sensor
Temperatursensor vor dem Katalysator: elektrischer Fehler
Temperatursensor nach dem Katalysator: elektrischer Fehler
===END PCM===
===PCM DTC P242F:00-2F===
Code: P242F - Behinderung Diesel-Partikelfilter - Ascheansammlung
Status:
- DTC vorhanden zum Zeitpunkt der Anfrage
- Fehlfunktions Indikator Lampe ist AUS für diesen DTC
Modul: Motorregelungs-Modul
Diagnose Fehler Code Details
Der DPF ist komplett zugesetzt und kann nicht regeneriert werden.
DPF erneuern.
Es ist wichtig, die Ursache für einen verstopften Filter zu ermitteln.
Folgende Servicefunktion nach dem Erneuern des DPF durchführen:
Erlernte Werte des Dieselpartikelfilters zurücksetzen
Andere möglicherweise vorliegende DTC prüfen, um die Ursache zu ermitteln.
Dieser Fehlercode kann verursacht werden durch :
EGR Ventil klemmt in geöffneter Stellung.
Undichtigkeit, Verstopfung oder Verengung im Ansaugsystem.
Luftundichtigkeit in Unterdruckschläuchen zwischen Turbolader und Saugrohrklappe
Verstopfte oder undichte Schläuche - Differenzdruck-Sensor
Elektrischer Fehler im Differenzdruck-Sensor
Temperatursensor vor dem Katalysator: elektrischer Fehler
Temperatursensor nach dem Katalysator: elektrischer Fehler
===END PCM===
===OBDII DTC P2463-C===
Code: P2463 - Dieselpartikelfilter - Ansammlung von Rußpartikeln
Status:
- Bestätigt - Fehlfunktion wurde Bestätigt
Modul: On Board Diagnose II
Diagnose Fehler Code Details
Wenn DTCs P242F und P244B gesetzt sind, darf die statische Regenerierung des
Dieselpartikelfilters nicht durchgeführt werden. Zunächst Ursache für die DTCs
ermitteln.
Es ist wichtig, die Ursache für einen verstopften Filter zu ermitteln.
Beachte: Der folgende Vorgang muss genau nach Anweisung durchgeführt werden.
PCM gemäß aktuellster Kalibrierung programmieren.
Bringen des Motors auf Betriebstemperatur
Prüfen Sie mit dem Datenlogger folgendes:
Kühlmitteltemperatur
Kühlmitteltemperatur muß 80 Grad Celcius erreichen
Folgende Antriebsstrang-Servicefunktion durchführen:
Erlernte Werte des Dieselpartikelfilters zurücksetzen
Folgende Antriebsstrang-Servicefunktion durchführen:
Diesel-Partikelfilter - statische Regeneration
Andere möglicherweise vorliegende DTC prüfen, um die Ursache zu ermitteln.
Dieser Fehlercode kann verursacht werden durch :
EGR Ventil klemmt in geöffneter Stellung.
Undichtigkeit, Verstopfung oder Verengung im Ansaugsystem.
Luftundichtigkeit in Unterdruckschläuchen zwischen Turbolader und Saugrohrklappe
Verstopfte oder undichte Schläuche - Differenzdruck-Sensor
Elektrischer Fehler im Differenzdruck-Sensor
Temperatursensor vor dem Katalysator: elektrischer Fehler
Temperatursensor nach dem Katalysator: elektrischer Fehler
===END OBDII===
===SASM DTC ===
Erfolgreiches DTC auslesen, keine Fehlermeldungen gefunden
Modul: Lenkwinkelsensor
===END SASM===
===ABS DTC ===
Erfolgreiches DTC auslesen, keine Fehlermeldungen gefunden
Modul: Antiblockier-Bremssystem
===END ABS===
===PSCM DTC ===
Erfolgreiches DTC auslesen, keine Fehlermeldungen gefunden
Modul: Power Steering Control Module
===END PSCM===
===BCMii DTC ===
Erfolgreiches DTC auslesen, keine Fehlermeldungen gefunden
Modul: Karosseriesteuergerät
===END BCMii===
Прикачени файлове
Ford.pdf
(17.36 KБ) Свален 101 пъти
Изображение

iCe_faCe
потребител
потребител
Мнения: 18
Регистриран: 13 сеп 2009, 11:32
Модел на автомобила: fiesta
Status: Извън линия

Re: Грешки P2463, P242F, P003A

Мнение от iCe_faCe » 30 окт 2020, 23:26

Смени маркуча!ДПФ не може да се регенерира докато има неизправности засечени от ECU(DTC).

Gesendet von meinem SM-G973F mit Tapatalk


Потребителски аватар
plamen214
потребител
потребител
Мнения: 11
Регистриран: 30 сеп 2012, 15:22
Модел на автомобила: Ford Mondeo1.8 TD (88 Hp)
Ford Galaxy (WGR) 2.0 I (116 HP)
FORD GALAXY (WA6), 1997 cm3, 140 PS



Никога не съм позволявал на училището да пречи на образованието ми!
Местоположение: Berlin
Status: Извън линия

Re: Грешки P2463, P242F, P003A

Мнение от plamen214 » 31 окт 2020, 01:50

iCe_faCe написа:
30 окт 2020, 23:26
Смени маркуча!ДПФ не може да се регенерира докато има неизправности засечени от ECU(DTC).

Gesendet von meinem SM-G973F mit Tapatalk
Той си определено на дневен ред ,но ще пробвам първо да го залепя нещо доста е дълъг и струва доста пари
Никъде не го намирам да се купи...може би само от Форд
Изображение

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Грешки P2463, P242F, P003A

Мнение от OgiDogi » 31 окт 2020, 07:07

Не става с лепене, еластичен е и се разширява твърде много при надуване. Пробвал съм със скоч (duct-tape), започна да цвили като кон :)
Може би, ако се укрепи с плат и ако има кой да го вулканизира отгоре, но то си е все едно правиш нов.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
plamen214
потребител
потребител
Мнения: 11
Регистриран: 30 сеп 2012, 15:22
Модел на автомобила: Ford Mondeo1.8 TD (88 Hp)
Ford Galaxy (WGR) 2.0 I (116 HP)
FORD GALAXY (WA6), 1997 cm3, 140 PS



Никога не съм позволявал на училището да пречи на образованието ми!
Местоположение: Berlin
Status: Извън линия

Re: Грешки P2463, P242F, P003A

Мнение от plamen214 » 31 окт 2020, 11:33

OgiDogi написа:
31 окт 2020, 07:07
Не става с лепене, еластичен е и се разширява твърде много при надуване. Пробвал съм със скоч (duct-tape), започна да цвили като кон :)
Може би, ако се укрепи с плат и ако има кой да го вулканизира отгоре, но то си е все едно правиш нов.
Здравей
Мисля ,че този за който става дума е от пласмаса и може да се залепи.Не съм много сигурен ,но по принцип са 2 маркуча единия е нормален ,а другия който е залепен буквално до картера е пласмосов точно където се докосва до картера точно там се вижда ,че има нагар изпуска и то не малко.За съжаление май го дават като един номер (1490848) за двата ,а с този номер намирам само гумения.Затова и идея да се опитам да го залепя има двукомпонентно лепило за пласмаса ,ползва за фарове и др. много е добро... естествено без да остават боклуци в системата.
Не ми се пита колко пари ще е във Форд...

Поздрави
6C646B на схемата (1490848)
схема

Всъщност сега забелязах към дадения номер са 3 части т.е. 3 отделни маркуча ,но се продават като един
Да кажа и малко защо има толкова не сигурност къде е проблема точно трябва да се огледа и измери добре всички маркучи,сензори,турбо,агр, но за съжаление засега нямам тази възможност.За целта е необходим подемник и достатъчно време ,а и двете в момента ги нямам ,а и навън вали от 8 дни непрекъснато....винаги така става :D

Ето един от малкото които намерих в Ebay вижда се ,че е от 3 части ,но реално се продава от Форд като една.По-принцип се намира отделно късия веднага след турбото и този който влиза в интеркулера ,но на мен естесвенно ми трябва средния пласмасов който не се намира отделно
Original FORD 1490848
Прикачени файлове
Турбо шлаух под мотора.jpg
Изображение

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Грешки P2463, P242F, P003A

Мнение от OgiDogi » 01 ное 2020, 15:12

Пластмасарията можеш да пробваш чистене с обезмаслител и лепене на разцепеното с някакво яко двукомпонентно лепило. Ако мястото позволява - някаква скоба с планки, за допълнително усилване.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
plamen214
потребител
потребител
Мнения: 11
Регистриран: 30 сеп 2012, 15:22
Модел на автомобила: Ford Mondeo1.8 TD (88 Hp)
Ford Galaxy (WGR) 2.0 I (116 HP)
FORD GALAXY (WA6), 1997 cm3, 140 PS



Никога не съм позволявал на училището да пречи на образованието ми!
Местоположение: Berlin
Status: Извън линия

Re: Грешки P2463, P242F, P003A

Мнение от plamen214 » 01 ное 2020, 16:12

Така и ще направя!
Някой знае ли дали и как/къде може да се настрои в FORScan освен реалните данни на живо ,да се пуснат и такива сравнителни т.е. какви би трябвало приблизително да бъдат?
Благодаря
Изображение

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта