Подръжка 1.8тд

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
vacheco
потребител
потребител
Мнения: 17
Регистриран: 03 мар 2021, 13:05
Местоположение: Berlin
Status: Извън линия

Подръжка 1.8тд

Мнение от vacheco » 06 мар 2021, 23:17

Колеги имам любимо мондео 1.8 тд на 195000км.чисти.масло сменям на 8000хил.5w30 ford.неотдавна свалих катализатора почистихго,смених антифриза,мотора почистих от мръсотия,поставих допълнителен филтър на нафтата.със един резервоар минавам 900км.със всичко това искам да кажа че ако обичаш колата си и тя ще ти.се отблагодари!грижете се за вашите също.

Roninn
потребител
потребител
Мнения: 187
Регистриран: 08 юли 2017, 22:07
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Подръжка 1.8тд

Мнение от Roninn » 07 мар 2021, 10:30

Това е все едно да благодариш на банкомата ,че ти пуска пари....Аз пък сменям масло между 20к и 30к
В момента е на 22000 км.Имам DPF не чистя нищо, вероятно е на над 300 000 км.кара 2-ри мотор ,догодина ще му предвидя трети...

Годишно прави малко над 100 000 км.
Изпратено от моят Redmi Note 8T с помощта на Tapatalk





F Focus
потребител
потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Подръжка 1.8тд

Мнение от F Focus » 08 мар 2021, 11:23

Vacheco, много добре правиш, че сменяваш маслото, с каквото трябва, и на този пробег-продължавай в същият дух и няма да сгрешиш! :wink:
Много автомати-слаби резултати!

Ради-1
потребител
потребител
Мнения: 823
Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: RE: Re: Подръжка 1.8тд

Мнение от Ради-1 » 08 мар 2021, 15:41


Roninn написа:Това е все едно да благодариш на банкомата ,че ти пуска пари....Аз пък сменям масло между 20к и 30к
Ти пък, карай докато стане на желе

Roninn
потребител
потребител
Мнения: 187
Регистриран: 08 юли 2017, 22:07
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: RE: Re: RE: Re: Подръжка 1.8тд

Мнение от Roninn » 08 мар 2021, 23:02

Ради-1 написа:
Roninn написа:Това е все едно да благодариш на банкомата ,че ти пуска пари....Аз пък сменям масло между 20к и 30к
Ти пък, карай докато стане на желе
Колега,карам колкото дава производителя на маслото,като си купувам шампоан,гледам да не пише захар,като купувам масло,гледам етикета.На чисто нов автомобил,първа смяна 15 000 км .Втора 20 000 км.В момента..Ако сипвам М10 Д съм съгласен...

Изпратено от моят Redmi Note 8T с помощта на Tapatalk


F Focus
потребител
потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Подръжка 1.8тд

Мнение от F Focus » 09 мар 2021, 18:23

Тези удължени интервали на смяна на маслото, които от десетина години европейските фирми подеха има двояка цел-уж колите са с по-ниска поддръжка и от друга двигателят ще си изкара гаранционният срок, и по-скоро ще се скапе, демек ще се купи друга нова кола.
Революция в маслата няма от четвърт век(и не се очаква да има), а двигателите стават все по-прецизни, по-натоварени и по-капризни! Е, как при това положение се удължава интервалът за смяна на маслото...???
И още нещо много важно по темата-защо ли само японците останаха коректни към клиетите си и продължават да залагат на добре известните ни интервали за смяна на маслото, които си знаем от време оно-8-10000км. пробег(за дизел)? А, за дизелови 4х4 експлоатирани по-често по пресечен терен, еле пък с турбо казват смяна на масло и филтри на 5000км.! Явно са изостанали и не четат някои етикети! :D Или пък японските двигатели са калпави? :D
Който е карал турбо-дизел с манометър за налягане на маслото(имах три такива-два Мерцедеса и една Тойота Ленд-Крузър) много добре вижда след какъв пробег как пада налягането на маслото, което е показател за качетсвото му.
Мога да пиша още дълго по темата, но мисля, че и това е достатъчно, пък и всеки да решава за себе си. Накрая искам да кажа, че по някои теми не е достатъчно да се чете само етикета и да се пишат "компетентни" и подвеждащи мнения, а и още много друга информация! :wink:
И много бих искал да видя маслен и въздушен филтър на 30 000км.-че те и маслото, особенно при дизела са пълен дреп съм убеден.
Хубава вечер!

П.С. Човек наистина се учи цял живот и е добре всеки да е наясно с това и да не се задоволява само с четене на етикети, защото често те са подвеждащи и дори вредни! :wink:
Много автомати-слаби резултати!

Roninn
потребител
потребител
Мнения: 187
Регистриран: 08 юли 2017, 22:07
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: RE: Re: Подръжка 1.8тд

Мнение от Roninn » 09 мар 2021, 19:35

F Focus написа:......
Колега,специално към теб,на 48 години съм, завършил съм ДВГ преди 22 г.
Имам 6-7 автомобила,три мотора и едно АТВ , две от колите са японски 4х4 със основно каране по пресечен терен,и да,дизели са,и с турбо разбира се,давай да не се съветваме така някак си от високо. Имаш ли идея ,че маслата не са това за което си мислиш,Понеже познавам повече мотоциклетните масла,ти казвам че си далеч от истината.Мога да обясня,но ми се струва че ще си загубим взаимно времето.Лека вечер!

Изпратено от моят Redmi Note 8T с помощта на Tapatalk

F Focus
потребител
потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Подръжка 1.8тд

Мнение от F Focus » 09 мар 2021, 19:53

Няма проблем, колега-всеки остава на мнението си, а всички останали решават какво-що и как за себе си, ок?
Само не разбрах отговорът Ви защо японците не отстъпват от традициите по темата....или явно не го знаете и не сте го чували...? Това, че нещо сте завършил не е никакъв аргумент-често дори е против, както се вижда! :D
Също така, като завършил ДВГ не разбрах има ли революция в маслата, двигателите не станаха ли все по-натоварени и капризни, и като как така на нови турбо-дизелови коли им дават смяна на 25000км.??? Имам много личен опит какъв точно е ефекта, но нямам никакво намерение да споря-убеден съм, че няма да промените мнението си и да паднете по гръб, както и че няма да имате последователи сред дизелджиите тук, а и не само!
Отговарям Ви за последен път-останете с мнението си, нямам никакво намерение да споря с Васи да убеждавам, когото и да е!
Успешно четене на етикети(аз някак не им вярвам много-много) и дълъг живот на машините Ви!
Бъдете здрав и не толкова убеден по някои въпроси! :wink:
С най-добри чувства и без заяждане,
Пламен

П.С. Мотоциклетните масла са друга бира и не ме интересуват, пък и тук коментираме масла за автомобили-или греша?
Много автомати-слаби резултати!

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта