за оборотите на 1.8, 2.0 и 2.3 двигатели Дуратек

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
F Focus
потребител
потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

за оборотите на 1.8, 2.0 и 2.3 двигатели Дуратек

Мнение от F Focus » 28 мар 2021, 18:15

Привет,
Много руснаци казват, че за тези двигатели ниските обороти при работа са убийствени, защото се коксували сегментите с всички последствия от това. Проблемът бил в малките разпробити отвори зад сегментите, които при ремонт се разширявали и повече нямало проблеми. Препоръчват двигателя да работи с поне 3000об./мин., което на извънградско и да не искаш ще ги задминеш, но на градско ко праим, когато двигателят продължително време работи на място, а при движение често не достига тези обороти?
Моля специалистите за мнение съгласни ли са с подобни констатации, за което им благодаря предварително!
Много автомати-слаби резултати!

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10831
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: за оборотите на 1.8, 2.0 и 2.3 двигатели Дуратек

Мнение от ЯЛТА » 28 мар 2021, 21:00

Аз знам че кола се кара винаги около нютонметрите, на всички предавки. Ама нали народа страда от предрасъдъци, най вече икономия.............. Така един познат си хвърли демпферния съединител, па похарчи 1500 лева за нов, но пак така си кара, щот толкова си може.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
zz_stefanov
потребител
потребител
Мнения: 125
Регистриран: 04 авг 2020, 21:23
Модел на автомобила: Ford Focus Mk 2,5 газ/бензин 1,6 Ti-VCT 115 к.с.
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: за оборотите на 1.8, 2.0 и 2.3 двигатели Дуратек

Мнение от zz_stefanov » 28 мар 2021, 21:17

Предполагам искаш да кажеш на тези обороти на които е най голям въртящия момент. Гледам описанието и не намирам нищо по въпроса на кои обороти въртящият момент е най голям.
Тя моята след 80 вече е на 5та на малко над 2000 об/мин, сега ще кажете, че е вредно :)

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1609
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: за оборотите на 1.8, 2.0 и 2.3 двигатели Дуратек

Мнение от fordmaniac » 28 мар 2021, 21:36

Да ама Яким като счупи двумасовият маховик, ме послуша и смени стила на каране. Не да търси 5 в града, а да следи оборотите да на са под 1800 . Резултат: маховика е жив и здрав и РАЗХОДА ПАДНА и в градско и извън градско.
viewtopic.php?f=9&t=80661&p=581520&hili ... B8#p581520
viewtopic.php?f=9&t=77979&p=568081&hili ... B8#p568081
А ей и Яким де е писал: viewtopic.php?f=58&t=47437&p=359102&hil ... BC#p358914
Поздрави.

F Focus
потребител
потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: за оборотите на 1.8, 2.0 и 2.3 двигатели Дуратек

Мнение от F Focus » 29 мар 2021, 22:01

Благодаря за отговорите!
Пропуснах да кажа, че както сподели Фордманияка, че ниските обороти са вредни и за демпферният маховик, ама не наблегнах на това, щото все още не знам с какъв съм-доколкото разбрах за модела е възможна замяната му с класически.
И още руснаците казват при първи симптоми на разход на масло да се направи разкоксуване на сегментите без разглобяване с препарат-дават и бабешки рецепти за целта, но ако се продължи без да се вземат мерки-разглобяване на двигателя, смяна на бутала, сегменти и евентуално на цилиндри-баси двигателят, разииираш ли?! Гледах клип с разглобяване на 2.0 двигател на Фокус, закупен чисто нов и каран 120 000км. само градско...? Дават и справка за цени на частите м/у Форд и Мазда, като буталата и сегментите в Мазда излизаха по-евтино. Такива ми ти работи...ами моят двигател, като е на 267000км. вече трябва да го хвърлям, а е в добро здраве-гори 100гр. масло на 2000км. пробег, ама Форд изобщо не трябвало да гори масло...Изобщо някакво голямо мазало се получава с тези двигатели, май...
Сега на градско гледам да превключвам на около 3000об./мин., а пък на извънградско съм си отвсякъде на 4000об./мин., което за стар човек, като мен, израснал и свикнал с добрите стари двуклапанови двигатели с класически бутала с дълга пола, и дълги скорости някак не ми се връзва, ама това е положението! :evil:
Много автомати-слаби резултати!

by_cec
потребител
потребител
Мнения: 291
Регистриран: 27 авг 2008, 14:27
Модел на автомобила: Mondeo 93' 2.0 16v Mondeo ST220 2,5Т
Corsa 99" 1.0 12v
Mondeo 99" 2.0 16v
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: за оборотите на 1.8, 2.0 и 2.3 двигатели Дуратек

Мнение от by_cec » 30 мар 2021, 23:33

Ами при мен при 2000 об/мин на извънградско се движа със 100км/ч.
Ако трябва да поддържам 4000 об/мин трябва да се движа с 200км/ч или да мина на по- ниска предавка, което за мен е малоумие.
Ск. кутия е автоматична и се надявам, че шведите са помислили и за мотора, който я клати...

ivo_63
Потребител
Потребител
Мнения: 1260
Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007
Местоположение: ruse
Status: Извън линия

Re: за оборотите на 1.8, 2.0 и 2.3 двигатели Дуратек

Мнение от ivo_63 » 31 мар 2021, 10:09

Аз пък на 4-та скорост при препоръчаните 2000 оборота в населено място бих станал местния спонсор на КАТ. За да пазя съединителя , който рано или късно ще сменя поради естествено износване.

Coldgrave
потребител
потребител
Мнения: 143
Регистриран: 15 дек 2019, 02:54
Модел на автомобила: Ford Focus 2015 Facelift RS 1.6 TDCI 95 hp
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: за оборотите на 1.8, 2.0 и 2.3 двигатели Дуратек

Мнение от Coldgrave » 31 мар 2021, 10:54

Привет,

Да се включа и аз. Реално карам само и единствено градско в София, и то най-вече отсечката от Горнобански до Съдебната палата. Като цяло сутрин към 7:30 е празно и мога почти да не спирам. В повечето случаи си перкам на 3-та с около 2000 оборота (случва се и да карм известно време на 2-ра със 2500-2700 оборота). Това са 55 км/ч и разхода зимата ми е 6.5/100 по компютър, а ако го засичам между зарежданията ~ 6.7/100. Лятото съм успявал да намаля до към 6.3/100. Като цяло ако падна на 1500-1400 оборота на 3-та отивам на 35 км/ч и по тези павета ми се разказва играта. Тъй че по-добре малко по-високи обороти, отколкото после в бокса. Нищо че харчи повече отколкото ако се кара на по-ниски обороти.

F Focus
потребител
потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: за оборотите на 1.8, 2.0 и 2.3 двигатели Дуратек

Мнение от F Focus » 31 мар 2021, 18:57

Питането ми е за конкретните двигатели от заглавието на темата, а не по принцип.
Инак, и аз мога да кажа за един служебен Форд-Скорпио Джиа 2.9 бензин, автоматик, който карах през 1997-2002г.(колата беше собственост на г-н Фое, Бог да го прости и закупена от него за 20 000щ.д. при пробег 25 000км.)-при 180км./ч. беше с около 3000об./мин. Автомата имаше някаква особенност(екстра)-настъпваш газта, вдига обороти, превключва скорост нагоре, и като се задържи тази скорост оборотите плавно спадат до едно ниво. По-стабилна на висока скорост кола не съм карал, а и вероятно няма да карам, само с нея съм вдигал 230км./ч. Жалко, че вече не се правят такива автомобили!
Както и да е-питането ми е друго, а сравнението с дизелови двигатели е меко казано неподходящо! :wink:
Много автомати-слаби резултати!

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10831
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: за оборотите на 1.8, 2.0 и 2.3 двигатели Дуратек

Мнение от ЯЛТА » 31 мар 2021, 19:14

F Focus написа:
31 мар 2021, 18:57
Автомата имаше някаква особенност(екстра)-настъпваш газта, вдига обороти, превключва скорост нагоре, и като се задържи тази скорост оборотите плавно спадат до едно ниво. По-стабилна на висока скорост кола не съм карал, а и вероятно няма да карам, само с нея съм вдигал 230км./ч.
Тази "екстра" се нарича кикдаун, но малко си се объркал: При натискане педала на газта до долу-/кикдаун/, или /твърда газ/, се връщат една, или даже две предавки надолу, защото компютъра разбира че бързаш, а след набиране на определена скорост при дадените обороти- превключва на по висока скорост.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

F Focus
потребител
потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: за оборотите на 1.8, 2.0 и 2.3 двигатели Дуратек

Мнение от F Focus » 31 мар 2021, 19:27

Ялта-много добре знам какво е кик-даун, но не е това. Карал съм автоматици и един-два пъти само съм го задействал от зор да избегна ситуация, а не от гъзария.
Говоря за друго-на магистрала набираш плавно скорост, достигаш примерно 140км./ч., и като я задържиш минута-две оборотите падат...?
В Мото- Фое, тогава прясно създадени казаха как се нарича тази опция, ама кой да ти помни, а и беше толкова отдавна...и бяхме млади с тебе...особенно аз...! :lol:
Нищо, де-Фордманияка вероятно ще се включи по някое време да ни каже.
Много автомати-слаби резултати!

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10831
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: за оборотите на 1.8, 2.0 и 2.3 двигатели Дуратек

Мнение от ЯЛТА » 31 мар 2021, 21:15

F Focus написа:
31 мар 2021, 19:27
Говоря за друго-на магистрала набираш плавно скорост, достигаш примерно 140км./ч., и като я задържиш минута-две оборотите падат...?
Оборотите падат защото превключва на по висока предавка, защото компютъра разбира че няма да ускоряваш още.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

F Focus
потребител
потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: за оборотите на 1.8, 2.0 и 2.3 двигатели Дуратек

Мнение от F Focus » 31 мар 2021, 21:55

Не е това, карал съм много автоматици, ама като този на старото Скорпио никой не е реагирал по този начин.
Много автомати-слаби резултати!

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 60 госта