Решение на проблемите при студен двигател Duratec 1,8/125

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
F Focus
потребител
потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Решение на проблемите при студен двигател Duratec 1,8/125

Мнение от F Focus » 27 мар 2022, 21:14

Няма проблем, предполагах, че не знаеш, а е изкл. важно как се проверява нивото на наслото в двигателя при тях!!!
Как става-след поне 4-5 часов престой на равно място вдигаш капака на двигателя, вадиш щеката и виждаш масло около минимума, или малко над него. Вкарваш щеката повторно и тогава виждаш истинското ниво-странно нали? Ама е истина! :wink:
Щеката в долната си част има плоска и обла страна-дръж плоската страна, на която е мерната единица към муцуната на колата(демек към теб, отпред), а не както и да е!!!
Ако колата е под наклон напред, назад, или настрани няма смисъл да се опитваш да измериш нивото на маслото-личен опит.
Напиши после така ли е? :wink:
Много автомати-слаби резултати!

RadoslavS
потребител
потребител
Мнения: 53
Регистриран: 23 мар 2022, 17:58
Местоположение: Драговищица
Status: Извън линия

Re: Решение на проблемите при студен двигател Duratec 1,8/125

Мнение от RadoslavS » 27 мар 2022, 22:28

Толкова много ли трябва да се чака за да се стече маслото в кратера за по кратко време не показва ли вярно.

imitev
потребител
потребител
Мнения: 144
Регистриран: 07 окт 2016, 21:52
Модел на автомобила: Ford Mondeo Estate mk4 2010 2.0 HE Duratec 145 hp + LPG
Местоположение: Ruse
Status: Извън линия

Re: Решение на проблемите при студен двигател Duratec 1,8/125

Мнение от imitev » 28 мар 2022, 01:44

10 минути са достатъчни. Вадиш, триеш, вкарваш, вадиш пак. Ако е между мин и макс си ок. Ако е под и около мин - доливаш, +- 100-200 мл не бъркат работата...

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1745
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: Решение на проблемите при студен двигател Duratec 1,8/125

Мнение от synthez 3D » 28 мар 2022, 09:12

Струва ми се, че темата се отплесна в съсвсем друга посока. Създадох я за да помогна с решение, което е специфично и се очаква от дълго време за конкретния двигател. За да бъде по-лесно за колегите с този проблем, които наистина имат нужда от помощ и нямат време да четат N- брой страници, моля някой от модераторите да прехвърли мненията, които не са по темата на друго място. Благодаря.
Изображение

RadoslavS
потребител
потребител
Мнения: 53
Регистриран: 23 мар 2022, 17:58
Местоположение: Драговищица
Status: Извън линия

Re: Решение на проблемите при студен двигател Duratec 1,8/125

Мнение от RadoslavS » 28 мар 2022, 12:48

Пламене преди да изчистиш дросела при студен двигател и подаване на газ губеши ли обороти и пропукваше ли?

F Focus
потребител
потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Решение на проблемите при студен двигател Duratec 1,8/125

Мнение от F Focus » 28 мар 2022, 18:00

Оборотите играеха от 500 до 1500 об./мин. с претрисане в ниските, като проблемът се засилваше със загряването на двигателя, като тогава и често гаснеше на светофар, ако не поддържам газта-викам си какъв кенеф купих, баси( :?: :evil: :evil: ), припукване нямаше, чек-а светеше няколко дни, после няколко дни-не, но това според мен беше от невъзможността да стегна капака на възд. филтър с тъпата система 6-те винта на капака да се завиват в пластм. корпус и вече изпускаха, така да се каже, защото резбата в корпуса беше "изядена"(провери при теб какво е положението, щото е важно!). Впоследствие намерих начин да стегна капака и изчистих др. клапа-проблемът нямаля и се появяваше по-рядко, и най-накрая след четене и зяпане по руските форуми изчистих датчика на клапата и всичко "заспа".
При теб проблемът може да е и от друго-споделям личният си опит, но всичко описано е добре да се направи.
Много автомати-слаби резултати!

F Focus
потребител
потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Решение на проблемите при студен двигател Duratec 1,8/125

Мнение от F Focus » 28 мар 2022, 18:33

RadoslavS написа:
27 мар 2022, 22:28
Толкова много ли трябва да се чака за да се стече маслото в кратера за по кратко време не показва ли вярно.
Толкова-личният ми опит показва това. Когато съм изчаквал около час винаги съм предобрял количеството масло и повече не експериментирам по въпроса, но всеки може да реши за себе си, разбира се кое-как и дали.
Много автомати-слаби резултати!

RadoslavS
потребител
потребител
Мнения: 53
Регистриран: 23 мар 2022, 17:58
Местоположение: Драговищица
Status: Извън линия

Re: Решение на проблемите при студен двигател Duratec 1,8/125

Мнение от RadoslavS » 28 мар 2022, 18:44

Благодаря ще изчистя и датчика на клапата.

F Focus
потребител
потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Решение на проблемите при студен двигател Duratec 1,8/125

Мнение от F Focus » 28 мар 2022, 19:04

И задължително провери стяга ли ти се капака на възд. ф-р-не каза, че ще го направиш! Това поне е лесно.
Като почистиш датчика пръсни "пистите" му с качествен контактен спрей(намира се трудно, а и има много вредни ментета), или ги мини "тънко" с графитна грес-инак само почистване не е достатъчно, дори вредно, защото без смазване ще увеличиш триенето м/у контактните повърхности и ще му съкратиш рязко "живота", щото тая джаджа мърдоли непрекъснато :D

П.С. Протече ми мисъл( :lol: ), че този двигател има въздушен филтър и с цилиндрична коруба(по-безпроблемният вариант) и с правоъгълна-аз съм с такЪва-за теб не знам.
Много автомати-слаби резултати!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Решение на проблемите при студен двигател Duratec 1,8/125

Мнение от HACKO » 28 мар 2022, 19:48

Това че филтъра не е херметизиран на 100% не е проблем, MAF сензора е след това и продължава да мери правилно, така че освен да влезе някоя муха не може да стане нищо друго. За да работи неравномерно нещо не е наред и с чистене на това или онова няма да се оправи. Трябва кадърно диагностициране и сменяне на повредената част. Както го описваш изглежда като проблем с адаптацията на Бензин, много пъти ресет на компютъра решава проблема.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

F Focus
потребител
потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Решение на проблемите при студен двигател Duratec 1,8/125

Мнение от F Focus » 28 мар 2022, 20:13

Наско-отново се изказваш неподготвен-не ми е приятно да ти го кажа, признавам си!
Явно е безсмислено да навлизам в подробности.

Горещо ти препоръчвам, ако имаш изобщо желание да се развиваш чети и гледай руските форуми и темите им в Туба-та с подробни клипове кое-що-защо и как, по всякакви проблеми и дали, и какво да се направи?
Разгеле руснаците са произвеждали по лиценз Фокус-2 във всичките им бензинови модификации и са изключително много в час с всички проблеми на модела и решението им! Не си ги гледал, и не си се интересувал, нали...? :lol: Аз пък съм алкохолик-признавам си! :lol: Та, никой не е идеален(и слава Богу)!
Длъжността ти на МОД тук е отговорна и предполага авторитет-докажи го!
Наздраве! :lol:
Последна промяна от F Focus на 28 мар 2022, 20:24, променено общо 1 път.
Много автомати-слаби резултати!

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10844
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Решение на проблемите при студен двигател Duratec 1,8/125

Мнение от ЯЛТА » 28 мар 2022, 20:22

F Focus написа:
28 мар 2022, 20:13
Наско-отново се изказваш неподготвен-не ми е приятно да ти го кажа, признавам си!
Обоснови се, защото на Наско това му е професията, а че сега работи друго е друг въпрос.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

F Focus
потребител
потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Решение на проблемите при студен двигател Duratec 1,8/125

Мнение от F Focus » 28 мар 2022, 20:27

Обосновах се-надявам се!
Споко-със спорът съм дотук-нататък всеки да си преценява кой крив-кой прав! :wink:
Много автомати-слаби резултати!

imitev
потребител
потребител
Мнения: 144
Регистриран: 07 окт 2016, 21:52
Модел на автомобила: Ford Mondeo Estate mk4 2010 2.0 HE Duratec 145 hp + LPG
Местоположение: Ruse
Status: Извън линия

Re: Решение на проблемите при студен двигател Duratec 1,8/125

Мнение от imitev » 29 мар 2022, 11:56

Мога да кажа от опит, че 2.0 duratec работи равномерно и без да дава грешки с откачена тръба на въздушния филтър и виждаща се дроселова клапа.

Ако е светил чек енджина - прочетете грешките.

RadoslavS
потребител
потребител
Мнения: 53
Регистриран: 23 мар 2022, 17:58
Местоположение: Драговищица
Status: Извън линия

Re: Решение на проблемите при студен двигател Duratec 1,8/125

Мнение от RadoslavS » 29 мар 2022, 13:54

Благодаря на всички.

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 559
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Решение на проблемите при студен двигател Duratec 1,8/125

Мнение от deathstorm » 31 мар 2022, 13:48

Само да вметна, че Дуратек 1.8 и 2.0 моторите изобщо нямат MAF сензор, а работят по MAP (абсолютно налягане) и изобщо не им пука от къде влиза въздуха. А това, че са направили кутията на въздушния филтър да се затваря със самонарезки в пластмаса е безспорно гавра. Това е решение за еднократна употреба, все едно няма да се сменя този филтър. Но явно 5 метални втулки в корпуса и да се завиват винтове на резба щеше да фалира компанията.

F Focus
потребител
потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Решение на проблемите при студен двигател Duratec 1,8/125

Мнение от F Focus » 31 мар 2022, 18:45

Дитсторм-и, на мен ми протече мисъл( :idea: :lol: ) да внедря втулки с вътрешна резба, но после пък ми протече друга такава, че ако изпусна някое от шестте дълги винтета, две от които са малко неудобни за вадене и поставяне, както съм с кори отдолу ще се сбогувам завинаги с някое от тях, та заложих на свинските опашки-и да изпусна някоя(което ще е доста по-трудно от винтче) няма да възникне проблем. :wink:
Протичат ми и други мисли по въпроса( :lol: ), ама понякога ми протичат по-бавно... :oops: Поне нещо "назрява"-като го направя ще споделя, разбира се!

П.С. Вметката ти е полезна, благодарско!
Стигам до извода, че "играта" на оборотите при мен е била основно от датчика на дроселовата клапа, което казаха руснаците.
Много автомати-слаби резултати!

RadoslavS
потребител
потребител
Мнения: 53
Регистриран: 23 мар 2022, 17:58
Местоположение: Драговищица
Status: Извън линия

Re: Решение на проблемите при студен двигател Duratec 1,8/125

Мнение от RadoslavS » 16 апр 2022, 17:44

Пламене здравей имам въпрос когато изгася двигателя се чува едно фиуу за 2-3секунди и спира при теб има ли го това фиукане.

F Focus
потребител
потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Решение на проблемите при студен двигател Duratec 1,8/125

Мнение от F Focus » 16 апр 2022, 19:14

Привет, Радославе!
Не ми е направило впечатление да има такъв звук. Утре съм на работа и ще се ослушам по-внимателно, като привечер ще пиша.
Много автомати-слаби резултати!

RadoslavS
потребител
потребител
Мнения: 53
Регистриран: 23 мар 2022, 17:58
Местоположение: Драговищица
Status: Извън линия

Re: Решение на проблемите при студен двигател Duratec 1,8/125

Мнение от RadoslavS » 23 апр 2022, 21:27

Разбрах какво е това е електрическата помпа за хидравликата на волана.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта