2.0 Дуратек 180 к.с.!!!

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
ADDimitrov
потребител
потребител
Мнения: 219
Регистриран: 16 ное 2018, 08:21
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

2.0 Дуратек 180 к.с.!!!

Мнение от ADDimitrov » 02 май 2021, 16:16

От чисто любопитство как са изкарали тия кончета от мотора!! Нищо писано не намерих само тази страница и страхотната цена от 7000 паунда smileys-car-racing ???? https://www.burtonpower.com/omex-180-bh ... a021a.html

ivo_63
Потребител
Потребител
Мнения: 1260
Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007
Местоположение: ruse
Status: Извън линия

Re: 2.0 Дуратек 180 к.с.!!!

Мнение от ivo_63 » 02 май 2021, 19:48

С флашката от последната снимка , да лапнат някоя пара от вярващите в чудеса, иначе с турбо , кулер, генерация и ремап :D

ADDimitrov
потребител
потребител
Мнения: 219
Регистриран: 16 ное 2018, 08:21
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: 2.0 Дуратек 180 к.с.!!!

Мнение от ADDimitrov » 02 май 2021, 20:11

Понеже не съм много на ТИ с механиката, какво точно е това на мястото на оригиналния всмукателен колектор?

Потребителски аватар
Ozzie
потребител
потребител
Мнения: 1152
Регистриран: 06 май 2016, 21:28
Модел на автомобила: Focus Turnier MkIII facelift 1,6 TDCi 85 kW / EZ 02/15
Ex:Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: 2.0 Дуратек 180 к.с.!!!

Мнение от Ozzie » 02 май 2021, 20:26

ADDimitrov написа:
02 май 2021, 20:11
...какво точно е това на мястото на оригиналния всмукателен колектор?
Долу-горе същото. Всеки цилиндър си е със собствена дроселова клапа. По-добро смесообразуване, еднаква дължина на колекторите и пр.
При мотоциклетите е широко разпространено. На жаргон, някои му казват "тромпет".

P.S. Само за протокола - стандартно двигателя е със 140 к.с. или 145 к.с.?
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

ADDimitrov
потребител
потребител
Мнения: 219
Регистриран: 16 ное 2018, 08:21
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: 2.0 Дуратек 180 к.с.!!!

Мнение от ADDimitrov » 02 май 2021, 21:12

Ами при мен в оригиналната книжка от Форд пише LPG - 147, petrol - 145. Реално в българския талон я записаха 145.

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1609
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: 2.0 Дуратек 180 к.с.!!!

Мнение от fordmaniac » 03 май 2021, 19:18

Само да кажа, че имам няколко тунинговани 2.0, близо 160 к.с. става само с чипосване. Едната Мазда с 2.0 с VVT на всмукателен вал и с портвана глава се получи още по сериозна добавка в мощността и въртящия момент.
OMEX е много сериозна фирма за тунинг. Промененият колектор с изместени дюзи за по-добро смесообразуване при високи обороти и нов компютър с инсталация гарантират подобни параметри. не му трябват турбота и кулери и ...
Поздрави.

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4777
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Re: 2.0 Дуратек 180 к.с.!!!

Мнение от pepy1 » 03 май 2021, 19:46

Какво е РЕМАП (REMAP)?

РЕМАП (REMAP) или най-общо чип-тунинг е модифицирането на управлението на двигателя, чрез промяна на програмата за управление на двигателя. Частта “ЧИП” е останала от времената, когато беше нужно да се разпои чипа, който съдържа програмата, да се прочете, да се модифицира програмата и да се запише на нов чип. Такъв тип оптимизация се прилага най-вече при автомобилите произведени преди 2000г. По-точното и модерно название е REMAP.
ремап
Как се прави РЕМАП?

С напредъка на технологиите при модулите за управление на двигателя, има развитие и при начина, по който се прави REMAP или чип тунинг. Вече, програмата от компютъра на колата може да бъде “свалена” без разпояване на чип, просто чрез специален OBD кабел и техника, наричана FLASHER. При някои по-нови автомобили (след 2010г.) все пак се налага сваляне и отваряне на компютъра, поради нуждата да се преодолее защитата от четене и записване. След свалянето на информацията от компютъра, програмата се анализира и променя, като се изчисляват редица важни показатели, така че да се оптимизира процеса на горене и да се запази сигурната и надеждна работа на двигателя.
Как се увеличава мощността?

Всички модерни дизелови и бензинови двигатели имат аванс от мощност, който не се използва. Този аванс е заложен от производителя, тъй като всеки автомобил е конструиран, така че да може да функционира във всяка точка на земното кълбо и при всякакви атмосферни условия (от полярния кръг, до пустините). Друга причина е разликата в горивата, в различните държави. Освен това, за да се покрият все по-стриктните екологични норми и да се получат нужните сертификати, редица производители правят компромиси в режимите на работа на двигателя. Не на последня място, много производители ограничават мощността на двигателите, от маркетингови съображения.
Малко цифри

Например един и същ двигател, който има ресурс например 150 к.с. се предлага във версия 101, 116, 131 и 140 к.с. Обикновенно даже тези цифри не са случайни, това са именно стъпките при данъчното облагане в западна Европа. При покупката на версията 101 к.с., вие всъщност имате двигател 150 к.с., който е софтуерно ограничен. При това положение вие плащате по-нисък данък, но чрез REMAP (чип тунинг) имате възможност да отключите ресурса на вашия двигател.
Oпасен ли е РЕМАП-а за автомобила, какво може да се обърка?

За съжаление, като в почти всяка област на модерния живот, и във областта на REMAP-ването и чип тунинга има фирми и лица, които търсят бърза печалба, без да са положили нужните усилия и да са вложили нужните средства. Те не разбират напълно маханизма на работа на двигателя, и показателите които трябва да се модифицират за оптимизацията на работата му и нямат нужните им скъпа техника и софтуерни продукти. За съжаление проблема не се ограничава до територията на България. Все по-често се срещат автомобили, които са REMAP-нати в чужбина, преди внасянето им в България. При “сваляне” и анализ на програмите, резултатите са силно обезпокоителни. Множество показатели са променени, без да има разбиране точно каква функция имат, и точно с колко трябва да се променят. Много важни показатели не са променени.
Най-често това води до неправилно горене и управление на турбо компресора и до:

съкращаване на живота на турбо компресора
увреждане на гарнитурите на цилиндровите глави
изгаряне на клапани от прекалено висока температура на изгорелите газове
блокиране на механизма на променливата геометрия на турбо компресора в резултат от високите нива на сажди (черен пушек)
попринцип мощноста се увеличава процентно, няма как от 90 кс да направиш 180 кс
копирах само статията без рекламата, но все пак трябва да посоча източника
източник: https://www.dpf.bg/remap/
времето е като парите-никога не стига

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1609
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: 2.0 Дуратек 180 к.с.!!!

Мнение от fordmaniac » 04 май 2021, 17:43

Пепи, празна статия с излишно философстване на разни там журналисти. Рекламка.

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 559
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: 2.0 Дуратек 180 к.с.!!!

Мнение от deathstorm » 04 май 2021, 19:11

Колегите се прехласват по големите числа, но съм сигурен, че за ежедневно шофиране (да се разбира до 3000 rpm) обикновения дюратек ще е по гъвкав. С тоя къс колектор това си е чисто спортен атмосферен мотор, като мощността идва с оборотите, най-вероятно ограничителя е повишен поне с 1000 rpm, сигурно е махнат и двумасовия маховик.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 43 госта