Движи се на скорост на наклон!

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10831
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Движи се на скорост на наклон!

Мнение от ЯЛТА » 05 окт 2021, 16:35

Ама много хора се бъркат !
Степен на сгъстяване е едно, а компресия в цилиндрите е съвсем друго.
Ако на атмосферен дизел компресията в цилиндрите е под 25, ще има да се мъчи да запали. Много е важно и как се измерва компресията, който не знае и разбира, и до 30 може да я докара- и да е горд от иначе издухания си мотор. Нещата хич не са простички.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

ivo_63
Потребител
Потребител
Мнения: 1260
Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007
Местоположение: ruse
Status: Извън линия

Re: Движи се на скорост на наклон!

Мнение от ivo_63 » 05 окт 2021, 18:05

Без значение в какво мерим , бензина е с 12 , комън рейла с 18 единици / дали е бар или атмосфера , не знам как го дават в каталога/, демек границите на компресия на бензинов и комън рейл мотор са много близки. Не така е с турбо дизел .

Потребителски аватар
zz_stefanov
потребител
потребител
Мнения: 125
Регистриран: 04 авг 2020, 21:23
Модел на автомобила: Ford Focus Mk 2,5 газ/бензин 1,6 Ti-VCT 115 к.с.
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Движи се на скорост на наклон!

Мнение от zz_stefanov » 05 окт 2021, 19:08

'Комънйла' дето го наричаш, си е турбодизел. :)

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1609
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Движи се на скорост на наклон!

Мнение от fordmaniac » 05 окт 2021, 19:11

Иво, стига де.
Е ти да се просветиш:::::::::::
Изображение
Изображение

Ето и твоята:

Изображение
Изображение

и бензини:

Изображение
http://alfa.kachi-snimka.info/vij2021.p ... 52807d.png
Изображение
Степента на сгъстяване е КОНСТРУКТИВЕН ПАРАМЕРЪТ, който е съотношение между целия обем при долна мъртва точка ( на цилиндъра и главата, отчита се и обема в буталото ) и обема оставащ в горна мъртва точка. Той е без дименсия.
КОМПРЕСИЯТА е нещо , което може да се измери по често през свещ ( и при бензин и при дизел ). Измерва се в BAR или в атмосфери: 1 bar = 0.986923267 atm . Обикновено е по-висока от степента на сгъстяване, дефакто КОМПРЕСИЯТА е динамичен параметър, щото се мери при завъртане на двигателя. Зависи от мноооооого неща, например разпределителен вал , фази и височина на гърбиците ( лифт му викат ) , и ....
Вица за близките стойности на бензин и дизел ... , пък 12 СТЕПЕН НА СГЪСТЯВАНЕ на бензинов мотор , аре стига ша гръмне.
Хич не обичам дизели, ама и аз съм правил разни курници, дори като твоя, само 109 к.с.
Поздрави.
Последна промяна от fordmaniac на 05 окт 2021, 19:56, променено общо 2 пъти.

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10831
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Движи се на скорост на наклон!

Мнение от ЯЛТА » 05 окт 2021, 19:15

ivo_63 написа:
05 окт 2021, 18:05
Без значение в какво мерим ,
Как без значение бре човек ?


През време на такта на сгъстяване клапаните са затворени и работната смес(въздуха при дизелите) притискана от буталото при движението му нагоре се сгъстява. Малко преди да достигне горна мъртва точка сместа се запалва. Е, налягането преди запалването е компресията. Променя се и зависи от износването на двигателя. По големината на компресията се съди за състоянието на цилиндро-буталната група, гарнитура на главата на блока, уплътненията на клапаните и седлата им.
Компресията - това е налягането в цилиндъра в края на такта на сгъстяване. При липса на заводски данни, счита се , че големината на компресията на изправен двигател (само при бензинови мотори) трябва да е по-голяма с 1,2 - 1,3 пъти от степента на сгъстяване. При това измерената компресия на различните цилиндри не трябва да се различава по-вече от 0,1 МPa(мегапаскал) или 1 кг/кв.см2(грубо 1 атмосфера).
Намаляването на компресията на всички цилиндри показва общо износване на двигателя. Ако компресията е ниска, или клони към нула в някой цилиндър, то може да се предположи, че този цилиндър е забоксувал и сегментите са загубили еластичността си, или са за смяна, нагорели са клапани, или гарнитурата на главата.

СТЕПЕН НА СГЪСТЯВАНЕ:

По определение: отношение на (работния обем на цилиндъра+обема на горивната камера) към (обема на камерата на горене). Изразява се с число, което показва колко пъти работната смес в карбураторните двигатели или въздуха в дизеловите двигатели намалява обема си при такта на сгъстяване. И е постоянно число за целият експлоатационен срок на автомобила.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

ivo_63
Потребител
Потребител
Мнения: 1260
Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007
Местоположение: ruse
Status: Извън линия

Re: Движи се на скорост на наклон!

Мнение от ivo_63 » 06 окт 2021, 18:09

Моята излиза 18 по картинките на Митака , аз я намерих 18.3 , какво значение има разликата. Знам какво е компресия, даже най сигурно , че мотора е заминал е свръхкомпресията / маслена компресия/ , можете да доразвиете темата и в тая посока сега.....
Комън рейла е дизел с директно впръскване на горивото, атмосферния дизел е съвсем друго.

Потребителски аватар
zz_stefanov
потребител
потребител
Мнения: 125
Регистриран: 04 авг 2020, 21:23
Модел на автомобила: Ford Focus Mk 2,5 газ/бензин 1,6 Ti-VCT 115 к.с.
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Движи се на скорост на наклон!

Мнение от zz_stefanov » 06 окт 2021, 21:50

Простичко:
- атмосферния дизел няма турбина;
- следва дизела с турбина че и интеркулер;
дизела винаги си е с директно впръскване на гориво:
- помпа и изводи за дюзата до всеки цилиндър;
- комънрейл (обща рейка) под високо налягане и дюзи с външно управление на впръскването (В сегашно време само електронно)

За сегашните дизели всичките са с турбина и комънрейл.
Докато си имаше дизели с турбина и интеркулер с обикновена система за впръскване.

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10831
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Движи се на скорост на наклон!

Мнение от ЯЛТА » 06 окт 2021, 23:25

И нещо за предкамерно запалване...........
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 59 госта