Страница 2 от 2

Re: Движи се на скорост на наклон!

Публикувано: 05 окт 2021, 16:35
от ЯЛТА
Ама много хора се бъркат !
Степен на сгъстяване е едно, а компресия в цилиндрите е съвсем друго.
Ако на атмосферен дизел компресията в цилиндрите е под 25, ще има да се мъчи да запали. Много е важно и как се измерва компресията, който не знае и разбира, и до 30 може да я докара- и да е горд от иначе издухания си мотор. Нещата хич не са простички.

Re: Движи се на скорост на наклон!

Публикувано: 05 окт 2021, 18:05
от ivo_63
Без значение в какво мерим , бензина е с 12 , комън рейла с 18 единици / дали е бар или атмосфера , не знам как го дават в каталога/, демек границите на компресия на бензинов и комън рейл мотор са много близки. Не така е с турбо дизел .

Re: Движи се на скорост на наклон!

Публикувано: 05 окт 2021, 19:08
от zz_stefanov
'Комънйла' дето го наричаш, си е турбодизел. :)

Re: Движи се на скорост на наклон!

Публикувано: 05 окт 2021, 19:11
от fordmaniac
Иво, стига де.
Е ти да се просветиш:::::::::::
Изображение
Изображение

Ето и твоята:

Изображение
Изображение

и бензини:

Изображение
http://alfa.kachi-snimka.info/vij2021.p ... 52807d.png
Изображение
Степента на сгъстяване е КОНСТРУКТИВЕН ПАРАМЕРЪТ, който е съотношение между целия обем при долна мъртва точка ( на цилиндъра и главата, отчита се и обема в буталото ) и обема оставащ в горна мъртва точка. Той е без дименсия.
КОМПРЕСИЯТА е нещо , което може да се измери по често през свещ ( и при бензин и при дизел ). Измерва се в BAR или в атмосфери: 1 bar = 0.986923267 atm . Обикновено е по-висока от степента на сгъстяване, дефакто КОМПРЕСИЯТА е динамичен параметър, щото се мери при завъртане на двигателя. Зависи от мноооооого неща, например разпределителен вал , фази и височина на гърбиците ( лифт му викат ) , и ....
Вица за близките стойности на бензин и дизел ... , пък 12 СТЕПЕН НА СГЪСТЯВАНЕ на бензинов мотор , аре стига ша гръмне.
Хич не обичам дизели, ама и аз съм правил разни курници, дори като твоя, само 109 к.с.
Поздрави.

Re: Движи се на скорост на наклон!

Публикувано: 05 окт 2021, 19:15
от ЯЛТА
ivo_63 написа:
05 окт 2021, 18:05
Без значение в какво мерим ,
Как без значение бре човек ?


През време на такта на сгъстяване клапаните са затворени и работната смес(въздуха при дизелите) притискана от буталото при движението му нагоре се сгъстява. Малко преди да достигне горна мъртва точка сместа се запалва. Е, налягането преди запалването е компресията. Променя се и зависи от износването на двигателя. По големината на компресията се съди за състоянието на цилиндро-буталната група, гарнитура на главата на блока, уплътненията на клапаните и седлата им.
Компресията - това е налягането в цилиндъра в края на такта на сгъстяване. При липса на заводски данни, счита се , че големината на компресията на изправен двигател (само при бензинови мотори) трябва да е по-голяма с 1,2 - 1,3 пъти от степента на сгъстяване. При това измерената компресия на различните цилиндри не трябва да се различава по-вече от 0,1 МPa(мегапаскал) или 1 кг/кв.см2(грубо 1 атмосфера).
Намаляването на компресията на всички цилиндри показва общо износване на двигателя. Ако компресията е ниска, или клони към нула в някой цилиндър, то може да се предположи, че този цилиндър е забоксувал и сегментите са загубили еластичността си, или са за смяна, нагорели са клапани, или гарнитурата на главата.

СТЕПЕН НА СГЪСТЯВАНЕ:

По определение: отношение на (работния обем на цилиндъра+обема на горивната камера) към (обема на камерата на горене). Изразява се с число, което показва колко пъти работната смес в карбураторните двигатели или въздуха в дизеловите двигатели намалява обема си при такта на сгъстяване. И е постоянно число за целият експлоатационен срок на автомобила.

Re: Движи се на скорост на наклон!

Публикувано: 06 окт 2021, 18:09
от ivo_63
Моята излиза 18 по картинките на Митака , аз я намерих 18.3 , какво значение има разликата. Знам какво е компресия, даже най сигурно , че мотора е заминал е свръхкомпресията / маслена компресия/ , можете да доразвиете темата и в тая посока сега.....
Комън рейла е дизел с директно впръскване на горивото, атмосферния дизел е съвсем друго.

Re: Движи се на скорост на наклон!

Публикувано: 06 окт 2021, 21:50
от zz_stefanov
Простичко:
- атмосферния дизел няма турбина;
- следва дизела с турбина че и интеркулер;
дизела винаги си е с директно впръскване на гориво:
- помпа и изводи за дюзата до всеки цилиндър;
- комънрейл (обща рейка) под високо налягане и дюзи с външно управление на впръскването (В сегашно време само електронно)

За сегашните дизели всичките са с турбина и комънрейл.
Докато си имаше дизели с турбина и интеркулер с обикновена система за впръскване.

Re: Движи се на скорост на наклон!

Публикувано: 06 окт 2021, 23:25
от ЯЛТА
И нещо за предкамерно запалване...........