Фокус 1.8 ТДЦИ-виенето си остана

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
pecata_mont
потребител
потребител
Мнения: 41
Регистриран: 21 авг 2008, 12:10
Модел на автомобила: Ford Focus, TDCI,1.8,115к.с
Местоположение: София
Status: Извън линия

Фокус 1.8 ТДЦИ-виенето си остана

Мнение от pecata_mont » 20 окт 2021, 21:59

Привет. Фокуса е МК 2.5, 1.8 ТДЦИ, 2009, хечбек. Преди време от мотора започна да се чува силно виене/не механично, а по-скоро свързано с изпускане на вуздух/. Появява се само при подаване на газ НА СКОРОСТ при хубаво загрят двигател. При подаване на газ на скорост при още студен двигател почти не се чува това виене, а при подаване на газ на празен ход/на топъл и на студен двигател/ не се чува нищо.
Та скоро я вкарах в сервиз, и майсторите казаха, че е имало слаб лек теч от изпускателната генерация /гарнитура на изпускателните колектори/, който го оправиха, но виенето си остана. Казаха, че ЕГР-а е добре, защото си мислеха, че може и да е от него. Колата си върви и ускорява добре, но припушва черно при подаване на газ. В сервиза казаха, че евнтуално може да е от турбото или от катализатор..и дотам. Казаха да си я карам.
Някой имал ли е подобен проблем и от какво би могло да бъде това виене, защото макар и фокуса да си върви добре, това е е дразнещо....

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.8 ТДЦИ-виенето си остана

Мнение от OgiDogi » 21 окт 2021, 06:51

pecata_mont написа:
20 окт 2021, 21:59
Привет. Фокуса е МК 2.5, 1.8 ТДЦИ, 2009, хечбек. Преди време от мотора започна да се чува силно виене/не механично, а по-скоро свързано с изпускане на вуздух/. Появява се само при подаване на газ НА СКОРОСТ при хубаво загрят двигател. При подаване на газ на скорост при още студен двигател почти не се чува това виене, а при подаване на газ на празен ход/на топъл и на студен двигател/ не се чува нищо...
Евентуално има пропуски по нагнетателния тракт - прегледайте внимателно целия път от изхода на турбината до интеркулера, самият интеркулер и от него до дросела за омасляване.
Малки цепнатини по дебелите маркучи или корпуса на интеркулера работят като клапан, започват да пропускат при определено налягане. На празен ход компютърът не позволява налягането да се вдигне много, защото няма нужда. На студен двигател вероятно ЕГР работи с по голям процент и също разтоварва до някаква степен.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта