Трудно пали на студен мотор Mazda 2 1.4 бензин

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4777
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Трудно пали на студен мотор Mazda 2 1.4 бензин

Мнение от pepy1 » 01 дек 2021, 19:28

Явно имаш токова утечка, щом при свален акомулатор всичко е наред.
времето е като парите-никога не стига

P.Vangelov
потребител
потребител
Мнения: 30
Регистриран: 01 сеп 2021, 07:32
Местоположение: Кърджали
Status: Извън линия

Re: Трудно пали на студен мотор Mazda 2 1.4 бензин

Мнение от P.Vangelov » 01 дек 2021, 20:08

мерси колега, за това не се бях сетил, тези дни дано успея да замеря 8)

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Трудно пали на студен мотор Mazda 2 1.4 бензин

Мнение от HACKO » 01 дек 2021, 22:09

F Focus написа:
01 дек 2021, 18:43
Каква е идеята да се разкачи акумулатора при престой през нощта?
Ресетва се компютъра (достатъчни са 1-2 минути), по този начин се избягват грешки в адаптациите на компютъра (самоадаптиращ е) получени при работата на колата. Причините може да са всякакви, от заредено некачествено гориво до някаква повреда. Това че се е оправила, не трябва да те навежда на мисълта, че задължително има нещо за правене. Може би ако в скоро време отново започне да прави номера, трябва да се търси причина.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

P.Vangelov
потребител
потребител
Мнения: 30
Регистриран: 01 сеп 2021, 07:32
Местоположение: Кърджали
Status: Извън линия

Re: Трудно пали на студен мотор Mazda 2 1.4 бензин

Мнение от P.Vangelov » 01 дек 2021, 22:14

Като цяло, откакто застудя винаги пали трудно, след няколко завъртания, по-точно запалва от четвърт оборот, но веднага гасне, и така докато запали напълно и после няма проблем. Не знам дали е задължително да е TPS на дросела, понеже би трябвало да даде грешка ако е неизправен. В краен случай може да подам резет на всички модули и да се върнат в заводски вариант с Forscan.

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 559
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Трудно пали на студен мотор Mazda 2 1.4 бензин

Мнение от deathstorm » 01 дек 2021, 22:19

Може ли да напишеш какви са стойностите на Long Fuel Trim след като си карал колата няколко дни без да откачаш акумулатора?

P.Vangelov
потребител
потребител
Мнения: 30
Регистриран: 01 сеп 2021, 07:32
Местоположение: Кърджали
Status: Извън линия

Re: Трудно пали на студен мотор Mazda 2 1.4 бензин

Мнение от P.Vangelov » 02 дек 2021, 06:19

Да, мога, колата се кара всеки ден, макар и на късо разстояние. Ще се опитам да видя стойностите скоро. Благодаря!

ADDimitrov
потребител
потребител
Мнения: 219
Регистриран: 16 ное 2018, 08:21
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Трудно пали на студен мотор Mazda 2 1.4 бензин

Мнение от ADDimitrov » 03 дек 2021, 16:29

Това с акумулатора, на модели след 2008 е леко безмислено. Уви не правите ресет на нищо 😉

P.Vangelov
потребител
потребител
Мнения: 30
Регистриран: 01 сеп 2021, 07:32
Местоположение: Кърджали
Status: Извън линия

Re: Трудно пали на студен мотор Mazda 2 1.4 бензин

Мнение от P.Vangelov » 03 дек 2021, 18:02

За протокола , колата е 2006, и аз знам, че това от много време не е ефективно за по-новите коли, но остава загадка съвпадение ли е или не!

P.Vangelov
потребител
потребител
Мнения: 30
Регистриран: 01 сеп 2021, 07:32
Местоположение: Кърджали
Status: Извън линия

Re: Трудно пали на студен мотор Mazda 2 1.4 бензин

Мнение от P.Vangelov » 04 дек 2021, 14:46

deathstorm написа:
01 дек 2021, 22:19
Може ли да напишеш какви са стойностите на Long Fuel Trim след като си карал колата няколко дни без да откачаш акумулатора?
Колега, Стойностите варират в движение от 3.9 до 6.2 на Long fuel trim при загрял мотор. През повечето време седи на 4.7

Long fuel

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1609
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Трудно пали на студен мотор Mazda 2 1.4 бензин

Мнение от fordmaniac » 04 дек 2021, 18:15

Тези стойности са добре.
Наличието на Forscan или каквато и да е апаратура без диагностик, който да знае какво прави е безсмислена. Търсене на грешки, триене, ресетване " в заводски вариант " не помага. Само мъчи шофьора и колата.
Поздрави.

P.Vangelov
потребител
потребител
Мнения: 30
Регистриран: 01 сеп 2021, 07:32
Местоположение: Кърджали
Status: Извън линия

Re: Трудно пали на студен мотор Mazda 2 1.4 бензин

Мнение от P.Vangelov » 04 дек 2021, 18:19

Така е, не съм професионален диагностик, първо винаги гледам да знам референтните стойности, за да няма грешно закупени части. За това малко консултация не пречи, все пак за това са форумите ;) Иначе имам и ForScan, но нямах възможност да нося лаптоп в мен, за това данните са от Torque Pro, но явно върши съответната работа.

P.Vangelov
потребител
потребител
Мнения: 30
Регистриран: 01 сеп 2021, 07:32
Местоположение: Кърджали
Status: Извън линия

Re: Трудно пали на студен мотор Mazda 2 1.4 бензин

Мнение от P.Vangelov » 18 дек 2021, 17:56

Малко развитие по темата, трудното запалване се оказа проблем, дискутиран в предишни теми от колегата momcho00, а именно влиза вода в свещите през капака, някъде под пръскалките , и от там скапва свещите и колата прекъсва. Сега пали отлично, но дава много богата смес, варираща до 25, и оборотите сами се вдигат и се и падат, докато колата не поработи малко. Грешката е Р0172 - System too rich, bank1. Сменени са спукан маркуч на картерни газове и гарнитури на смукателните колектори. Ще съм ви благодарен за мнения и предположения. Вече не остана място, от което да има Vacuum Leak според мене, понеже са сменени маркучи и гарнитури, огледах за други спукани маркучи, но няма за сега. Няма да бързам със смяна на ламбдата, стойностите на живите данни са от 0 до 0.9 волта. МАП сензор също е сменен на контакт дава 99кра, а в движение мени стойностите на 20,30,40.

freeway
потребител
потребител
Мнения: 536
Регистриран: 26 дек 2016, 23:08
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Re: Трудно пали на студен мотор Mazda 2 1.4 бензин

Мнение от freeway » 18 дек 2021, 21:37

Колкото и да са еднакви двигателите на Форд и Мазда от това поколение имат своята специфика която трябва да се познава. Казвам го от личен опит с Mazda 3 2.0 SPORT(2008г.) която основно карам вече няколко месеца.

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1609
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Трудно пали на студен мотор Mazda 2 1.4 бензин

Мнение от fordmaniac » 19 дек 2021, 20:16

Ами точно за Мазда 2 и Фиеста от 2002 до 2008 двигателя, скоростната кутия и електрониката са еднакви. Даже кода на мотора е непроменен. Само дето диагностиката го разпознава като Мазда.
За 2.0 мотора, съвместна разработка на Форд и Мазда :
В Мазда 6 '02-'05 г. е 141 кс с дросел с жило
В Форд Мондео 3 е 145 кс. пак с жило
В Форд Фокус 2 и Мондео 3 е 145 кс. и е с електрически дросел
В Мазда 6 '05-'07 г феислифт е 147 кс. с електрически дросел
В Мазда 6 '07-'10 г е 147 кс практически същият като от фейслифта.

Разлики има и в всмукателните колектори като наличие на вихрови клапи и управляема дължина на рънърите.
Другите разлики са дали е с MAP или и с дебитомер.
Блока е еднакъв, буталата са различни и т.н.
Всички тези са ми минавали през ръцете и диагностиката е по едни същи принципи.
Поздрави.

P.Vangelov
потребител
потребител
Мнения: 30
Регистриран: 01 сеп 2021, 07:32
Местоположение: Кърджали
Status: Извън линия

Re: Трудно пали на студен мотор Mazda 2 1.4 бензин

Мнение от P.Vangelov » 20 дек 2021, 09:02

Чудя се, възможно ли е TPS ,който е вграден в самия дросел да е леко повреден или зацапан, но да не излиза грешка на диагностика, колата пали добре,но веднага гасене, вече не знам какво да сменя. Накрая ще отворя дросела за профилактика на пътечките на стъпковия мотор

gras
потребител
потребител
Мнения: 74
Регистриран: 21 ное 2014, 22:40
Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 1.1 1989 - подарена ; Vaz 2101 - 1977 ; Ford Mondeo MK3 1.8 2001 ;
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Трудно пали на студен мотор Mazda 2 1.4 бензин

Мнение от gras » 20 дек 2021, 09:40

Колега, закачи вечер манометър на рейката и го остави до сутринта. Налягането в системата не трябва да пада . Ако е паднало търси проблема помпа - дюзи. Много е вероятно да имаш замърсени инжектори. Свали ги и ги дай да ти ги изчистят . Гледай да е някой , който си разбира от работата. Далече си , иначе бих ти ги изчистил. Ако не намираш кой - пиши на лични.

P.Vangelov
потребител
потребител
Мнения: 30
Регистриран: 01 сеп 2021, 07:32
Местоположение: Кърджали
Status: Извън линия

Re: Трудно пали на студен мотор Mazda 2 1.4 бензин

Мнение от P.Vangelov » 20 дек 2021, 13:56

Благодаря колега, и яз съм се насочил вече за почистване на инжектори (колата е бензин) ще обърна внимание и за рейката

P.Vangelov
потребител
потребител
Мнения: 30
Регистриран: 01 сеп 2021, 07:32
Местоположение: Кърджали
Status: Извън линия

Re: Трудно пали на студен мотор Mazda 2 1.4 бензин

Мнение от P.Vangelov » 20 дек 2021, 20:50

Иначе забравих да споделя, ако е от значение за проблемът с първото палене след голям престой, , че винаги при четене за грешки присъства P1000, това е без значение дали има други грешки или не, просто P1000 винаги седи и след изтриване. Доколкото знам Р1000 е свързано с адаптации, или ЕКУ-то не можело да прави пълен преглед на всички модули, или нещо такова, та чуденката ми е, за това ли при махнат акумулатор колата запали перфектно в доста студена сутрин и държеше правилните обороти от самото начало :shock:

ADDimitrov
потребител
потребител
Мнения: 219
Регистриран: 16 ное 2018, 08:21
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Трудно пали на студен мотор Mazda 2 1.4 бензин

Мнение от ADDimitrov » 21 дек 2021, 14:29

Ето колега малко по малко стигаш до основното в проблема, а то е че проблема е изцяло софтуерен 😉 Вместо да смениш една камара части и да разглабяш и чистиш дюзи, потърси момчетата от Ford upgrade 😉

P.Vangelov
потребител
потребител
Мнения: 30
Регистриран: 01 сеп 2021, 07:32
Местоположение: Кърджали
Status: Извън линия

Re: Трудно пали на студен мотор Mazda 2 1.4 бензин

Мнение от P.Vangelov » 21 дек 2021, 19:54

Търсих ги преди няколко седмици, отговориха, че трябва да не е Мазда а Форд, иначе не се занимават. Няма значение, че точно тази Мазда като мотор, ЕКУ и електроники няма разлика с Фиеста

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 48 госта