Трудно пали на студен мотор Mazda 2 1.4 бензин

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
ADDimitrov
потребител
потребител
Мнения: 219
Регистриран: 16 ное 2018, 08:21
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Трудно пали на студен мотор Mazda 2 1.4 бензин

Мнение от ADDimitrov » 21 дек 2021, 20:01

P.Vangelov написа:
21 дек 2021, 19:54
Търсих ги преди няколко седмици, отговориха, че трябва да не е Мазда а Форд, иначе не се занимават. Няма значение, че точно тази Мазда като мотор, ЕКУ и електроники няма разлика с Фиеста
Тук ме изненада. Не очаквах, че така с а отговорили! Пробвай тогава в представителството на Мазда. МП за тази услуга вземат 83 лв. с ДДС. Уви обаче за моя модел нямаха актуален ъпдейт.

P.Vangelov
потребител
потребител
Мнения: 30
Регистриран: 01 сеп 2021, 07:32
Местоположение: Кърджали
Status: Извън линия

Re: Трудно пали на студен мотор Mazda 2 1.4 бензин

Мнение от P.Vangelov » 21 дек 2021, 20:04

МП, също вече не пипали Мазда, явно вече МАзда вече не е собственост на Форд. До представителство на мазда още не съм стигнал, но това ми е следваща стъпка. Благодаря за информацията, като цена!

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 559
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Трудно пали на студен мотор Mazda 2 1.4 бензин

Мнение от deathstorm » 22 дек 2021, 19:30

P.Vangelov написа:
18 дек 2021, 17:56
Грешката е Р0172 - System too rich, bank1. Сменени са спукан маркуч на картерни газове и гарнитури на смукателните колектори. Ще съм ви благодарен за мнения и предположения.
Нещо не се връзва колега. При грешка System too rich корекцията по скоро трябва да е в -25%. Това означава, че горивото е прекалено много. От така наречения vacuum leak който търсиш, се получава бедна смес и корекцията започва да ходи в +. Първо трябва да уточним колата с map ли е или с дебитомер. Има варианти и с двата сензора. За Mазда 6 2.5 знам със сигурност, че е с двата сензора едновременно, като определящ е дебитомера. Нормалната стойност за map празен ход би трябвало да е около 30 kpa. При умерено натоварване 50-60. При пълна газ - атмосферно налягане 99-100 kpa. Преди няколко поста те бях питал за стойности на тримовете във връзка с трудното палене и беше дал съвсем нормални стойности. Сега изеднъж корекциите удрят в праговете, нещо правено ли е по колата в този период?

P.Vangelov
потребител
потребител
Мнения: 30
Регистриран: 01 сеп 2021, 07:32
Местоположение: Кърджали
Status: Извън линия

Re: Трудно пали на студен мотор Mazda 2 1.4 бензин

Мнение от P.Vangelov » 22 дек 2021, 21:03

Здравей, колега. Колата е само по МАР, Дебитомер няма. Преди няколко дни бяха установени ръждясали свещи и овлажнени лули, свещите са слагани преди 4 месеца. LAser Platinum. Причината беше, че от някъде е имало много конденз и наводняване, свързвам го с обилните валежи през миналите седмици.Остава загадка от къде е влезнала вода. Свещите са сменени с нови пак са 1.3мм , лулите са подсушени. Сега колата работи с нормалnи Fuel trim стойности. Доколкото гледах и живите данни на ламбдата са добре. Остава само голямата загадка с първото палене след голям престой, колата пали от четвърт, но веднага гасне, после трябва много въртене и помпане на газта. Нямам Missfire към момента, не знам дали е бобина или кабели, запали ли колата и си работи идеално. Дали има значение, че колата периодично на по-дълго каране дава грешка Р0420 за запушен катализатор. Остава и за това да не пали добре. Това беше състоянието на свещи на няма и 3К км. https://ibb.co/JypgXLX

P.Vangelov
потребител
потребител
Мнения: 30
Регистриран: 01 сеп 2021, 07:32
Местоположение: Кърджали
Status: Извън линия

Re: Трудно пали на студен мотор Mazda 2 1.4 бензин

Мнение от P.Vangelov » 23 дек 2021, 08:50

Тази сутрин пак запали трудно, но ми направи впечатление, че този път видях Missfire Count 7513 и се увеличаваха, когато много леко подавах газ. Ето и данни от първото палене, кажете дали ви се вижда умряла Ламбдата Live data

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта