Страница 2 от 3

Re: Трудно пали на студен мотор Mazda 2 1.4 бензин

Публикувано: 01 дек 2021, 19:28
от pepy1
Явно имаш токова утечка, щом при свален акомулатор всичко е наред.

Re: Трудно пали на студен мотор Mazda 2 1.4 бензин

Публикувано: 01 дек 2021, 20:08
от P.Vangelov
мерси колега, за това не се бях сетил, тези дни дано успея да замеря 8)

Re: Трудно пали на студен мотор Mazda 2 1.4 бензин

Публикувано: 01 дек 2021, 22:09
от HACKO
F Focus написа:
01 дек 2021, 18:43
Каква е идеята да се разкачи акумулатора при престой през нощта?
Ресетва се компютъра (достатъчни са 1-2 минути), по този начин се избягват грешки в адаптациите на компютъра (самоадаптиращ е) получени при работата на колата. Причините може да са всякакви, от заредено некачествено гориво до някаква повреда. Това че се е оправила, не трябва да те навежда на мисълта, че задължително има нещо за правене. Може би ако в скоро време отново започне да прави номера, трябва да се търси причина.

Re: Трудно пали на студен мотор Mazda 2 1.4 бензин

Публикувано: 01 дек 2021, 22:14
от P.Vangelov
Като цяло, откакто застудя винаги пали трудно, след няколко завъртания, по-точно запалва от четвърт оборот, но веднага гасне, и така докато запали напълно и после няма проблем. Не знам дали е задължително да е TPS на дросела, понеже би трябвало да даде грешка ако е неизправен. В краен случай може да подам резет на всички модули и да се върнат в заводски вариант с Forscan.

Re: Трудно пали на студен мотор Mazda 2 1.4 бензин

Публикувано: 01 дек 2021, 22:19
от deathstorm
Може ли да напишеш какви са стойностите на Long Fuel Trim след като си карал колата няколко дни без да откачаш акумулатора?

Re: Трудно пали на студен мотор Mazda 2 1.4 бензин

Публикувано: 02 дек 2021, 06:19
от P.Vangelov
Да, мога, колата се кара всеки ден, макар и на късо разстояние. Ще се опитам да видя стойностите скоро. Благодаря!

Re: Трудно пали на студен мотор Mazda 2 1.4 бензин

Публикувано: 03 дек 2021, 16:29
от ADDimitrov
Това с акумулатора, на модели след 2008 е леко безмислено. Уви не правите ресет на нищо 😉

Re: Трудно пали на студен мотор Mazda 2 1.4 бензин

Публикувано: 03 дек 2021, 18:02
от P.Vangelov
За протокола , колата е 2006, и аз знам, че това от много време не е ефективно за по-новите коли, но остава загадка съвпадение ли е или не!

Re: Трудно пали на студен мотор Mazda 2 1.4 бензин

Публикувано: 04 дек 2021, 14:46
от P.Vangelov
deathstorm написа:
01 дек 2021, 22:19
Може ли да напишеш какви са стойностите на Long Fuel Trim след като си карал колата няколко дни без да откачаш акумулатора?
Колега, Стойностите варират в движение от 3.9 до 6.2 на Long fuel trim при загрял мотор. През повечето време седи на 4.7

Long fuel

Re: Трудно пали на студен мотор Mazda 2 1.4 бензин

Публикувано: 04 дек 2021, 18:15
от fordmaniac
Тези стойности са добре.
Наличието на Forscan или каквато и да е апаратура без диагностик, който да знае какво прави е безсмислена. Търсене на грешки, триене, ресетване " в заводски вариант " не помага. Само мъчи шофьора и колата.
Поздрави.

Re: Трудно пали на студен мотор Mazda 2 1.4 бензин

Публикувано: 04 дек 2021, 18:19
от P.Vangelov
Така е, не съм професионален диагностик, първо винаги гледам да знам референтните стойности, за да няма грешно закупени части. За това малко консултация не пречи, все пак за това са форумите ;) Иначе имам и ForScan, но нямах възможност да нося лаптоп в мен, за това данните са от Torque Pro, но явно върши съответната работа.

Re: Трудно пали на студен мотор Mazda 2 1.4 бензин

Публикувано: 18 дек 2021, 17:56
от P.Vangelov
Малко развитие по темата, трудното запалване се оказа проблем, дискутиран в предишни теми от колегата momcho00, а именно влиза вода в свещите през капака, някъде под пръскалките , и от там скапва свещите и колата прекъсва. Сега пали отлично, но дава много богата смес, варираща до 25, и оборотите сами се вдигат и се и падат, докато колата не поработи малко. Грешката е Р0172 - System too rich, bank1. Сменени са спукан маркуч на картерни газове и гарнитури на смукателните колектори. Ще съм ви благодарен за мнения и предположения. Вече не остана място, от което да има Vacuum Leak според мене, понеже са сменени маркучи и гарнитури, огледах за други спукани маркучи, но няма за сега. Няма да бързам със смяна на ламбдата, стойностите на живите данни са от 0 до 0.9 волта. МАП сензор също е сменен на контакт дава 99кра, а в движение мени стойностите на 20,30,40.

Re: Трудно пали на студен мотор Mazda 2 1.4 бензин

Публикувано: 18 дек 2021, 21:37
от freeway
Колкото и да са еднакви двигателите на Форд и Мазда от това поколение имат своята специфика която трябва да се познава. Казвам го от личен опит с Mazda 3 2.0 SPORT(2008г.) която основно карам вече няколко месеца.

Re: Трудно пали на студен мотор Mazda 2 1.4 бензин

Публикувано: 19 дек 2021, 20:16
от fordmaniac
Ами точно за Мазда 2 и Фиеста от 2002 до 2008 двигателя, скоростната кутия и електрониката са еднакви. Даже кода на мотора е непроменен. Само дето диагностиката го разпознава като Мазда.
За 2.0 мотора, съвместна разработка на Форд и Мазда :
В Мазда 6 '02-'05 г. е 141 кс с дросел с жило
В Форд Мондео 3 е 145 кс. пак с жило
В Форд Фокус 2 и Мондео 3 е 145 кс. и е с електрически дросел
В Мазда 6 '05-'07 г феислифт е 147 кс. с електрически дросел
В Мазда 6 '07-'10 г е 147 кс практически същият като от фейслифта.

Разлики има и в всмукателните колектори като наличие на вихрови клапи и управляема дължина на рънърите.
Другите разлики са дали е с MAP или и с дебитомер.
Блока е еднакъв, буталата са различни и т.н.
Всички тези са ми минавали през ръцете и диагностиката е по едни същи принципи.
Поздрави.

Re: Трудно пали на студен мотор Mazda 2 1.4 бензин

Публикувано: 20 дек 2021, 09:02
от P.Vangelov
Чудя се, възможно ли е TPS ,който е вграден в самия дросел да е леко повреден или зацапан, но да не излиза грешка на диагностика, колата пали добре,но веднага гасене, вече не знам какво да сменя. Накрая ще отворя дросела за профилактика на пътечките на стъпковия мотор

Re: Трудно пали на студен мотор Mazda 2 1.4 бензин

Публикувано: 20 дек 2021, 09:40
от gras
Колега, закачи вечер манометър на рейката и го остави до сутринта. Налягането в системата не трябва да пада . Ако е паднало търси проблема помпа - дюзи. Много е вероятно да имаш замърсени инжектори. Свали ги и ги дай да ти ги изчистят . Гледай да е някой , който си разбира от работата. Далече си , иначе бих ти ги изчистил. Ако не намираш кой - пиши на лични.

Re: Трудно пали на студен мотор Mazda 2 1.4 бензин

Публикувано: 20 дек 2021, 13:56
от P.Vangelov
Благодаря колега, и яз съм се насочил вече за почистване на инжектори (колата е бензин) ще обърна внимание и за рейката

Re: Трудно пали на студен мотор Mazda 2 1.4 бензин

Публикувано: 20 дек 2021, 20:50
от P.Vangelov
Иначе забравих да споделя, ако е от значение за проблемът с първото палене след голям престой, , че винаги при четене за грешки присъства P1000, това е без значение дали има други грешки или не, просто P1000 винаги седи и след изтриване. Доколкото знам Р1000 е свързано с адаптации, или ЕКУ-то не можело да прави пълен преглед на всички модули, или нещо такова, та чуденката ми е, за това ли при махнат акумулатор колата запали перфектно в доста студена сутрин и държеше правилните обороти от самото начало :shock:

Re: Трудно пали на студен мотор Mazda 2 1.4 бензин

Публикувано: 21 дек 2021, 14:29
от ADDimitrov
Ето колега малко по малко стигаш до основното в проблема, а то е че проблема е изцяло софтуерен 😉 Вместо да смениш една камара части и да разглабяш и чистиш дюзи, потърси момчетата от Ford upgrade 😉

Re: Трудно пали на студен мотор Mazda 2 1.4 бензин

Публикувано: 21 дек 2021, 19:54
от P.Vangelov
Търсих ги преди няколко седмици, отговориха, че трябва да не е Мазда а Форд, иначе не се занимават. Няма значение, че точно тази Мазда като мотор, ЕКУ и електроники няма разлика с Фиеста