Страница 1 от 1

форт фокус 1.8 115 свиренето продължава

Публикувано: 03 фев 2022, 11:20
от емил91
здравейте колеги имам следния проблем смених всички налични.ролки + пистов ремак на бош свиренето продължава котого намокря спира за.известно.време и после.пак започма от какво ли щее

Re: форт фокус 1.8 115 свиренето продължава

Публикувано: 07 мар 2022, 15:02
от ivchotr
Лагери на компресора на климатика или алтернатора. Примерно. Най-добре е да ги провериш, че може да те оставят някъде насред път.

Re: форт фокус 1.8 115 свиренето продължава

Публикувано: 07 мар 2022, 16:58
от HACKO
Лагери друг път, ремъка приплъзва, ако беше лагер нямаше да спира като се напръска.

Re: форт фокус 1.8 115 свиренето продължава

Публикувано: 07 мар 2022, 18:12
от F Focus
Четейки по форумите за този проблем ми е направило впечатление, че не толкова рядко се случва след смяната на ремъка с нов, който е добре натегнат същият, каквото и да го правиш, вари го-печи го продължава да свири и това е! Личното ми мнение е, че материалът на ремъка в случая е виновникът. Също е много важно при смяната на ремъкът и ролките повърхостите им да не са омазнени, което лесно се постига, ако майсторът не си измие ръцете, или смени ръкавиците, след, като е свалил старият ремък и ролки! :wink:
Напиши в "Гугъл" "ремень генератора перестанеть свистеть" и ще ти се изсипят сума ти клипове. Опитах да ти спестя ровенето, но звукът беше отвратително изнервящ-вероятно нещо свързано със санкциите с/у руснаците...

П.С. После да не забравиш, като някои( :evil: ) да споделиш какъв е бил проблемът?

Re: форт фокус 1.8 115 свиренето продължава

Публикувано: 08 мар 2022, 18:29
от OgiDogi
Обикновено, цвиленето на нов ремък е в следствие на несъосност или разминаване на ролките в плоскостта на движение. Например, износена лагерна ос на обтегача причинява изкривяване и ремъкът "подхожда" към ролката на обтегача под ъгъл - измества се, обтягането го връща с приплъзване и при ХХХХ оборота се получава скърцане.

Re: форт фокус 1.8 115 свиренето продължава

Публикувано: 08 мар 2022, 19:47
от F Focus
Продължаваш да ме кефиш, Оги, признавам си-ясно, точно и аргументирано мнение-не баш, като моите... :oops:
Надявам се поне на Събора да получа грамота, като на Васко(Ялта, че много му завидях! :D ), която с гордост да си туря на стената! :lol:
Ръководството да го има предвид, ако прецени, моля-готов съм да си платя! :wink:

П.С. Абе Оги няма ли да те видим на някоя сбирка, аджеба...? :?:

Re: форт фокус 1.8 115 свиренето продължава

Публикувано: 08 мар 2022, 20:46
от ЯЛТА
F Focus написа:
08 мар 2022, 19:47
П.С. Абе Оги няма ли да те видим на някоя сбирка, аджеба...? :?:
Палиш колата, и в Сливен, тамън ще ти прецизира газовата.

Re: форт фокус 1.8 115 свиренето продължава

Публикувано: 08 мар 2022, 21:18
от F Focus
И това е вариант, дори и газовата да няма нужда от прецизиране ще е удоволствие за мен да се видя с Оги, на вечеря(или обяд-аз черпя), и да си поговорим.
Оги е на ход, не бих искал да му се натрапвам зорлем-наясно съм, че има доста работа!

Re: форт фокус 1.8 115 свиренето продължава

Публикувано: 08 мар 2022, 22:48
от freeway
Ремък свири само от приплъзване.Ако движението му не е в една равнина то има и други съпровождащи звуци.Лесно може да се установи с бързо износване на страниците на ремъка.Ако всичко друго е наред то няма как да смениш консумативи и да загубиш праволинейност в движението на ремъка.

Re: форт фокус 1.8 115 свиренето продължава

Публикувано: 09 мар 2022, 08:04
от OgiDogi
freeway написа:
08 мар 2022, 22:48
Ремък свири само от приплъзване.Ако движението му не е в една равнина то има и други съпровождащи звуци.Лесно може да се установи с бързо износване на страниците на ремъка.Ако всичко друго е наред то няма как да смениш консумативи и да загубиш праволинейност в движението на ремъка.
Дай идея, защо след демонтаж/монтаж на алтернатора за смяна на колектор изчезна дългогодишно сутрешно цвилене на студено в първите 30 секунди работа. Това - при сменявана и многократно проверявана ролка на обтегача (на Мондеото са само колянов вал - обтегач - алтернатор). Няма приплъзване, няма износване.
Моята е, че е имало някакво изместване на алтернатора от предходно сваляне и ролката му не е била в една равнина с останалите, което води до зацепване на каналите под някакъв ъгъл и докато е студен и по-твърд ремъкът, се е "намествал" със скърцане.

Re: форт фокус 1.8 115 свиренето продължава

Публикувано: 09 мар 2022, 22:19
от F Focus
Добре, но има немалко случаи, при които се сменя само ремъкът(при всякакви марки и модели) без да се бара нищо друго и се появява цвиленето, както добре го определи...? Аз лично не съм се сблъсквал с нещо подобно, а съм сменил доста такЪви ремъци, но то чат-пат си е факт проблемът с цвиленето-точно това ми е много интересно защо се получава?

П.С. Въпросният пистов ремък при мен от самото начало на закупуването на добичето го имам предвид за смяна, защото нямам никаква идея на какъв пробег е и съм наясно, че визуално не може да се определи основно състоянието му(зяпах го с лупа-изглежда добре, ама не се имам за спец), а и четох тук, че ако смяната му не се извърши от специалист зорът е голям! :wink:

Re: форт фокус 1.8 115 свиренето продължава

Публикувано: 09 мар 2022, 22:44
от freeway
OgiDogi написа:
09 мар 2022, 08:04
freeway написа:
08 мар 2022, 22:48
Ремък свири само от приплъзване.Ако движението му не е в една равнина то има и други съпровождащи звуци.Лесно може да се установи с бързо износване на страниците на ремъка.Ако всичко друго е наред то няма как да смениш консумативи и да загубиш праволинейност в движението на ремъка.
Дай идея, защо след демонтаж/монтаж на алтернатора за смяна на колектор изчезна дългогодишно сутрешно цвилене на студено в първите 30 секунди работа. Това - при сменявана и многократно проверявана ролка на обтегача (на Мондеото са само колянов вал - обтегач - алтернатор). Няма приплъзване, няма износване.
Моята е, че е имало някакво изместване на алтернатора от предходно сваляне и ролката му не е била в една равнина с останалите, което води до зацепване на каналите под някакъв ъгъл и докато е студен и по-твърд ремъкът, се е "намествал" със скърцане.
Първото което ми хрумва е, че на повечето места не знаят що е то динамометричен ключ.Или по-скоро са толкова велики,че нямат нужда от такъв.

Re: форт фокус 1.8 115 свиренето продължава

Публикувано: 09 мар 2022, 23:41
от ivchotr
Ремък, който се движи под ъгъл, обикновено става дреб и се къса баш когато най не трябва. С една Брава се бях видял в чудо след ремонт на алтернатора в самоковски сервиз. При сглобяването майсторите бяха сложили една шайба от грешната страна на планката за обтягане и колата хвърли ремък на влизане в София. Това са почти 60 км пробег. След това хвърли още два ремъка. На празен ход биенето не се вижда, но при увеличаване на оборотите ефектът се проявява. Та хванаме проблема когато станахме двама майстори :D Изместването в равнините спрямо другите ролки беше около 2 мм, колкото беше дебела шайбата.
Дизелякът пък хвърляше ремък заради теч от ГНП. Обаче докато се е въртял по омазаните ролки, не е просвирвал. Веднъж колата хвърли ремък заради разбита ролка на обтегача. Но не знам дали е свирил, защото не бях там. Ако е свирило нещо, предполагам, че ще е била ролката.

Re: форт фокус 1.8 115 свиренето продължава

Публикувано: 10 мар 2022, 11:22
от HACKO
F Focus написа:
09 мар 2022, 22:19
....
П.С. Въпросният пистов ремък при мен от самото начало на закупуването на добичето го имам предвид за смяна, защото нямам никаква идея на какъв пробег е и съм наясно, че визуално не може да се определи основно състоянието му(зяпах го с лупа-изглежда добре, ама не се имам за спец), а и четох тук, че ако смяната му не се извърши от специалист зорът е голям! :wink:
Пламене, конкретно в твоя случай, както го описваш карай на принципа "едно лайно като засъхне не се бърка". Абстрахирай се от навиците в авиацията, при колите много неща се сменят при визуална отценка а не на определени моточасове/възраст. Точно този ремък е такъв, сменя се когато визуално е нацепен или започне да пищи

Re: форт фокус 1.8 115 свиренето продължава

Публикувано: 10 мар 2022, 13:13
от ivchotr
В последно време пистовите не изкарват до смяната на ангренажа. Че даже и половината пробег не изкарват. Не знам от какво ги правят, ама уж квалитетна марка, пък става на цепки като "Цариградско шосе" след ремонт.

Re: форт фокус 1.8 115 свиренето продължава

Публикувано: 10 мар 2022, 20:22
от F Focus
Благодаря на Наско и Ивчор за отговорите!
Колите си ги поддържам по авиационните изисквания-демек часове работа, брой излитания и кацания и т.н.! :lol: