EGR-клапан при Фокус-2, 1.8(2.0) Дуратек

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
F Focus
потребител
потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

EGR-клапан при Фокус-2, 1.8(2.0) Дуратек

Мнение от F Focus » 15 фев 2022, 12:37

Здравейте,
Изчетох, каквото намерих във Форума, относно въпросният клапан, но някак не намерих отговор на следните въпроси относно въпросните Дуратеци(може и да греша и, ако е така се извинявам!):
-Категорично по-добре ли ще е за двигателя въпросният клапан да се елиминира? Мненията на сведущи люде са противоположни, като всеки дава доводи ( в случая екологията не се дискутира-единствено "здравето" на двигателя), като повечето мнения клонят клапана да остане, което ме обърква...а, сега, де... :?:
-Ако се елиминира трябва ли да се бърника из софтуера и това няма ли да доведе до някои проблеми-светване на "чек"-мек и др.?
-Не е ли за предпочитане да се почисти и да остане в употреба, както препоръчват някои? Гледах в Туба-та как един руснак го свали(малко засукана процедура), за да го почисти, но по никакъв начин не успя да развие с отвертка едни болтета(?!), и го върна обратно.
Нямам оплаквания, ама занапред знае ли се? Смятам, че ще е полезно за мнозина да се изясни този въпрос веднъж и завинаги.
Благодаря предварително за отговорите!

П.С. Ако питането ми по темата относно въпросните двигатели е дискутирана обширно, което не съм разбрал, нека постът да се изтрие, ама изпратете насочващи линкове преди това! :wink:
Много автомати-слаби резултати!

Потребителски аватар
Major_Koenig
Администратор
Администратор
Мнения: 955
Регистриран: 20 дек 2008, 23:52
Модел на автомобила: Focus 1.6L Zetec-S/Duratec EFI (100PS); Ghia; Facelift; 2002
Mondeo Duratec HE 2.0 PFI (145PS);Titanium pre Facelift; Tango (Metallic)
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: EGR-клапан при Фокус-2, 1.8(2.0) Дуратек

Мнение от Major_Koenig » 15 фев 2022, 13:51

Личен опит на Мондео с 2.0 мотор купувано ново в България и взето на реални 35к км. На 45 чистихме дросен клапа заради включен чек беше станала огромна гняс заради ЕГР-а, на 55к чистих отново поради същата причина. След второто чистене ЕГР-а беше елеминиран от тогава до сега(95К) не ми се включвал чека заради дросел клапата. При мен се наложи да бъде премахнат и софтуерно не само хардуерно.
Изображение

ivo_63
Потребител
Потребител
Мнения: 1260
Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007
Местоположение: ruse
Status: Извън линия

Re: EGR-клапан при Фокус-2, 1.8(2.0) Дуратек

Мнение от ivo_63 » 16 фев 2022, 09:59

И моя е терминиран по същите причини, да и софтуерно също.

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 559
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: EGR-клапан при Фокус-2, 1.8(2.0) Дуратек

Мнение от deathstorm » 16 фев 2022, 22:09

На коли които се карат на газ този клапан не създава никакви проблеми и не се зацапва (толкова, колкото на бензин) нито той, ното дросела. Към автора: ако имаш мерак да го сваляш имай предвид, че през него минава антифриз, така че е добре да източиш поне казанчето предварително. Но ако колата ти е на газ, не се занимавай.

F Focus
потребител
потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: EGR-клапан при Фокус-2, 1.8(2.0) Дуратек

Мнение от F Focus » 17 фев 2022, 21:31

Ясно-много благодаря на всички за отговорите-да сте живи и здрави!
Колата е на газ от 3.5 години, та ме сърбят ръцете поне да почистя ЕГР-клапана без да се налага софтуерна, хардуерна и прочие мерна намеса-какво ще кажете?

П.С. Deathstorm-преди в друга тема те питах не купих ли колата от теб, ама нещо изгубих козите? :idea: :wink: Ник-а ти започва с "Д", а и малкото име на предишният собственик също започва с "Д", а това, че и си от Хасково много ме навежда на тази мисъл! :D А и, ако фамилията ти е Марков...пък и наскоро писах, че не оставам с лоши чувства към предишният собственик! :D
Много автомати-слаби резултати!

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта