Теч на масло от капачката

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Теч на масло от капачката

Мнение от OgiDogi » 21 мар 2022, 08:01

freeway написа:
20 мар 2022, 23:55
... не виждам с какво помагаме на автора на темата...
Евентуално, да се насочи къде да търси (ако му се търси, де):
ADDimitrov написа:
16 фев 2022, 20:27
Духа стабилно и пръска масло 😢 Разхода е около 2л./10000 км.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

ADDimitrov
потребител
потребител
Мнения: 219
Регистриран: 16 ное 2018, 08:21
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Теч на масло от капачката

Мнение от ADDimitrov » 21 мар 2022, 09:25

Момчета вие майтап ли си правите или ви е било скучно събота и неделя!?!? Темата е теч на масло от капака на клапаните навън, а не на вътре в мотора! Половината проблем се реши с смяна на капачката с оригинална. Сега сълзи от двата болта на снимката!? Това какво общо има с всичко което сте изписали з а износени гумички на клапани и сегменти!?!? Ако исках мнение за тотал ремонт, щях да пусна друга тема!

ADDimitrov
потребител
потребител
Мнения: 219
Регистриран: 16 ное 2018, 08:21
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Теч на масло от капачката

Мнение от ADDimitrov » 21 мар 2022, 09:29

Забравих да добавя, че при свещите е абсолютно сухо и тма все още няма теч, основно сълзи втория болт между 2 - 3 , гнездо на свещите.

imitev
потребител
потребител
Мнения: 144
Регистриран: 07 окт 2016, 21:52
Модел на автомобила: Ford Mondeo Estate mk4 2010 2.0 HE Duratec 145 hp + LPG
Местоположение: Ruse
Status: Извън линия

Re: Теч на масло от капачката

Мнение от imitev » 21 мар 2022, 12:44

Почисти омазненото, може да са остатъци от предния теч.

Ако продължава да се омазнява - смяна на гарнитурата на капака на клапаните.

ADDimitrov
потребител
потребител
Мнения: 219
Регистриран: 16 ное 2018, 08:21
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Теч на масло от капачката

Мнение от ADDimitrov » 21 мар 2022, 14:14

Еми тя май работата ясна 😉
Прикачени файлове
IMG_20220321_141233.jpg

Потребителски аватар
ivchotr
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
Местоположение: София
Status: На линия

Re: Теч на масло от капачката

Мнение от ivchotr » 21 мар 2022, 16:10

ADDimitrov написа:
21 мар 2022, 09:25
Момчета вие майтап ли си правите или ви е било скучно събота и неделя!?!? Темата е теч на масло от капака на клапаните навън, а не на вътре в мотора! Половината проблем се реши с смяна на капачката с оригинална. Сега сълзи от двата болта на снимката!? Това какво общо има с всичко което сте изписали з а износени гумички на клапани и сегменти!?!? Ако исках мнение за тотал ремонт, щях да пусна друга тема!
Дебатът тръгна от това, че имаш сериозен разход на масло, който явно не е само от омазняването върху капака на клапаните.
Знам всички вицове за Форд :D

ADDimitrov
потребител
потребител
Мнения: 219
Регистриран: 16 ное 2018, 08:21
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Теч на масло от капачката

Мнение от ADDimitrov » 21 мар 2022, 17:14

Само че мен това не ме притеснява. От скромния ми опит и два отворени мотора, макар и в кош на Мазда, за сериозен приемам 1л. на 1000 км.,какъвто беше при маздите 😉 Сега ме вълнува това неприятно омазняване, другото като му дойде времето 😉

F Focus
потребител
потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Теч на масло от капачката

Мнение от F Focus » 21 мар 2022, 20:35

OgiDogi написа:
20 мар 2022, 23:39
HACKO написа:
20 мар 2022, 23:01
Откакто Ото го е измислил, ДВГ не се променил особенно.
Абе, променил се е - къде за добро, къде пък не...
Високооборотните модерни двигатели си искат бутала тип "блондинка" - кухи и с къси поли, но нямат добро охлаждане поради малка маса (малък топлинен капацитет) и намалена контактна площ с цилиндъра и респективно с охладителната система. Това води до прегряване и коксиране на маслото в каналите на сегментите (близо до челото на буталото и най-високите температури), особено ако не е качествено. От там - по-тънки масла, за по-голяма течливост по магистралите и плискане в картера (че и пръскалки под буталата), а като сложиш "по-гъсто 'щото двигателя е сигурно на 250+К километра" и после се чудиш защо почва да го гори. Ами, заради това - по-гъстото се придвижва по-бавно, поради по-високата си плътност акумулира повече топлинна енергия и стига по-високи температури, водещи до коксиране.
[/quotе)

Откога го разправям това, но Оги го обясни по-добре и аргументирано!
Продължавай в същият дух!
Много автомати-слаби резултати!

ADDimitrov
потребител
потребител
Мнения: 219
Регистриран: 16 ное 2018, 08:21
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Теч на масло от капачката

Мнение от ADDimitrov » 26 мар 2022, 14:13

Ех Митака когато е прав е прав, признавам си 😥😥😥 Използвахме момента с смяната на гарнитурата, да премерим лифтовете. Първи цилиндър както каза Митака не е добре. И двата клапана са на 0.20. втори и трети са ок на 0.30. четвърти цилиндър е тръгнал на 0.28. Работата е ясна. Само искам да питам смяната на паричките може ли да стане без сваляне на главата, само с демонтаж на валовете или трябва да се сваля и главата??!?

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1745
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: Теч на масло от капачката

Мнение от synthez 3D » 26 мар 2022, 15:08

За регулиране се свалят само валовете, не главата.
Изображение

freeway
потребител
потребител
Мнения: 536
Регистриран: 26 дек 2016, 23:08
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Re: Теч на масло от капачката

Мнение от freeway » 26 мар 2022, 21:41

Повече от нормално за газифициран автомобил който е в края на ресурса си.Дано поне финансово сметките излезнат добре???

ADDimitrov
потребител
потребител
Мнения: 219
Регистриран: 16 ное 2018, 08:21
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Теч на масло от капачката

Мнение от ADDimitrov » 27 мар 2022, 07:56

synthez 3D написа:
26 мар 2022, 15:08
За регулиране се свалят само валовете, не главата.
А моите пулове ли се шлайфат или се купуват нови?

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1745
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: Теч на масло от капачката

Мнение от synthez 3D » 27 мар 2022, 08:19

И двата варианта са приложими. Ако не ти се чака доставка и за да не отваряш два пъти капака на клапаните, се шлайфат отдолу. Първо се търси вариант чрез размяна на пуловете да се направят повечето хлабини и накрая остават 2-3 пула да се купят, или шлайфат. Понеже се регулират само изпускателните, се сваля само единият вал. Така като гледам твоите хлабини, въпреки, че на 1 цилиндър са на долната граница, общо взето са добре за неизвестен пробег без регулиране. Ако ги оставиш така обаче, рискуваш да имаш по-големи проблеми на по-късен етап. А относно темата, мога да кажа, че течът ти най-вероятно е от гарнитурата.
Изображение

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Теч на масло от капачката

Мнение от HACKO » 27 мар 2022, 09:12

Обръщам внимание за втори път, че темата не е за регулиране на клапани или разход на масло а за конкретен теч!
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

ADDimitrov
потребител
потребител
Мнения: 219
Регистриран: 16 ное 2018, 08:21
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Теч на масло от капачката

Мнение от ADDimitrov » 27 мар 2022, 11:20

Извинявай Наско, вземам си бележка!

F Focus
потребител
потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Теч на масло от капачката

Мнение от F Focus » 27 мар 2022, 12:18

Ади-сподели ефекта от смяната на гарнитурата, която разбрах, че си сменил-може да кажеш и марката, и-не питам за цената на смяната! :wink:
Може и на ЛС, но мисля че в темата ще е по-полезно.
Много автомати-слаби резултати!

ADDimitrov
потребител
потребител
Мнения: 219
Регистриран: 16 ное 2018, 08:21
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Теч на масло от капачката

Мнение от ADDimitrov » 27 мар 2022, 12:21

Марката е на снимката три поста по нагоре 😉 Ефекта за сега е няма теч. Цената е колкото дам, защото майстора ми е приятел и като цяло заедно действаме 🤣🤣🤣🤣

F Focus
потребител
потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Теч на масло от капачката

Мнение от F Focus » 27 мар 2022, 12:36

Упс-sorry! Марката е ок, напълно одобрявам-не, че мнението ми е толкова важно, но и аз бих използвал само нея! :wink:
Доколкото разбирам предстои повторното и сваляне за реглаж на клапаните-тогава пак ли ще я сменяш, или не?
Много автомати-слаби резултати!

ADDimitrov
потребител
потребител
Мнения: 219
Регистриран: 16 ное 2018, 08:21
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Теч на масло от капачката

Мнение от ADDimitrov » 27 мар 2022, 13:12

Ами ще видим, за сега съм на етап кога и как ще се случат нещата. 😉

F Focus
потребител
потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Теч на масло от капачката

Мнение от F Focus » 27 мар 2022, 13:33

Ок-ще е полезно да ни държиш в течение!
Много автомати-слаби резултати!

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 28 госта