Страница 1 от 4

Теч на масло от капачката

Публикувано: 16 фев 2022, 15:41
от ADDimitrov
Здравейте колеги, мотора е 2.0 дуратек. Появи се теч на масло от капачката з а масло на капака на клапаните. Смених я с нова която уж беше оригинална имаше надпис FoMoCo. на PSA group. Но и тя протече след месец и половина. Та дали проблема е в нея или друг, като например запушен клапан на картената вентилация!? Как се проверява последното? Блягодаря предварително.

Re: Теч на масло от капачката

Публикувано: 16 фев 2022, 16:21
от ЯЛТА
Най вероятно е задръстена картерната вентилация, но повече не мога да ти кажа.

Re: Теч на масло от капачката

Публикувано: 16 фев 2022, 16:53
от ADDimitrov
Добре но от кой клапан д а почна, този на главата или другия дето е на картера?

Re: Теч на масло от капачката

Публикувано: 16 фев 2022, 17:01
от imitev
Не знам да има клапан. Цялата дивотия с масленият сепаратор е под всмукателният колектор и за целта май трябва свалиш и него...

Re: Теч на масло от капачката

Публикувано: 16 фев 2022, 20:15
от F Focus
Капачката пропуска единствено, заради повишено картерно налягане-дано не е от износване на сегменти-цилиндри.
На работещ двигател отвий внимателно капачката, като за да не се изцапаш метни парцал в/у нея и после развивай-кажи какво се случва? Не трябва да духа силно, а леко-в идеалният случай почти никак.
Двигателя гори ли масло, и ако да-колко?

Re: Теч на масло от капачката

Публикувано: 16 фев 2022, 20:27
от ADDimitrov
Духа стабилно и пръска масло 😢 Разхода е около 2л./10000 км.

Re: Теч на масло от капачката

Публикувано: 16 фев 2022, 20:41
от F Focus
Като използвах масло Тотал-Кварц 5/30 и аз докарвах почти същият разход, но духаше леко от отвора на капачката.
Откак съм с Мотул разхода нямаля-това м/у другото.
ЕГР-клапана затапен ли е?
За Протокола какво масло използваш и на какъв пробег го сменяваш?
Бих написал в Гугле-то "повьiшенное картерное давление в двигателе 2.0 Дуратек Форд-Фокус-2"-ще излезе много информация(вкл. и клипчета) с препратки към " Форд Клуб Россия" у други руски форуми, блогъри-влогъри-могъри и т.н.

Re: Теч на масло от капачката

Публикувано: 16 фев 2022, 21:06
от ADDimitrov
Comma xtech 5w30. Сменям на 8000.

Re: Теч на масло от капачката

Публикувано: 16 фев 2022, 21:17
от F Focus
Не го знам, но ще го проверя от любопитство :wink: Инак одобрявам интервалът.
Пиши на руснаците и кажи какво си разбрал?
Ако някои думи не са ти ясни питай на ЛС-няма проблем!

Re: Теч на масло от капачката

Публикувано: 16 фев 2022, 22:03
от deathstorm
Аз бих проверил клапана за картерните газове. Намира се на масления сепаратор под всмукателния колектор. За съжаление трябва да се сваля колектора за достъп до него. Също може да видиш и в кутията на въздушния филтър, под самия филтър където влиза маркуча от капака на клапаните има едно дунапренче да не е затлачено. Може и самия маркуч да провериш.

Re: Теч на масло от капачката

Публикувано: 16 фев 2022, 22:20
от dimkar
Напълно нормално е през гърловината да духа, че и масло да хвърля масло. Виж, през пръчката е друго нещо...

Re: Теч на масло от капачката

Публикувано: 17 фев 2022, 21:13
от F Focus
deathstorm написа:
16 фев 2022, 22:03
Аз бих проверил клапана за картерните газове. Намира се на масления сепаратор под всмукателния колектор. За съжаление трябва да се сваля колектора за достъп до него. Също може да видиш и в кутията на въздушния филтър, под самия филтър където влиза маркуча от капака на клапаните има едно дунапренче да не е затлачено. Може и самия маркуч да провериш.
Като стана дума за кутията на възд. филтър и дунапренчето, малко след закупуването на колата свалих възд. ф-р и се показа неприятна картинка-корубата омазнена, дунапренчето напоено 1/3 с масло и от вътр. страна на филтъра точно по средата му един мазен кръг с диаметъра на маркуча отдолу, откъдето се засмуква въздухът.
Обадих се на предишният собственик(бизнесмен, човекът няма време и желание да навлиза в подробности) как е мерил нивото на маслото и се оказа, че човекът изобщо не е запознат със сложната технология на Форд относно измерването на истинското ниво на маслото-каза: вадя щеката и доливам на макс! Няма повторно замерване...Та колата при него явно е била винаги с предобрено к-во масло.
Изчистих перфектно корубата(връткава работа, която е само за такЪви, дето ги "апе кучето" и със здрави нерви( :wink: ), но го направих от мерак, а и с цел да видя какво ще е положението след няколко хиляди км. пробег), смених филтъра и дунапренчето. Ами след 5000км. всичко е "аптека", въпреки, че както писах веднъж-дваж предобрих количеството масло, но с около 100гр.-не повече.

Re: Теч на масло от капачката

Публикувано: 19 мар 2022, 09:47
от ADDimitrov
След смяна на капачката, теча се оказа от тези два болта приложени на снимките! Дали е гарнитура или болтовете са за притягане?

Re: Теч на масло от капачката

Публикувано: 20 мар 2022, 18:44
от F Focus
И двата варианта ги има-в такъв случай вдлъбнатината на капака на клапаните, където са свещите би трябвало да се пълни с масло, но това няма общо с омасляването под капачката, за която беше питането.
Ако си свалял свещите "плуваха" ли в масло?
Вероятно може да се окаже малкият дявол! :wink:

Re: Теч на масло от капачката

Публикувано: 20 мар 2022, 18:51
от ivchotr
Литър масло разход на 5000 км не говори за нищо добро в този двигател.

Re: Теч на масло от капачката

Публикувано: 20 мар 2022, 19:14
от F Focus
Личното ми мнение, е че с подходящо(висококачествено) масло с подходящ вискозитет разходът може да се намали и ремонтът да се отложи във времето.
По темата няма да влизам в спорове-споко! :wink: Инак не отричам наличието на износване при такъв разход, още повече, че колите под 300 000км. пробег са малко. По-интересно ми е кои са с най-висок и как се държи двигателят, но мисля, че е трудно да се разбере.
Провеждам експерименти по темата, които дават резултат( признавам си, че и моето добиче хапва масло)-който го интересува да ми пише на ЛС.
Наздраве! :D

Re: Теч на масло от капачката

Публикувано: 20 мар 2022, 19:45
от ivchotr
Със сигурност двигателят започва да гори масло след одървяне на уплътненията на клапаните (така наречените "гумички"). Когато маслото започне да изгаря в цилиндрите, започват другите проблеми. Паралелно с това неминуемо се износват и цилиндрите, в едно с буталата и сегментите. Но течът на масло откъм главата е катализаторът за по-сериозните проблеми надолу. Така че навременната подмяна на уплътненията на клапаните е нещото, което може да отложи преждевременния основен ремонт. Но някои не намират реглажа на клапаните за нещо важно, камо ли да подменят уплътненията им. Най-често собствениците просто разкарат колите си към следващия "щастливец" и той да се оправя както може.

Re: Теч на масло от капачката

Публикувано: 20 мар 2022, 20:13
от F Focus
По твърдението ти руснаците, които уважавам(както и други доказани специалисти тук, вкл. и твои любимци, а и не само) твърдят, че удървянето на уплътнителите на клапанните стъбла са най-малката причина за разхода на масло(не, че не е фактор)-има много клипчета с тестове по темата-иска се само желание човек нещо да научи, вместо да повтаря нещо чуто тук и там, което впоследатвие да твърди "авторитетно"! :wink: Просто пишеш в "Гугъл" разход масла двигателя Дуратек", или без Дуратек-излизат и "Киа", и какви ли не други марки. А, и от износени уплътнителни "О"-пръстени няма да има повишено картерно налягане, за чиято причина има много по-сериозни "заподозрени", а и по-скъпи.
И още-ако не знаеш това, което споменаваш по-надолу се нарича закоксуване на маслото, което е причина за последстващо бързо износване на цилиндрово-буталната група и спичане на сегментите, НО наистина синтетичното масло се коксува много по-трудно, и при много по-висока температура-затова толкова го препоръчвам, а и мие най-добре!
Относно реглажа на клпаните не знам за кой път ще кажа, че според мен е добре да се прави, и не те разбирам защо непрекъснато го повтаряш?! Мисля, че болшинството са съгласни.
Все пак оставам с най-добри чувства-наистина, и ти казвам "Наздраве", вместо да те пратя да се гръмнеш! :D

П.С. Притеснявам се, че ще ми отнемеш полагаемата ми се грамота от Клуба! :evil:
Наистина спирам дотук-който иска да се вихри и който иска да преценява кой прав-кой крив!

Re: Теч на масло от капачката

Публикувано: 20 мар 2022, 20:26
от OgiDogi
F Focus написа:
20 мар 2022, 20:13
По твърдението ти руснаците, които уважавам(както и други доказани специалисти тук, вкл. и твои любимци, а и не само) твърдят, че удървянето на уплътнителите на клапанните стъбла са най-малката причина за разхода на масло...
От личен опит - за бензинов мотор разход от спечени гумички на клапаните е не повече от 200 ml / 1000 km (2/10 000). От там нагоре - сегменти или гарнитура.
За турбиниран дизел разход на масло единствено от спечени сегменти или разбита турбина, там няма как през гумичките да смуче масло, при по-високо налягане в колектора.

Re: Теч на масло от капачката

Публикувано: 20 мар 2022, 20:35
от ivchotr
В основното училище имат една дисциплина, наречена "четене с разбиране". Не ми трябва да чета какво са казали руснаците. Чел съм учебници. Не е лошо и ти да отвориш някой такъв. Та, ако беше прочел внимателно това, което бях написал, щеше да разбереш какво казвам. А може би не. Като жокер ще кажа само, че гумата издържа по-малко време на жегите в двигателя, отколкото буталата и сегментите. И понеже гравитацията обикновено дърпа всяка материя, която има маса, към центъра на планетата, маслото неминуемо ще се опитва да се стече в картера на двигателя. По този начин това, което е влязло в цилиндрите и не е изгоряло там, може да слезе в картера единствено покрай буталата, респективно покрай сегментите. От там нататък сигурно ще можеш да се справиш и сам с процеса на коксуването. Изправните уплътнения ще забавят това спичане на сегментите.

Но нямам нищо против да си правиш експерименти с различни масла и така да се надяваш да удължиш живота на двигателя. Надеждата, казват, умирала последна :lol: :lol: :lol: