Теч на масло от капачката

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
ADDimitrov
потребител
потребител
Мнения: 219
Регистриран: 16 ное 2018, 08:21
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Теч на масло от капачката

Мнение от ADDimitrov » 16 фев 2022, 15:41

Здравейте колеги, мотора е 2.0 дуратек. Появи се теч на масло от капачката з а масло на капака на клапаните. Смених я с нова която уж беше оригинална имаше надпис FoMoCo. на PSA group. Но и тя протече след месец и половина. Та дали проблема е в нея или друг, като например запушен клапан на картената вентилация!? Как се проверява последното? Блягодаря предварително.

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10831
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Теч на масло от капачката

Мнение от ЯЛТА » 16 фев 2022, 16:21

Най вероятно е задръстена картерната вентилация, но повече не мога да ти кажа.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

ADDimitrov
потребител
потребител
Мнения: 219
Регистриран: 16 ное 2018, 08:21
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Теч на масло от капачката

Мнение от ADDimitrov » 16 фев 2022, 16:53

Добре но от кой клапан д а почна, този на главата или другия дето е на картера?

imitev
потребител
потребител
Мнения: 144
Регистриран: 07 окт 2016, 21:52
Модел на автомобила: Ford Mondeo Estate mk4 2010 2.0 HE Duratec 145 hp + LPG
Местоположение: Ruse
Status: Извън линия

Re: Теч на масло от капачката

Мнение от imitev » 16 фев 2022, 17:01

Не знам да има клапан. Цялата дивотия с масленият сепаратор е под всмукателният колектор и за целта май трябва свалиш и него...

F Focus
потребител
потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Теч на масло от капачката

Мнение от F Focus » 16 фев 2022, 20:15

Капачката пропуска единствено, заради повишено картерно налягане-дано не е от износване на сегменти-цилиндри.
На работещ двигател отвий внимателно капачката, като за да не се изцапаш метни парцал в/у нея и после развивай-кажи какво се случва? Не трябва да духа силно, а леко-в идеалният случай почти никак.
Двигателя гори ли масло, и ако да-колко?
Много автомати-слаби резултати!

ADDimitrov
потребител
потребител
Мнения: 219
Регистриран: 16 ное 2018, 08:21
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Теч на масло от капачката

Мнение от ADDimitrov » 16 фев 2022, 20:27

Духа стабилно и пръска масло 😢 Разхода е около 2л./10000 км.

F Focus
потребител
потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Теч на масло от капачката

Мнение от F Focus » 16 фев 2022, 20:41

Като използвах масло Тотал-Кварц 5/30 и аз докарвах почти същият разход, но духаше леко от отвора на капачката.
Откак съм с Мотул разхода нямаля-това м/у другото.
ЕГР-клапана затапен ли е?
За Протокола какво масло използваш и на какъв пробег го сменяваш?
Бих написал в Гугле-то "повьiшенное картерное давление в двигателе 2.0 Дуратек Форд-Фокус-2"-ще излезе много информация(вкл. и клипчета) с препратки към " Форд Клуб Россия" у други руски форуми, блогъри-влогъри-могъри и т.н.
Последна промяна от F Focus на 16 фев 2022, 21:11, променено общо 3 пъти.
Много автомати-слаби резултати!

ADDimitrov
потребител
потребител
Мнения: 219
Регистриран: 16 ное 2018, 08:21
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Теч на масло от капачката

Мнение от ADDimitrov » 16 фев 2022, 21:06

Comma xtech 5w30. Сменям на 8000.

F Focus
потребител
потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Теч на масло от капачката

Мнение от F Focus » 16 фев 2022, 21:17

Не го знам, но ще го проверя от любопитство :wink: Инак одобрявам интервалът.
Пиши на руснаците и кажи какво си разбрал?
Ако някои думи не са ти ясни питай на ЛС-няма проблем!
Много автомати-слаби резултати!

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 559
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Теч на масло от капачката

Мнение от deathstorm » 16 фев 2022, 22:03

Аз бих проверил клапана за картерните газове. Намира се на масления сепаратор под всмукателния колектор. За съжаление трябва да се сваля колектора за достъп до него. Също може да видиш и в кутията на въздушния филтър, под самия филтър където влиза маркуча от капака на клапаните има едно дунапренче да не е затлачено. Може и самия маркуч да провериш.

Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1364
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: Теч на масло от капачката

Мнение от dimkar » 16 фев 2022, 22:20

Напълно нормално е през гърловината да духа, че и масло да хвърля масло. Виж, през пръчката е друго нещо...

F Focus
потребител
потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Теч на масло от капачката

Мнение от F Focus » 17 фев 2022, 21:13

deathstorm написа:
16 фев 2022, 22:03
Аз бих проверил клапана за картерните газове. Намира се на масления сепаратор под всмукателния колектор. За съжаление трябва да се сваля колектора за достъп до него. Също може да видиш и в кутията на въздушния филтър, под самия филтър където влиза маркуча от капака на клапаните има едно дунапренче да не е затлачено. Може и самия маркуч да провериш.
Като стана дума за кутията на възд. филтър и дунапренчето, малко след закупуването на колата свалих възд. ф-р и се показа неприятна картинка-корубата омазнена, дунапренчето напоено 1/3 с масло и от вътр. страна на филтъра точно по средата му един мазен кръг с диаметъра на маркуча отдолу, откъдето се засмуква въздухът.
Обадих се на предишният собственик(бизнесмен, човекът няма време и желание да навлиза в подробности) как е мерил нивото на маслото и се оказа, че човекът изобщо не е запознат със сложната технология на Форд относно измерването на истинското ниво на маслото-каза: вадя щеката и доливам на макс! Няма повторно замерване...Та колата при него явно е била винаги с предобрено к-во масло.
Изчистих перфектно корубата(връткава работа, която е само за такЪви, дето ги "апе кучето" и със здрави нерви( :wink: ), но го направих от мерак, а и с цел да видя какво ще е положението след няколко хиляди км. пробег), смених филтъра и дунапренчето. Ами след 5000км. всичко е "аптека", въпреки, че както писах веднъж-дваж предобрих количеството масло, но с около 100гр.-не повече.
Много автомати-слаби резултати!

ADDimitrov
потребител
потребител
Мнения: 219
Регистриран: 16 ное 2018, 08:21
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Теч на масло от капачката

Мнение от ADDimitrov » 19 мар 2022, 09:47

След смяна на капачката, теча се оказа от тези два болта приложени на снимките! Дали е гарнитура или болтовете са за притягане?
Прикачени файлове
IMG_20220318_175216.jpg
IMG_20220318_175212.jpg

F Focus
потребител
потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Теч на масло от капачката

Мнение от F Focus » 20 мар 2022, 18:44

И двата варианта ги има-в такъв случай вдлъбнатината на капака на клапаните, където са свещите би трябвало да се пълни с масло, но това няма общо с омасляването под капачката, за която беше питането.
Ако си свалял свещите "плуваха" ли в масло?
Вероятно може да се окаже малкият дявол! :wink:
Много автомати-слаби резултати!

Потребителски аватар
ivchotr
потребител
потребител
Мнения: 822
Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Теч на масло от капачката

Мнение от ivchotr » 20 мар 2022, 18:51

Литър масло разход на 5000 км не говори за нищо добро в този двигател.
Знам всички вицове за Форд :D

F Focus
потребител
потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Теч на масло от капачката

Мнение от F Focus » 20 мар 2022, 19:14

Личното ми мнение, е че с подходящо(висококачествено) масло с подходящ вискозитет разходът може да се намали и ремонтът да се отложи във времето.
По темата няма да влизам в спорове-споко! :wink: Инак не отричам наличието на износване при такъв разход, още повече, че колите под 300 000км. пробег са малко. По-интересно ми е кои са с най-висок и как се държи двигателят, но мисля, че е трудно да се разбере.
Провеждам експерименти по темата, които дават резултат( признавам си, че и моето добиче хапва масло)-който го интересува да ми пише на ЛС.
Наздраве! :D
Много автомати-слаби резултати!

Потребителски аватар
ivchotr
потребител
потребител
Мнения: 822
Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Теч на масло от капачката

Мнение от ivchotr » 20 мар 2022, 19:45

Със сигурност двигателят започва да гори масло след одървяне на уплътненията на клапаните (така наречените "гумички"). Когато маслото започне да изгаря в цилиндрите, започват другите проблеми. Паралелно с това неминуемо се износват и цилиндрите, в едно с буталата и сегментите. Но течът на масло откъм главата е катализаторът за по-сериозните проблеми надолу. Така че навременната подмяна на уплътненията на клапаните е нещото, което може да отложи преждевременния основен ремонт. Но някои не намират реглажа на клапаните за нещо важно, камо ли да подменят уплътненията им. Най-често собствениците просто разкарат колите си към следващия "щастливец" и той да се оправя както може.
Знам всички вицове за Форд :D

F Focus
потребител
потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Теч на масло от капачката

Мнение от F Focus » 20 мар 2022, 20:13

По твърдението ти руснаците, които уважавам(както и други доказани специалисти тук, вкл. и твои любимци, а и не само) твърдят, че удървянето на уплътнителите на клапанните стъбла са най-малката причина за разхода на масло(не, че не е фактор)-има много клипчета с тестове по темата-иска се само желание човек нещо да научи, вместо да повтаря нещо чуто тук и там, което впоследатвие да твърди "авторитетно"! :wink: Просто пишеш в "Гугъл" разход масла двигателя Дуратек", или без Дуратек-излизат и "Киа", и какви ли не други марки. А, и от износени уплътнителни "О"-пръстени няма да има повишено картерно налягане, за чиято причина има много по-сериозни "заподозрени", а и по-скъпи.
И още-ако не знаеш това, което споменаваш по-надолу се нарича закоксуване на маслото, което е причина за последстващо бързо износване на цилиндрово-буталната група и спичане на сегментите, НО наистина синтетичното масло се коксува много по-трудно, и при много по-висока температура-затова толкова го препоръчвам, а и мие най-добре!
Относно реглажа на клпаните не знам за кой път ще кажа, че според мен е добре да се прави, и не те разбирам защо непрекъснато го повтаряш?! Мисля, че болшинството са съгласни.
Все пак оставам с най-добри чувства-наистина, и ти казвам "Наздраве", вместо да те пратя да се гръмнеш! :D

П.С. Притеснявам се, че ще ми отнемеш полагаемата ми се грамота от Клуба! :evil:
Наистина спирам дотук-който иска да се вихри и който иска да преценява кой прав-кой крив!
Много автомати-слаби резултати!

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Теч на масло от капачката

Мнение от OgiDogi » 20 мар 2022, 20:26

F Focus написа:
20 мар 2022, 20:13
По твърдението ти руснаците, които уважавам(както и други доказани специалисти тук, вкл. и твои любимци, а и не само) твърдят, че удървянето на уплътнителите на клапанните стъбла са най-малката причина за разхода на масло...
От личен опит - за бензинов мотор разход от спечени гумички на клапаните е не повече от 200 ml / 1000 km (2/10 000). От там нагоре - сегменти или гарнитура.
За турбиниран дизел разход на масло единствено от спечени сегменти или разбита турбина, там няма как през гумичките да смуче масло, при по-високо налягане в колектора.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
ivchotr
потребител
потребител
Мнения: 822
Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Теч на масло от капачката

Мнение от ivchotr » 20 мар 2022, 20:35

В основното училище имат една дисциплина, наречена "четене с разбиране". Не ми трябва да чета какво са казали руснаците. Чел съм учебници. Не е лошо и ти да отвориш някой такъв. Та, ако беше прочел внимателно това, което бях написал, щеше да разбереш какво казвам. А може би не. Като жокер ще кажа само, че гумата издържа по-малко време на жегите в двигателя, отколкото буталата и сегментите. И понеже гравитацията обикновено дърпа всяка материя, която има маса, към центъра на планетата, маслото неминуемо ще се опитва да се стече в картера на двигателя. По този начин това, което е влязло в цилиндрите и не е изгоряло там, може да слезе в картера единствено покрай буталата, респективно покрай сегментите. От там нататък сигурно ще можеш да се справиш и сам с процеса на коксуването. Изправните уплътнения ще забавят това спичане на сегментите.

Но нямам нищо против да си правиш експерименти с различни масла и така да се надяваш да удължиш живота на двигателя. Надеждата, казват, умирала последна :lol: :lol: :lol:
Знам всички вицове за Форд :D

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], Google Adsense [Bot] и 36 госта