Фокус 1.8 тдци 2005 г. липса на мощност и черен пушек

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
traian
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 16 юни 2022, 00:12
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Фокус 1.8 тдци 2005 г. липса на мощност и черен пушек

Мнение от traian » 16 юни 2022, 00:20

Здравейте колеги ,
Колата е след пълен основен ремонт , цялостно рециклирано турбо , проверени дюзи ( всички показатели в норма ) . Колата запали , работи перфектно гладко и в момента е на 100 км от разработката. Проблема е , че е тромава , разхода е висок , пуши черно и когато стигнеш в движение 3000 оборота , изписва грешката с червената лампичка - Engine systems fault . Същото го прави и когато я форсирам на място -само ,че тогава направо изгасва мотора . Турбо пътищата са здрави , геометрията си работи . Колектора е изчистен от всички нагари , ЕгР също. Някакви идеи ... на мен ми се върти MAF , MAP ,и подобни участващи в горивната пропорция . Благодаря предварително .
На диагностика изписва само P0336 - датчик колянов вал . диагностиката е Delphi 2015 . Все още не съм намерил кой да направи по- точна , Чух че с форскан чете по - подробно .

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.8 тдци 2005 г. липса на мощност и черен пушек

Мнение от OgiDogi » 16 юни 2022, 07:26

Неправилно зацепване на ангренажа - по-голямо от допустимото разминаване предизвиква запис на грешка за позицията на коляновия вал. От там се бърка центровката за момента на впръскване, съответно дозирането на гориво и т.н.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

traian
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 16 юни 2022, 00:12
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.8 тдци 2005 г. липса на мощност и черен пушек

Мнение от traian » 16 юни 2022, 08:12

Зацепен е със специализиран инструмент пред очите ми , на свален мотор на стойка . Въртян на ръка 3 пъти и проверен отново.

По- скоро ме съмнява , че когато мих картера , горната част - разхлабих датчика на коляновия вал. След това го върнах на мястото му по следите които беше оставил върху плочата , но знае ли човек ..

Потребителски аватар
ivchotr
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.8 тдци 2005 г. липса на мощност и черен пушек

Мнение от ivchotr » 16 юни 2022, 14:29

Искаш да кажеш, че датчикът на коляновия вал има различни варианти за монтаж ли?!?
Знам всички вицове за Форд :D

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.8 тдци 2005 г. липса на мощност и черен пушек

Мнение от OgiDogi » 16 юни 2022, 17:44

ivchotr написа:
16 юни 2022, 14:29
Искаш да кажеш, че датчикът на коляновия вал има различни варианти за монтаж ли?!?
На моето Мондео е на планка, която позволява да се измества с няколко градуса. Няма да се учудя, ако и на Фокуса е така и съответно там да е голямото разминаване. Трябва датчикът да се премести по посока на въртене на коляновия вал, за да даде закъснение на впръскването, спрямо физическото положение на вала.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

traian
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 16 юни 2022, 00:12
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.8 тдци 2005 г. липса на мощност и черен пушек

Мнение от traian » 16 юни 2022, 18:29

Точно така е , мести се от планката , мести се и на дълбочина - колко близко да е до маховика .

Би следвало и да има проблем с паленето, - тя си пали от ряз и работи добре и гладко .
D7803612-CE53-4400-B01F-FCA259A78265.jpeg
Качвам снимка на грешката

F Focus
потребител
потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.8 тдци 2005 г. липса на мощност и черен пушек

Мнение от F Focus » 16 юни 2022, 20:32

Споделям опит от друга марка, който в случая може да не е полезен, но-"челото" на датчикът зачистено ли е, и зъбците на маховика затлачени ли са тук-там?
Прибутай датчикът максимално близо до маховика.
Много автомати-слаби резултати!

freeway
потребител
потребител
Мнения: 536
Регистриран: 26 дек 2016, 23:08
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.8 тдци 2005 г. липса на мощност и черен пушек

Мнение от freeway » 16 юни 2022, 20:55

Нямаш проблем с този датчик. Delphi 2015 не чете коректно, друга е версията.Много неща си направил, търси по веригата.

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.8 тдци 2005 г. липса на мощност и черен пушек

Мнение от OgiDogi » 16 юни 2022, 21:09

traian написа:
16 юни 2022, 18:29
Би следвало и да има проблем с паленето, - тя си пали от ряз и работи добре и гладко .
При правилно механично зацепване, няма да има проблем със самото запалване при около 200-250 оборота/мин. и "някакво" налягане в рейката. Проблемът се появява при работни режими и съответното налягане в рейката - на моменти при ускорение, е възможно предварението да идва прекалено и освен черния пушек, запалването да "пресреща" буталата и да се получава усещане за загуба на мощност, освен записа на грешка за диапазон характеристики на сензора.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

traian
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 16 юни 2022, 00:12
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.8 тдци 2005 г. липса на мощност и черен пушек

Мнение от traian » 16 юни 2022, 22:35

Метода проба грешка ли трябва да приложа с този датчик .
Има ли метод за настройка /обучение ?
Маховика е нов .

Благодаря за съветите .
Продължавам борбата
:twistednew:

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.8 тдци 2005 г. липса на мощност и черен пушек

Мнение от HACKO » 17 юни 2022, 07:03

traian написа:
16 юни 2022, 22:35
Метода проба грешка ли трябва да приложа с този датчик .
......
Мисля, че това може да е много скъпо начинание.
Ямбол не е далече viewtopic.php?f=14&t=40170
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.8 тдци 2005 г. липса на мощност и черен пушек

Мнение от OgiDogi » 17 юни 2022, 12:06

traian написа:
16 юни 2022, 22:35
...
Маховика е нов ...
Да не би точно там да е ключът за палатката - неправилен монтаж или неправилен елемент?
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4778
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.8 тдци 2005 г. липса на мощност и черен пушек

Мнение от pepy1 » 17 юни 2022, 21:24

Понеже не съм запознат с датчика на коляновия вал - импулсен ли е? Ако да, трябва да има прецизна настроика и на дълбочина и на ротация!
времето е като парите-никога не стига

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.8 тдци 2005 г. липса на мощност и черен пушек

Мнение от HACKO » 17 юни 2022, 22:47

Датчик на Хол, индуктивен е.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.8 тдци 2005 г. липса на мощност и черен пушек

Мнение от OgiDogi » 18 юни 2022, 12:52

HACKO написа:
17 юни 2022, 22:47
Датчик на Хол, индуктивен е.
По схемата в AutoData не е Hall Sensor, чисто индуктивен с два проводника. Hall Sensor винаги е с 3 проводника.
При индуктивният има значение разстоянието от зъбите за чувствителността/амплитудата и отчетен брой импулси, докато при другият просто не отчита, ако е превишено разстоянието.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
MamaMy
потребител
потребител
Мнения: 88
Регистриран: 18 мар 2021, 22:05
Модел на автомобила: Galaxy 1,9 TDI 2003г
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.8 тдци 2005 г. липса на мощност и черен пушек

Мнение от MamaMy » 18 юни 2022, 15:48

Датчика е индуктивност навита върху неодимов магнит. Приближаването и отдалечаването на желязо предизвиква индукция на импулс в намотката. Когато се приближи до гребена на маховика в нея се индуцира променливо напрежение. При прекъсване на датчика на една от предните ми коли (след скъсване пластини на притискателя) се повишиха минималните обороти почти двойно и спря турбото. Държеше се много странно, но можеше да се движи криво ляво. Това обаче съвсем не беше авариен режим. Става дума за дизел. На приятел бензинката директно гаснеше като загрее и прекъсне датчика.
По-добре млад, здрав, красив и богат отколкото стар, беден, болен и грозен :wink:

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.8 тдци 2005 г. липса на мощност и черен пушек

Мнение от OgiDogi » 18 юни 2022, 19:51

MamaMy написа:
18 юни 2022, 15:48
... Когато се приближи до гребена на маховика в нея се индуцира променливо напрежение...
Леко задълбаване в електромагнетизма - загубите в увеличената въздушна междина при индуктивните елементи води до намаляване на амплитудата на изхода и при евентуално гранична стойност на амплитудата, контролерът може да реши един или няколко импулса за невалидни, следващите няколко за валидни и т.н. От там - един оборот трябва да има определен брой импулси, ама те не излизат поради посочените загуби и ето ти грешка за диапазон характеристики на сензора, както и сбъркана позиция за подаване на гориво. При Hall Sensor нещата са ключови, като с цифровата телевизия - или има сигнал с перфектно качество или няма никакъв. Обикновено, в автомобилите тези сензори са във вид на прорез с определена ширина, през който преминава сегментирана гривна. Индуктивните обикновено са пръчка с малка метална пъпка на челото, проявяваща магнитни свойства, която се поставя на определено разстояние срещу равномерно назъбена гривна. При някои двигатели на BMW например, се следи за промяна в честотата на импулсите от индуктивният датчик на коляновия вал за един оборот и ако има такава, пишат грешки за пропуски в запалването, а определят цилиндъра от датчик разпределителен вал.
Много се отплесваме в подробности, особено аз :D
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
MamaMy
потребител
потребител
Мнения: 88
Регистриран: 18 мар 2021, 22:05
Модел на автомобила: Galaxy 1,9 TDI 2003г
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.8 тдци 2005 г. липса на мощност и черен пушек

Мнение от MamaMy » 18 юни 2022, 22:33

Всяка информация е ценна. Понеже се занимавам с електроника няма да споменавам, че датчика на хол рядко е само един елемент в корпуса. Вътре има и усилвател и тригер. Затова там може да се прецизира и задействане по преден фронт, по заден фронт и дори да се определи посоката на въртене. За съжаление в съвременните коли се влага много електроника, но поради калпаво програмиране плюсовете стават минуси. Софтуера се побърква от някой калпав датчик и вместо да остави двигателя да си върши работата, софтуера се опитва да го предобря и фал. Оставаш на пътя. :D
По-добре млад, здрав, красив и богат отколкото стар, беден, болен и грозен :wink:

traian
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 16 юни 2022, 00:12
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.8 тдци 2005 г. липса на мощност и черен пушек

Мнение от traian » 22 юни 2022, 18:14

Така, проблема не е решен , но поствам лек ъпдейт :)
Проблема с грешката за датчик колянов вал е решен .
Самия датчик беше твърде отдалечен (на максималното разстояние ) от маховика - приближихме го максимално - сега си чете зъбите и грешка или авариен режим ,споменат по-горе няма .
Проблема с липсата на адекватност ( response) на колата остава. Придружено с черен пушек след 2к оборота . Във високите върви и си ускорява .

Изгорих старата , налях нов пречиум дизел - без ефект .
Нещо ме бута към ЕГР .. купил съм си и планка :twistednew:

Благодаря за мненията .

Поздрави

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Фокус 1.8 тдци 2005 г. липса на мощност и черен пушек

Мнение от OgiDogi » 22 юни 2022, 19:40

traian написа:
22 юни 2022, 18:14
...
Проблема с липсата на адекватност ( response) на колата остава. Придружено с черен пушек след 2к оборота . Във високите върви и си ускорява ...
Турбина.. МАР сензор...
Диагностика в движение, под товар.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 56 госта