Страница 1 от 2
Фокус 1.8 тдци 2005 г. липса на мощност и черен пушек
Публикувано: 16 юни 2022, 00:20
от traian
Здравейте колеги ,
Колата е след пълен основен ремонт , цялостно рециклирано турбо , проверени дюзи ( всички показатели в норма ) . Колата запали , работи перфектно гладко и в момента е на 100 км от разработката. Проблема е , че е тромава , разхода е висок , пуши черно и когато стигнеш в движение 3000 оборота , изписва грешката с червената лампичка - Engine systems fault . Същото го прави и когато я форсирам на място -само ,че тогава направо изгасва мотора . Турбо пътищата са здрави , геометрията си работи . Колектора е изчистен от всички нагари , ЕгР също. Някакви идеи ... на мен ми се върти MAF , MAP ,и подобни участващи в горивната пропорция . Благодаря предварително .
На диагностика изписва само P0336 - датчик колянов вал . диагностиката е Delphi 2015 . Все още не съм намерил кой да направи по- точна , Чух че с форскан чете по - подробно .
Re: Фокус 1.8 тдци 2005 г. липса на мощност и черен пушек
Публикувано: 16 юни 2022, 07:26
от OgiDogi
Неправилно зацепване на ангренажа - по-голямо от допустимото разминаване предизвиква запис на грешка за позицията на коляновия вал. От там се бърка центровката за момента на впръскване, съответно дозирането на гориво и т.н.
Re: Фокус 1.8 тдци 2005 г. липса на мощност и черен пушек
Публикувано: 16 юни 2022, 08:12
от traian
Зацепен е със специализиран инструмент пред очите ми , на свален мотор на стойка . Въртян на ръка 3 пъти и проверен отново.
По- скоро ме съмнява , че когато мих картера , горната част - разхлабих датчика на коляновия вал. След това го върнах на мястото му по следите които беше оставил върху плочата , но знае ли човек ..
Re: Фокус 1.8 тдци 2005 г. липса на мощност и черен пушек
Публикувано: 16 юни 2022, 14:29
от ivchotr
Искаш да кажеш, че датчикът на коляновия вал има различни варианти за монтаж ли?!?
Re: Фокус 1.8 тдци 2005 г. липса на мощност и черен пушек
Публикувано: 16 юни 2022, 17:44
от OgiDogi
ivchotr написа: ↑16 юни 2022, 14:29
Искаш да кажеш, че датчикът на коляновия вал има различни варианти за монтаж ли?!?
На моето Мондео е на планка, която позволява да се измества с няколко градуса. Няма да се учудя, ако и на Фокуса е така и съответно там да е голямото разминаване. Трябва датчикът да се премести по посока на въртене на коляновия вал, за да даде закъснение на впръскването, спрямо физическото положение на вала.
Re: Фокус 1.8 тдци 2005 г. липса на мощност и черен пушек
Публикувано: 16 юни 2022, 18:29
от traian
Точно така е , мести се от планката , мести се и на дълбочина - колко близко да е до маховика .
Би следвало и да има проблем с паленето, - тя си пали от ряз и работи добре и гладко .
Качвам снимка на грешката
Re: Фокус 1.8 тдци 2005 г. липса на мощност и черен пушек
Публикувано: 16 юни 2022, 20:32
от F Focus
Споделям опит от друга марка, който в случая може да не е полезен, но-"челото" на датчикът зачистено ли е, и зъбците на маховика затлачени ли са тук-там?
Прибутай датчикът максимално близо до маховика.
Re: Фокус 1.8 тдци 2005 г. липса на мощност и черен пушек
Публикувано: 16 юни 2022, 20:55
от freeway
Нямаш проблем с този датчик. Delphi 2015 не чете коректно, друга е версията.Много неща си направил, търси по веригата.
Re: Фокус 1.8 тдци 2005 г. липса на мощност и черен пушек
Публикувано: 16 юни 2022, 21:09
от OgiDogi
traian написа: ↑16 юни 2022, 18:29
Би следвало и да има проблем с паленето, - тя си пали от ряз и работи добре и гладко .
При правилно механично зацепване, няма да има проблем със самото запалване при около 200-250 оборота/мин. и "някакво" налягане в рейката. Проблемът се появява при работни режими и съответното налягане в рейката - на моменти при ускорение, е възможно предварението да идва прекалено и освен черния пушек, запалването да "пресреща" буталата и да се получава усещане за загуба на мощност, освен записа на грешка за диапазон характеристики на сензора.
Re: Фокус 1.8 тдци 2005 г. липса на мощност и черен пушек
Публикувано: 16 юни 2022, 22:35
от traian
Метода проба грешка ли трябва да приложа с този датчик .
Има ли метод за настройка /обучение ?
Маховика е нов .
Благодаря за съветите .
Продължавам борбата

Re: Фокус 1.8 тдци 2005 г. липса на мощност и черен пушек
Публикувано: 17 юни 2022, 07:03
от HACKO
traian написа: ↑16 юни 2022, 22:35
Метода проба грешка ли трябва да приложа с този датчик .
......
Мисля, че това може да е много скъпо начинание.
Ямбол не е далече
viewtopic.php?f=14&t=40170
Re: Фокус 1.8 тдци 2005 г. липса на мощност и черен пушек
Публикувано: 17 юни 2022, 12:06
от OgiDogi
traian написа: ↑16 юни 2022, 22:35
...
Маховика е нов ...
Да не би точно там да е ключът за палатката - неправилен монтаж или неправилен елемент?
Re: Фокус 1.8 тдци 2005 г. липса на мощност и черен пушек
Публикувано: 17 юни 2022, 21:24
от pepy1
Понеже не съм запознат с датчика на коляновия вал - импулсен ли е? Ако да, трябва да има прецизна настроика и на дълбочина и на ротация!
Re: Фокус 1.8 тдци 2005 г. липса на мощност и черен пушек
Публикувано: 17 юни 2022, 22:47
от HACKO
Датчик на Хол, индуктивен е.
Re: Фокус 1.8 тдци 2005 г. липса на мощност и черен пушек
Публикувано: 18 юни 2022, 12:52
от OgiDogi
HACKO написа: ↑17 юни 2022, 22:47
Датчик на Хол, индуктивен е.
По схемата в AutoData не е Hall Sensor, чисто индуктивен с два проводника. Hall Sensor винаги е с 3 проводника.
При индуктивният има значение разстоянието от зъбите за чувствителността/амплитудата и отчетен брой импулси, докато при другият просто не отчита, ако е превишено разстоянието.
Re: Фокус 1.8 тдци 2005 г. липса на мощност и черен пушек
Публикувано: 18 юни 2022, 15:48
от MamaMy
Датчика е индуктивност навита върху неодимов магнит. Приближаването и отдалечаването на желязо предизвиква индукция на импулс в намотката. Когато се приближи до гребена на маховика в нея се индуцира променливо напрежение. При прекъсване на датчика на една от предните ми коли (след скъсване пластини на притискателя) се повишиха минималните обороти почти двойно и спря турбото. Държеше се много странно, но можеше да се движи криво ляво. Това обаче съвсем не беше авариен режим. Става дума за дизел. На приятел бензинката директно гаснеше като загрее и прекъсне датчика.
Re: Фокус 1.8 тдци 2005 г. липса на мощност и черен пушек
Публикувано: 18 юни 2022, 19:51
от OgiDogi
MamaMy написа: ↑18 юни 2022, 15:48
... Когато се приближи до гребена на маховика в нея се индуцира променливо напрежение...
Леко задълбаване в електромагнетизма - загубите в увеличената въздушна междина при индуктивните елементи води до намаляване на амплитудата на изхода и при евентуално гранична стойност на амплитудата, контролерът може да реши един или няколко импулса за невалидни, следващите няколко за валидни и т.н. От там - един оборот трябва да има определен брой импулси, ама те не излизат поради посочените загуби и ето ти грешка за диапазон характеристики на сензора, както и сбъркана позиция за подаване на гориво. При Hall Sensor нещата са ключови, като с цифровата телевизия - или има сигнал с перфектно качество или няма никакъв. Обикновено, в автомобилите тези сензори са във вид на прорез с определена ширина, през който преминава сегментирана гривна. Индуктивните обикновено са пръчка с малка метална пъпка на челото, проявяваща магнитни свойства, която се поставя на определено разстояние срещу равномерно назъбена гривна. При някои двигатели на BMW например, се следи за промяна в честотата на импулсите от индуктивният датчик на коляновия вал за един оборот и ако има такава, пишат грешки за пропуски в запалването, а определят цилиндъра от датчик разпределителен вал.
Много се отплесваме в подробности, особено аз

Re: Фокус 1.8 тдци 2005 г. липса на мощност и черен пушек
Публикувано: 18 юни 2022, 22:33
от MamaMy
Всяка информация е ценна. Понеже се занимавам с електроника няма да споменавам, че датчика на хол рядко е само един елемент в корпуса. Вътре има и усилвател и тригер. Затова там може да се прецизира и задействане по преден фронт, по заден фронт и дори да се определи посоката на въртене. За съжаление в съвременните коли се влага много електроника, но поради калпаво програмиране плюсовете стават минуси. Софтуера се побърква от някой калпав датчик и вместо да остави двигателя да си върши работата, софтуера се опитва да го предобря и фал. Оставаш на пътя.

Re: Фокус 1.8 тдци 2005 г. липса на мощност и черен пушек
Публикувано: 22 юни 2022, 18:14
от traian
Така, проблема не е решен , но поствам лек ъпдейт

Проблема с грешката за датчик колянов вал е решен .
Самия датчик беше твърде отдалечен (на максималното разстояние ) от маховика - приближихме го максимално - сега си чете зъбите и грешка или авариен режим ,споменат по-горе няма .
Проблема с липсата на адекватност ( response) на колата остава. Придружено с черен пушек след 2к оборота . Във високите върви и си ускорява .
Изгорих старата , налях нов пречиум дизел - без ефект .
Нещо ме бута към ЕГР .. купил съм си и планка
Благодаря за мненията .
Поздрави
Re: Фокус 1.8 тдци 2005 г. липса на мощност и черен пушек
Публикувано: 22 юни 2022, 19:40
от OgiDogi
traian написа: ↑22 юни 2022, 18:14
...
Проблема с липсата на адекватност ( response) на колата остава. Придружено с черен пушек след 2к оборота . Във високите върви и си ускорява ...
Турбина.. МАР сензор...
Диагностика в движение, под товар.