Ecoboost 1.0-поглед отвътре на 100000км и 8 години.

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1745
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Ecoboost 1.0-поглед отвътре на 100000км и 8 години.

Мнение от synthez 3D » 31 авг 2022, 15:06

Откакто станах собственик на автомобил с 1.0 Ecoboost (2014г.) се наслушах и нагледах на всякакви страшни сценарии за това колко са калпави, чупливи и ненадежни. Да не говорим пък за така нареченото недуразумение "wet belt" което се свързва с разпадане на ремъците, задръстване на маслената помпа и други подобни на много по-малък пробег от 100000км. И понеже се доближих до заветната цифра от километри, реших да погледна какво е състоянието на двигателя отвътре, очаквайки страшна картина. Да, ама не. Всичко е чисто и перфектно, все едно, че двигателят въобще не е работил. Никакви разпаднати ремъци, или запушени маслоприемници на помпата. Явно, когато се използва само разработеното специално за този двигател масло, ремъците го преживяват без никакви проблеми. Мисля да ги сменя, когато е предвидено от Форд т.е. на 10 години и смятам, че това е нормален пробег за всеки един двигател. Направих едно малко видео, където се вижда състоянието на двигателя:
https://www.youtube.com/watch?v=2aZ9_nTa3NI
Изображение

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 559
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Ecoboost 1.0-поглед отвътре на 100000км и 8 години.

Мнение от deathstorm » 31 авг 2022, 16:30

На какъв интервал е сменяно маслото?

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1745
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: Ecoboost 1.0-поглед отвътре на 100000км и 8 години.

Мнение от synthez 3D » 31 авг 2022, 18:16

На година, или през първите години на около 20000км. През последните няколко години на по-малко километри, защото покрай пандемиите, нямаше много възможности за пътуване :( и годината настъпваше преди да се навъртят. Пробегът е основно извънградски.
Изображение

F Focus
потребител
потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ecoboost 1.0-поглед отвътре на 100000км и 8 години.

Мнение от F Focus » 31 авг 2022, 19:02

Красива гледка, направо е "аптека"!
Кажи какъв е цветът на маслото след 20Х км.? Аз бих го сменял по-рано без да слушам препоръките на дилъра-съвсем лично мнение, което не налагам никому.
Постни снимка на щеката преди смяната на маслото-ако искаш, разбира се и не забравиш.
Много автомати-слаби резултати!

freeway
потребител
потребител
Мнения: 536
Регистриран: 26 дек 2016, 23:08
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Re: Ecoboost 1.0-поглед отвътре на 100000км и 8 години.

Мнение от freeway » 31 авг 2022, 22:25

Безпроблемни 8г. и 100к са много добро постижение, ама за велосипед... :)
Няма място нито за хвалба, нито за някакви изводи.
Иначе пожелавам още много безпроблемни км.

Потребителски аватар
MamaMy
потребител
потребител
Мнения: 88
Регистриран: 18 мар 2021, 22:05
Модел на автомобила: Galaxy 1,9 TDI 2003г
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Ecoboost 1.0-поглед отвътре на 100000км и 8 години.

Мнение от MamaMy » 31 авг 2022, 22:33

Поздравявам колегата с "постижението". Когато карах Трабант всички се смееха, че едвам го докарах до 127000 и срина колянов вал, надра цилиндрите и стана на чорба. После се оказа, че било супер добро постижение за двутактов. Явно Екобуста го правят в този завод където са правили и Траби :D
По-добре млад, здрав, красив и богат отколкото стар, беден, болен и грозен :wink:

Потребителски аватар
Major_Koenig
Администратор
Администратор
Мнения: 955
Регистриран: 20 дек 2008, 23:52
Модел на автомобила: Focus 1.6L Zetec-S/Duratec EFI (100PS); Ghia; Facelift; 2002
Mondeo Duratec HE 2.0 PFI (145PS);Titanium pre Facelift; Tango (Metallic)
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ecoboost 1.0-поглед отвътре на 100000км и 8 години.

Мнение от Major_Koenig » 31 авг 2022, 22:59

Когато излезна Фокус МК3 с този двигател Клубът имаше специален тест драйв и презентация за новата технология. Всичко беше много интересно, но няколко неща са ми се загнездили в съзнанието: ресурс на мотора 400 000 при правилно обслужване, допълнително разбалансиран за по-тиха работа, специално керамично покритие на буталата и цилиндрите, за по-малко износване.
Освен това "братята" руснаци разглобиха такъв мотор на 100 000 км( на няколко месеца) и становището им беше не са виждали по-чист мотор и с по-близки характеристики до заводските за такива километри.
Изображение

Потребителски аватар
ivchotr
потребител
потребител
Мнения: 822
Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ecoboost 1.0-поглед отвътре на 100000км и 8 години.

Мнение от ivchotr » 31 авг 2022, 23:10

Лошото е, че като попадне в ръцете на някой тарикат, на когото препоръчаното масло му се стори скъпо, започват проблемите. Следващите ремъци трябва да се сменят на по-малък пробег, защото макар и в масло, зъбнте колела неминуемо ще започнат да се износват, а това пък скапва по-бързо ремъците. Освен ако не се подменят и зъбните колела заедно с ремъка.
Знам всички вицове за Форд :D

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10831
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ecoboost 1.0-поглед отвътре на 100000км и 8 години.

Мнение от ЯЛТА » 01 сеп 2022, 00:07

ivchotr написа:
31 авг 2022, 23:10
зъбните колела неминуемо ще започнат да се износват
Ще се износват от контакт с гумен ремък и масло ?
Та те да не са от калай бре човек ?
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1745
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: Ecoboost 1.0-поглед отвътре на 100000км и 8 години.

Мнение от synthez 3D » 01 сеп 2022, 08:44

MamaMy написа:
31 авг 2022, 22:33
Поздравявам колегата с "постижението".....Явно Екобуста го правят в този завод където са правили и Траби :D
Колега, не смятам, че 100000км. са някакво "постижение". Просто исках да споделя, че при нормална поддръжка тези километри изобщо не са проблем за този двигател, както много хора смятат. Сигурен съм, че ще изкара още 3 пъти по толкова, при същите условия на поддръжка и експлоатация. И понеже интернет е пълен със скептицизъм спрямо всичко ново и непознато, реших да покажа реално как стоят нещата. Когато навъртя 200000 пак ще го погледна и ще споделя дали вече не е за изхвърляне в кофата за боклук :D
Между другото, не харчи и грам масло все още, за разлика от Дуратеците на същите километри :wink:
И няколко думи за маслото. На 20000км. е много тъмно кафяво, почти черно. Не знам това дали ще го тълкувате по друг начин, освен че почистващите му свойства са добри. Цената му изобщо не е висока, както много хора си мислят (5л.около 80лв) и не виждам смисъл да се търсят алтернативи, които биха съсипали ремъците. Като гледам из мрежата повечето английски коли с разпаднати ремъци са карани с различно масло и затова ми се иска да споделя и ако мога да предпазя българските колеги със същия двигател от това да си правят скъпо струващи експерименти с маслата.
Изображение

Потребителски аватар
ivchotr
потребител
потребител
Мнения: 822
Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ecoboost 1.0-поглед отвътре на 100000км и 8 години.

Мнение от ivchotr » 01 сеп 2022, 09:48

ЯЛТА написа:
01 сеп 2022, 00:07
ivchotr написа:
31 авг 2022, 23:10
зъбните колела неминуемо ще започнат да се износват
Ще се износват от контакт с гумен ремък и масло ?
Та те да не са от калай бре човек ?
Ремъкът е достатъчно твърд, за да издържи на триенето с металните зъбни колела едни 100 - 150 000 км, макар и това триене да е намалено от маслената баня. При сухите системи зъбните колела се износват просто по-бързо. Затова се препоръчва следващите смени на ремъците да се правят на по-малък пробег. От друга страна маслото си губи качествата с течение на времето и смазването към края на пробега му се влошава значително. Което пък спомага за износването на ремъка и зъбните колела.
Та който както иска да си обслужва и експлоатира двигателя. На мен ми е все тая. Аз на моя му сменям ремъците на 60 -65 000 км пробег, а не на 150 000 км, както пише на кутиите им. Щото те в нов двигател ще изкарат толкова, ама по-нататък едва ли. Поне такива са наблюденията на специалистите.
Знам всички вицове за Форд :D

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10831
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ecoboost 1.0-поглед отвътре на 100000км и 8 години.

Мнение от ЯЛТА » 01 сеп 2022, 11:21

И зъбните колела сменявай, щот се износват.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
ivchotr
потребител
потребител
Мнения: 822
Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ecoboost 1.0-поглед отвътре на 100000км и 8 години.

Мнение от ivchotr » 01 сеп 2022, 11:34

Не съм се заглеждал дали не са пресовани към валовете. Ама така или иначе и да може, никой не го прави. Затова сменям ангренажния ремък на по-къс пробег.
Знам всички вицове за Форд :D

Dr Zorge
потребител
потребител
Мнения: 83
Регистриран: 05 мар 2014, 17:54
Модел на автомобила: Ford Focus 1,6 115 hp
Status: Извън линия

Re: Ecoboost 1.0-поглед отвътре на 100000км и 8 години.

Мнение от Dr Zorge » 01 сеп 2022, 19:40

Ееее, най-после нещо конкретно точно за този мотор, а не остроумия, локуми и празни приказки. Камък ми падна от сърцето. Два въпроса: 1/трудоемка ли е проверката и много ли се разглобява 2/ маслото в МП ли сменяш или си го пазаруваш от магазинната мрежа?
Последна промяна от Dr Zorge на 01 сеп 2022, 21:19, променено общо 1 път.

F Focus
потребител
потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ecoboost 1.0-поглед отвътре на 100000км и 8 години.

Мнение от F Focus » 01 сеп 2022, 20:55

+1 за коментара ти, колега!
Ама и друго си е да си първи собственик, който полага грижи за колата!
Пожелавам много безаварийни километри пробег на автора на темата и да ни държи в течение, независимо от хейтърските некомпетентни коментари ( те винаги са такива)-ще е интересно за мнозина!
Сравнения с всякакви други бензинови двигатели на Форд в темата, освен Екобуст са разбира се неуместни.

П.С. Ако бях с Екобуст двигател смяна на масло и филтри щях да извършвам само в МП-не, че са ми любимци, ама козата си сака пръч в някои случаи! :wink:
Много автомати-слаби резултати!

freeway
потребител
потребител
Мнения: 536
Регистриран: 26 дек 2016, 23:08
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Re: Ecoboost 1.0-поглед отвътре на 100000км и 8 години.

Мнение от freeway » 01 сеп 2022, 22:13

Най-важното нещо за първи собственик на автомобил чиито двигател е с доказано нисък ресурс е да усети момента кога да се отърве от него.Пропусне ли го тези двигатели имат символична остатъчна стойност.

Потребителски аватар
ivchotr
потребител
потребител
Мнения: 822
Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ecoboost 1.0-поглед отвътре на 100000км и 8 години.

Мнение от ivchotr » 01 сеп 2022, 22:26

freeway написа:
01 сеп 2022, 22:13
Най-важното нещо за първи собственик на автомобил чиито двигател е с доказано нисък ресурс е да усети момента кога да се отърве от него.Пропусне ли го тези двигатели имат символична остатъчна стойност.
+1 за коментара ти колега :D
Знам всички вицове за Форд :D

imitev
потребител
потребител
Мнения: 144
Регистриран: 07 окт 2016, 21:52
Модел на автомобила: Ford Mondeo Estate mk4 2010 2.0 HE Duratec 145 hp + LPG
Местоположение: Ruse
Status: Извън линия

Re: Ecoboost 1.0-поглед отвътре на 100000км и 8 години.

Мнение от imitev » 01 сеп 2022, 22:45

Абсолютно съгласен...

PS: Това важи за всички бангии де :)

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1745
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: Ecoboost 1.0-поглед отвътре на 100000км и 8 години.

Мнение от synthez 3D » 02 сеп 2022, 07:50

Dr Zorge написа:
01 сеп 2022, 19:40
Ееее, най-после нещо конкретно точно за този мотор, а не остроумия, локуми и празни приказки. Камък ми падна от сърцето. Два въпроса: 1/трудоемка ли е проверката и много ли се разглобява 2/ маслото в МП ли сменяш или си го пазаруваш от магазинната мрежа?
На първия въпрос: Не бих казал, че е трудоемка. Самото разглобяване става за около час. Преди това обаче, е хубаво да се източи маслото поне ден преди това, за да не ти капе по главата, след като махнеш картера :D Сглобяването иска повече време заради почистването на силикона от блока и картера, но общо взето не е чак толкова много.
На втория въпрос: Първите години маслото беше от МП (докато беше в гаранция) а след това от maslata.bg.
Изображение

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1745
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: Ecoboost 1.0-поглед отвътре на 100000км и 8 години.

Мнение от synthez 3D » 02 сеп 2022, 08:11

freeway написа:
01 сеп 2022, 22:13
доказано нисък ресурс ...
Кой е доказал, че ресурсът е нисък? Форумните философи ли? Или "една жена ми каза"? Целта на поста ми беше да покажа, че истината не е точно такава, каквато предубедени хора се опитват да наложат относно ненадежността на въпросния двигател. В момента в света работят безпроблемно стотици хиляди подобни двигатели, от които е нормално само проблемните бройки да предизвикват внимание. Никой няма да публикува хвалебствия за нормално работещия си автомобил. Само проблемите излизат на преден план, защото само за тях се говори. А никой не се замисля какъв е процентът на повредените бройки, спрямо общото количество на произведените.
Изображение

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google [Bot] и 34 госта