Няколко проблема с Фиеста 1.4 фабрична газ BRC MK7

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
aspasia
потребител
потребител
Мнения: 1412
Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Няколко проблема с Фиеста 1.4 фабрична газ BRC MK7

Мнение от aspasia » 10 сеп 2022, 16:40

Реглажа на клапани не спасява изгарянето на клапаните а го забавя с малко същото се отнася и за катализатора и гърнетата които по същата причина изгарят по бързо.

F Focus
потребител
потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Няколко проблема с Фиеста 1.4 фабрична газ BRC MK7

Мнение от F Focus » 10 сеп 2022, 18:17

Преди 3-4 месеца нахъсан да си измеря компресията и да се проверят хлабините на клапаните отидох при "моят" майстор", който е фордаджия и досега за две години не се е дънил!
Казах му какво искам, той ме пита имам ли оплаквания от двигателя, отговарям му, че нямам. Пита ме що съм дошъл тогава, повечето идвали, когато нещата вече са засрани-казвам му профилактично. Той се позасмя, отвори капака с отвертката (само аз и той го можем тВа :wink: ), наведе се над двигателя да слухти, каза да запаля, да дам рязко газ...и така няколко пъти. Накрая ми каза да ходя да си играя, да карам спокойно, и когато започнат да се появяват симптоми с клапаните тогава да дойда. Рече: сега с удоволствие ще ти взема едни лесни и бързи пари, но ще е излишно за теб-когато се наложи свалям главата, ревизирам легла на клапани, сменят се сегментите, веригата, ако се наложи (предишният собственик каза, че я е сменявал, ама дали?), някой и друг клапан, гумички на клапаните, гарнитурата на капака на клапаните(! :wink: ), и за около 2000лв. за всичко ще имам нов двигател. Офертата ми се видя добра и ми олекна! :D Реших да последвам съвета му и да не ми дреме изобщо за клапани-мапани и т.н.-само да е живот и здраве!

П.С. За последен път ще кажа, че всички симптоми свързани с клапаните съм оправял с чистене на дроселовата клапа и с регулиране и настройка на датчикът и, заимствайки руският опит-всичко съм описал до немай-къде подробно. От последната ми намеса вече половин година нямам никакви проблеми нито с "игра" на оборотите, нито със светване на чек-а.
Опитът с чистенето ми на дроселовата клапа е, че при използване на наистина качествено синтетично масло, което да се сменява на 300-400 моточаса макс( а не на пробег, който всички основно гледат) е достатъчно да се прави веднъж годишно.
Подкрепям мнението на Аспасия.
Поздрави!
Много автомати-слаби резултати!

Потребителски аватар
ivchotr
потребител
потребител
Мнения: 822
Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Няколко проблема с Фиеста 1.4 фабрична газ BRC MK7

Мнение от ivchotr » 10 сеп 2022, 19:20

С чистене на дросела няма как да се оправят нарушените хлабини на клапаните. Симптомите може да са се проявили от други проблеми, отстраняването на които да оправи работата на двигателя, ако хлабините на клапаните са наред. Което се е случвало при теб. Обаче изчезнат ли хлабините в клапаните, нищо друго освен регулирането им не може да ги оправи. И ние говорим за нещото, което трябва да се направи, когато дойде този момент.
Знам всички вицове за Форд :D

ADDimitrov
потребител
потребител
Мнения: 219
Регистриран: 16 ное 2018, 08:21
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Няколко проблема с Фиеста 1.4 фабрична газ BRC MK7

Мнение от ADDimitrov » 11 сеп 2022, 14:31

Въпросарт не е дали, а кога ...... Производителя на нашите мотори е дал минимална хлабина 0.30, но е факт че дори колата работи добре и под тези сойности. Предполагам че някъде там започва и прегарянето на клапана. Въпросът е кога настъпва тои момент, колко бързо хлабината 0.30 стига до трагичните 0,10, където работат вече е зле и мотора почва да проявява сериозни магарии! При моя майстор дойде мотор който и на 4 цизлиндъра беше докарал до 0.10. Мотора едвам работеше на празен ход и тресеше ужасн. Коства му сваляне на главата, от там в Техническия за пълна ревизия вземат към 300 - 350 лв. според състоянието наклапаните, нова грнитура и монтаж. Сега колата е пушка. Не казвам, че трябва да се чака до там, но не казвам че и е някаква страхотна драма. Всеки сам си решава за себе си!

Потребителски аватар
Ozzie
потребител
потребител
Мнения: 1152
Регистриран: 06 май 2016, 21:28
Модел на автомобила: Focus Turnier MkIII facelift 1,6 TDCi 85 kW / EZ 02/15
Ex:Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Няколко проблема с Фиеста 1.4 фабрична газ BRC MK7

Мнение от Ozzie » 14 сеп 2022, 20:46

F Focus написа:
10 сеп 2022, 18:17
...отвори капака с отвертката (само аз и той го можем тВа :wink: )
така си мислиш.... *00202* *00202* *00202*
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

F Focus
потребител
потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Няколко проблема с Фиеста 1.4 фабрична газ BRC MK7

Мнение от F Focus » 14 сеп 2022, 21:00

Жалко, че си далеч, но заповядай, ако се появиш в голямото село.
Описал съм подробно какво-що по темата, което много ще те улесни, ама ми е странно що "избухна" след толкова време...?!
Много автомати-слаби резултати!

Потребителски аватар
Ozzie
потребител
потребител
Мнения: 1152
Регистриран: 06 май 2016, 21:28
Модел на автомобила: Focus Turnier MkIII facelift 1,6 TDCi 85 kW / EZ 02/15
Ex:Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Няколко проблема с Фиеста 1.4 фабрична газ BRC MK7

Мнение от Ozzie » 14 сеп 2022, 22:16

Бях на средиземноморски остров за седмица, съответно бях загърбил всякакви форуми и пр.
Днес прехвърлих по диагонал, дали съм изтървал нещо интересно. :)
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1609
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Няколко проблема с Фиеста 1.4 фабрична газ BRC MK7

Мнение от fordmaniac » 26 сеп 2022, 19:32

Понеже по темата доста хора си начесаха клавиатурите, пък човека ми докара колата за правене.
След РЕГУЛИРАНЕ НА КЛАПАНИТЕ колата се оправи и заработи нормално. Човека каза, че върви повече сега с включен климатик отколкото преди с изключен.
По повод версиите че може да е от това или онова, при предишните майстори, дето е ходил, му казали да му сменят дросела и то с нов, щото е виновен?! Па ся върви!
Та тъй де.
Поздрави.

Потребителски аватар
ivchotr
потребител
потребител
Мнения: 822
Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Няколко проблема с Фиеста 1.4 фабрична газ BRC MK7

Мнение от ivchotr » 29 сеп 2022, 15:14

Тъй, де :wink:
Знам всички вицове за Форд :D

AndyFF
потребител
потребител
Мнения: 3
Регистриран: 03 сеп 2022, 04:32
Местоположение: Радомир
Status: Извън линия

Re: Няколко проблема с Фиеста 1.4 фабрична газ BRC MK7

Мнение от AndyFF » 29 сеп 2022, 23:03

За да потвърдя, след намесата на fordmaniac проблемите които бях описал, че има колата ми са в историята. Благодаря му за професионалното отношение и за това, че ми спести много излишни разходи, защото "майсторите" освен дросела искаха да сменят кабели, бобиба, свещи, педал на газта, мап сензор и т. н., които след проверка от негова страна се оказаха в добро състояние и годни за експлоатация. Искам да вметна, че за първи път майстор прави такава обстойна проверка на всяка част от колата ми и обяснява част по част какво, що.
Аз се доверявам на мнението му изцяло!
Поздрави!

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 74 госта