Страница 1 от 1

В ниските почти гасне

Публикувано: 03 май 2023, 15:44
от AntonPeshev89
Здравейте, колеги!
Става въпрос за Фокус, 1.8TDDI, 90hp, 2000г.
Колата пали що-годе и върви, но в ниските я няма никаква. Включвам първа, подавам газ и нищо. Почва да се чуди да тръгне ли, да угасне ли. Докато държа педала натиснат до край и когато мине 1300-1400 оборота тогава ускорява. Във високите няма проблем. На дълго върви прилично. Понякога като запаля натискам само педала на газта и 2-3 секунди оборотомера не мърда и после започва бавно да качва.
По таблото не свети нищо. Качвах я на диагностика и няма никакви грешки. На същата диагностика ми казаха, че не е от педала на газта, защото той си работи добре. Според тях било от ГНП. Подавало много гориво (10 милиграма) и заради това правело така 🤔
От Видин съм и всички ми казват, че трябва нова помпа. Тази не могат да я настроят, всичко е електрическо и т.н.
Да си намеря, да я "отключа" и да я слагам.
Преди да я купя, предишният собственик е сменял електрониката на помпата.
Не се ли настройват тези помпи? Според мен тази не е настроена като хората. Въобще може ли проблемът да е от друго място?
Понякога и мирише в купето на нафта!
Благодаря предварително!

Re: В ниските почти гасне

Публикувано: 03 май 2023, 16:38
от ivchotr
По подобен начин се държеше нашата заради изваден маркуч от датчика за налягане във всмукателните тръби. Монтиран е на стената на коша под предния прозорец. Изглежда ето така:
https://www.autodoc.bg/stark/16381008 Огледай мястото и ако видиш тънко маркуче да виси, а мундщукът на датчика да стърчи самотен и гол, предполагам се сещаш какво да направиш. За да не се извади пак го стегни със "свинска опашка".
На нафта може да мирише от пропуск на същата заради напукани маркучи. Често се предават тези за обратната нафта до дюзите. Ако има теч от уплътнение на помпата, също ще мирише на нафта. При такъв теч колата пак е малко по-мудна, но пък е много вероятно да хвърли пистовия ремък. Смених два докато се усетя откъде идва проблемът. Нафтата от помпата се намята на ремъка и ролките, ремъкът се разкашква и започва да приплъзва, става на парцали и се къса.
Електрониката на тези помпи наистина им е проблем, според това което съм чувал и аз. Нашата за сега се държи.
Ако ти се разхожда до София, мога да ти пратя контакт на човека, който оправи нашата помпа и колата стана друга.
Трябва да си сигурен и, че не е задръстен горивният филтър.

Re: В ниските почти гасне

Публикувано: 03 май 2023, 18:40
от AntonPeshev89
Проверих току що МАП-а, не е от него!

Re: В ниските почти гасне

Публикувано: 04 май 2023, 13:42
от AntonPeshev89
Въпросът е да слагам ли "нова" помпа или да ходя в сервиз за настройка? Тези електрически помпи на ТДДИ настройват ли се или само механичните?

Re: В ниските почти гасне

Публикувано: 04 май 2023, 15:13
от ivchotr
Помпата е механична - задвижва се от коляновия вал посредством верига. Но самата помпа има електронен блок за управление и хора са се оплаквали, че този блок дефектира. Дали и какво му се настройва не съм се интересувал.
Човекът, на когото закарахме нашия кош да му оправи течовете от помпата, ни върна колата с оправена помпа и осезателно по-добър вървеж. Течът сигурно е оказвал някакво негативно влияние върху представянето на двигателя, ама след ремонта направо си стана приятна за каране кола. На дълъг път при почти постоянна скорост от 140 км/ч по магистралите и почти 100 км/ч постоянна скорост по главните пътища (като се изключат ограниченията на разклоните за разни села), съм я свалял на 5.6 л/100 км среден разход на гориво. За 23 годишна кола с 90 коня турбиниран дизел 1.8 ми се струва добре.

Re: В ниските почти гасне

Публикувано: 04 май 2023, 15:16
от ЯЛТА
Ако е изгоряла електрониката, единствено може да се подмени. Иначе помпата се настройва, но на обикновен стенд електрониката не може да се хване. За електрониката трябва динамичен стенд, който може да симулира натоварване все едно че е движение, а не само да се развърти. Електрониката я ремонтират в сервиз във село Владо Тричков. Ето тук Работят и с куриери.

Re: В ниските почти гасне

Публикувано: 04 май 2023, 17:51
от ivchotr
И някъде в Разградско имало добри майстори на електрониката, ако не ме лъже паметта.
Обаче ми се струва, че ако е изпушила електрониката, колата изобщо няма да тръгне.

Re: В ниските почти гасне

Публикувано: 04 май 2023, 19:40
от ЯЛТА
ivchotr написа:
04 май 2023, 17:51
че ако е изпушила електрониката, колата изобщо няма да тръгне.
Това не е вярно ! Просто си става умрел кон, в по тежки случаи може и да се получи, макар да не знам за такъв случай.

Re: В ниските почти гасне

Публикувано: 04 май 2023, 21:13
от AntonPeshev89
ivchotr написа:
04 май 2023, 15:13
Помпата е механична - задвижва се от коляновия вал посредством верига. Но самата помпа има електронен блок за управление и хора са се оплаквали, че този блок дефектира. Дали и какво му се настройва не съм се интересувал.
Човекът, на когото закарахме нашия кош да му оправи течовете от помпата, ни върна колата с оправена помпа и осезателно по-добър вървеж. Течът сигурно е оказвал някакво негативно влияние върху представянето на двигателя, ама след ремонта направо си стана приятна за каране кола. На дълъг път при почти постоянна скорост от 140 км/ч по магистралите и почти 100 км/ч постоянна скорост по главните пътища (като се изключат ограниченията на разклоните за разни села), съм я свалял на 5.6 л/100 км среден разход на гориво. За 23 годишна кола с 90 коня турбиниран дизел 1.8 ми се струва добре.
На Вас, кой Ви оправи помпата и къде? Пипано ли е по електрониката?

Re: В ниските почти гасне

Публикувано: 04 май 2023, 21:20
от ivchotr
При нашия случай човекът, както писах по-горе, има сервиз в София. Не съм се интересувал изрично дали е настройвал и помпата след подмяна на уплътненията ѝ, но предполагам, че го е правил. Защото колата стана доста по-пъргава, зимно време пали от четвърт оборот, без значение колко е студено навън, понижи разхода... То е ясно, че при теч от уплътненията (който бих описал по-скоро като подгизване, не си представяй да тече като чешма) помпата сигурно не е работила с пълния си капацитет. Ще ти пратя номера на лично съобщение, чуйте се, обясни му проблема си и той ще ти каже какво може да направи по въпроса.
Ако държиш, мога да ползвам и учтивата форма за обръщение в разговора.

Re: В ниските почти гасне

Публикувано: 04 май 2023, 21:28
от AntonPeshev89
ЯЛТА написа:
04 май 2023, 15:16
Ако е изгоряла електрониката, единствено може да се подмени. Иначе помпата се настройва, но на обикновен стенд електрониката не може да се хване. За електрониката трябва динамичен стенд, който може да симулира натоварване все едно че е движение, а не само да се развърти. Електрониката я ремонтират в сервиз във село Владо Тричков. Ето тук Работят и с куриери.
Имате ли представа, колко струва цялото упражнение?

Re: В ниските почти гасне

Публикувано: 04 май 2023, 23:10
от ЯЛТА
2015 година електрониката струваше /ремонт на платка/ 600 лева, а нова платка 1200 лева. Сега би трябвало да е паднала малко цената. Обади се по телефона и попитай.

Re: В ниските почти гасне

Публикувано: 11 май 2023, 19:21
от AntonPeshev89
Най-накрая намерих читава диагностика. В настройките на ГНП-то, на fuel injection point - показва много смахнати данни. Пише, че пуска гориво по 2000мг., след момент 200мг., после 15000мг, после 0мг. и така варира постоянно в големи граници. Явно помпата ще се сваля и праща.
Сега оставя да реша в Ямбол ли да я пращам или във Владо Тричков. Чувам много добри мнения и за двата сервиза.
Когато има някакво решение, ще пиша.

Re: В ниските почти гасне

Публикувано: 11 май 2023, 20:53
от ЯЛТА
В Ямбол Жоро електрониката не я ремонтира. Той ремонтира само механиката. Така че избора е лесен. Прокотнактувай по телефона.