За адаптациите вече си писал и аз също там:
viewtopic.php?f=9&t=81592&p=589773#p589740
Винаги обяснявам защо да не се купува кола с газова, па ако ще и с " ФАБРИЧНА ГАЗ " .
По-добре е да се купи на бензин и после да се сложи газ.
Когато от години или от нова е с газова ( била тя и " ФАБРИЧНА ГАЗ " ), последствията са неизбежни.
Първо как е обслужвана и поддържана. Километри, превъртан километраж... Реглаж на клапани... Заради пробега загинали вихрови клапи ( ако има модела ).
Повечето такива возила идват в състояние оле-мале. Разход на масло, вериги заминали, клапани изгорели, по-тежко - свършил диапазон на реглаж на клапаните заради гранични износвания. Последното често докарва търсене на глава, щото става адски скъпо възстановяването.
Това по двигателя!
Последствия по БЕНЗИНОВИЯТ инжекцион:
Поради това, че от целия пробег на автомобила на бензин се падат към 1/10 , бензиновите дюзи се задръстват!!!!!!!!!! Дълго е за обяснение. Проблема е, че след 2004 г. на повечето коли чистенето на бензиновите дюзи на ултразвук не дава резултат. Смяна с нови или с втора от кола БЕЗ ГАЗОВА е шанса.
Последствия по ГАЗОВИЯТ инжекцион:
Дори и железните дюзи на " ФАБРИЧНА ГАЗ " BRC имат ресурс, по наблюдения към 200 000 кМ. някъде ( ако може да се вярва на километража ). Заедно с тях умира и изпарителя!
Като включим и това, че на десета година се подменя бутилката, то стана кофти.
Смяна на дюзи и изпарител на Фиеста излезе около 900 лВ. Е ги тез:
viewtopic.php?f=9&t=81654#p590167
Има и една файда от " ФАБРИЧНА ГАЗ " BRC м а именно, след слагане на оригинални дюзи и изпарител, всичко заработва веднага отлично. Не му трябва отключване и намеси.
Адаптации от +14 на кола дълго време на газ даже стават още. Дюзите, както обясних са задръстени и вдигат времето на впръскване, от там и адаптациите. На газ ако всичко е нормално и работи OBD-то на BRC, трябва веднага да заработи адкватно с разлика до ± 3÷5 % от бензина.
Поздрави.