Страница 1 от 1

2.0 Дуратек лоши бензинови адаптации!

Публикувано: 28 май 2023, 12:42
от ADDimitrov
От известно време колата взе да омазва адаптациите. На газ на всеки 100 км. набива бедна смес. Затова реших да почна от нови адаптации на бензин. Направих ресет и сега карам само на бензин за да си направи нови адаптации. Лошото е че дългия трим само каране на бензин застана на +14%. Това не ми изглежда нормално за бензинов трим. Ясно е че ако така почна да карам на газ, пак ще замине в бедна смес! Въпросът е какво не е наред в бензина!? Последно сменях двете ламбди защото изгоряха. Къде да търся проблема?

Re: 2.0 Дуратек лоши бензинови адаптации!

Публикувано: 28 май 2023, 19:47
от fordmaniac
За адаптациите вече си писал и аз също там:
viewtopic.php?f=9&t=81592&p=589773#p589740
Винаги обяснявам защо да не се купува кола с газова, па ако ще и с " ФАБРИЧНА ГАЗ " .
По-добре е да се купи на бензин и после да се сложи газ.

Когато от години или от нова е с газова ( била тя и " ФАБРИЧНА ГАЗ " ), последствията са неизбежни.
Първо как е обслужвана и поддържана. Километри, превъртан километраж... Реглаж на клапани... Заради пробега загинали вихрови клапи ( ако има модела ).

Повечето такива возила идват в състояние оле-мале. Разход на масло, вериги заминали, клапани изгорели, по-тежко - свършил диапазон на реглаж на клапаните заради гранични износвания. Последното често докарва търсене на глава, щото става адски скъпо възстановяването.
Това по двигателя!

Последствия по БЕНЗИНОВИЯТ инжекцион:
Поради това, че от целия пробег на автомобила на бензин се падат към 1/10 , бензиновите дюзи се задръстват!!!!!!!!!! Дълго е за обяснение. Проблема е, че след 2004 г. на повечето коли чистенето на бензиновите дюзи на ултразвук не дава резултат. Смяна с нови или с втора от кола БЕЗ ГАЗОВА е шанса.

Последствия по ГАЗОВИЯТ инжекцион:
Дори и железните дюзи на " ФАБРИЧНА ГАЗ " BRC имат ресурс, по наблюдения към 200 000 кМ. някъде ( ако може да се вярва на километража ). Заедно с тях умира и изпарителя!
Като включим и това, че на десета година се подменя бутилката, то стана кофти.
Смяна на дюзи и изпарител на Фиеста излезе около 900 лВ. Е ги тез:
viewtopic.php?f=9&t=81654#p590167

Има и една файда от " ФАБРИЧНА ГАЗ " BRC м а именно, след слагане на оригинални дюзи и изпарител, всичко заработва веднага отлично. Не му трябва отключване и намеси.

Адаптации от +14 на кола дълго време на газ даже стават още. Дюзите, както обясних са задръстени и вдигат времето на впръскване, от там и адаптациите. На газ ако всичко е нормално и работи OBD-то на BRC, трябва веднага да заработи адкватно с разлика до ± 3÷5 % от бензина.
Поздрави.

Re: 2.0 Дуратек лоши бензинови адаптации!

Публикувано: 28 май 2023, 20:59
от ADDimitrov
Няма как да не отбележа , че си прав. От януари месец съм с нови инжектори БРЦ, малко преди тях смених изпарител. Но колата си е моя така , че трябва да решавам настоящите проблеми 😉 Реглаж последно е правен на 170 000 км. Другата или по другата седмица ще правя пак, ако са останали хлабини разбира се😉 Странното е че като я пържа в обороти дългия трим пада на +10%, но остане ли по дълго на празен ход, връща пак на 14%. От думите ти разбирам, че с тази адаптация мога да карам на газ?! Относно вихровите клапи какво е лечението?

Re: 2.0 Дуратек лоши бензинови адаптации!

Публикувано: 05 юни 2023, 23:08
от ADDimitrov
Малко up, 200 км на бензин + добавка на Бардал за дюзи и равносметката е +10% дълъг трим. Сега съм на газ и ще разбера има ли ефект от тази гимнастика 😉

Re: 2.0 Дуратек лоши бензинови адаптации!

Публикувано: 05 юни 2023, 23:27
от imitev
Моята се омаза навремето след ремонт на главата, че ходи в мотопфое да и препрограмират екуто. Изпарителят (BRC) изкара няма 80-90к км и му се нацепи мембраната. Ремонтирах го домашно, че майсторите много заети :) Дюзите още къпят.

Е.ал съм я :)