лампата за маслото 1.0 Екобуст

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Dr Zorge
потребител
потребител
Мнения: 83
Регистриран: 05 мар 2014, 17:54
Модел на автомобила: Ford Focus 1,6 115 hp
Status: Извън линия

лампата за маслото 1.0 Екобуст

Мнение от Dr Zorge » 01 юни 2023, 12:20

Колеги, както повечето знаете 1.0 Екобуст е с ангренажен ремък тип wet belt, тоест върти се в маслото на двг. Това, както вече добре е известно крие риск от от негово химическо увреждане, започва да се лющи, "люспите" от маслото в картера задръстват постепенно маслената помпа и се нарушава мазането на двг. Първи симптом е примигването на лампата за налягане на маслото, присветването и в завои или наклони и др. подобни, докато не светне окончателно. Предвид това, аз следя тази лампа изкъсо. Какво се появи напоследък. Нещо супер странно - зимата при температурури под 10 градуса, при спиране на светофар с активна старт-стоп система, тя изключва мотора и докато чакам /с изключен двг./ светва лампата за маслото и лампата на старт-стоп системата започва да мига, демек не работи /колата не пали с натискане на съединителя/. Това много ме изненада първия път и насред светофара просто завъртях ключа обратно и пак запалих, но с ключа. Колата запали, всички лампи изгаснаха моментално и все едно нищо не се е случвало. Масло има - проверих. Звъннах в МП за консултация - нищо не знаят по въпроса. Трябвало да се свали картера и да се провери маслената помпа. Да де, ако светне на работещ двг съм съгласен, но това се случва само когато страт-стоп системата изключва двг. на светофар. Демек нищо не се върти в мотора, как да има налягане на маслото? От тогава карам с изкл. старт-стоп и на светофарите проблеми нямам. И половин час да работи на място мотора, налягане има и лампата никога не ми е светвала. Лампата никога не е светвала/мигала и в дижение. Това започна миналата зима и така вече 1 година. . През лятото всичко работи коректно дори и ако ползвам старт-стопа. Появява се савмо зимата, засега. Реших, че е някакъв бъг. Извън този проблем, при студен старт лампата за маслото гасне след сукунда примерно. Като е горещ мотора, гасне моментално при стартиране. От известно време при студен старт - гасне моментално /както при загрял двг./, светва за момент и пак гасне - цялото това става в рамките на 1 секунда и само при студен старт. Това съм го забелязъл на 10 студени старта веднъж да се случва. В останалите 9 според мен работи коректно и гасне в рамките на секунда. Това пък как да го тълкувам за нормално ли, за проблемен датчик ли или за начало на проблеми? На загрял двг. проблеми няма, гасне моментално. Ще се радвам ако някой сподели мнение.

Потребителски аватар
ivchotr
потребител
потребител
Мнения: 822
Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: лампата за маслото 1.0 Екобуст

Мнение от ivchotr » 02 юни 2023, 12:11

Маслото се държи по един и същ начин, когато е студено, независимо какъв тип е двигателят - със сух ремък, с мокър ремък, с верига или със зъбно предаване между валовете. Когато маслото е студено, е по-гъсто. Когато е поостаряло и е обрало саждите от цилиндрите и буталата, става още по-гъсто в някаква степен и съответно по-трудно течливо при студен двигател и по-ниски външни температури.
Та с други думи, съдейки от признаците, които си посочил, според мен едва ли има някакви притеснителни неща в двигателя ти, защото се държи като всеки друг двигател при първи старт в студено време.
Защо лампата на старт-стопа мига при изгасен двигател нямам никаква идея. По този въпрос можеш да отидеш в Мото Пфое да свалят картера и да се ориентират на място. Това в кръга на шегата. Светещата лампа на маслото при изгасен двигател и контактен ключ в положение "ON" е напълно нормално, защото двигателят е изгасен, но електрониката е включена. А последната е така проектирана, че да показва липса на смазване при ел.оборудване под напрежение, което включва и червената лампа за налгане на маслото. Ако тя не светва, как ще разбереш, че налягането е достатъчно, след като изгасне? В смисъл как ще си сигурен, че лампата не е изгоряла, ако не светва? А, че налягане на маслото не е налично при спрян двигател е изначален факт и лампата естествено ще светне, когато е изправна и двигателят не се развърта.
Знам всички вицове за Форд :D

Dr Zorge
потребител
потребител
Мнения: 83
Регистриран: 05 мар 2014, 17:54
Модел на автомобила: Ford Focus 1,6 115 hp
Status: Извън линия

Re: лампата за маслото 1.0 Екобуст

Мнение от Dr Zorge » 02 юни 2023, 13:48

Това което казваш на изключен мотор с ключ на контакт е логично, но ако е така не трябва ли да светнат и другите чек лампи? Аз си мислех, че проблема е в лампата за маслото /нали от това ме е шубе/ - светва все едно аварийно - няма налягане на маслото /макар че двг е изключен от старт-стопа/ и предполагам това компа възприема като авария и съответно не позволява чрез старт-стопа с натискане на съединителя да запали двг. Затова и започва да мига лампата на старт-стопа /май излиза и надпис, че старт-стопа не функционира и трябва ръчно с ключа да запаля двг, не успявам да го прочета/. Но това са само мои разсъждения, въпросът е кое е първичното дали проблема с лампата на маслото или със старт-стоп системата? И понеже това се случва 2 пъти миналата зима, тази зима позачести /но пък и аз изключвам старт-стопа че ме дразни/, през лятото обаче всичко си работеше ок, та се зачудих дали не идва от акумулатора ... Той си е оригиналния и вече на 7 г. Не знам .... а може и друго да е?!

Потребителски аватар
ivchotr
потребител
потребител
Мнения: 822
Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: лампата за маслото 1.0 Екобуст

Мнение от ivchotr » 02 юни 2023, 14:51

Ами не знам точно какво са измислили инженерите в този модел. Всичките лапми обикновено светват при даване на контакт след напълно изключена ел. инсталация. Демек ключът трябва да е минал през положение "OFF". При спиране с включена старт-стоп система всичко си остава под напрежение, само двигателят гасне, но не от ключа. Така че няма причина всички останали лампи да светват. Но тази за налягането би трябвало да светне, защото датчикът, който я активира, не засича налягане на маслото в стопирания двигател. Може би трябва да се провери самата старт-стоп система по отношение на нежеланието ѝ да стартира двигателя при желание на водача да потегли отново след спиране като на светофар. Не виждам логика системата да отказва да стартира двигателя заради информация за липса на налягане на маслото, защото няма как да има налягане в спрян двигател. Все едно компютърът да не иска да запали двигателя след като е бил спрян, понеже лампата за налягане светва при подаване на контакт. За мен е твърде невероятно проблемът със старт-стопа да е пряко свързан с тази лампа, но не мога да се изкажа категорично, защото в последно време софтуерите ги пишат хора, които май не са съвсем наясно как работят двигателите :lol: Мисълта не е моя, просто цитирам човек от професията :D
Знам всички вицове за Форд :D

Dr Zorge
потребител
потребител
Мнения: 83
Регистриран: 05 мар 2014, 17:54
Модел на автомобила: Ford Focus 1,6 115 hp
Status: Извън линия

Re: лампата за маслото 1.0 Екобуст

Мнение от Dr Zorge » 02 юни 2023, 19:35

Дай Боже да си прав. Всъщност мисля, че твоята версия е по-коректна от моята. Сега ще ровичкам да видя какво може да бъгва тази система. По форумите повечето се оплакват, че въобще не им се включва старт-стопа. При мен работи, но взе често да мига тази лампа и да излиза съобщението че възниква проблем, което много ме стряска. Това при студено време, сега ще видя като се затопли вече как ще се държи.

Потребителски аватар
GeorgiToRuleThemAll
потребител
потребител
Мнения: 174
Регистриран: 18 авг 2016, 17:43
Модел на автомобила: 2015 1.0 EcoBoost 74kW
Местоположение: Асеновград
Status: Извън линия

Re: лампата за маслото 1.0 Екобуст

Мнение от GeorgiToRuleThemAll » 04 юни 2023, 15:38

При ключ в положение "контакт" светят лампите за масло, акумулатор и check engine. След запалване трябва да загаснат, за да знаеш, че всичко е окей. Аз съм без старт-стоп система.
*fe*

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10831
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: лампата за маслото 1.0 Екобуст

Мнение от ЯЛТА » 04 юни 2023, 20:51

А наясно ли си че когато колата загасне на светофара, и натиснеш съединителя да запали-спирачката трябва да е НЕнатисната ?
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Dr Zorge
потребител
потребител
Мнения: 83
Регистриран: 05 мар 2014, 17:54
Модел на автомобила: Ford Focus 1,6 115 hp
Status: Извън линия

Re: лампата за маслото 1.0 Екобуст

Мнение от Dr Zorge » 05 юни 2023, 10:43

Да, наясно съм. През лятото всичко е наред и всичко си работи коректно. Засега само зимата се появява този бъг. Миналата зима само 2 пъти, на тази зачести. Сега отново работи. С лампите също съм наясно. Принципно когато страт/стопът работи коректно и изгаси двг на светофар не свети нищо. Но като се бъгне започва да мига лапата на старт/стопа, светва само лампата за маслото и излиза надпис на дисплея, че старт/стопът не работи, съответно не пали със съединителя. Трябва да загася всичко с ключа и пак да стартирам с ключа. Това е. Аз се притеснявах да не би проблема да е в налягането на маслото мислех, че именно то поражда и проблема със старт/стопа, но обратната логика изглежда по-реалистична.

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10831
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: лампата за маслото 1.0 Екобуст

Мнение от ЯЛТА » 05 юни 2023, 12:58

Няма нищо общо с маслото.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Dr Zorge
потребител
потребител
Мнения: 83
Регистриран: 05 мар 2014, 17:54
Модел на автомобила: Ford Focus 1,6 115 hp
Status: Извън линия

Re: лампата за маслото 1.0 Екобуст

Мнение от Dr Zorge » 05 юни 2023, 15:28

Вероятно. Но като видях в английския Форд форум, че всяка втора тема свързана 1.0 Екобуст е "свети лампата за ниско налягане на маслото" щото се запушила цедката на маслената помпа от люспи на ангренажа в маслена баня и ми щръква косата. Сигурно затова съм се филмирал.

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1609
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: лампата за маслото 1.0 Екобуст

Мнение от fordmaniac » 05 юни 2023, 18:48


Dr Zorge
потребител
потребител
Мнения: 83
Регистриран: 05 мар 2014, 17:54
Модел на автомобила: Ford Focus 1,6 115 hp
Status: Извън линия

Re: лампата за маслото 1.0 Екобуст

Мнение от Dr Zorge » 05 юни 2023, 22:33

Именно де, и аз затова се съм се огледал в тази ламБа. Макар че, за разлика от английския форум в нашите /и двата/ съм попадал само на едно оплакване. Пък не е като да не се кара. От друга страна ето viewtopic.php?f=9&t=81413. На 8 години и ремъците са перфектни, цедката чиста. В английския форум човек питаше за смяна на ремъка на 240 000 км. Поддръжка му е майката и малко разум /какво масло му сипваш/ и късмет. Ама страх лозе пази ...

ADDimitrov
потребител
потребител
Мнения: 219
Регистриран: 16 ное 2018, 08:21
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: лампата за маслото 1.0 Екобуст

Мнение от ADDimitrov » 05 юни 2023, 23:05

Като цяло датчика за налягане на маслото е сравнително просто нещо, малка втулка със съчма, Когато помпата прави налягане, съчмата дава контакт и лампата не светва. Обаче старт стоп системата като изключи мотора, налягане няма съчмата не дава контакт. Най вероятно инженерите от Форд са измислили нещо което да лъже системата и при включен старт стоп когато колата не е в движение да не светва лампата за масло. Логично явно точно това се е прецакало и сега при спрял мотор няма какво да лъже датчика. Съответно той светва и компютъра не дава да запалиш колата😉 Аз мисля че някъде там е проблема.

Dr Zorge
потребител
потребител
Мнения: 83
Регистриран: 05 мар 2014, 17:54
Модел на автомобила: Ford Focus 1,6 115 hp
Status: Извън линия

Re: лампата за маслото 1.0 Екобуст

Мнение от Dr Zorge » 06 юни 2023, 08:36

Да обобщя: случва се само в случай, че старт/стопът е активен и е спрял двигателя при престой. Светкат две лампи: тази на маслото и тази на старт/стопа /тя мига/. Има звуков сигнал и на дисплея излиза надпис, че старт/стопът не работи коректно и колата трябва да се стартира мануално /демек с ключа/. Аз се ошашках първия път и от тогава реших, да не би да има проблем с налягането на маслото и затова компа не позволява на старт/стопа да стартира двг с натискане на съединителя. НО, понеже при изключен старт/стоп от копчето, колата се държи нормално и лампата за маслото никога не е светвала, приемам че проблема първично е в старт/стоп системата. От подчертаното резултата е 3:1 в подкрепа на тази теза. Надявам се да съм прав.

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1609
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: лампата за маслото 1.0 Екобуст

Мнение от fordmaniac » 06 юни 2023, 09:14

Една бяла лястовичка пролет не прави. Или две.
Покрай случките на модерните ЕКОТА, не само при Форд, правих аутопсия на издъхнал мотор. 1.0 125 к.с. , вътре чистотата беше впечатляваща, чист картер, чиста глава вътре, стандартен голям нагар само на смукателни клапани. Минимални отлагания от гумени стружки от ремък, който е бил сменян преди 17 000 кМ.
Резултата: превъртял лагер на единият цилиндър, колянов вал аут, надирания на лагерните шийки на разпределителните валове...
Масло сменяно само с оригинално от нов и в гаранция и после.
Късмета ли е виновен? Едва ли. Оказа се, че бедата тръгва от помпата за високо налягане, разположена на главата. По някое време е изтървала уплътненията на привода, при което почва да капе бензин в картера. Мотора за това беше брилянтно чист като измит, но бензин в маслото не подпомага смазването. Лампа за масло дали е премигвала на се разбра, светнала е при краша на мотовилката.
Проблема с ремъка често е пак заради бензина, разтваря го, щото той все пак е маслоустойчив, но не и бензино.
За това като ми говорят за поддръжка и масло дали е оригинал, това не помага при проблем с помпата.
От тогава обърнах внимание на количеството масло, което точа от ЕКО бедствията. 1.0 има 4.1 л. вместимост, а обикновено източвам в туба плюс масления филтър около 4.3 - 4.5 л !!!!! Тва няма разход на масло, че и връща, брей.
И сега има при нас Ecoboost ( Екобуст ) Мондео с проблем с впръскването. Не мога още да кажа какво, сега се започва търсене на проблема.
Поздрави.

Dr Zorge
потребител
потребител
Мнения: 83
Регистриран: 05 мар 2014, 17:54
Модел на автомобила: Ford Focus 1,6 115 hp
Status: Извън линия

Re: лампата за маслото 1.0 Екобуст

Мнение от Dr Zorge » 06 юни 2023, 13:50

Да, чел съм и за бензина в маслото. Основно се твърдеше, че когато се кара предимно на къси разстояния с богата смес може да проникне в маслото гориво. Този теч на помпата може ли да се проверява някак си /вероятно маслото ще мирише силно на бензин/ или профилактира съответно? И като казваш ... "обикновено източвам 4,3-4,5 л масло", това значи ли че "обикновено" тези помпи си течат? Възможно ли е също при смяната на ангренажа нещо да е овапцано? А за обема на маслото има доста противоречиви данни, та не знам баш как се интерпретира: Май открих откъде идва разликата, преди 2014та събира 4.1, след това - 4.8. Тогава се променя и кода на двигателя. Много мръсен номер :)) ... или това ... Моята е 2019г. скоро беше на обслужване в Мото Пфое и маслото е 5w 20 и е събрала според фактурата 4,8л. Все 1,0 Екобуст се коментира, извадките са от тук https://fordbg.com/forum/index.php?topic=9752.0. Тук https://www.fordservicecontent.com/Ford ... ldtype=web му дават 4,6 л с филтъра.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 29 госта