Страница 1 от 1

свързване на маркучите за вакуума на делкото

Публикувано: 22 фев 2007, 17:16
от diesel1.6
за ескорт 1.3, с вакуумен карбуратор форд.
възникна лют спор къде се свързва вакуумрегулатора. има две тръбички. едната е към вакуума на колекторите, другата е на милиметър на дроселовата клапа, т.е. попада в обема на постоянния вакуум... втората обаче, като се подаде малко газ, се оказва под дроселовата.

освен това в същия много добър сервиз - един от добрите във варна е - ми обясняваха как вакуумрегулаторът при подаване на газ увеличавал предварението, защото като се повишавали оборотите при това подаване на газ, трябвало и предварението да се увеличи. та мещо не схванах... :?: :?: - не е така работата, ами наобратно - намалява се изпреварването. това наистина е добър сервиз... мъка, мъка. на такива люде разчитаме за колите си.

Публикувано: 22 фев 2007, 17:22
от DTM
Колега, при подаване на газ се получава по-голямо разреждане в смукателните колектори т.е. по-голям вакум и респективно се завърта и плочката с датчика на Хол или чукчето на по-старите автомобили. Точно в посока предварение. Иначе наемане няма :roll: .

едит: вързва се на тая тръбичка която е до дроселовата клапа или под нея. Поне на повечето автомобили е така.

Публикувано: 23 фев 2007, 08:51
от diesel1.6
аз свързах тръбичката към обема след дроселовата клапа - там се е разположило налягането (което си е всъщност разреждане) на смукателните колектори. тръбичката е в долната част на карбуратора.

карбураторните коли не се правят вече, вероятно затова виреят грешни представи.
при подаване на газ налягането в колекторите намалява. вакуумрегулаторът от това намалява изпреварването на запалването.

все едно де, кой ли кара такива коли вече... няма нужда да го нищим.

Публикувано: 23 фев 2007, 11:25
от valboy
Това върши ли работа? *00147*
Изображение

Публикувано: 23 фев 2007, 12:20
от borko 30
Последно маркучето от вакумрегулатора на делкото за къде трябва да се свърже?

Публикувано: 23 фев 2007, 18:13
от diesel1.6
valboy написа:Това върши ли работа? *00147*
За какво е горивният филтър? Сигурно е филтър срещу проникване на гориво към вакуумните тръбички. Не знаем и къде на карбуратора да свържем - има две тръбички на него. Аз нямам и кутийка номер 4 (psv). тя поне лесно ще се установи - ще има три дупки за маркучета.
Думичката "поддържане" в името на последната част не е на място - предполагам е неточен превод. Може би три ще е като клапа за поддръжане на ъгълът на изпреварване. Да забавя малко задействането на вакуумрегулаторът. Отивам да си търся кутийка с бяла страна и кутийка с три дупки. :)

Публикувано: 23 фев 2007, 20:38
от HACKO
PSV не е кутийка а термо клапан(кафяв) разположен е на смукателния колектор под карбуратора, отива на външния край на регулатора. Взема вакуум от карбуратора под дросела. При регулатор с два вакуума има втори термоклапан(син), който се намира отдолния край на всмукателния колектор. Пропуска само при студен д-л и отива на щтуцера откъм делкото. Взема вакуум от всмукателния колектор.
Направих малко снимки дано да помогнат.
http://www.snimka.bg/album.php?album_id ... =1&photo=1" onclick="window.open(this.href);return false;
ПП. при подаване на газ предварението се увеличава. На загрял д-л при 800 оборота предварението е 12 градуса.

Публикувано: 24 фев 2007, 19:13
от diesel1.6
HACKO написа: ПП. при подаване на газ предварението се увеличава. На загрял д-л при 800 оборота предварението е 12 градуса.
моята кола има по-малко части. за щастие се сетих как бяха подредени по маркуча. само две са, кръгли. едното е с клапан и тънка дъпчица в него, другото е просто кух цилиндър. както са сложени, забавят промяната на налягането в вакуумрегулатора - така си е намислено.
пак остава въпросът кое какво прави, защото имам две дупки на карбуратора. едната е горе долу като за системата за вентилация на картера, другата си е на колекторите, пада се след дроселовата клапа.
липсват ми термоклапаните (фабрично) и вакуумът си върви само по един начин. то и делкото ми е от обикновените - не е свързана обратната му страна, към атмосферата си е.
ще намеря книжка с обяснения, на някоя книжарница.

Публикувано: 24 фев 2007, 22:30
от HACKO
На колектора е отдушника, а на карбуратора делкото.

Публикувано: 27 фев 2007, 19:20
от diesel1.6
този вакуум голям зор се оказа.
има няколко начина на свързване. усложненията и вариациите са за подобряване на различни неща при студен двигател, за намаляване на емисиите при ускоряване или запавяне.
съответно се използват следните елементи - pvs (ported vacuum switch), spark sustain valve, spark delay valve, vacuum-fuel filter.
pvs означава превключвател на вакуума. според едан американска страница за двигатели на jeep psv-тата с три извода имат общ извод - средния, извод, свързан с общия при студен двигател - това е външният извод, и извод при топъл двигател - вътрешният. точно за форд не намерих описание на този елемент. оцветени са в различни цветове, които съответстват на различно действие - температура на превключване и конфигурация на изводите.
на карбураторните ескорти и сиери този триизводен клапан е монтиран или на отопляваните с антифриз колектори, или на някой маркуч за антифриз.
spark delay valve е елемент с две тръбики. кръгъл е, не е цилиндър - от двете страни има по-тясна част. ако не греша, имам точно такъв, черно-зелен-кафяв, с номер на него d3de-ab . действа като вентил - в едната страна пуска лесно, в другата посока е много трудно (но мисля, че пуска по малко). монтира се на линията вакуум при дроселната клапа - филтър на вакуума - pvs (извод "топъл двигател") - този клапан - вакуумрегулатор, това е при загрял двигател. каква му е логиката на действието - засега не ми се мисли. има нещо свързано с впръскваното от ускорителната помпа гориво и предотвратяването на детонациите, но не съм наясно.
spark sustain valve колегата наско ни е показал сситема с точно такъв клапан. той е цилиндричен, с две тръбички от двете страни. слага се на линията за вакуума, която действа при студен двигател.
филтърът е за да отдели капчици или пари гориво от вакуумните клапанчета, за да не се повредят. предвидено е да се подменя периодично. има посока на монтаж. цилиндричен е, черно-бял. означението на него е d32e-aa . не влияе на работата на двигателя, но с течение на времето липсата ну се отразява на другите елементи.
има и система с два вакуума на делкото - пак е заради работата при студен двигател. основно е за автоматици, за да не гасне и да не се дави - нали няма как да се бута.

извод (засега):
вакуум за форд вв карбураторите се взема от карбураторът. другата дупка, на колекторите е за вентилацията на картера, и е оплетена с тази за вакуумрегулаторът :(. конфигурацията за топъл двигател и постоянен режим - нормалната, с една дума - е карбуратор - вакуумрегулатор. може да се добави клапан spark delay valve и филтър в следния ред - карбуратор, филтър с черната страна към карб., spark delay valve с черната страна към карб. и цветната към дистр., и оттам във вакуум регулаторът.
добавам един документ за тези неща - не е всичко, но е нещо.[/b]

Публикувано: 08 дек 2007, 15:29
от diesel1.6
При загрял двигател с карбуратор форд вв вакуумът е от карбуратора (не от колекторните тръби), филтър за капки гориво и към регулатора. Може да се спести филтъра и да се сложи само маркуч. При наличие на вакуум ъгълът на изпреварване се увеличава. Кога и колко е сложно, зависи от положението на дроселовата клапа и консумацията на въздух.
При празен ход вакуумът е незначителен и не трябва да влияе на вакуумрегулатора. При подаване на газ, дроселовата клапа минава над отворчето за този вакуум (това е вътре в крабуратора) и тогава предварението се увеличава.

На моето делко открих, че се е размърдала една занитена част и се върти около 20 градуса при нормално неподвижно състояние. Това обясни неусточивата работа на двигателя и след като я заварих всичко вече е ОК. Тази част плочката, която е към центробежния регулатор и се върти с него е с четирите връхчета, които индуцират импулсите в намотките на делкото.