този вакуум голям зор се оказа.
има няколко начина на свързване. усложненията и вариациите са за подобряване на различни неща при студен двигател, за намаляване на емисиите при ускоряване или запавяне.
съответно се използват следните елементи - pvs (ported vacuum switch), spark sustain valve, spark delay valve, vacuum-fuel filter.
pvs означава превключвател на вакуума. според едан американска страница за двигатели на jeep psv-тата с три извода имат общ извод - средния, извод, свързан с общия при студен двигател - това е външният извод, и извод при топъл двигател - вътрешният. точно за форд не намерих описание на този елемент. оцветени са в различни цветове, които съответстват на различно действие - температура на превключване и конфигурация на изводите.
на карбураторните ескорти и сиери този триизводен клапан е монтиран или на отопляваните с антифриз колектори, или на някой маркуч за антифриз.
spark delay valve е елемент с две тръбики. кръгъл е, не е цилиндър - от двете страни има по-тясна част. ако не греша, имам точно такъв, черно-зелен-кафяв, с номер на него d3de-ab . действа като вентил - в едната страна пуска лесно, в другата посока е много трудно (но мисля, че пуска по малко). монтира се на линията вакуум при дроселната клапа - филтър на вакуума - pvs (извод "топъл двигател") - този клапан - вакуумрегулатор, това е при загрял двигател. каква му е логиката на действието - засега не ми се мисли. има нещо свързано с впръскваното от ускорителната помпа гориво и предотвратяването на детонациите, но не съм наясно.
spark sustain valve колегата наско ни е показал сситема с точно такъв клапан. той е цилиндричен, с две тръбички от двете страни. слага се на линията за вакуума, която действа при студен двигател.
филтърът е за да отдели капчици или пари гориво от вакуумните клапанчета, за да не се повредят. предвидено е да се подменя периодично. има посока на монтаж. цилиндричен е, черно-бял. означението на него е d32e-aa . не влияе на работата на двигателя, но с течение на времето липсата ну се отразява на другите елементи.
има и система с два вакуума на делкото - пак е заради работата при студен двигател. основно е за автоматици, за да не гасне и да не се дави - нали няма как да се бута.
извод (засега):
вакуум за форд вв карбураторите се взема от карбураторът. другата дупка, на колекторите е за вентилацията на картера, и е оплетена с тази за вакуумрегулаторът

. конфигурацията за топъл двигател и постоянен режим - нормалната, с една дума - е карбуратор - вакуумрегулатор. може да се добави клапан
spark delay valve и филтър в следния ред - карбуратор, филтър с черната страна към карб.,
spark delay valve с черната страна към карб. и цветната към дистр., и оттам във вакуум регулаторът.
добавам един документ за тези неща - не е всичко, но е нещо.[/b]