Страница 1 от 2
Резултати след смяна на съединител. Въпроси.
Публикувано: 25 апр 2007, 13:26
от la4o
Здравейте,
Днес сутринта си взех колата от сервиза, след смяна на съединител.
Много силно впечатление ми направи, че всички предавки, които се включват напред (1,3,5) + задната, имат много по-къс ход от преди. Преди влизаха "дълбоко", а сега има съвсееееем къс ход. Всъщност това не води до проблем, дори май ми харесва повече, но не мога да намеря логика и за това питам.
Би ли могъл някой да обясни има ли логична причина това да е така, и каква евентуално е тя.
Предварително благодаря.
Поздрави,
la4o
Публикувано: 25 апр 2007, 17:19
от ewgeny
А при задните има ли разлика? Не влизат ли малко по-назад?
Публикувано: 25 апр 2007, 17:51
от Georgiev
От щангата на селектора е.Няма проблем.При сглобката така са го сглобили.То има възможност да се регулира.Сглобено е както трябва.Не са си правили белези за сглобяване, а са го сглобили както трябва с блокиране на селектора и нагласяне на щангата.Така де това няма значение.
Публикувано: 25 апр 2007, 18:26
от la4o
Добавка...
Сутринта като писах поста, току що го бях взел... после покарах из София и...
на няколко пъти не ми влезе първа както трябва, а веднъж дори сама излезе, придружено с лош звук и удар от скоростния лост...
Не мисля, че "задните" влизат по назад... струва ми се че те влизат нормално, а само "предните" им е къс хода... пък и задна скорост също влиза назад, пък и на нея и е къс хода... Не знам... хич не ми е ясно...
Утре ще ида до сервиза да видя, какво ще кажат.
Благодаря ви за отговорите!
Публикувано: 25 апр 2007, 20:04
от dimbatami
Колега, върни я да я оправят. Това може да ти коства някоя скорост, не е нормално. Накарай ги да я оправят. Аз си смених сам съединителя и си работи перфектно, тия са ръчкали нещо което не трябва. Въпрос, колко ти взеха за смяната ?
Преписано от големи на малки букви с корекция в граматиката от:
Паисий Хилендарски
Адаш, говорихме за тва писане като се видяхме при Краси. Лично тук 16 пъти го минах докъто го осмисля. Само големи букви, няма интервали, латиницата яко ти влияе. Абе с две думи зор се чете.
Абе вземи се в ръце да не идвам аз да те вземам ... да те водя на бири
paci съжалявам бях набрал скорост
Публикувано: 26 апр 2007, 08:19
от cocoff
И на мен ми се струва, че е недопустима такава промяна. Както го описваш очевидно има проблем. Явно някой фиксатор не захапва достатъчно, а и защо ще те принуждават да се нагаждаш по измислените им регулировки...(макар, че е по-спортно и ти харесва

) По щангите сигурно са останали някакви нишани от предишното/оригиналното стягане
Публикувано: 26 апр 2007, 09:20
от ewgeny
Абсолютно недупостимо. Аз се сещам за това че не са поставили правилно съединителя и притискателния диск не се връща докрай. Другия вариант е неправилен съединител. Но това са само предположения.
Публикувано: 26 апр 2007, 09:31
от HACKO
Georgiev написа:От щангата на селектора е.Няма проблем.При сглобката така са го сглобили.То има възможност да се регулира.Сглобено е както трябва.Не са си правили белези за сглобяване, а са го сглобили както трябва с блокиране на селектора и нагласяне на щангата.Така де това няма значение.
От това е но при тебе има проблем. Явно щангата е поставена така че 1,3,5 предавка не включват напълно защото не стига хода на лоста. Иди да го регулират за 3 минути работа е. Съвет, остани в колата когато я вдигат и им казвай дали положението на лоста ти харесва.
Публикувано: 26 апр 2007, 09:39
от valboy
HACKO написа:Georgiev написа:От щангата на селектора е..
Иди да го регулират за 3 минути работа е. Съвет, остани в колата когато я вдигат и им казвай дали положението на лоста ти харесва.
Да де, но тези образи там дали знаят какво да пипнат за да го регулират като хората!

Може да го мотат цял ден. Когато ремонтирах скоростния лост знам какво беше- малко де се мръднеше щангата и ае влизат или предните само или задните предавки...
Успех!

Публикувано: 26 апр 2007, 09:53
от HACKO
Нали са се писали "майстори"
Публикувано: 26 апр 2007, 14:48
от la4o
ходих...
и добре, че отидох... оказа се че са ми оставили капачката на маслото отворена (а какво са търсили там, никой не можа да обясни) миха мотора... намокриха свещите, сушиха го...
регулираха скоростите, и сега резултата е, че вече и трета излиза сама... майната им... утре ще ходи да ги "съветва" човек на собствениците... а аз най-вероятно ще си закарам колата някъде другаде да го дооправят и да кажат какво точно са ми сложили в колата...
поуката, че евтиното излиза скъпо за пореден път се доказа...
ако някой познат на който имате зъб търси кола - продава се мондео...
Публикувано: 27 апр 2007, 08:36
от CEC0087
За съжаление е така и аз си бях сменял сиединитела при едни майстори дето ми зеха 10лв по малко от навсякаде другате. Едните ми искаха 60 там ми зеха 50 за смяната частите са си от мен, та се получи следното: големите "майстори" забравили да завартят полвината болтове по двигатела в следствие на което двигатела променя положението си разбива ватрешно и ваншно каре каса се маншона и ми пада полуоската на 30км от Пловдив в родопите та кво се случи нестига че дадох 80лв за платформа да преберат колата ми в Пловдив купих ватрешно ваншно каре маншон +50 лв още за ремонт и и съединителя ми излезе златен!!!
Публикувано: 27 апр 2007, 09:43
от venom4o
пфф Лачо ти не ходеше ли в МотоПфое попринцип?навсякъде са мърлячи за всеки случай .. малко са добрите сервизи.. То в ВГ човек да хване да си прави колата сам .. поне да знае какво е направил...
Публикувано: 27 апр 2007, 09:55
от Атанас
Тея трябва да са големи тъпани
Като гледам обясненията няма нищо сложно в регулировката... (гледам колегите говорят за щанги)
Твоето мондео не е ли с жило?
Публикувано: 27 апр 2007, 10:11
от valboy
То и те си мислят, че е много просто и затова стават тия проблеми! Не е само да връткаш болта горе-долу... А това със шаблона е мнооо идейно! Иначе аз бях седнал вътре и го държах лоста да не мърда. И въпреки това пак се наложи да се намества два-три пъти. Обаче нашите "майстори" са велики- те такива лигавщини не ползват!

Публикувано: 27 апр 2007, 10:30
от Атанас
То не е сложно, но като се работи трябва да се внимава и да се влага мисъл.
Сещам се за една приказка: Викам ти майсторе, защото не ти знам името, ама като ти гледам майсторлъка, да те ХХХ в майстора!
Хайде, че се отплеснахме от темата...
Публикувано: 27 апр 2007, 10:50
от la4o
venom4o написа:пфф Лачо ти не ходеше ли в МотоПфое попринцип?
Ами този път разликата в цената ми се стори огромна... в крайна сметка не ги намирам по улицата парите

в МП щеше да излезне около 1000 лв. (~350 за двата диска, 414 лв. за лагера, ~200 лв. труд + ~50 лв за разни други нещица дето излизат покрай ремонта)
В крайна сметка ми излезна:
353 лв. двата диска с "монтажа"
175 лв. лагер,
~35 лв. някви неща, които ме накараха да купя... болтове и гайки на шарнирите, и гайки на полуоските... (може и да не беше точно това, не разбирам)
10 лв. в следващ сервиз за донастройка на скоростите.
Като ударя чертата, се получава почти наполовина, което от една страна си заслужава, но от друга 3 дни бях без кола - 50-тина лв. таксита, убих сума време по сервизите (няма да го смятам в пари, ама ако работех нямаше да са 0) и да речем, че пак е по-евтино, ама не чак толкова

И освен това, сега ако отида за гаранция на колата ще ми се смеят, частите никой не знае кви са и т.н...
Както и да е... Историята завърши след намеса на cossy, който ме заведе в доверен сервиз, за 20-тина минути регулираха скоростите и сега са си като преди
Tullamorе-а е закупен и приготвен за черпене
Поздрави,
la4o
Паци, можеш да я заключиш, ако прецениш 
Публикувано: 27 апр 2007, 14:24
от jlpetkov
леко се размина тоя път.....
можеше и по зле да е

Re: Резултати след смяна на съединител. Въпроси.
Публикувано: 10 яну 2015, 19:49
от mi6o
Здравейте хора. Имам подобен проблем с колата на един приятел и стигнах до никъде. Колата е Фиеста 1.3 бензин, 95-а г. По негови думи, от месец някъде трудно влизали 5-та и задна, докато един ден отказали изобщо. Свалих скоростния лост и щангите от колата и разглобих механизма на лоста-пластмасовата кутийка, в която се движи лоста. Видях, че едно пластмасово ''зъбче'' е доста по-изядено от другото и решихме, че от там идва проблема. Купих от колега от тук целия механизъм ( лоста + щангите ) и го сложих, но 5-та и задна пак ги няма. Забравих да направя някоя и друга снимка, но ще се опитам да обясня как е там положението. Значи има една щанга, която е неподвижна и се захваща от едната страна в пластмасовата кутийка, а от другата има тампон и се захваща към скоростната кутия. Втората щанга вътре в кутийката има отвор и в него влиза пластмасовата ''ябълка'' на скоростния лост, а в другия край има каренце, което влиза във вал ( ако мога така да го кажа ) на скоростната кутия. Работа е там, че каренцето и вала са кръгли и се въртят едно спрямо друго свободно ( ако не съм стегнал скобата ). Няма засек, шпонка, белег или нещо, което да позиционира каренцето спрямо вала в едно единствено положение и се получава разминаване. Слагам скоростната кутия на неутрална, лоста в купето също ( седи само под натиска на пружините ), захващам каренцето към вала затягам гайката и пробвам-от 1-ва до 4-та влизат, 5-та и задна не. При различните положения на каренцето спрямо вала се променя и хода на лоста и изчезват и 1-ва и 2-ра, но 5-та и задна не влизат при което и да е положение. Самия лост има нормален ход като не е закачен към скоростната кутия. Когато пробва да вкара 5-та или задна, каренцето е стегнато спрямо вала и няма превъртане, но не влизат и това си е. Стана дълга и широка, но се опитвам максимално точно да опиша проблема

. Та въпроса ми е такъв-аз ли не правя нещо както трябва ( пробвах може би всички положения на каренцето спрямо вала ) или е друг проблема- примерно синхронизатор ( но пък за задна няма връзка, не съм сигурен ) или нещо друго. Ще съм Ви много благодарен за съвети, че стигнах до никъде-миналата и тая събота само студуване, цапане, лягане под колата на леда и .......нищо

.
Поздрави
Re: Резултати след смяна на съединител. Въпроси.
Публикувано: 10 яну 2015, 20:34
от tushan
Откачи лоста от скоростите и се опитай да включиш скоростите на ръка.Ако всичко е нормално включи на 5-та,нагласи скоростния лост на 5-та и стягай карето.Погледни и капака на 5-та скорост да не е хлътнал навътре вследствие заднасяне и удар в бордюр.Ако е крив свали и го изправи.