Масло за автоматика

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
imarh
потребител
потребител
Мнения: 271
Регистриран: 15 ное 2007, 10:09
Модел на автомобила: Mondeo 2.0 16V 95г. автоматик, комби с теглич
Grand Cherokee 2.7 CRD 2004
Местоположение: София
Status: Извън линия

Масло за автоматика

Мнение от imarh » 15 ное 2007, 10:17

Маслото на автоматика не е сменяно от ~80 000 км. Не се съобщава за проблем към момента.
Предполагам вече е наложително да се смени. Освен това, в тази връзка кое е добре да се погледне/смени още след като не е сменяно толкова дълго маслото?

И какво масло трябва да се сипе, колко Л, и тази операция колко грубо струва?

Потребителски аватар
isoiso
потребител
потребител
Мнения: 843
Регистриран: 08 яну 2007, 19:15
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8 zetec 98г
Status: Извън линия

Мнение от isoiso » 15 ное 2007, 17:45

Маслото е ATF сиреч аутоматик трансмишън флуид, утре ще ти кажа дали е DEXTRON II или DEXTRON III и колко литра събира, струва около 9лв/л на Приста и около 16лв западно - това е ориентировъчно. Смяната е повече от препоръчителна :)

Потребителски аватар
imarh
потребител
потребител
Мнения: 271
Регистриран: 15 ное 2007, 10:09
Модел на автомобила: Mondeo 2.0 16V 95г. автоматик, комби с теглич
Grand Cherokee 2.7 CRD 2004
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от imarh » 15 ное 2007, 17:51

Голямо благодарско. А насоки как да установя дали тази несмяна на маслото е причинила или е на път да причини нещо?

Потребителски аватар
isoiso
потребител
потребител
Мнения: 843
Регистриран: 08 яну 2007, 19:15
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8 zetec 98г
Status: Извън линия

Мнение от isoiso » 15 ное 2007, 18:02

Ами няма начин да го установиш освен да я покараш във всички възможни режими на тръгване, спиране, рязко подаване и отнемане на газта и да видиш дали сменя коректно и своевременно предавки, дали придърпва, дали се форсира без да е включила скорост и т.н. Това на студена и топла кола. А за АТF-а утре ще ти кажа точно какво що :) Карал съм Ауди 100 автоматик, което като изключи 2-та, 3-тата влиза само с леко отнемане на газта, така че ако друг я кара може и да маскира някой дефект.

bobitbg
Status: Извън линия

Мнение от bobitbg » 15 ное 2007, 18:14

Здравейте,
аз имах Мондео 2003 г. автоматик - топтроник, което продадох тази година на 159000 км. и ти препоръчвам да не се занимаваш със смяна на масло в скоростната кутия защото заводското масло е едно и съвсем друго е това което ще налееш. Единственото което можеш да направиш е да ти долеят в МП, но без да източват старото, както и те ще ти препоручат всъщност.
Успех

Потребителски аватар
maxpoint
потребител
потребител
Мнения: 1265
Регистриран: 30 юли 2007, 14:11
Модел на автомобила: Черният лебед и бялата лястовица....
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от maxpoint » 15 ное 2007, 19:21

от една седмица се занимавам с този проблем и моето мондю е автоматик изрових и изчетах всичко къде какво има писано. За моята ск кутия 5F31J в тис-а наистина пише че не трябва да се сменя но прерових и спесификациите на маслото с което е заредена скоростната кутия а именно J-5S (wss-m2c922-a1) това е синтетично масло и производителя му дава около 60 000 км пробег в тези ск.кутии така че колега прецени сам аз лично ще го сменя + филтъра скъпо ама ремонт на скоростите е стотици пъти нагоре :shock:

Потребителски аватар
imarh
потребител
потребител
Мнения: 271
Регистриран: 15 ное 2007, 10:09
Модел на автомобила: Mondeo 2.0 16V 95г. автоматик, комби с теглич
Grand Cherokee 2.7 CRD 2004
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от imarh » 15 ное 2007, 20:51

Съвсем ме накарахте да се замисля. Колата която харесах е била поддържана в Мотофое, и там казали че маслото не трябва да се сменя. Но човека го е бил сменил на 90 000 (преди 80 000) км и от тогава не е сменяно.

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 15 ное 2007, 23:54

Не пипай маслото на скоростната кутия дън та изплющя! :P

Потребителски аватар
isoiso
потребител
потребител
Мнения: 843
Регистриран: 08 яну 2007, 19:15
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8 zetec 98г
Status: Извън линия

Мнение от isoiso » 16 ное 2007, 11:35

Маслото е АTF DEXTRON III, събира 8,5л. Дават го да се сменя на 12месеца, което е малко с цел да им вървят маслата :wink: абе на 2г го хвърляш и това е. Тия несменяеми масла ги остави, на Мото Пфое простотиите нямат край. Те и на моето Мондео ми говореха да не го сменям/ маслото пак е ATF въпреки, че кутията е ръчна/ ама като го пуснах беше черна чорба.

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 16 ное 2007, 14:09

Преди година и нещо стана въпрос за същото.
Тогава бях писал за Шавролетите, които подариха на военните преди време. Те също са с автоматична скоростна кутия и маслото се сменя на 150 000 км.
Специалистите обаче решили, че трябва да го сменят на 2 години.
Резултата е блокирала скоростна кутия, която никой не се наема да направи.
Четете предписанията на производителите на автомобили, а не на производителите на масла. Те завалийките само търсят начин да продават повече масла.
Последна промяна от nikolovvd на 16 ное 2007, 14:48, променено общо 1 път.

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 16 ное 2007, 14:38

Пак опираме до конкретните условия на експлоатация. Белите хора не го сменяват до живот, но това не са 200-300 000 км както у нас.
Май там рядко карат кола повече от 150 000, след което следва яко рециклиране/реновиране (или както там се казва) и го сменяват тогава.
Решаващ според мен си остава срокът, даден от производителя на маслото, а не на колата.
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

bobitbg
Status: Извън линия

Мнение от bobitbg » 16 ное 2007, 17:22

Маниаци крайни време е да проумеете следното:
Всички Фордове произведени от януари 2003 г. са със 100 % необслужваеми скоростни кутий и нямат нужда от каквато и да била смяна и др. глупости. Филтърът на маслото е в кутията и единствения начин да го смениш е да разглобиш скоростите, което не го препоручва щото няма сглобяване после. Единственото което се прави по тези кутий е тест в МП и дотам. В ДЖЕМИНИ не са и виждали автоматична кутия на Форд дори-казвам го защото съм бил при тях преди да си продам Мондеото за да получа инфо но уви греда.

Потребителски аватар
isoiso
потребител
потребител
Мнения: 843
Регистриран: 08 яну 2007, 19:15
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8 zetec 98г
Status: Извън линия

Мнение от isoiso » 16 ное 2007, 17:44

Абе я да се разберем за кое Мондео говорим :?: :!: аз останах незнайно защо с впечатление, че се говори за модел 97-02г

nikolovvd написа:
маслото се сменя на 150 000 км.
Специалистите обаче решили, че трябва да го сменят на 2 години.

Че за 2г колко са навъртяли?

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 16 ное 2007, 18:04

bobitbg написа:
Всички Фордове произведени от януари 2003 г. са със 100 % необслужваеми скоростни кутий...
Това къде го прочете или го чу?
Продължавам да твърдя, че няма такова масло, което 10 и повече години да запази качествата си!!!
Те в неразпечатана опаковка имат срок на годност, та какво остава за работещо масло, което се нагрява/прегрява/ и окислява...
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

Потребителски аватар
isoiso
потребител
потребител
Мнения: 843
Регистриран: 08 яну 2007, 19:15
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8 zetec 98г
Status: Извън линия

Мнение от isoiso » 16 ное 2007, 20:12

Е тука трябва да призная, че cocoff е прав :lol: Маслата имат срок на годност за повечето е 5г. Пише го на тубичката. Така че за вечни масла да не говорим :roll:

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 16 ное 2007, 21:04

...и аз така, като писах, че фордовите ск.кутии са необслужваеми ма насметаха...

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 16 ное 2007, 21:49

От това, което изчетох, за себе си оставам с убеждението, че автоматичните кутии са безкрайно чувствителни към вида и количеството масло. С цел да ги предпазят от самодейни интервенции (това, за което говори nikolovvd), производителите премахват ревизионни отвори, щеки, достъп до филтъра и пр. С други думи всячески ограничават несервизното им обслужване, което според мен не означава, че маслото е с вечна гаранция.
-----
А има фирми, чиито масла се харчат и без подвеждаща реклама и самите производители на коли препоръчват спазването на техните срокове :)
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 16 ное 2007, 22:22

Мисля скоро да сменя заглавието на темата като махна модела на автомобила.
Виждате че я ковнах за важна и смятам да я забутам горе в съобщението и да бъде обща за автоматични ск. кутии.
Смятам, че автора няма да се разсърди :wink:

Потребителски аватар
maxpoint
потребител
потребител
Мнения: 1265
Регистриран: 30 юли 2007, 14:11
Модел на автомобила: Черният лебед и бялата лястовица....
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от maxpoint » 17 ное 2007, 09:01

cocoff е прав че няма щека за проверка на нивото моето мондю е призведено 2003 г и на него е монтирана АСК тип 5F31J което съкращение означавало-
5-пет скоростна
F-привод на предните колела
31-максимален въртящ момент на входа 310н.м.
J-Jatco Trans Technology
кутията е японска и филтъра представлява метален капак който е от ВЪН. Нивото се измерва от букса на дъното на кутията но за целта трябва да бъде влючена към PC или там както и да се нарича терминала т.е. проверката може да бъде извършена само в сервиз :shock:В понеделник имам записан час в МП да сменя маслото на скоростите и след това ще ви разкажа.
p.s.Този модел АСК се монтира и на Mazda : 6 (3.0L) 2003-2005 5 SPD FWD : 5F31J а в тяхното ръководство пише че трябва да се сменя на 60хил.км. ха сега де? :roll:

Потребителски аватар
schrack
потребител
потребител
Мнения: 929
Регистриран: 14 сеп 2007, 13:09
Модел на автомобила: Ескорт 1997 1.6 v16
Местоположение: СЛИВЕН
Status: Извън линия

Мнение от schrack » 17 ное 2007, 09:47

Проблема е на автоматика че след брой километри му пада вискозитета на маслото и поради тази причина колите дигат разхода защото като включиш на D и пусниш спирачката колата трябва да тръгва сама а не кагато и подадеш газ, майка ми е в чужбина и има такава и все се оплаквеше за висок рзход и че като даде газ и колата много се фурсира докато тръгне там също и викаха че маслото не се сменяло бла-бла-бла аз и казах да намери от някоя бензиностанция някаква добавка за вискозитета на маслото и да я налее и тя го направи, ефекта колата тръгава без газ и разхода падна...!

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 34 госта