колата загрява и не включва перката
- terminatoro
- потребител
- Мнения: 333
- Регистриран: 05 юни 2007, 08:57
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8tddi 2000г.
Chevrolet Epica 2.5 2009г. - Местоположение: София
- Status: Извън линия
колата загрява и не включва перката
Днеска цял ден боря един мн досаден проблем с перката на новия ми ескорт!
Значи, колата загрява и не включва перката. Ще изброя по ред на номерата какво съм направил ,пък ако някой даде съвет или се сети нещо ще съм мн благодарен.
1. Дадох на късо на буксата-перката се включва.
2.смених датчика-никакъв ефект (мн. псувни и нерви)
3.Проверих релето-смених го със здравото от другия ми ескорт (Колите са напълно еднакви-дори и цвета
) и пак нестана нищо.
4.хванах мултимера и почнах да проверявам всичко-оказа се,че до едното краче на буксата не идва ток. Според мен на двете крачета трябва да идват 12v и когато стигне някаква темп, релето датчика затваря веригата и се включват двете скорости на перката. Като му дам + на въпросното краче релето сработва и перката тръгва.Та направих му мост,пуснах му захранване, но пак нема никой
5. Остава да е термостата, ако не отваря навреме, но пък маркуча ми се вижда много топъл като проверявах последно.Сега като истине и него ще го сменя,че поне имам резервен.
Дайте НЯКАКЪВ съвет колеги , че вече адски мн съм се нервирал и ще и драсна клечката на тая кола.
Ще ми бъде много полезна една схемичка на свързване на датчика да го видя как точно работи.
Благодаря ви преварително и се извинявам за дългия пост.
Значи, колата загрява и не включва перката. Ще изброя по ред на номерата какво съм направил ,пък ако някой даде съвет или се сети нещо ще съм мн благодарен.
1. Дадох на късо на буксата-перката се включва.
2.смених датчика-никакъв ефект (мн. псувни и нерви)
3.Проверих релето-смених го със здравото от другия ми ескорт (Колите са напълно еднакви-дори и цвета

4.хванах мултимера и почнах да проверявам всичко-оказа се,че до едното краче на буксата не идва ток. Според мен на двете крачета трябва да идват 12v и когато стигне някаква темп, релето датчика затваря веригата и се включват двете скорости на перката. Като му дам + на въпросното краче релето сработва и перката тръгва.Та направих му мост,пуснах му захранване, но пак нема никой

5. Остава да е термостата, ако не отваря навреме, но пък маркуча ми се вижда много топъл като проверявах последно.Сега като истине и него ще го сменя,че поне имам резервен.
Дайте НЯКАКЪВ съвет колеги , че вече адски мн съм се нервирал и ще и драсна клечката на тая кола.
Ще ми бъде много полезна една схемичка на свързване на датчика да го видя как точно работи.
Благодаря ви преварително и се извинявам за дългия пост.
ZETEC POWER!!!!!
-
- потребител
- Мнения: 60
- Регистриран: 16 юни 2008, 11:23
- Модел на автомобила: FIESTA 1.1/90/б
- Местоположение: Шумен
- Status: Извън линия
Re: Колеги помагайте,че съм откачил.
Може би колата загрява нормално и не и е нужно включване на перка. Антифриза ври ли? Кипи ли? Изхвърля ли го от капачката на казанчето? Ако не ги прави тези неща значи всичко е наред. >:D<:
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Колеги помагайте,че съм откачил.
Грешиш фатално във точка 4. Както ти написа PPenev, най вероятно на колата нищо и няма (поне както го описваш).
Датчика е обикновен термоключ, като достигне определена температура затваря веригата. След като като окъсиш изводите му и вентилатора тръгва, проблема е в датчика ако и датчика е изправен- няма проблем. Ако имаш съмнения в датчика може да го извадиш, да го включиш към буксата и да го нагрееш с пистолет за горещ въздух или със сешоар за коса, трябва след малко вентилатора да се включи.
Датчика е обикновен термоключ, като достигне определена температура затваря веригата. След като като окъсиш изводите му и вентилатора тръгва, проблема е в датчика ако и датчика е изправен- няма проблем. Ако имаш съмнения в датчика може да го извадиш, да го включиш към буксата и да го нагрееш с пистолет за горещ въздух или със сешоар за коса, трябва след малко вентилатора да се включи.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- vargala81
- потребител
- Мнения: 1347
- Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
- Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
- Местоположение: Asenovgrad
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Колеги помагайте,че съм откачил.
е то в тия жеги ако несе пуска тогава кога. моят се включва на предпоследната буква, и на последък често, като карам градско .на последната буква никога нее ходила ,а на извън градско стои между първата и втората буква ,зимата пък само до втората ,перката се включваше само когато работи на място 30 минути някъде ,не съм засичал.ако термостата не отваря мисля че и перката няма да се вклучва.
-
- потребител
- Мнения: 60
- Регистриран: 16 юни 2008, 11:23
- Модел на автомобила: FIESTA 1.1/90/б
- Местоположение: Шумен
- Status: Извън линия
Re: Колеги помагайте,че съм откачил.
Така е , но terminatoro пише, че маркуча е нагрят....значи отваря.
- terminatoro
- потребител
- Мнения: 333
- Регистриран: 05 юни 2007, 08:57
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8tddi 2000г.
Chevrolet Epica 2.5 2009г. - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Колеги помагайте,че съм откачил.
Колеги след дълги борби проблема е решен! След всичко, което направих се оказа скапания термостат.
То верно, че амркуча беше топъл, ма ръката не ми е термометър да знам точно колко е топло. Сега стрелката седи малко под средата,както е на другия ми форд,който също е с нов термостат.
Та съвет от мен: ако колата ви поддържа температура над средата на стрелката,може самият термостат да е почнал да отваря по-късно и някой ден да стане като при мен.Полезното е че разучих цялата верига на релето,датчика и вс останало свързано с перката и охлаждането. Та вече и аз мога да давам съвети
Благодаря за отгорите!!!
То верно, че амркуча беше топъл, ма ръката не ми е термометър да знам точно колко е топло. Сега стрелката седи малко под средата,както е на другия ми форд,който също е с нов термостат.
Та съвет от мен: ако колата ви поддържа температура над средата на стрелката,може самият термостат да е почнал да отваря по-късно и някой ден да стане като при мен.Полезното е че разучих цялата верига на релето,датчика и вс останало свързано с перката и охлаждането. Та вече и аз мога да давам съвети

Благодаря за отгорите!!!

ZETEC POWER!!!!!
- vargala81
- потребител
- Мнения: 1347
- Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
- Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
- Местоположение: Asenovgrad
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Колеги помагайте,че съм откачил.
ами те мъркучите са до двигатела ,как няма да е нагрят.а относно по късното отваряне продават и такива термостати ,на 80,90 ,100 ,105 градуса.за 105 несъм сигорен ама май срешнах из форума и такива.PPenev написа:Така е , но terminatoro пише, че маркуча е нагрят....значи отваря.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Колеги помагайте,че съм откачил.
Нещо не схванах, проблема в термостата ли е или в датчика? На моя двигател термостата отваря на 88градуса а датчика включва на 102градуса. Така когато се движа извън града стрелката на термометъра показва около средата на сектора а в задръстване или по баирите вентилатора се включва при нужда на N, щом не в червеното значи е нормално, точно това и пише на уреда.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- vargala81
- потребител
- Мнения: 1347
- Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
- Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
- Местоположение: Asenovgrad
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Колеги помагайте,че съм откачил.
в термостатаHACKO написа:Нещо не схванах, проблема в термостата ли е или в датчика? На моя двигател термостата отваря на 88градуса а датчика включва на 102градуса. Така когато се движа извън града стрелката на термометъра показва около средата на сектора а в задръстване или по баирите вентилатора се включва при нужда на N, щом не в червеното значи е нормално, точно това и пише на уреда.
- terminatoro
- потребител
- Мнения: 333
- Регистриран: 05 юни 2007, 08:57
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8tddi 2000г.
Chevrolet Epica 2.5 2009г. - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Колеги помагайте,че съм откачил.
Да в термостата беше проблема! Но според мен да ти включва перката чак на 102 не ми се струва редно. Обикновено датчиците за перки включват към 95 градуса. Доколкото знам за фордовете стрелката трябва да седи в средата та и малко преди това, ако ти поддържа мн висока температура не е мн хубаво двигателя.HACKO написа:Нещо не схванах, проблема в термостата ли е или в датчика? На моя двигател термостата отваря на 88градуса а датчика включва на 102градуса. Така когато се движа извън града стрелката на термометъра показва около средата на сектора а в задръстване или по баирите вентилатора се включва при нужда на N, щом не в червеното значи е нормално, точно това и пише на уреда.
Но пък може и да бъркам,все пак твоя е различен

ZETEC POWER!!!!!
- vargala81
- потребител
- Мнения: 1347
- Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
- Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
- Местоположение: Asenovgrad
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: колата загрява и не включва перката
абе стрелката ако е в зоната на нормалното значи е добре.
- addition
- потребител
- Мнения: 398
- Регистриран: 14 ное 2007, 17:35
- Модел на автомобила: Focus C-Max 2.0 TDCI '04 Ghia
- Местоположение: София, Монтана
- Status: Извън линия
Re: колата загрява и не включва перката
vargala81 написа:абе стрелката ако е в зоната на нормалното значи е добре.
...Така се успокояваме ние, на които перката се включва когато стрелката е между А и L на NORMAL

Между другото и аз съм сигурен, че е от термостата, защото когато не бях сигурен смених моя с някакъв за 12 лв. и само първия път перката се включи някъде малко след средата на скалата, понякога се включва между M и А, а най-често между A и L, датчикът не може да има такива колебания, само термостатът.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта