Устройство за вдигане на стъкла VENOM - как действа ИЗЯСНЕНО

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
tankovbg
потребител
потребител
Мнения: 707
Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Устройство за вдигане на стъкла VENOM - как действа ИЗЯСНЕНО

Мнение от tankovbg » 03 юли 2008, 10:09

Реших да си сложа устройство за вдигане на елстъклата когато включа алармата.
Купих VENOM от topspeed, ето това
http://topspeed.bg/product.php?iid=1239" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Преди да го сложа реших да го пробвам в къщи с адаптер 12 волта. Свързвам съгласно схемата, подавам отрицателно напрежение на жълтия кабел (каквото ще подаде и алармата ми), но релетата щракват за секунда и не задържат. Отворих го да видя устройството му, всяко реле си има собствена схема за управление на задържането, Например ако релето задържи за едното стъкло на пина със зеления проводник се появява + 12 волта. Положителното напрежение 12 волта преминава през мощен резистор около 1 Ом и се подава на моторчето за вдигане на стъклото, В точката между този резистор и моторчето през един кондензатор следва транзисторната схема за управление. Това ми дава основание да считам, че без товар (равностоен на воторчето) релетата няма да задържат. Теоретично би следвало в схемата да има таймер на задържане и токова защита. Именно тази токова защита би следвало да се задейства в зависимост от пада на напрежението на мощния резистор в зависимост от тока който се черпи в точката където е този кондензатор и да изключи релетата при определена стойност. Но от тази точка би следвало да се стартира и схемата на задържането, няма друга верига. Което обаче не става
Пробвах да натоваря с различни по стойност мощни нискоомни резистори (да симулирам закачено моторче) но релетата не задържат, схемата не се задейства.
Може би не улучвам товара, респективно тока за да стартира задържането.
Във всички случаи моторчетата за вдигане на стъклата са по-високоомни от този резистор.
Нещо много гнила ми се вижда тази схема, от една точка да се взима сигнал за включване на задръжката и изключване. Или е поредното фалшиво изделие.
Ако някой се е занимавал с подобно творение да сподели.

PS - Заснех схемата и става ясно, че устройството действа само ако е закачено на постояннотоков двигател какъвто е моторчето за стъклата. За стартиране, контрол и защита се използва обратното ЕДН което генерира всеки постояннотоков двигател (с други думи при въртенето си работи като генератор на напрежение). Тези импулси се усилват, дедектират и включват релетата. Ето защо не е възможно да бъде тествано без моторчето. Това е една много хитра схема, защото не се използва токова защита, ако моторчето спре да се върти например при достигане на горно положение на стъклото, или спрем с ръка стъклото, устройството моментално го изключва от захранване, защото изчезват импулсите на обратното ЕДН.
Да се има предвид, че се задейства от аларма с изход за управление на елстъкла отрицателно напрежение (-12 волта) и продължителност около 30 сек. подадено на жълтия проводник. Ако алармата има вече изградена схема за блокиране на стартера, то жълто/белия проводник не се използва.
Устройството се включва и вдига стъклата автоматично само когато включим алармата, в останалите случаи стъклата се управляват по стандартния начин с бутоните.
Ако някой има въпроси по свързването да пита.

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта