Палене на ДИЗЕЛ при -10 С

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
aaleks
потребител
потребител
Мнения: 1004
Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
Местоположение: някъде в BG ВТ
Контакти:
Status: Извън линия

Палене на ДИЗЕЛ при -10 С

Мнение от aaleks » 23 яну 2006, 21:10

Днес към 15:00 - 15:30 /колата е там от 8:00/ сядам в автомобиля си и със съмочустиета на добър дизел подгрявам, завъртам и уш запали връщам ключа - нанай.
Така 3 пъти, ядосан въртя около 2 пъти по 5-7 сек. и *00200* ясно за състоянието ми.
След 30-60 сек. като ми мина онова с червеното човече и огъня, подгрявам въртя и си запали, но с обороти около 500-750 и така около 2-4 мин. след това всичко си дойде на място. Дали нафтата бе замръснала или такъв ми е дизела, незнам - миналта година не съм видял такъв проблем. Зареждам само на Лукойл.

Чувам за бензин в нафтата, но по съм навит на газ да налея. Ако ми направи този номера и утре, а това е доста вероятно все пак нафтата си е същата и дизела също, ще и люсна А ТОВА МИ Е ВЪПРОСА - КОЛКА ГАЗ НА КОЛКО НАФТА?
Небойте се роби Спартак е с вас!

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4777
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от pepy1 » 23 яну 2006, 21:47

на 20л нафта 1 л газ това са ми казвали стари дизелджии
*00141* това е една от причините да си взема бензинов мотор
времето е като парите-никога не стига

Потребителски аватар
форд мк2
потребител
потребител
Мнения: 828
Регистриран: 11 фев 2005, 12:24
Модел на автомобила: ex. Escort VII Turnier 1.8 td 90hp; ex. Renault 19 TD;
Skoda Octavia 1.9TDI; Skoda Fabia 1.9 SDI; Fiat Multipla JTD
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от форд мк2 » 23 яну 2006, 22:11

мене ако питаш колкото душа ти дава толква слагай 8)
аз лично вече втора година на око си сипвам
на около 20л слагам 100мл горе-долу ........
сега и бензин по-мъничко слагам но ефекта си е същия !!!

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 23 яну 2006, 22:47

Абе ние от Варна констатирахме, че два ескорта 1.6 биндзин се назориха малко с паленето, градуси около -15, час 7:30... Бах мама му, а пред ОМВ-тата опашки за алпийския дизел :D Няма ли алпийски бендзин?! За нас не мислят ли тия от ОМВ?!?! Та не само ти се зориш, аз съм с рядко масло и би трябвало да няма проблеми, ма се зори :( Мъка, мъка...
Изображение

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4336
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от DigiPro » 23 яну 2006, 22:51

*00118* И мойта тая сутрин и трябваха 3-4 секунди въртене докато запали. Иначе около секунда и пали. Като запали обаче първите 15-на секунди едно виене се чуваше ама после утихна и нямаше проблеми.
Абе при тия студове ми се струва нормално да е по трудно паленето на каквато и да е кола.

Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Мнение от Mondeo18TDI96 » 23 яну 2006, 23:20

Мойта (1.8ТД) тази сутрим запали само при 7-8 сек. въртене при -15 (Варна). Бях сипал OMV ампийски дизел (50%). Така че ми се струва вместо да сипваш разни "чорби", по добре - зареди от OMV

Потребителски аватар
форд мк2
потребител
потребител
Мнения: 828
Регистриран: 11 фев 2005, 12:24
Модел на автомобила: ex. Escort VII Turnier 1.8 td 90hp; ex. Renault 19 TD;
Skoda Octavia 1.9TDI; Skoda Fabia 1.9 SDI; Fiat Multipla JTD
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от форд мк2 » 24 яну 2006, 00:48

хе хе аз и омв алпин поне 10 -15 лв задължително слагам!
наистина бива го - обаче газчицата в нафтата още не може да измести за по старите машини поне

csteffanov
потребител
потребител
Мнения: 18
Регистриран: 08 ное 2005, 16:37
Модел на автомобила: Orion 1.8 Diesel
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Трудно палене?/

Мнение от csteffanov » 24 яну 2006, 09:23

Моя орион си пали без проблем, само дето централното ми така зверски замръзва че вчера влизах през багажника :roll: а колата е седан.... Днес даже не се опитах просто си викнах такси, че като се ядосам ще взема да счупя я ключалка я брава и ще ми излезе доста по соленичко от колкото 2-та лева за такси!!

Иначе сипвам на пълен резервоар 2-3 литра бензин 98 и карам със съвсем обикновен дизел без проблем, с газ не съм пробвал.

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2510
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Любо » 24 яну 2006, 10:06

Щом бензинките се мъчат ... вероятни причини:
- кофти бензин - много вероятно (поне в Сф);
- кофти акумулатор;
- кофти центровка на двигателя;
- ... добавяйте като се сетите


П.П. Към модераторите - може би трябва да има една тема за бензин и една за дизел с причини за трудно или невъзможно палене? Ако да - това моля да го преместите където му е мястото.

aaleks
потребител
потребител
Мнения: 1004
Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
Местоположение: някъде в BG ВТ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от aaleks » 24 яну 2006, 14:03

Пак съм я спрял на същото място и довечера към 17:00 ще видя какво ще стане. Хареса ми идеята с другата нафта, ама ще отида до В.Т-во щото тук нямаме ОМV. Малко кофти, че имам към 30л. в резервоара и ще трябва още 30л. а това са бая парици ама ще инвестирам ако довечера не запали от раз-два.
Небойте се роби Спартак е с вас!

Потребителски аватар
divinity
потребител
потребител
Мнения: 229
Регистриран: 22 окт 2005, 15:04
Модел на автомобила: Escort 1.8 D
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от divinity » 24 яну 2006, 15:03

Няма смисъл да доливаш друга нафта! Щом тая е скапана, водата от нея ще се смеси с другата и нищо няма да стане! Най-добре сипи 1л газ на 15-20л нафта!
Това къде зареждаш НЯМА абсолютно никакво значение! Дали е Евро-, Алпийски- или какъвто там ти го рекламират няма значение! Освен за будалите, дето си мислят, че като го заредят и колата им дига 10 к.с.! Пробвал съм ги и съм тотално разочарован. Малко по-тиха била колата и по-икономична :shock: ! Е аз като сипя с 30ст. по-скъпа нафта каква икономия трябва да ми даде, за да съм на далавера :!:
Днес сутринта в осем запалих перфектно с нафта от кварталните рейсаджий :wink:
Айде успех!

Потребителски аватар
форд мк2
потребител
потребител
Мнения: 828
Регистриран: 11 фев 2005, 12:24
Модел на автомобила: ex. Escort VII Turnier 1.8 td 90hp; ex. Renault 19 TD;
Skoda Octavia 1.9TDI; Skoda Fabia 1.9 SDI; Fiat Multipla JTD
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от форд мк2 » 24 яну 2006, 17:18

divinity написа:Няма смисъл да доливаш друга нафта! Щом тая е скапана, водата от нея ще се смеси с другата и нищо няма да стане! Най-добре сипи 1л газ на 15-20л нафта!
Това къде зареждаш НЯМА абсолютно никакво значение! Дали е Евро-, Алпийски- или какъвто там ти го рекламират няма значение! Освен за будалите, дето си мислят, че като го заредят и колата им дига 10 к.с.! Пробвал съм ги и съм тотално разочарован. Малко по-тиха била колата и по-икономична :shock: ! Е аз като сипя с 30ст. по-скъпа нафта каква икономия трябва да ми даде, за да съм на далавера :!:
Днес сутринта в осем запалих перфектно с нафта от кварталните рейсаджий :wink:
Айде успех!
веднага ли ти запали ? колко пъти подгря ? развъртя ли малко преди да запали ?

teoto
потребител
потребител
Мнения: 198
Регистриран: 23 фев 2005, 18:31
Модел на автомобила: Пежо 307 SW HDI
Фокус 1.8tdci '03 комби
Ситроен С3 1.1i
Status: Извън линия

Мнение от teoto » 24 яну 2006, 17:35

Слагам 4л. бензин на резервоар. Сутринта при -14 след едно подгряване запали на втория оборот и ме изненада. Миналата година февруарските студове през 4ч. излизах да я припалвам.

Потребителски аватар
divinity
потребител
потребител
Мнения: 229
Регистриран: 22 окт 2005, 15:04
Модел на автомобила: Escort 1.8 D
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от divinity » 24 яну 2006, 18:40

Запали след 5-6 секунди на стартер, но е нормално! Тресеше яко в началото и по-късно се оправи. Направи ми впечатление, че при около 9-10 км пробег не загря достатъчно.
За неколкократното подгряване на свещите мисля, че не е ефективно, но това е по мое наблюдение. Винаги подгрявам веднъж и после паля, ако не запали чакам 15-тина сек и пак въртя но не повече от 10сек, но всеки си има чалъм при паленето на колата си!

NIKJAMa
потребител
потребител
Мнения: 675
Регистриран: 09 фев 2005, 13:35
Модел на автомобила: Mondeo Ghia `04 2.0 TDCI
Escort `90 XR3i convertible
Mitsubishi Colt `08 1.3 AT
Peugeot 4007 2.4 CVT
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от NIKJAMa » 24 яну 2006, 20:44

аз паля на 2-ри оборот, но пък за сметка на това едвам си превключвам скоростите все едно не масло а цимент имам в скоростната кутия след няколко минути се оправя. Другата екстра от студа е че при навиване повечко на волана се чува страшно стържене. Дано да се оправи като се стопли.

Едит: Един съвет- Палете при натиснат съединител. Това би трябвало да помогне на мероприятието.

Peter_CLX
потребител
потребител
Мнения: 198
Регистриран: 26 сеп 2005, 02:09
Модел на автомобила: Escort CLX Turnier 1.6 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Peter_CLX » 24 яну 2006, 21:29

Пали най-много след 2-3 оборота, обаче тая вечер на тръгване след работа стана нещо странно - след като запали и поработи стабилно около минута, постепенно почна да притриса на три цилиндъра и накрая изгасна. След второ стартиране (без никакви затруднения) помагах известно време с педала на газта, докато стабилизира оборотите на празен ход и след това беше ОК. Имам усещането че прави прекалено обогатена смес и се беше задавила.

PS. Тоя постинг го написах по погрешка тук, май е по-подходящ за анкетата в Кафенето за паленето на фордовете, ако може някой модератор да го премести там, май би било по-добре.

aaleks
потребител
потребител
Мнения: 1004
Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
Местоположение: някъде в BG ВТ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от aaleks » 24 яну 2006, 22:35

Днес мероприятиета в 17:00 протече така:
с дистанционното "пийу", сядам зад волана и контакт, подгряване и въртене, на 3-5 сек. признаци на запалване, връщам ключа и тя си работи *00133* е оборотите пак си бяха 500-700 но след 1-3 мин. всичко си бе наред. Сигурно е било по топло *00147* .
Май истината е, че подходих сериозно и още първия път завъртях по-дълго, не се пододох на първите признаци на запалване. Дано съм прав, иначе скъпа нафта или газ /50л. - 1л. газ/.
Утре вечер пак ще видим как е. За сутрин не пиша щото спинка в гараж, е панелен ама си е гараж и проблем за сега няма /тази сутрин вътре бе -4 С/ .
Небойте се роби Спартак е с вас!

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2510
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Любо » 25 яну 2006, 09:32

aaleks написа:/тази сутрин вътре бе -4 С/ .
Тя се поти от жега при тази температаура :lol: Гараж му е майката. И аз искам, най-малкото ще ми чистенето на снега от нея сутрин :)

Потребителски аватар
dgg_g
потребител
потребител
Мнения: 155
Регистриран: 23 юни 2005, 11:10
Модел на автомобила: Eskort '93 1.8D-->Хонда Сивик '99
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от dgg_g » 25 яну 2006, 11:48

Здравейте колеги, някой може ли да ми помогне с някакви идеи...
:roll: Почти всички май нямат сериозни опроблеми с паленето при минус 10 само аз се зоря май…
Ще се опитам да обесяня подробно проблемът...Като стане под нулата и паля много трудно(или не паля въобще). Имам нов акумулатор(74Ah на 680А), стартера ми работи перфектно(проверявал съм го при добър майстор),двигателя работи иначе добре, гори горе-долу нормално, не гори масло, не пуши(освен при първо палене като направи малко черен обалак), слагам добавка на Castrol към горивото(че и газ допълнително).Симптомите са следните:сутрин когато е студена върти много бавно и мъчно(иначе като е загряла горе долу, върти бързо и пали) и в 90% от случаите пали с помоща на стартера-като взема да припалва аз продължавам да въртя и въртя докато запали!Иначе като запали един път работи ритмично и след 1-2 мин утихва. Карам с масло 15W40, не вярвам да е проблем, защото баща ми кара фиеста със същия двигател и същото масло и пали! Свещите съм ги проверявал една по-една като съм вадил общият плюс и съм им пускал по отделно плюс да видя дали искрят-ами работят си. Незнам къде е проблемът – дали въпреки че акумулаторът е нов е скапан, дали свещите не нагряват както трябва, дали нещо друго...
Малко дълго стана обяснението ама който има идея ще съм благодарен да я сподели...
P.S. На баща ми фиестата върти много по-бързо от мен дори когато е студена, а моята едвам едвам... :cry:

Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Мнение от Mondeo18TDI96 » 25 яну 2006, 12:13

Най-вероятната причина (може би единствената) стартера да върти бавно е акумулатора. Дори да е нов и зареден, при тоя бахър капацитета му пада много (да не говорим ако караш само по 5-10 км, или генератора ти има проблем...). Свали си батерията и я зареди.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 45 госта