Защо и как избрах Форд , какво харесвам и не харесвам в моя
- 
				Вейдър
- потребител 
- Мнения: 642
- Регистриран: 05 ное 2008, 21:39
- Модел на автомобила: бивш FORD Orion 1.6 CVH-EFI, NISSAN Almera 2.2DI N16
- Местоположение: Велинград
- Status: Извън линия
Защо и как избрах Форд , какво харесвам и не харесвам в моя
 Тъй като не видях такава тема, реших, че ще е интересно да пишем как и защо сме се сдобили с автомобили Форд. Да пишем какво ценим в колите си и с какво мислим, че превъзхождат конкуренцията.
 Тъй като не видях такава тема, реших, че ще е интересно да пишем как и защо сме се сдобили с автомобили Форд. Да пишем какво ценим в колите си и с какво мислим, че превъзхождат конкуренцията.Започвам с моята скромна история.Шофьор съм от скоро ,но винаги съм харесвал автомобили и най-вече автомобилния дизайн. Заглеждал съм фордове доста годинки преди да се сдобия с моя хубавец. Карам Форд Орион от 1991 год. и попаднах на него случайно. Веднага много го харесах. Понеже не съм изкушен от голям стаж, мисля, че мога да съм в голяма степен безпристрастен. Учил съм се на Опел Астра(първата генерация( и съм карал също Рено 19. и Пежо Партнер. Та на фона на този скромен опит, ето какво отрих..
1.Моя Орион има чудовищно готин двигател- CVH 1.6 EFI 105 к.с.. Предвид, че е от 1991 год. си е постижение. Ускорява като изтребител.
2.Има чудесно управление. Много живо. Имам чувството, че опипвам асфалта с ръце. На мен това усещане адски ми харесва.Изисква някаква доза усилие. Не е кола, която се управлява с един пръст.
3.Много , много удобни седалки и добра ергономия въобще.
4.Според мен много приятен за времето си дизайн. Може би най-приятния седан от зората на 90 те години.
5. Приятна, малко стегната возия.
6. Огромен багажник
7.
 Не на последно място , синът ми и жена ми много го харесват.
  Не на последно място , синът ми и жена ми много го харесват.Не ми харесва:
1.Има проблреми с ръждите, но все пак е внос от Швейцария, пък и коя кола на тия години няма ръжди??!
2.Друго няма....
Каква ще е следващата ми кола?
Ами със сигурност, като се наложи ,пак ще е ФОРД !
 
 (Ако темата се дублира, моля да бъде изтрита)
- vargala81
- потребител 
- Мнения: 1354
- Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
- Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
- Местоположение: Asenovgrad
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Защо и как избрах Форд , какво харесвам и не харесвам в моя
колега този двигател е още от 82 год. със същата мощност но с друга инджексия.Избрах Форд щото ме кефи повече дизайна му от Астра еф и Голф3 .За други марки освен трите не съм и мислил исках да е немско и с евтина поддръхка.Декември 2007ма пробвах една астра ,голф3 и Ескорта с който съм сега,тогава хал-хабер си нямах от коне и киловатиCVH 1.6 EFI 105 к.с.. Предвид, че е от 1991 год. си е постижение. Ускорява като изтребител.
 и трите коли бяха 1600 кобика ,но Ескорта беше доста по бърз от другите две и избрах него.Харесвам всичко в него освен мекото окачване и ТПС ПОТЕНЦИОМЕТЪРА на дроселувата клапа
 и трите коли бяха 1600 кобика ,но Ескорта беше доста по бърз от другите две и избрах него.Харесвам всичко в него освен мекото окачване и ТПС ПОТЕНЦИОМЕТЪРА на дроселувата клапа 
- dydo
- потребител 
- Мнения: 525
- Регистриран: 03 юли 2007, 15:19
- Модел на автомобила: Най-различни!
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Защо и как избрах Форд , какво харесвам и не харесвам в моя
Моето Мондео /данните му са под аватара ми/въобще не съм го избирал. Преди това никога не се бях заглеждал по Фордове, но в един момент, точно когато бях останал без кола ми излезна една изгодна оферта и си го купих. Всички ме разубеждаваха да не си взимам Форд, но го взех. Сега мога да кажа, че не бих го продал, дори да си купя още 2 коли. По скоро ще го дам на някой близък да си го кара.
І. Какво харесвам:
1.вози идеално;
2.голям багажник;
3.просторен;
4.зимата нямам никакви, ама наистина никакви проблеми, за разлика от мнооого други скъпи и прехвалени марки, т.е. както по отношение на паленето, така и с безпроблемното каране на снях, суграшица, излизане лесно от преспи и т.н.;
-5.в завоите влиза много добре и при по-висока скорост, а и държи здраво пътя;
6.за мен си има страхотна визия, превъзхождаща изгледа на доста по-нови други марки и модели автомобили;
7.много удобни седалки и приятен за окото интериор;
8.като цяло страхотен за управление, с едно изключение /вж. по-долу/;
-9.извън консумативите и един случай, когато бяха ударили жена ми с него, за 2 г. от както съм го купил са ми излизали за ремонти съвсем дребни неща - един цилиндър на спирачките и една от тръбичките за тях. Не съм имал повреди, поради които ако не се отстранят, автомобила да не може да се кара.
ІІ. Какво не харесвам /само 2 неща/
На практика почти няма нещо, което да не харесвам. Просто в момента има неща, които следва да се отремонтират, но както казах вече по-горе, като цяло колата е много здрава. Все пак:
1. харчи много на градско, т.е. разбирайте по задръстванията в София през делничните дни, не знам дали мога да падна под 14/100. Колата си е наред, а и за мен това не е пречка, защото съм върл враг на метан, пропан-бутан и всякаквите там газови изпълнения.
2.волана се върти доста по-трудно, в сравнение с други автомобили, на които също е хидравличен.
			
									
									
						І. Какво харесвам:
1.вози идеално;
2.голям багажник;
3.просторен;
4.зимата нямам никакви, ама наистина никакви проблеми, за разлика от мнооого други скъпи и прехвалени марки, т.е. както по отношение на паленето, така и с безпроблемното каране на снях, суграшица, излизане лесно от преспи и т.н.;
-5.в завоите влиза много добре и при по-висока скорост, а и държи здраво пътя;
6.за мен си има страхотна визия, превъзхождаща изгледа на доста по-нови други марки и модели автомобили;
7.много удобни седалки и приятен за окото интериор;
8.като цяло страхотен за управление, с едно изключение /вж. по-долу/;
-9.извън консумативите и един случай, когато бяха ударили жена ми с него, за 2 г. от както съм го купил са ми излизали за ремонти съвсем дребни неща - един цилиндър на спирачките и една от тръбичките за тях. Не съм имал повреди, поради които ако не се отстранят, автомобила да не може да се кара.
ІІ. Какво не харесвам /само 2 неща/
На практика почти няма нещо, което да не харесвам. Просто в момента има неща, които следва да се отремонтират, но както казах вече по-горе, като цяло колата е много здрава. Все пак:
1. харчи много на градско, т.е. разбирайте по задръстванията в София през делничните дни, не знам дали мога да падна под 14/100. Колата си е наред, а и за мен това не е пречка, защото съм върл враг на метан, пропан-бутан и всякаквите там газови изпълнения.
2.волана се върти доста по-трудно, в сравнение с други автомобили, на които също е хидравличен.
- msotiroff
- потребител 
- Мнения: 461
- Регистриран: 30 мар 2007, 21:30
- Модел на автомобила: Ford Galaxy 1,9 TDI
 Ford Mondeo 1,8 TD
- Местоположение: Пазарджик
- Status: Извън линия
Re: Защо и как избрах Форд , какво харесвам и не харесвам в моя
Харесвам всичко в колата си освен липсата на 6-та предавка и климатик. Моето Мондео сигурно е единственото на света без клима 
Иначе всичко останало е ОК, адски доволен съм и от двата Форда.
			
									
									
Иначе всичко останало е ОК, адски доволен съм и от двата Форда.
Същността на човешката личност може да се оприличи на дроб, 
където в числителя стои оценката на обществото за личността, а в знаменателя - самооценката й.
Така колкото повече знаменателя клони към безкрайност, толкова повече дробта клони към нула.
						където в числителя стои оценката на обществото за личността, а в знаменателя - самооценката й.
Така колкото повече знаменателя клони към безкрайност, толкова повече дробта клони към нула.
- samsung_bg
- потребител 
- Мнения: 1992
- Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: Защо и как избрах Форд , какво харесвам и не харесвам в моя
93-та година тръгнах да си търся кола, тогава бях барман във Видин и един редовен клиент спираше колата си точно под прозореца. Аз, нали търся кола, я заглеждам и го питам "Какъв е тоя Форд, че не съм виждал?"
То било Фиеста(МК1). Купих я и съм страшно доволен. Малка кола, но хечбек. Като свалиш задните седалки си е направо пикап 
 
И сега освен Фиеста нищо друго не бих си купил. >:D<:
			
									
									То било Фиеста(МК1). Купих я и съм страшно доволен. Малка кола, но хечбек. Като свалиш задните седалки си е направо пикап
 
 И сега освен Фиеста нищо друго не бих си купил. >:D<:

- mladen1984
- потребител 
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
 ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
 ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Защо и как избрах Форд , какво харесвам и не харесвам в моя
Скирпиото беше поредната кола на бащами.През далечната 1993г. баща ми реши да си вземе голяма кола и вариантите бяха 2.Любимия му форд Скорпио или опел Омега.За Скорпиото ,той бе чувал още преди 1989 и страшно му харесваше.Имахме големия късмет случайно да попаднем на точното място в точното време .Малко преди дикември 1993 се натъкнахме ,в един автосалон ,точно в момента ,котато докарваха бъдещата ни кола от Германия.И влюбването стана от пръв поглед.......и така до ден днешен.За 14 г. мога да кажа че това е една от най-здравите,най-луксизните и красиви коли пройзвеждани някога.За толкова години не са сменяни нито амортисьори,нито части по окачването,нито ремъци и прочее, даже климатика не е зареждан-просто работи перфектно.Някога колите ги правиха здрави  .Единствения проблем идва от автоматичната скоростна кутия-НО ПОДЧЕРТАВАМ че тя бе развалена от "компетентността" на българските майстори
 .Единствения проблем идва от автоматичната скоростна кутия-НО ПОДЧЕРТАВАМ че тя бе развалена от "компетентността" на българските майстори  НО и това е поправимо!
 НО и това е поправимо!
С няколко думи това което харесвам в Скорпиото са :
1.Мощноста и динамиката на двигателя
2.Огромните размери и комфорта и многота екстри
3.Стъбилното пътно поведение (сериен АБС и усилвател)
4.Здравината и устойчивостта на стареене
А недостатъците се изразяват в - големия апетит на бензин, липсата на ESP [ за зимата]
			
									
									 .Единствения проблем идва от автоматичната скоростна кутия-НО ПОДЧЕРТАВАМ че тя бе развалена от "компетентността" на българските майстори
 .Единствения проблем идва от автоматичната скоростна кутия-НО ПОДЧЕРТАВАМ че тя бе развалена от "компетентността" на българските майстори  НО и това е поправимо!
 НО и това е поправимо!С няколко думи това което харесвам в Скорпиото са :
1.Мощноста и динамиката на двигателя
2.Огромните размери и комфорта и многота екстри
3.Стъбилното пътно поведение (сериен АБС и усилвател)
4.Здравината и устойчивостта на стареене
А недостатъците се изразяват в - големия апетит на бензин, липсата на ESP [ за зимата]

- foxy
- потребител 
- Мнения: 330
- Регистриран: 25 юни 2008, 21:17
- Модел на автомобила: Ford Ka'97, ENDURA EFI 1.3i
- Местоположение: София, Дружба 2
- Status: Извън линия
Re: Защо и как избрах Форд , какво харесвам и не харесвам в моя
Много си харесвах Ка-то още, когато го видях за пръв път - един приятел с автокъща беше докарал едно цвят лилав - ала "Милка" от Германия за продажба. 
След като изкарах книжка и дойде време да си взема МПС - колебанията бяха между Фиеста и Ка, но след намирането на идеалното за мен Ка, везните се налкониха в негова полза.
Доволна съм от колицата - харчи малко и в града (6-7л/100км) и в междуградски условия (4,5 -5л/100км). Много е маневрена и почти винаги има място за паркиране, поради малките си размери. Не е мощен двигател, но за млад шофьор ми беше идеална. Все пак при избора имаше значение и цената за подобен учебен автомобил. Не ми трябват безумно високи скорости, когато съм тръгнала на някъде искам само да стигна жива и здрава, не ми пука дали е 30 мин. по-рано или по-късно.
Много ми допада широкото междуосие отзад, за разлика от повечето автомобили в този клас - доста по-стабилна е в завой в сравнение с Тойота Айго и Деу Матиз.
Частите са евтини и досега не съм имала някакви безумно скъпи ремонти. Все пак всеки може да кара Мерцедес, но колко могат да го поддържат????
Не ми харесва, че се заинатих тогава, когато я избирах, че не искам да има никакви екстри, защото съм щяла да я карам точно три месеца - сега си искам и климата и боядисаните брони, защото черните си искат всяка година пребоядисване, иначе стават грозно сиви.
Въпреки, че си имам и чисто ново Пежо 307, все още си предпочитам Ка-то в града и много си ми харесва. Някак си не мога да се приспособя на Пежото - вярно - ново е и е много хубаво и красиво, но и все си търся нещата като на Ка-то, освен това е дизел и е толкова различно.
С най-голямо удоволствие бих върнала Пешо за едно от новите Ка.
			
									
									След като изкарах книжка и дойде време да си взема МПС - колебанията бяха между Фиеста и Ка, но след намирането на идеалното за мен Ка, везните се налкониха в негова полза.
Доволна съм от колицата - харчи малко и в града (6-7л/100км) и в междуградски условия (4,5 -5л/100км). Много е маневрена и почти винаги има място за паркиране, поради малките си размери. Не е мощен двигател, но за млад шофьор ми беше идеална. Все пак при избора имаше значение и цената за подобен учебен автомобил. Не ми трябват безумно високи скорости, когато съм тръгнала на някъде искам само да стигна жива и здрава, не ми пука дали е 30 мин. по-рано или по-късно.
Много ми допада широкото междуосие отзад, за разлика от повечето автомобили в този клас - доста по-стабилна е в завой в сравнение с Тойота Айго и Деу Матиз.
Частите са евтини и досега не съм имала някакви безумно скъпи ремонти. Все пак всеки може да кара Мерцедес, но колко могат да го поддържат????
Не ми харесва, че се заинатих тогава, когато я избирах, че не искам да има никакви екстри, защото съм щяла да я карам точно три месеца - сега си искам и климата и боядисаните брони, защото черните си искат всяка година пребоядисване, иначе стават грозно сиви.
Въпреки, че си имам и чисто ново Пежо 307, все още си предпочитам Ка-то в града и много си ми харесва. Някак си не мога да се приспособя на Пежото - вярно - ново е и е много хубаво и красиво, но и все си търся нещата като на Ка-то, освен това е дизел и е толкова различно.
С най-голямо удоволствие бих върнала Пешо за едно от новите Ка.
Компютърна поддръжка, VOIP и сервиз за компютри и друга техника
						- _bioHAZArd_
- потребител 
- Мнения: 286
- Регистриран: 28 мар 2008, 13:09
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDCI, Ford Mondeo 1995 2.0 136 hp 16V Ghia ГИ Фобос
- Местоположение: Габрово
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Защо и как избрах Форд , какво харесвам и не харесвам в моя
През 2008 трябваше да избера кола в ценовия диапазон 2500 - 3000, като изискванията ми бяха да е поне 1995, с климатик, с голям багажник. На тези изисквания тогава излезе само Мондео-то. Много се двоумях между него и едно дизелово, но в крайна сметка взех бензиновото. Невероятно съм доволен. Скъпи ремонти не съм имал до сега. Колата си върви като пушка.
Нещото което не харесвам - няма такова Малко не ми допада разхода градско, но тези 136 коня искат храна
 Малко не ми допада разхода градско, но тези 136 коня искат храна  
			
									
									Нещото което не харесвам - няма такова
 Малко не ми допада разхода градско, но тези 136 коня искат храна
 Малко не ми допада разхода градско, но тези 136 коня искат храна  
Една страна, един народ, единна вяра, нов живот!
						- denisebastian
- потребител 
- Мнения: 518
- Регистриран: 10 яну 2009, 19:03
- Модел на автомобила: Пежо 306 1.4 / СА 5387 НН
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Защо и как избрах Форд , какво харесвам и не харесвам в моя
Ми аз карах една жигулка 76-та,и ми писна да закъсвам постоянно.Теглих кредит,ама ми отпуснаха само 2500лв.За толкова пари,ми предлагаха все голфове(а аз ги мразя).Случайно разбрах,че един приятел си продава ориончето,купих го,и останах приятно изненадана.Влюбих се в тая количка.Не ме е оставяла никога(вече 4-5 години)Единственото,което ме влудява е,че е много ниска и задирам навсякъде
Всичко останало е №1
			
									
									Всичко останало е №1
http://sites.google.com/site/mylifebobo/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Хо хо хо,Весели празници на всички пчелички!
						Хо хо хо,Весели празници на всички пчелички!
- designer
- потребител 
- Мнения: 162
- Регистриран: 18 юни 2008, 19:12
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 16V / Citroen Xantia 1.8 8V
- Местоположение: Своге
- Status: Извън линия
Re: Защо и как избрах Форд , какво харесвам и не харесвам в моя
Аз лично бях тръгнал със скромната сума миналата година по това време да си купувам кола до 5000лв. Общо взето исках да е по-големичка и да има повечко екстри.  Набелязах общо взето няколко варианта. Първия беше Lancia Kappa 2.0 20V 155 и 2.4 JTD 10V 136, хубава кола, много комфортна, много качествена като материали. И така, обаче разхода на гориво беше, за бензиновата около 20-22 в София, а за дизеловата около 15-16... И просто се отказах от нея, такъв разход определено не ми по вкуса, а и съчетано с по-скъпата поддръжка, не си струва. Номер 2 беше AUDI 100 2.0E 16V 140. Не лоша кола, но определено по-зле от Kappa-та във всяко отношение, започвайки с отарялата мех. инжекция и задния мост с цяла греда. Това също отпадна... И така останаха три алтернативи - Renault Laguna, FIAT Marea, Ford Mondeo и Citroen Xantia. Харесах си една Marea 1.8 16V на Горубляне, не беше лоша колата, същия ден оглеждах и една Xantia 1.8 16V 110 - страхотна кола, с много екстри, много запазена, но... червена... Не обичам червения цвят, отива на много малко коли. И докато се разхождах из Горубляне да си тръгвам минах покрай Mondeo-то и любов от пръв поглед... Взех го за най-ниската цена - 3800лв. Ghia 2.0 16V 131 Малко след като я взех блокира термостата и прегоря гарнитурата на цилиндровата глава, освен нея смених ангренажния ремък и ролките и термостата. Както и да е колата вече се оправи... Та в нея ми харесва: Возията, страхотна наистина возия и в същото време стегнато окачване. Задния мост е незасимо окачване и стабилизираща щанга - страхотно. Друго е, че е много тиха, изолира много добре, както околния шум, така и този от двигателя. Както се спомена седалките - много са удобни, приличен външен вид, много добре динамика за конете си, в същото време разхода в София не е повече от 12/13 литра, а извън пада до към 6-7, не повече. Наистина много добре е помислено за вътрешно пространство и архитектура, колата е много удобна, място има достатъчно, както отпред така и отзад, а и в багажника. Има доста други дребни и приятни неща в колата. А забравих - поддръжката наистина е евтина, частите са съвсем поносими, спрямо другите коли в този клас. Сега е ред и на негативите - пластмасата например. Горната част на таблото е направена от мек и приятелн материал, за сметка на... всякъде другаде. Особено на скритите от погледа места, често се виждат грозни гледки. От друга страна нищо никога не е скърцало по колата. Мястото на резервната гума, не ми е ясно защо то е вътре в багажника, а не е под колата, както е при Xantia. Веднъж спуках гуми при по-натоварена кола и трябва да разтоваря целия товар от багажника, да сменя гумата и да прибера обратно товара, ако рез. гума беше под колата това нямаше да се случи. Друго, което не ми харесва... Погледнете друга кола в този клас с 2.0 мотор с над 130 коня, която да е барабанни спирачки, при това във високото си ниво на оборудване. Има и други неща, като се сещам ще добавям. Но колата за мен е идеална и не съжелявам, че се спрях точно на нея, вместо на някоя от другите.
 Набелязах общо взето няколко варианта. Първия беше Lancia Kappa 2.0 20V 155 и 2.4 JTD 10V 136, хубава кола, много комфортна, много качествена като материали. И така, обаче разхода на гориво беше, за бензиновата около 20-22 в София, а за дизеловата около 15-16... И просто се отказах от нея, такъв разход определено не ми по вкуса, а и съчетано с по-скъпата поддръжка, не си струва. Номер 2 беше AUDI 100 2.0E 16V 140. Не лоша кола, но определено по-зле от Kappa-та във всяко отношение, започвайки с отарялата мех. инжекция и задния мост с цяла греда. Това също отпадна... И така останаха три алтернативи - Renault Laguna, FIAT Marea, Ford Mondeo и Citroen Xantia. Харесах си една Marea 1.8 16V на Горубляне, не беше лоша колата, същия ден оглеждах и една Xantia 1.8 16V 110 - страхотна кола, с много екстри, много запазена, но... червена... Не обичам червения цвят, отива на много малко коли. И докато се разхождах из Горубляне да си тръгвам минах покрай Mondeo-то и любов от пръв поглед... Взех го за най-ниската цена - 3800лв. Ghia 2.0 16V 131 Малко след като я взех блокира термостата и прегоря гарнитурата на цилиндровата глава, освен нея смених ангренажния ремък и ролките и термостата. Както и да е колата вече се оправи... Та в нея ми харесва: Возията, страхотна наистина возия и в същото време стегнато окачване. Задния мост е незасимо окачване и стабилизираща щанга - страхотно. Друго е, че е много тиха, изолира много добре, както околния шум, така и този от двигателя. Както се спомена седалките - много са удобни, приличен външен вид, много добре динамика за конете си, в същото време разхода в София не е повече от 12/13 литра, а извън пада до към 6-7, не повече. Наистина много добре е помислено за вътрешно пространство и архитектура, колата е много удобна, място има достатъчно, както отпред така и отзад, а и в багажника. Има доста други дребни и приятни неща в колата. А забравих - поддръжката наистина е евтина, частите са съвсем поносими, спрямо другите коли в този клас. Сега е ред и на негативите - пластмасата например. Горната част на таблото е направена от мек и приятелн материал, за сметка на... всякъде другаде. Особено на скритите от погледа места, често се виждат грозни гледки. От друга страна нищо никога не е скърцало по колата. Мястото на резервната гума, не ми е ясно защо то е вътре в багажника, а не е под колата, както е при Xantia. Веднъж спуках гуми при по-натоварена кола и трябва да разтоваря целия товар от багажника, да сменя гумата и да прибера обратно товара, ако рез. гума беше под колата това нямаше да се случи. Друго, което не ми харесва... Погледнете друга кола в този клас с 2.0 мотор с над 130 коня, която да е барабанни спирачки, при това във високото си ниво на оборудване. Има и други неща, като се сещам ще добавям. Но колата за мен е идеална и не съжелявам, че се спрях точно на нея, вместо на някоя от другите.
			
									
									 Набелязах общо взето няколко варианта. Първия беше Lancia Kappa 2.0 20V 155 и 2.4 JTD 10V 136, хубава кола, много комфортна, много качествена като материали. И така, обаче разхода на гориво беше, за бензиновата около 20-22 в София, а за дизеловата около 15-16... И просто се отказах от нея, такъв разход определено не ми по вкуса, а и съчетано с по-скъпата поддръжка, не си струва. Номер 2 беше AUDI 100 2.0E 16V 140. Не лоша кола, но определено по-зле от Kappa-та във всяко отношение, започвайки с отарялата мех. инжекция и задния мост с цяла греда. Това също отпадна... И така останаха три алтернативи - Renault Laguna, FIAT Marea, Ford Mondeo и Citroen Xantia. Харесах си една Marea 1.8 16V на Горубляне, не беше лоша колата, същия ден оглеждах и една Xantia 1.8 16V 110 - страхотна кола, с много екстри, много запазена, но... червена... Не обичам червения цвят, отива на много малко коли. И докато се разхождах из Горубляне да си тръгвам минах покрай Mondeo-то и любов от пръв поглед... Взех го за най-ниската цена - 3800лв. Ghia 2.0 16V 131 Малко след като я взех блокира термостата и прегоря гарнитурата на цилиндровата глава, освен нея смених ангренажния ремък и ролките и термостата. Както и да е колата вече се оправи... Та в нея ми харесва: Возията, страхотна наистина возия и в същото време стегнато окачване. Задния мост е незасимо окачване и стабилизираща щанга - страхотно. Друго е, че е много тиха, изолира много добре, както околния шум, така и този от двигателя. Както се спомена седалките - много са удобни, приличен външен вид, много добре динамика за конете си, в същото време разхода в София не е повече от 12/13 литра, а извън пада до към 6-7, не повече. Наистина много добре е помислено за вътрешно пространство и архитектура, колата е много удобна, място има достатъчно, както отпред така и отзад, а и в багажника. Има доста други дребни и приятни неща в колата. А забравих - поддръжката наистина е евтина, частите са съвсем поносими, спрямо другите коли в този клас. Сега е ред и на негативите - пластмасата например. Горната част на таблото е направена от мек и приятелн материал, за сметка на... всякъде другаде. Особено на скритите от погледа места, често се виждат грозни гледки. От друга страна нищо никога не е скърцало по колата. Мястото на резервната гума, не ми е ясно защо то е вътре в багажника, а не е под колата, както е при Xantia. Веднъж спуках гуми при по-натоварена кола и трябва да разтоваря целия товар от багажника, да сменя гумата и да прибера обратно товара, ако рез. гума беше под колата това нямаше да се случи. Друго, което не ми харесва... Погледнете друга кола в този клас с 2.0 мотор с над 130 коня, която да е барабанни спирачки, при това във високото си ниво на оборудване. Има и други неща, като се сещам ще добавям. Но колата за мен е идеална и не съжелявам, че се спрях точно на нея, вместо на някоя от другите.
 Набелязах общо взето няколко варианта. Първия беше Lancia Kappa 2.0 20V 155 и 2.4 JTD 10V 136, хубава кола, много комфортна, много качествена като материали. И така, обаче разхода на гориво беше, за бензиновата около 20-22 в София, а за дизеловата около 15-16... И просто се отказах от нея, такъв разход определено не ми по вкуса, а и съчетано с по-скъпата поддръжка, не си струва. Номер 2 беше AUDI 100 2.0E 16V 140. Не лоша кола, но определено по-зле от Kappa-та във всяко отношение, започвайки с отарялата мех. инжекция и задния мост с цяла греда. Това също отпадна... И така останаха три алтернативи - Renault Laguna, FIAT Marea, Ford Mondeo и Citroen Xantia. Харесах си една Marea 1.8 16V на Горубляне, не беше лоша колата, същия ден оглеждах и една Xantia 1.8 16V 110 - страхотна кола, с много екстри, много запазена, но... червена... Не обичам червения цвят, отива на много малко коли. И докато се разхождах из Горубляне да си тръгвам минах покрай Mondeo-то и любов от пръв поглед... Взех го за най-ниската цена - 3800лв. Ghia 2.0 16V 131 Малко след като я взех блокира термостата и прегоря гарнитурата на цилиндровата глава, освен нея смених ангренажния ремък и ролките и термостата. Както и да е колата вече се оправи... Та в нея ми харесва: Возията, страхотна наистина возия и в същото време стегнато окачване. Задния мост е незасимо окачване и стабилизираща щанга - страхотно. Друго е, че е много тиха, изолира много добре, както околния шум, така и този от двигателя. Както се спомена седалките - много са удобни, приличен външен вид, много добре динамика за конете си, в същото време разхода в София не е повече от 12/13 литра, а извън пада до към 6-7, не повече. Наистина много добре е помислено за вътрешно пространство и архитектура, колата е много удобна, място има достатъчно, както отпред така и отзад, а и в багажника. Има доста други дребни и приятни неща в колата. А забравих - поддръжката наистина е евтина, частите са съвсем поносими, спрямо другите коли в този клас. Сега е ред и на негативите - пластмасата например. Горната част на таблото е направена от мек и приятелн материал, за сметка на... всякъде другаде. Особено на скритите от погледа места, често се виждат грозни гледки. От друга страна нищо никога не е скърцало по колата. Мястото на резервната гума, не ми е ясно защо то е вътре в багажника, а не е под колата, както е при Xantia. Веднъж спуках гуми при по-натоварена кола и трябва да разтоваря целия товар от багажника, да сменя гумата и да прибера обратно товара, ако рез. гума беше под колата това нямаше да се случи. Друго, което не ми харесва... Погледнете друга кола в този клас с 2.0 мотор с над 130 коня, която да е барабанни спирачки, при това във високото си ниво на оборудване. Има и други неща, като се сещам ще добавям. Но колата за мен е идеална и не съжелявам, че се спрях точно на нея, вместо на някоя от другите.
- cossy
- потребител 
- Мнения: 4564
- Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
- Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
- Status: Извън линия
Re: Защо и как избрах Форд , какво харесвам и не харесвам в моя
Aз пък ще почна с това кое не й харесвам. От всякъде тече масло. Макар и по малко и без нужда от доливане. Лека по лека всичко става в масло. Дори след смяна с оригинална гарнитура, понякога пак тече. Казанчето на сервото посмъртно не може да се спре да тече. Овехтяла пластмаса на казанчето на антифриза -> трудно се вижда колко е течността. Ръждата ги гони много по гредите. Направо голяма гадост. Щипките са износени и доста винтчета се отвиват => почва да скърца. Недомислицата с  гумата ако трябва да сменяш когато е пълен багажника е много гадно, но поне не могат да ти я откраднат :Р Возията е малко дървена. Просто е правена за хубави пътища.  Задното окачване е на греда. Страда от типичните болести по жиците за ескортите -> кофти спойки при бушоните и нужда от профилактика на ключето за фарове-марове, мигачи и чистачки. Липсата на филтър за купето и това че всички листа, прах и гадинки влизат директно в очите ти като си пуснеш парното  Ламарините са меки и лесно стават следи (като от градушка). Нагъчкаността в двигателя, но то май няма как. И въпреки всичко това си ми харесва
 Ламарините са меки и лесно стават следи (като от градушка). Нагъчкаността в двигателя, но то май няма как. И въпреки всичко това си ми харесва  Плюсовете - удобен салон (макар и малко трудно да се настройват седалките). Голям багажник, особено като падне задния ред седалки. Пъргав двигател, макар и най-куция и харчещ колкото 2.0
 Плюсовете - удобен салон (макар и малко трудно да се настройват седалките). Голям багажник, особено като падне задния ред седалки. Пъргав двигател, макар и най-куция и харчещ колкото 2.0  Мек волан и спирачки. Особено съм доволен от спирачките
  Мек волан и спирачки. Особено съм доволен от спирачките  Добри габарити за каране градско, макар и малко ниска. Ако е натоварена  става страшно
 Добри габарити за каране градско, макар и малко ниска. Ако е натоварена  става страшно  А съм най-доволен че за последната година не съм сменил нищо. Вече се наложи малко биелетки и една шпилка, но не е болка за умиране. Данъкът е 20 лв
 А съм най-доволен че за последната година не съм сменил нищо. Вече се наложи малко биелетки и една шпилка, но не е болка за умиране. Данъкът е 20 лв  Застраховките са ниски...
 Застраховките са ниски...
			
									
									 Ламарините са меки и лесно стават следи (като от градушка). Нагъчкаността в двигателя, но то май няма как. И въпреки всичко това си ми харесва
 Ламарините са меки и лесно стават следи (като от градушка). Нагъчкаността в двигателя, но то май няма как. И въпреки всичко това си ми харесва  Плюсовете - удобен салон (макар и малко трудно да се настройват седалките). Голям багажник, особено като падне задния ред седалки. Пъргав двигател, макар и най-куция и харчещ колкото 2.0
 Плюсовете - удобен салон (макар и малко трудно да се настройват седалките). Голям багажник, особено като падне задния ред седалки. Пъргав двигател, макар и най-куция и харчещ колкото 2.0  Мек волан и спирачки. Особено съм доволен от спирачките
  Мек волан и спирачки. Особено съм доволен от спирачките  Добри габарити за каране градско, макар и малко ниска. Ако е натоварена  става страшно
 Добри габарити за каране градско, макар и малко ниска. Ако е натоварена  става страшно  А съм най-доволен че за последната година не съм сменил нищо. Вече се наложи малко биелетки и една шпилка, но не е болка за умиране. Данъкът е 20 лв
 А съм най-доволен че за последната година не съм сменил нищо. Вече се наложи малко биелетки и една шпилка, но не е болка за умиране. Данъкът е 20 лв  Застраховките са ниски...
 Застраховките са ниски...
- designer
- потребител 
- Мнения: 162
- Регистриран: 18 юни 2008, 19:12
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 16V / Citroen Xantia 1.8 8V
- Местоположение: Своге
- Status: Извън линия
Re: Защо и как избрах Форд , какво харесвам и не харесвам в моя
Между другото да добавя, че нямам никъде по двигателя една капка масло, двигателя е перфектно направен. Да не говорим, че за 10 000 км, не ми изгорило нищо и нищо не съм доливал (което пък от своя страна не знам дали е добре  ) Има много мек съединител и като цяло е много приятна кола за каране, както за по-късо, така и за по-дълги разстояния. Към недостатъци пък, трябва да споделя действително малко странната електроника, едното ел. огледало отказа да работи, а пък централното вече си играе с мен, отключва и заключва колата когато си поиска.
 ) Има много мек съединител и като цяло е много приятна кола за каране, както за по-късо, така и за по-дълги разстояния. Към недостатъци пък, трябва да споделя действително малко странната електроника, едното ел. огледало отказа да работи, а пък централното вече си играе с мен, отключва и заключва колата когато си поиска.
			
									
									 ) Има много мек съединител и като цяло е много приятна кола за каране, както за по-късо, така и за по-дълги разстояния. Към недостатъци пък, трябва да споделя действително малко странната електроника, едното ел. огледало отказа да работи, а пък централното вече си играе с мен, отключва и заключва колата когато си поиска.
 ) Има много мек съединител и като цяло е много приятна кола за каране, както за по-късо, така и за по-дълги разстояния. Към недостатъци пък, трябва да споделя действително малко странната електроника, едното ел. огледало отказа да работи, а пък централното вече си играе с мен, отключва и заключва колата когато си поиска.
- vargala81
- потребител 
- Мнения: 1354
- Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
- Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
- Местоположение: Asenovgrad
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Защо и как избрах Форд , какво харесвам и не харесвам в моя
И аз да добавя някой неща.Гледам ,че почти всички се оплакват от Ескортите,бушонни тъбла ,обороти ръжда,скорости,масло и др.повреди и недостатъци.Мога с ръка на сърцето да кажа,че всичко що си го има от завода като екстри си работи перфектно без да е ремонтирано от мен ,а в Германия не вярвам някой да ги е ремонтирал преди да я продадът.Въпреки ,че колата ми е от първите бройки на производство ,тоест производството на мк5 почва септември 1990, а моята е декември 1990,до сега не ми е създавала главоболия.До сега съм сменил :ламбда сонда, 2 носача ,свещи и кабели,задни амортисьори и прожини, едното копче за ел стаклата и гарнитури на испускателния колектор и капака на клапаните.От никаде не капе масло,ама грам не капе,не доливам ,изкарва си от смяна до смяна и най много да е спаднало нивото с 1-2 мм .Никакви проблеми с електрониката и ел.инсталацията,като изклучим факта ,че акумолатора подскочи ударисе в капака и даде на късо,небеше закрепен,в следствие на това ми стопи масата,това беше единствената повреда която без отстраняванетои колата неможеше да се движи.Щях да забравя,че смених предни накладки и капака на клапаните,но капака го смених по вина на един майстор който работи във Форд сервиз Дракон гр. Пловдив,изгубими едната ограничителна втулка на въздуховода който е закрепен за капака на клапаните,после стегнал здраво болтовете които захващат въздуховода ,че чак единия болт там където липсва втулката е пробил капака и от там тъеше много малко масло,и аз смених капака щот това ме дразнеше.Като заклучение ще кажа ,че колата за мен единственния недостатък е,че и гният гредите зад задния мост които са под багажника ,праговете и заден десен калник.
			
									
									
						- VEGA
- потребител 
- Мнения: 288
- Регистриран: 04 фев 2009, 11:01
- Модел на автомобила: Escort 1.8i 16V EFi '96 RKC
- Местоположение: Sunshine State
- Status: Извън линия
Re: Защо и как избрах Форд , какво харесвам и не харесвам в моя
Единственото, което не харесвам в Ескорта и нещото, което ме плаши е ръждата. Вече от 8 месеца я карам и нямам абсолютно никакви проблеми. Сменил съм единствено един термо датчик, две външни карета и това е. Вози отвратително, но за сметка на това има здрава ходова част. Всичко друго  си е на 6!
			
									
									Като не можеш да плуваш, няма да се събличаш!
						- 
				Вейдър
- потребител 
- Мнения: 642
- Регистриран: 05 ное 2008, 21:39
- Модел на автомобила: бивш FORD Orion 1.6 CVH-EFI, NISSAN Almera 2.2DI N16
- Местоположение: Велинград
- Status: Извън линия
Re: Защо и как избрах Форд , какво харесвам и не харесвам в моя
 Да споделя най-пресните си впечатления от батко Ори. Значи този уикенд изминах 260 км с 14.7 литра бензин.Колата с препълнен багажник(той е грамаден)мен ,жената и детето. На връщане днес съм сам и не съм засичал разхода, защото резервоара го допълних до дупка. На места го пробвах със140 и 160(искаше и още
 Да споделя най-пресните си впечатления от батко Ори. Значи този уикенд изминах 260 км с 14.7 литра бензин.Колата с препълнен багажник(той е грамаден)мен ,жената и детето. На връщане днес съм сам и не съм засичал разхода, защото резервоара го допълних до дупка. На места го пробвах със140 и 160(искаше и още   ), разбира се на прави участъци с почти нулев трафик.Ами колата вярно е ниска, но стои като залепена за асфалта при високи скорости.Перфектно управление.Много удобна позиция на шофьора и великолепни седалки. След 3 часа каране се чувствам абсолютно неуморен и мога да карам поне още толкова. Като гледам, толкова си обичам колата, че ако я сменям, пак ще си търся Орион, но по- новичък.Или Мондео седан. Абе Форд си е страхотен автомобил
 ), разбира се на прави участъци с почти нулев трафик.Ами колата вярно е ниска, но стои като залепена за асфалта при високи скорости.Перфектно управление.Много удобна позиция на шофьора и великолепни седалки. След 3 часа каране се чувствам абсолютно неуморен и мога да карам поне още толкова. Като гледам, толкова си обичам колата, че ако я сменям, пак ще си търся Орион, но по- новичък.Или Мондео седан. Абе Форд си е страхотен автомобил  
- 
				Вейдър
- потребител 
- Мнения: 642
- Регистриран: 05 ное 2008, 21:39
- Модел на автомобила: бивш FORD Orion 1.6 CVH-EFI, NISSAN Almera 2.2DI N16
- Местоположение: Велинград
- Status: Извън линия
Re: Защо и как избрах Форд , какво харесвам и не харесвам в моя
 Забравих да спомена, че при засичането съм карал с 90 до максимум 100 км. в час. На връщане сам, вече натиснах здраво за проба.И двигатела е супер! Звяр
 Забравих да спомена, че при засичането съм карал с 90 до максимум 100 км. в час. На връщане сам, вече натиснах здраво за проба.И двигатела е супер! Звяр  
- MegatroniC
- потребител 
- Мнения: 717
- Регистриран: 29 апр 2006, 22:42
- Модел на автомобила: Fiesta MK IV Ghia 1,25i 16V Zetec-S 
 Honda Jazz II 1.3 iDSI
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Защо и как избрах Форд , какво харесвам и не харесвам в моя
Ми как я избрах, а де? ..... ходих по автокъщите все някакви или таралясници или скъпи таралясници. Тази тъкмо я сваляха от автовоза, викам си има си доста екстри, по сервизна книжка е ходила редовно на прегледи, като пише и километрите (пробега) при всеки преглед. Установих че километража не е въртян, прегледахме я в едно сервизче, добре че собственика на автокъщата излезе далечен познат на бащата, та се споразумяхме където искам там да отидем да и метнат едно око. Метнаха и, казаха за годините си е в много добро състояние, на мен ми хареса и как се държи на пътя и това че в нея никога не беше пушено, беше и чисто вътре и си викам, какво като е Форд, какво като много хора плюят по марката и я взех 
Та все още, надявам се и за напред да не съжалявам
			
									
									
						
Та все още, надявам се и за напред да не съжалявам

- vargala81
- потребител 
- Мнения: 1354
- Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
- Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
- Местоположение: Asenovgrad
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Защо и как избрах Форд , какво харесвам и не харесвам в моя
Вейдър,по мои сметки Ориончето ти е дало супер разход,5,6-5,7 на 100 км. Моя двигател е същия и най-малкия разход за сега ми е 5,8 на 100 -Асеновград ,смолян и обратно.Не съм се качвал с него на магистрала,иначе съм сигорен ,че на магистралата с 90км в час ще падне още малко,но пък и аз никога няма да мога да карам с тая скорост.Във Асеновград ми гори 8,8-слагам за 10 лв минавам 60км ,зимата се качва на 10.Абе хубави са си двигателчетата ,нищо ,че са 8 клапанаВейдър написа:Да споделя най-пресните си впечатления от батко Ори. Значи този уикенд изминах 260 км с 14.7 литра бензин.Колата с препълнен багажник(той е грамаден)мен ,жената и детето. На връщане днес съм сам и не съм засичал разхода, защото резервоара го допълних до дупка. На места го пробвах със140 и 160(искаше и още
), разбира се на прави участъци с почти нулев трафик.Ами колата вярно е ниска, но стои като залепена за асфалта при високи скорости.Перфектно управление.Много удобна позиция на шофьора и великолепни седалки. След 3 часа каране се чувствам абсолютно неуморен и мога да карам поне още толкова. Като гледам, толкова си обичам колата, че ако я сменям, пак ще си търся Орион, но по- новичък.Или Мондео седан. Абе Форд си е страхотен автомобил

- 
				1.8d
- потребител 
- Мнения: 1156
- Регистриран: 19 яну 2006, 20:07
- Модел на автомобила: БМВ Е46 320d Комби 2001г 136к.с
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Re: Защо и как избрах Форд , какво харесвам и не харесвам в моя
До 2003г.карах една Шкодичка 120Л,но след появата на втората щерка шкодата стана много,много тясна,особенно с този багажник отпред дето не може една каса бира да събере,а какво остава за детски колички,памперси и т.н.Затова решихме да сменим вече колата с нещо "западно".И така един слънчев ден хванах пътя за Холандия с мои познат който с това се занимава.Аз тръгнах уж за Пежо 405 комби или в краен случай Голф GTD,но точно тогава тъкмо беше свършила войната в Ирак и руснаците купуваха колите на едро без да гледат и да се пазарят и автовозите хващаха пътя за близкия изток на по 10-15 наведнъж...И аз за да не се върна пеш в България случайно попаднах на един Ескорт 1.8Д комби...И понеже бях скептично настроен относно возията(качвал се бях няколко пъти на таксита Ескорт) и първоначално го взех колкото да се прибера в България,а след това тук да го продам и да си продължа да си търся Пежото.Но по пътя ме накефи как се държи и каква возия има най-вече,а и след това като се прибрах веднага заминахме с жената на море и то вече спомените се натрупаха и колата ми стана мила  След това вече когато ми омръзна ескорта,а и аз се изнежих и разлигавих,взех да мисля за по-големи екстри,още повече комфорт,климатик,това-онова и логично дойде Мондеото
 След това вече когато ми омръзна ескорта,а и аз се изнежих и разлигавих,взех да мисля за по-големи екстри,още повече комфорт,климатик,това-онова и логично дойде Мондеото   
   И така...Но аз не робувам на марки,вълнуват ме други показатели,така че незнам дали следващата ми кола ще е Форд или нещо друго...каквото изкочи на момента ще видя.Само да дойде времето и да ми влезе идеята в главата да сменям колата отново!!
 И така...Но аз не робувам на марки,вълнуват ме други показатели,така че незнам дали следващата ми кола ще е Форд или нещо друго...каквото изкочи на момента ще видя.Само да дойде времето и да ми влезе идеята в главата да сменям колата отново!!
А за това какво харесвам в колата и какво не харесвам вече съм го написал тук
и тук
			
									
									
						 След това вече когато ми омръзна ескорта,а и аз се изнежих и разлигавих,взех да мисля за по-големи екстри,още повече комфорт,климатик,това-онова и логично дойде Мондеото
 След това вече когато ми омръзна ескорта,а и аз се изнежих и разлигавих,взех да мисля за по-големи екстри,още повече комфорт,климатик,това-онова и логично дойде Мондеото   
   И така...Но аз не робувам на марки,вълнуват ме други показатели,така че незнам дали следващата ми кола ще е Форд или нещо друго...каквото изкочи на момента ще видя.Само да дойде времето и да ми влезе идеята в главата да сменям колата отново!!
 И така...Но аз не робувам на марки,вълнуват ме други показатели,така че незнам дали следващата ми кола ще е Форд или нещо друго...каквото изкочи на момента ще видя.Само да дойде времето и да ми влезе идеята в главата да сменям колата отново!!А за това какво харесвам в колата и какво не харесвам вече съм го написал тук
и тук
- 
				pavkata_svt
- потребител 
- Мнения: 260
- Регистриран: 28 окт 2007, 19:16
- Модел на автомобила: Мазда 323
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Защо и как избрах Форд , какво харесвам и не харесвам в моя
Харесвам го защото е еФтин.Нищо друго. 
			
									
									
Телефон:0898 69 65 03 или 0888 700 336 Павката.Телефонните разговори не са скъпи както преди 10 години.
						Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта
 . May the FORD be with you !
  . May the FORD be with you !  













