Ниски обороти на Мондео

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
electradel
потребител
потребител
Мнения: 33
Регистриран: 24 сеп 2005, 18:38
Модел на автомобила: Форд Мондео
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Ниски обороти на Мондео

Мнение от electradel » 01 мар 2006, 17:54

Здравейте!
Имам следния въпрос?
Сутрин и през деня, като е студена колата ми държи някъде около 700-720 оборота.
Като загрее отива до 850 и по-рядко до 900 оборота.
Когато я взех нямаше този проблем и държеше 900 оборота със студен и топъл двигател.
Иначе пали от четвърт и не гасне при тези обороти, но е много дразнещо.
Мислих си, че е от студеното време, но днес е топло и пак е така.
Ако някой е имал подобен проблем или знае за какво става въпрос да помага.
ФОРД МОНДЕО 1,8 TD Ghia
Форд Мондео 1,8TD Джиа

arabiata
потребител
потребител
Мнения: 103
Регистриран: 25 яну 2006, 17:40
Модел на автомобила: Фиеста
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от arabiata » 01 мар 2006, 19:24

Колега,огледай внимателно около системата за студено пускане на двигателя,дали няма паднало кабелче,вакуммаркуче или хлабаво жило!

Потребителски аватар
electradel
потребител
потребител
Мнения: 33
Регистриран: 24 сеп 2005, 18:38
Модел на автомобила: Форд Мондео
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от electradel » 02 мар 2006, 12:21

arabiata написа:Колега,огледай внимателно около системата за студено пускане на двигателя,дали няма паднало кабелче,вакуммаркуче или хлабаво жило!
Днес огледах двигателя, но нищо разкачено не видях! :!:
Форд Мондео 1,8TD Джиа

mtel11
потребител
потребител
Мнения: 125
Регистриран: 17 яну 2005, 18:26
Модел на автомобила: MOndeo 2.0
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Мнение от mtel11 » 05 мар 2006, 18:23

Според мен е нафтения филтар. Сменян ли е скоро?
България - страната на мечтите. Всечки мечтае да се махне от нея..........но не и аз!!!!!

Потребителски аватар
electradel
потребител
потребител
Мнения: 33
Регистриран: 24 сеп 2005, 18:38
Модел на автомобила: Форд Мондео
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от electradel » 05 мар 2006, 19:01

mtel11 написа:Според мен е нафтения филтар. Сменян ли е скоро?
И аз си помислих, че е от него затова го подмених преди 2 седмици.
После си помислих, че е от студеното време.
Наистина, че като се постопли малко държи по високи обороти, но не и както преди.
Днес като запалих държеше 750-760 оборота.
Когато загря отиде до 800 и това е.
А искам да е някъде около 850-900 оборота.
Форд Мондео 1,8TD Джиа

aaleks
потребител
потребител
Мнения: 1004
Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
Местоположение: някъде в BG ВТ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от aaleks » 05 мар 2006, 20:12

Опитай с регулиране на жилото или болчетата покрай него да дигнеш оборотите. Не е решение на проблема, но пък няма да се нервиш, а може и от там да е проблема. Само предположения *00147* .
Небойте се роби Спартак е с вас!

1.8d
потребител
потребител
Мнения: 1156
Регистриран: 19 яну 2006, 20:07
Модел на автомобила: БМВ Е46 320d Комби 2001г 136к.с
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Мнение от 1.8d » 05 мар 2006, 21:47

На Мондеото не знам още как е,там е голяма електроника.Ескорта има специален термоклапан не помпата който помага за студен старт и като си вдигне нужната температура и се изключва.Аз го имах този проблем когато този клапан отказа.Едно че си менеше оборотите и палеше по трудно,друго че помпата тракаше много твърдо 1-2 мин,докато позагрее. А оборотите също се регулираха от лостчето на газта дето е на помпата.Има едно болтче стои като контра и подпира лостчето и то се развива и се завива.Всъщност това дето го казах важи за помпа БОШ,а Мондеото знам че е с Лукас,но както казах то е бъкано с електроника и незнам дали няма да има нужда от стенд.Все пак като махнеш електрониката друготое едно и също така че..... :!:

Потребителски аватар
electradel
потребител
потребител
Мнения: 33
Регистриран: 24 сеп 2005, 18:38
Модел на автомобила: Форд Мондео
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от electradel » 06 мар 2006, 15:14

Дааааа :-?:
Ще се ходи на ЕЛКОН!
Форд Мондео 1,8TD Джиа

Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Мнение от Mondeo18TDI96 » 06 мар 2006, 16:50

Не можах да разбера за каква електроника става дума ...

На картинката ясно е показано как става (при МК2 трябва да е като на МК1)

Сигурен ли си в показанието на оборотомера ?

Потребителски аватар
electradel
потребител
потребител
Мнения: 33
Регистриран: 24 сеп 2005, 18:38
Модел на автомобила: Форд Мондео
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от electradel » 06 мар 2006, 18:32

Mondeo18TDI96 написа:Не можах да разбера за каква електроника става дума ...

На картинката ясно е показано как става (при МК2 трябва да е като на МК1)

Сигурен ли си в показанието на оборотомера ?
Направо си 10х
Откъде я изкопа тази картинка?
Има ли още такива, ако има давай ги де?
10х
Не знам ще може ли да се регулира студения старт, защото ми подметнаха, че имам проблем с "компенсатора" - не че знам какво е това?
Оборотомера показва към 650-700 оборота при студена кола и 750-780 при загряла.
Форд Мондео 1,8TD Джиа

ivboje
потребител
потребител
Мнения: 103
Регистриран: 20 фев 2005, 20:50
Модел на автомобила: Mondeo TD
Status: Извън линия

Мнение от ivboje » 06 мар 2006, 20:59

преди да пипаш помпата(дори и настройките на свободния ход) пробвай следното - включи задна и наблюдавай вдигат ли се оборотите - трябва да се вдигат, дори със съвсем малко. Ако се дигат с 100об/мин компенсатора ти е ОК, ако се вдигат с малко - за настройка е ако не се дигат хич - заминал е (компенсатора) - яка пачка :shock: :( :( :( :cry:
Въпросния компенсатор за твоя модел представлява редуктор с елмоторче което опъва второто жило към помпата(първото е от педала на акселератора) обикновено се преебава редуктора - в руските форуми пише че се оправял при кадърен стругар

ivboje
потребител
потребител
Мнения: 103
Регистриран: 20 фев 2005, 20:50
Модел на автомобила: Mondeo TD
Status: Извън линия

Мнение от ivboje » 06 мар 2006, 21:00

преди да пипаш помпата(дори и настройките на свободния ход) пробвай следното - включи задна и наблюдавай вдигат ли се оборотите - трябва да се вдигат, дори със съвсем малко. Ако се дигат с 100об/мин компенсатора ти е ОК, ако се вдигат с малко - за настройка е ако не се дигат хич - заминал е (компенсатора) - яка пачка :shock: :( :( :( :cry:
Въпросния компенсатор за твоя модел представлява редуктор с елмоторче което опъва второто жило към помпата(първото е от педала на акселератора) обикновено се преебава редуктора - в руските форуми пише че се оправял при кадърен стругар

Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Мнение от Mondeo18TDI96 » 06 мар 2006, 21:31

Картинката е от стр. 69 на файла "Ford Mondeo.pdf" (69MB) но е за МК1
Само в този има и за дизел!

Има го на няколко места - пробвай да го свалиш от тук

http://www.clubford.org/portal/componen ... lect/id,2/

(май иска да се регистрираш !?)

Имаше го и в data.bg (ама съм му забравил линка) има го и в някои руски сайтове ...

Потребителски аватар
electradel
потребител
потребител
Мнения: 33
Регистриран: 24 сеп 2005, 18:38
Модел на автомобила: Форд Мондео
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от electradel » 07 мар 2006, 17:00

Оказа се, че въпросния компенсатор е стъпков електромотор, който управлява въпросната система чрез жило.
Електромотора се управлява, колко да дърпа жилото, от датчик на температура.
При мене този електромотор не функционира както трябва.
Ще търся някакъв втора употреба от автоморгите, защото нов ще е скъпичък.
Дано да е само това, че ще се охарча здраво.
Форд Мондео 1,8TD Джиа

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 07 мар 2006, 17:25

колега,в книгата за форд(ескорт)пише че нормаалните обороти на празен ход са от 500 до 950.Пише че повреда има когато оборотите са под 500.Незнам дали за мондеото важи това но мисля че всичко ти е наред.Все пак не ти падат под 500............

Потребителски аватар
electradel
потребител
потребител
Мнения: 33
Регистриран: 24 сеп 2005, 18:38
Модел на автомобила: Форд Мондео
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от electradel » 07 мар 2006, 20:36

mrdds написа:колега,в книгата за форд(ескорт)пише че нормаалните обороти на празен ход са от 500 до 950.Пише че повреда има когато оборотите са под 500.Незнам дали за мондеото важи това но мисля че всичко ти е наред.Все пак не ти падат под 500............
Сигурно е така, но под 700 оборота започва да вибрира таблото и волана. Това е много дразнещо.
Сутрин при палене двигателя не работи нормално, а доста шумно /трака/.
При потегляне на светофар трябва да се подава повечко газ, за да се компенсират ниските обороти.
Мисля, че това не е нормална работа и затова пуснах темата.
Преди като работеше компенсатора нямаше такива проблеми.
Форд Мондео 1,8TD Джиа

Потребителски аватар
electradel
потребител
потребител
Мнения: 33
Регистриран: 24 сеп 2005, 18:38
Модел на автомобила: Форд Мондео
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от electradel » 08 мар 2006, 20:48

Проблема е отстранен.
10х
Стъпковото моторче беше клеясало и след разглобяване и раздвижване проработи.
Спести ми 75 лева.
Всичко заработи както трябва.
Сутрин държи около 1000 оборота. Като позагрее пада на 850-900.
Благодаря на всички отзовали се! :P
Форд Мондео 1,8TD Джиа

Потребителски аватар
plamenford
потребител
потребител
Мнения: 257
Регистриран: 01 юни 2006, 17:22
Модел на автомобила: ford mondeo 1.8TDI
Местоположение: гр.София
Status: Извън линия

Мнение от plamenford » 14 сеп 2006, 13:28

колеги,темата е малко стара,обаче и аз имам същия проблем.Като е студена колата трака много силно,а като позагрее спира да трака.Ако може някои да пусне една снимка на това моторче или компресор за да разбера каде се намира.Благодаря предварително.

Потребителски аватар
electradel
потребител
потребител
Мнения: 33
Регистриран: 24 сеп 2005, 18:38
Модел на автомобила: Форд Мондео
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от electradel » 16 сеп 2006, 08:50

plamenford написа:колеги,темата е малко стара,обаче и аз имам същия проблем.Като е студена колата трака много силно,а като позагрее спира да трака.Ако може някои да пусне една снимка на това моторче или компресор за да разбера каде се намира.Благодаря предварително.
Снимка в момента не мога да ти пусна, но моторчето можеш да го видиш къде е, като проследиш къде отива жилото за празен ход.
Като отвориш предния капак ще видиш две жила на газта, едното върви към педала, а другото е това за празен ход.
Като е студена колата колко оборота ти държи?
Форд Мондео 1,8TD Джиа

Потребителски аватар
plamenford
потребител
потребител
Мнения: 257
Регистриран: 01 юни 2006, 17:22
Модел на автомобила: ford mondeo 1.8TDI
Местоположение: гр.София
Status: Извън линия

Мнение от plamenford » 17 сеп 2006, 19:47

нито през лятото,нито през зимата ми вдига обороти работи си на 1000 об/м.,но като включа климатика това жило ми вдига оборотите.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google [Bot], Google Adsense [Bot] и 59 госта