Проблем с климатика на МК1

Отопление, вентилация, климатизация. Ключалки. Друго оборудване и принадлежности.
papifox
потребител
потребител
Мнения: 47
Регистриран: 30 юли 2008, 20:52
Модел на автомобила: Mondeo 2.0i 16v Chia
Местоположение: София
Status: Извън линия

Проблем с климатика на МК1

Мнение от papifox » 14 апр 2010, 20:41

Проблема е следния,отивам пълнят го с фреон и оцветител и след няма и месец климатика духа топло,светят го с някаква лампа и казват че не се вижда да пуска от никаде,а тои изпуска - някой ако е имал същия проблем нека сподели как го е разрешил,благодаря предварително.

Потребителски аватар
stoy@n
потребител
потребител
Мнения: 442
Регистриран: 22 авг 2008, 08:07
Модел на автомобила: Galaxy,2.0, DOHC ,115Hp 1999
Daihatsu Cuore 1.0 12V,AT,58Hp 2003
Status: Извън линия

Re: Проблем с климатика на МК1

Мнение от stoy@n » 14 апр 2010, 22:01

При мен също ням теч но ми се губи около половината само.Не съм го ровил,но предполагам къде може да е причината.Принципно на всяка климатична система има предпазен клапан на линията за високо налягане.При мен на няколко пъти го усещам/чувам как "изфъсква".Вероятната причина е във вентилатора който охлажда фреона след компресора.Ако поради лош контакт в клемата вентилатора не стартира налягането в системата ще се повиши и ще спре по високо налягане-при мен спира защото след като "изфъска" трябва да изчакам половин един час за да падне налягането и след това пак си работи нормално.На място съм го пробвал перката се включва нормално.Както вече казах не съм го ровил и всичко описано по-горе е предположение.Ако се разровя и намеря проблема ще пиша.

aaleks
потребител
потребител
Мнения: 1004
Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
Местоположение: някъде в BG ВТ
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблем с климатика на МК1

Мнение от aaleks » 03 май 2010, 19:30

Може би изпуска вътрешното "радиаторче" и няма как да се види, само предполагам. При мен точно там беше проблема, но не го хванахме с цветното масло а го подушихме с "детектор" . Или пък проверете дали дренажната тръбичка няма да е оцветена, намира се под колата :D посредата на задната стена на двигателния отсек, поне при мен TD.
Небойте се роби Спартак е с вас!

Потребителски аватар
Shooter
потребител
потребител
Мнения: 310
Регистриран: 01 дек 2007, 12:23
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 TDI 1996 Turnier Ghia
Ford Mondeo нова пръчка комби 2009
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Проблем с климатика на МК1

Мнение от Shooter » 07 май 2010, 08:29

Компресора. Трудно се вижда там. При мен се оказа точно от там. Светиха и не се виждаше нищо. май свалиха шайбата и тогава се видя оцветител и масло.

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Re: Проблем с климатика на МК1

Мнение от ewgeny » 08 май 2010, 09:28

Тоя оцветител е пълен боклук. Да хванат един пропускотърсач и така най-лесно може да се ориентираш за теч. Фреона може да избяга и без да остави следи, ама това малко хора го знаят. Повечето са като кон с капаци.
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

_SLiThER_
Status: Извън линия

Re: Проблем с климатика на МК1

Мнение от _SLiThER_ » 08 май 2010, 11:09

papifox написа:Проблема е следния,отивам пълнят го с фреон и оцветител и след няма и месец климатика духа топло,светят го с някаква лампа и казват че не се вижда да пуска от никаде,а тои изпуска - някой ако е имал същия проблем нека сподели как го е разрешил,благодаря предварително.
Тествай го на херметичност какви са тия цветни тестове :D:

Потребителски аватар
stoy@n
потребител
потребител
Мнения: 442
Регистриран: 22 авг 2008, 08:07
Модел на автомобила: Galaxy,2.0, DOHC ,115Hp 1999
Daihatsu Cuore 1.0 12V,AT,58Hp 2003
Status: Извън линия

Re: Проблем с климатика на МК1

Мнение от stoy@n » 08 май 2010, 13:10

ewgeny написа:Тоя оцветител е пълен боклук. Да хванат един пропускотърсач и така най-лесно може да се ориентираш за теч. Фреона може да избяга и без да остави следи, ама това малко хора го знаят. Повечето са като кон с капаци.
При теч на фреон почти винаги мястото се омаслява тъй като заедно с фреона в системата циркулира и масло.Освен това елементарен метод за откриване на течове от фреон е с малка газова горелка.При преминаване на фреон през пламък, цвета на пламъка става синьо-зелен.

papifox
потребител
потребител
Мнения: 47
Регистриран: 30 юли 2008, 20:52
Модел на автомобила: Mondeo 2.0i 16v Chia
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем с климатика на МК1

Мнение от papifox » 08 май 2010, 14:42

благодаря за мненията надявам се да го открия

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Re: Проблем с климатика на МК1

Мнение от ewgeny » 08 май 2010, 16:28

stoy@n написа:
ewgeny написа:Тоя оцветител е пълен боклук. Да хванат един пропускотърсач и така най-лесно може да се ориентираш за теч. Фреона може да избяга и без да остави следи, ама това малко хора го знаят. Повечето са като кон с капаци.
При теч на фреон почти винаги мястото се омаслява тъй като заедно с фреона в системата циркулира и масло.Освен това елементарен метод за откриване на течове от фреон е с малка газова горелка.При преминаване на фреон през пламък, цвета на пламъка става синьо-зелен.
Идея си нямаш какво каза. 134 фреона е силно отровен при контакт с пламък. Искаш някой да хвърли топа ли?

ПОЧТИ ВИНАГИ е ключова дума! Ама не винаги, нали?

Слитхер, то че не е херметично е ясно, въпроса е от къде изпуска
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

Потребителски аватар
stoy@n
потребител
потребител
Мнения: 442
Регистриран: 22 авг 2008, 08:07
Модел на автомобила: Galaxy,2.0, DOHC ,115Hp 1999
Daihatsu Cuore 1.0 12V,AT,58Hp 2003
Status: Извън линия

Re: Проблем с климатика на МК1

Мнение от stoy@n » 08 май 2010, 17:03

Извинявам се :oops:
Метода е само за фреони на хлорна основа(CFC)

_SLiThER_
Status: Извън линия

Re: Проблем с климатика на МК1

Мнение от _SLiThER_ » 08 май 2010, 22:22

Новите фреони пламак не ги лови има едни уреди дето свиркат. Обаче те са по-скоро за големи хладилни машини и за това си мисля, че ползват оцветители *00147*

Отговори

Върни се в “ВСИЧКО ОСТАНАЛО, КОЕТО ИМА В АВТОМОБИЛА”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта