Проблем с климатика или някаде другаде ???

Отопление, вентилация, климатизация. Ключалки. Друго оборудване и принадлежности.
hunter
потребител
потребител
Мнения: 165
Регистриран: 18 фев 2009, 15:25
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.25 16V АГУ
Местоположение: София
Status: Извън линия

Проблем с климатика или някаде другаде ???

Мнение от hunter » 16 юни 2010, 22:12

Здравейте, имам проблем с климатика на Форд Фиеста 1.25 97-година. Когато съм на обороти и е пуснат климатика започват едни постоянни подскоци на оборотите падат на 500-600 и веднага скачат на 1200-1500 и след малко пак падат на 500-600 и отново на горе. Колата ми е с ГИ, но проблема е и на бензин и на газ. Та въпроса ми е, дали нещо климатика не се е прецакал (примерно някакъв лагер да се е прецакал или нещо такова), няма никакъв странен звук да се чува? На дълъг път нямам никакви проблеми с климатика освен лекото омаляване на колата в баирите (все пак си е 75 кс. а климатика си иска някаква мощност). На някой случвало ли се е подобно нещо ?
P.S. да не е от някой датчик пък в климатика ?

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Проблем с климатика или някаде другаде ???

Мнение от paci » 17 юни 2010, 16:43

Има ли фреон в климатика?

hunter
потребител
потребител
Мнения: 165
Регистриран: 18 фев 2009, 15:25
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.25 16V АГУ
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем с климатика или някаде другаде ???

Мнение от hunter » 17 юни 2010, 17:32

Миналата година като го проверяваха казаха че има. Иначе на дълъг път си хлади много добре, така че си мисля че не се е изпарил.

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Проблем с климатика или някаде другаде ???

Мнение от paci » 17 юни 2010, 19:56

Миналата година си е било за миналата година.
Иди го провери.
И моя хладеше добре със 190 гр фреон от нужни 740гр.
Провери наличноста на фреон и тогава рови на друго място.

Без климатика наред ли си е работата на двигателя?

hunter
потребител
потребител
Мнения: 165
Регистриран: 18 фев 2009, 15:25
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.25 16V АГУ
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем с климатика или някаде другаде ???

Мнение от hunter » 17 юни 2010, 22:25

Ами наред наред не играят оборотите. Иначе като е студена малко глъхне като настъпя педала на гаста вместо да се форсира. Като загрее няма никакви проблеми. Търсих пради време проблема, дори тук в една тема четох за няколко човека имащи тоя проблем, но не можах да го оправи и съм се примирил.

P.S. Paci а като ти беше малко фреона така ли се държеше колата, като при мен ???

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Проблем с климатика или някаде другаде ???

Мнение от paci » 17 юни 2010, 23:30

hunter написа:P.S. Paci а като ти беше малко фреона така ли се държеше колата, като при мен ???
ДА!!
Особенно ако не Аресва бензина беше някакъв кошмар.
V-power 95, RAcing простотии ... 100 октанов от ЕКО ... неще и неще.
Хълца, пърди, боде муцина и аха да тръгна по майстори и заредих на една Лукойлска тук до нас и се нормализира.
Климатика направо блъскаше при 1вото палене за деня и добре, че не послушах малоумниците от МП да хвърлям пари.
След няколко дена се върнах отново при тях и се оказа, че климатика ми е работил почти празен.
Напълниха го и всичко стана много гладко. Въобще не усещаш просъствието му (климатика) освен по зимата която настава в купето.
Сега пак се опитва да прави магарии с оборотите от време на време, но минаха към 2 години и пак си е за проверка.
Намери кадърен сервиз за климатици и си провери наличието на фреон.
Колкото и да ми се изакаха на колата в МП поне от пълненето на климатика нямам оплаквания, та ако искаш можеш да ги навестиш да го проверят.
Цената им беше добра тогава и имат добра апаратура.
Мисля, че се окачват 2 маркуча и колкото и да си малоумен няма какво да омешаш.
Машината сама прави всичко.

hunter
потребител
потребител
Мнения: 165
Регистриран: 18 фев 2009, 15:25
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.25 16V АГУ
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем с климатика или някаде другаде ???

Мнение от hunter » 18 юни 2010, 00:11

paci написа:
hunter написа:P.S. Paci а като ти беше малко фреона така ли се държеше колата, като при мен ???
ДА!!
Особенно ако не Аресва бензина беше някакъв кошмар.
V-power 95, RAcing простотии ... 100 октанов от ЕКО ... неще и неще.
Хълца, пърди, боде муцина и аха да тръгна по майстори и заредих на една Лукойлска тук до нас и се нормализира.
Климатика направо блъскаше при 1вото палене за деня и добре, че не послушах малоумниците от МП да хвърлям пари.
След няколко дена се върнах отново при тях и се оказа, че климатика ми е работил почти празен.
Напълниха го и всичко стана много гладко. Въобще не усещаш просъствието му (климатика) освен по зимата която настава в купето.
Сега пак се опитва да прави магарии с оборотите от време на време, но минаха към 2 години и пак си е за проверка.
Намери кадърен сервиз за климатици и си провери наличието на фреон.
Колкото и да ми се изакаха на колата в МП поне от пълненето на климатика нямам оплаквания, та ако искаш можеш да ги навестиш да го проверят.
Цената им беше добра тогава и имат добра апаратура.
Мисля, че се окачват 2 маркуча и колкото и да си малоумен няма какво да омешаш.
Машината сама прави всичко.
Ама не разбрах нещо. Това винаги ли е било така при теб тогава? В смисъл пуснат - спрян климатик, все играят оборотите ???

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Re: Проблем с климатика или някаде другаде ???

Мнение от ewgeny » 18 юни 2010, 01:23

Паци е влязъл в някъв филм тея дни _friends_ .
Предполагам колата има дроселова клапа. Дори и да не ти се вярва, изваждаш я, почистваш я отвътре до блясък, слагаш, разкачаш акумулатора за няколко минути и пак пробваш.Това би трябвало да помогне.
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Проблем с климатика или някаде другаде ???

Мнение от paci » 18 юни 2010, 01:36

ewgeny написа:Паци е влязъл в някъв филм тея дни _friends_ .
Предполагам колата има дроселова клапа. Дори и да не ти се вярва, изваждаш я, почистваш я отвътре до блясък, слагаш, разкачаш акумулатора за няколко минути и пак пробваш.Това би трябвало да помогне.
тя тази дроселова клапа започва да действа само когато е пуснат климатика ...

hunter
потребител
потребител
Мнения: 165
Регистриран: 18 фев 2009, 15:25
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.25 16V АГУ
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем с климатика или някаде другаде ???

Мнение от hunter » 18 юни 2010, 10:01

Колеги извинявам се, но наистина не мога да хвана какво общо има дроселовата клапа с климатика и подскачащите ниски обороти. Може би моторчето за ниските да ми прави проблеми, но преди няма един месец съм го свалял и почиствал с WD-40.

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Проблем с климатика или някаде другаде ???

Мнение от paci » 18 юни 2010, 10:07

hunter написа:Колеги извинявам се, но наистина не мога да хвана какво общо има дроселовата клапа с климатика и подскачащите ниски обороти. Може би моторчето за ниските да ми прави проблеми, но преди няма един месец съм го свалял и почиствал с WD-40.
Питай Евгени за клапата :)
С WD-40 съм се опитвал да чистя и моя клапан за празен ход, но абсолютно нищо не става с него.
Чисти се с обезмаслител. Писано е из форума.

hunter
потребител
потребител
Мнения: 165
Регистриран: 18 фев 2009, 15:25
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.25 16V АГУ
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем с климатика или някаде другаде ???

Мнение от hunter » 20 юни 2010, 16:40

Така почистих пак машинката за празни обороти както беше описано във форума с напълване с обезмаслител и подсушаване после. Сложих го днес и изненадата ми беше, че колата студена държа 2000 об./мин. (такова нещо само в най-големите студове е ставало _friends_ ), въпреки че не излязоха кой знае много боклуци (тъмен беше обезмаслителя), но както и да е. Затоплих колата пускам климатикати и пак подобна работа, може би с една идея по-малко подскачане на оборотите (според мен дължащо се на по-хладното време може би). Та явно проблема е може би друг.

Някаква друга идея за дадения проблем ???

aaleks
потребител
потребител
Мнения: 1004
Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
Местоположение: някъде в BG ВТ
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблем с климатика или някаде другаде ???

Мнение от aaleks » 21 юни 2010, 22:07

hunter написа:Здравейте, имам проблем с климатика на Форд Фиеста 1.25 97-година. Когато съм на обороти и е пуснат климатика започват едни постоянни подскоци на оборотите падат на 500-600 и веднага скачат на 1200-1500 и след малко пак падат на 500-600 и отново на горе. Колата ми е с ГИ, но проблема е и на бензин и на газ. Та въпроса ми е, дали нещо климатика не се е прецакал (примерно някакъв лагер да се е прецакал или нещо такова), няма никакъв странен звук да се чува? На дълъг път нямам никакви проблеми с климатика освен лекото омаляване на колата в баирите (все пак си е 75 кс. а климатика си иска някаква мощност). На някой случвало ли се е подобно нещо ?
P.S. да не е от някой датчик пък в климатика ?
Не съм в час с бензинките/газ и климатика, но говориш когато си на мяста/на празен ход правилно ли съм разбрал до тук.
Ако е така, то при дизела с влючване на клима на празен ход се задейства и един "компенсатор" който подава допълнително газ и оборотите ми от 750-800 отиват на 950-1000 при празен ход и включен климатик .
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 10&t=38864" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; това е за дизел, но идеята за компенсиране на оборотите трябва да го има и при бензина. Ама как е изпълнено *00147* при вас незнам.
Небойте се роби Спартак е с вас!

hunter
потребител
потребител
Мнения: 165
Регистриран: 18 фев 2009, 15:25
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.25 16V АГУ
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем с климатика или някаде другаде ???

Мнение от hunter » 21 юни 2010, 23:03

aaleks написа:
hunter написа:Здравейте, имам проблем с климатика на Форд Фиеста 1.25 97-година. Когато съм на обороти и е пуснат климатика започват едни постоянни подскоци на оборотите падат на 500-600 и веднага скачат на 1200-1500 и след малко пак падат на 500-600 и отново на горе. Колата ми е с ГИ, но проблема е и на бензин и на газ. Та въпроса ми е, дали нещо климатика не се е прецакал (примерно някакъв лагер да се е прецакал или нещо такова), няма никакъв странен звук да се чува? На дълъг път нямам никакви проблеми с климатика освен лекото омаляване на колата в баирите (все пак си е 75 кс. а климатика си иска някаква мощност). На някой случвало ли се е подобно нещо ?
P.S. да не е от някой датчик пък в климатика ?
Не съм в час с бензинките/газ и климатика, но говориш когато си на мяста/на празен ход правилно ли съм разбрал до тук.
Ако е така, то при дизела с влючване на клима на празен ход се задейства и един "компенсатор" който подава допълнително газ и оборотите ми от 750-800 отиват на 950-1000 при празен ход и включен климатик .
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 10&t=38864" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; това е за дизел, но идеята за компенсиране на оборотите трябва да го има и при бензина. Ама как е изпълнено *00147* при вас незнам.
Ами и при бензин/газ трябва да е нещо подобно. Миналото лято като пуснех климатика леко просто качваше оборотите на да кажем 1000 и така си стоят. А сега просто си подскачат и доста се тресе двигателя като паднат на 500-600 и се осещат едни вибрации все едно угасва и се форсира на 1200-1300-1500 след 2-3 сек. пак пада на 600 и пак претрисва и пак на 1200-1500. Това според мене значи, че явно някой датчик е отказал и не подава постоянно малко повече гориво за да държи оборотите на 1000 за да подържа и консумацията на мощност от климатика. Или другия по-лош случай, който смятам за вероятен е някакъв лагер на климатика да е разбит и да заклинва за момент и за това като заклини да падат оборотите, а като отпусне форсирането, но понеже не знам устройството на автоклиматика тук само гадая.
P.S. не знам дали има връзка, но от няколко месеца колата държи около 1000 оборота винаги (преди беше около 850-900) а на техническия преглет ми казаха, че колата ми работи с бедна смес което предполага леко заминала ламбда сонда(човека ми каза че е нормално за кола на 120 000 км.). Да не би сега да си е заминала и от там да се появява този проблем ???

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Re: Проблем с климатика или някаде другаде ???

Мнение от ewgeny » 21 юни 2010, 23:52

hunter написа:Така почистих пак машинката за празни обороти както беше описано във форума с напълване с обезмаслител и подсушаване после. Сложих го днес и изненадата ми беше, че колата студена държа 2000 об./мин. (такова нещо само в най-големите студове е ставало _friends_ ), въпреки че не излязоха кой знае много боклуци (тъмен беше обезмаслителя), но както и да е. Затоплих колата пускам климатикати и пак подобна работа, може би с една идея по-малко подскачане на оборотите (според мен дължащо се на по-хладното време може би). Та явно проблема е може би друг.

Някаква друга идея за дадения проблем ???
А ти търка ли или само го остави накиснат?
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

hunter
потребител
потребител
Мнения: 165
Регистриран: 18 фев 2009, 15:25
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.25 16V АГУ
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем с климатика или някаде другаде ???

Мнение от hunter » 22 юни 2010, 00:07

ewgeny написа: А ти търка ли или само го остави накиснат?
В смисъл, какво да търкам. То е капсуловано и има само две дупки по 10 мм. Налях вътре обезмаслител след 1:30 ч. изплакнах пак налях и пак 1:30 - 2 часа, после промих обилно с вода и оставих да изсъхне. То няма с какво да се бръкне и да се търка, а и от задната страна кадето е буталцето клапан е някаква пласмаса, която ако се пробвам с нещо остро да чистя може да се пробие и да стане по-зле.

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Re: Проблем с климатика или някаде другаде ???

Мнение от ewgeny » 22 юни 2010, 06:52

Явно не си разбрал правилно. Нямам предвид почистване на моторчето, а имам предвид почиставане на самия дросел. Големия отвор с клапата вътре. И на мен ми правеше така Аудито, като го отворих само беше зацапано, но след като го почистих и оборотите спряха да играят. Има доста теми по въпроса в нета. Но има предвид,че само пръскане не помага. Трябва и с парцал да се почисти до блясък. Незнам при теб дали ще стане, но ти давам идея, при липса на други.
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

hunter
потребител
потребител
Мнения: 165
Регистриран: 18 фев 2009, 15:25
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.25 16V АГУ
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем с климатика или някаде другаде ???

Мнение от hunter » 22 юни 2010, 10:21

ewgeny написа:Явно не си разбрал правилно. Нямам предвид почистване на моторчето, а имам предвид почиставане на самия дросел. Големия отвор с клапата вътре. И на мен ми правеше така Аудито, като го отворих само беше зацапано, но след като го почистих и оборотите спряха да играят. Има доста теми по въпроса в нета. Но има предвид,че само пръскане не помага. Трябва и с парцал да се почисти до блясък. Незнам при теб дали ще стане, но ти давам идея, при липса на други.
Благодаря за идеята. Ще разгледам из програмката ми да намеря каде е дросела и как се разглабя и ще пробвам събота-неделя да го почистя, че да не стане сега да не мога да я сглобя, защото ми е единствено превозно средство :oops: .

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Проблем с климатика или някаде другаде ???

Мнение от paci » 22 юни 2010, 11:21

Питах те дали имаш проблеми без да е пуснат климатика и каза НЕ!
Какво я ровиш тогава?
И в МП искаха да сменят всичко което е по пътя на пистовия ремък за да ми решат проблема на цена към 500 лв, а се оказа, че климатика ми е празен.
Добре, че не ги послушах.
Казах ти, че тези дни пак от време на време ми прави въртели с оборотите и пуснат климатик.
Без климатик нямаше проблеми до вчера.
Вчера на няколко пъти когато трябва да хване празния ход на мотора, тя направо си гасне.
Прибрах се и свалих клапана за празен ход.
С обезмаслител излезе страшна гняс от вътре.
Измих го, подсуших го и го сложих.
Паля и тя се форсира като малоумна до 3000 оборота.
Загря бързо и ги свали на 1500.
Свалих отново клапана, измих го още веднъж и излезе още малко.
Седя цяла нощ да съхне и сутринта го сложих.
Пак същата работа и то закономерно вдига и държи 3000 оборота и като загрее ги сваля на 1500.
Хм ....
Последва рестарт на компа и се оправи.
Днес като покарам и ако има нещо нередно ще пиша.

Ааа имало подробности като повишени обороти на празен ход.
След 3 дена може да се сетиш да ни кажеш още нещо което може би (за теб) е важно :)
Сваляй клапана, измии го пак, остави го да изсъхне добре.
През това време ако не те бърка може да си разкачил акумулатора.
Монтирай клапана, закачи акумулатора и карай.
В началото трябва да се държи малко олигофренски докъто се обучи компа.

hunter
потребител
потребител
Мнения: 165
Регистриран: 18 фев 2009, 15:25
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.25 16V АГУ
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем с климатика или някаде другаде ???

Мнение от hunter » 22 юни 2010, 14:23

Ами не знам, май друго няма. Иначе за свалянето и промиването не е проблем. За откачане на акомулатора не знам дали ще има ефект (Аз съм с газов инжекцион) и май компа после не се учи. А за ламбда сондата се сетих вчера все пак прегледа беше март >:D<: , но се надявах да не е вярно твърдението и съм го забравил, ама при проблем ти се връщат мислите на зад :(

Отговори

Върни се в “ВСИЧКО ОСТАНАЛО, КОЕТО ИМА В АВТОМОБИЛА”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта