1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Мнение от specialista » 01 окт 2010, 22:57

Авансатора се изпитва на обикновен стенд снабден с стробоскопна лампа,по този начин може да се разбере колко градуса променя началото на впръскване.Ако изправен електрически а не си прави корекциите,то винаги или поне винаги има замърсявания довели ди механични проблеми с самото ГНП.
Не съм си играл да разбера как компенсира спада на обороти,дали е от регулатора или,всъщност то няма от къде другаде,въпроса е дали се изтегля жилото от моторчето или просто от спада на обороти регулатора разрешава по-голяма порция гориво.Въпрос на време е ,при следващото в бокса ,ако не забравя ще погледна.
Поздрави!!!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Мнение от diesel1.6 » 02 окт 2010, 09:46

Аз питах не как се повишават оборотите на празен ход, а защо. Когато се включи климатика, трябва да се повишат до 1000 някъде, същото е при задна скорост, и т.н. Тези неща идват от ЕКУ, и въпросът е повече към електротехниката из колата, не нещо в помпата.
Като знаем повече за алгоритъма на това ЕКУ, се улеснява диагностиката.

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Мнение от specialista » 03 окт 2010, 10:43

diesel1.6 написа:Аз питах не как се повишават оборотите на празен ход, а защо. Когато се включи климатика, трябва да се повишат до 1000 някъде, същото е при задна скорост, и т.н. Тези неща идват от ЕКУ, и въпросът е повече към електротехниката из колата, не нещо в помпата.
Като знаем повече за алгоритъма на това ЕКУ, се улеснява диагностиката.
Тук вече ще оставя нещата на хора с други професии.Каква програма има заложена в ЕКУ-то незнам и няма как да знам.Това не ми е силна страна.За това си има програмисти,ползват специални програматори и програми за четене на така наречените бин файлове.
А необходимоста от повишаване на оборотите мисля че не е нужно да я коментираме.Климатика и голям допълнителен товар за празния ход на мотора.Не се ли повишат оборотите ще доведе до нежелани ниски ,оттам съпроводено с вибрации,затруднено потегляне и ред нежелани ефекти.
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Мнение от diesel1.6 » 03 окт 2010, 21:43

Не е важно, но да изясня, че не се разбрахме точно.
Питах за описание на функциите на ЕКУ. Примерно описание би било "оборотите на празен ход се повишават при вкл на климатика, или при вкл на задна скорост, или ..., ..."
На моята кола забелязах, че оборотите не се променят при включване на задна, и т.н. и за това се сетих за този пример.

Потребителски аватар
escorttd1
потребител
потребител
Мнения: 227
Регистриран: 06 юни 2009, 13:04
Модел на автомобила: Escort 1.8TD'97 Estate, ABS, SRS Airbags, PSA, AC
Местоположение: Под капака
Status: Извън линия

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Мнение от escorttd1 » 04 окт 2010, 12:23

И при моята е така. При включване на задна или климатик не се променят обобротите. Явно ЕКУ-то е програмирано да допълва механичното регулиране на оборотите (центробежния регулатор).
Акълът е единственото нещо, което можеш да даваш без да го имаш!

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Мнение от diesel1.6 » 04 окт 2010, 21:22

предвидено е системата за повишени обороти на празен ход да сработва при включване на климатик, задна, или затруднено въртене на волана (това се случва на място).
Оборотите би трябвало да се повишат - нормалните (850?) стават 1000. Ако това не става, нещо е умряло в колата ти. Но за се усетиш, трябва описание, именно него търся.

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Мнение от specialista » 04 окт 2010, 21:48

escorttd1 написа:И при моята е така. При включване на задна или климатик не се променят обобротите. Явно ЕКУ-то е програмирано да допълва механичното регулиране на оборотите (центробежния регулатор).
Това допълване става само по един начин! Ако този начин си работи когато се пали студена кола и оборотите тогава са повишени ,а в изброените от вас случаи не са,тогава най-вероятно
тази функция я няма заложена в това ЕКУ,или по-точно не конкретно в твоето а по принцип за модела.Казвам това защото познавам принципа на действие на тази помпа и нейния регулатор.
Поздрави!!!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Мнение от diesel1.6 » 04 окт 2010, 21:55

Фордъ не си вдига оборотите при студен двигател, само авансаторът шава и променя ъгълите. Всичките ни коли от коментирания вид с климатик и хидравлика май имат споменатите от мен функции за повишаване на оборотите.
Яд ме е, че самолет мога да оправя, а една пиклива талига не може да се пипне - няма документация.

Потребителски аватар
escorttd1
потребител
потребител
Мнения: 227
Регистриран: 06 юни 2009, 13:04
Модел на автомобила: Escort 1.8TD'97 Estate, ABS, SRS Airbags, PSA, AC
Местоположение: Под капака
Status: Извън линия

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Мнение от escorttd1 » 04 окт 2010, 23:02

Отговарям по ред на въпросите.
Първо на дизел 1,6: не мисля че нещо е умряло в колата ми по простата причина, че наказвам разни бензинови голфчета и разхода на гориво ми е като по книжка.
След като включвам климатика и оборотите на двигателя не падат значи се регулират, а повишаването им просто не е вкарано като функция в ЕКУ-то. При старите модели наистина имаше такива повишени обороти, но на новите коли (след 2005г имам наблюдения) единствено в движение се поддържат повишени обороти.
А това, което "шава" е т.нар. стъпково моторче. то само коригира оборотите, не влияе на аванса. Аванса се определя само от клапана, който пък се командва от ЕКУ-то, но тази регулировка остава "невидима" за водача, т.е. нито се вижда нито се чува.
Към специалиста: Паленето е съвсем различна работа. Там вече регулирането става от системата за студен старт, която се намира в нагнетателната глава. Най-общо казано представлява едно бутало, което увеличава порцията гориво когато няма налягане в помпата- при студения старт. Щом налягането се повиши и порцията се нормализира. Затова и увеличаване на оборотите при палене почти не се забелязва. То е просто за част от секундата.
Акълът е единственото нещо, което можеш да даваш без да го имаш!

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Мнение от diesel1.6 » 05 окт 2010, 14:26

При сруден двигател шава именно авансаторът - както писах вече. Вътре в помпата е, по-точно от страната към радиатора.
Системата за повишени обороти е с ел моторче или с вакуумна мембрана и ел вакуумен клапан и е външна за помпата.
Оборотите на празен ход са около 800. Поддържат се от двурежимният регулатор в помпата. При включване на системата за повишени обороти на празен ход, те трябва да се повишат - не да останат същите. Въздейства се на този регулатор и той започва да поддържа зададените повишени - примерно 1000. Помпата лукас има тази външна система заради задния ход, компресора на климатика, и някъде видях и хидроусилвателя на кормилото.
Или е демонтирано нещо, или не работи, ако не действа по този начин. Умряло е част от ЕКУ-то и закачените по него неща. Може да не е проблем, това би било добре.

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Мнение от specialista » 05 окт 2010, 21:38

Имам чуството,че когато говоря или аз не се изказвам достатъчно ясно или този който чете не вдява за какво иде реч.Може да е нескромно,но имам претенциите да познавам до болка устройството на тези помпи.Така че не е лощо човек да прочита някоя книжка за обща култура,но какво е разбрал си остава за негова сметка.
Казах го и пак ще го кажа,оборотите могат да се повишат само от едно място и това е така наречената от много хора тук втора рейка.Изпълнителния механизъм не е важен какъв ще е,дали ще е термо патрон(както при френските),моторче(при форд),вакум(при фият).Както се вижда само при термо патрона няма как да влияне нещо различно от температурат на мотора.Всички други се управляват от някакъв контролер,и щом този контролер си върши работата на студено,кава е причината да не си я върши при другите изброени от вас случаи след като изпълнителния механизъм е един и същ.Отговора е или няма такава функция заложена или контролера не разбира че трябва нещо да промени.Авансатора тук него замесвайте,неговата роля е друга,не че в този режим не се намесва,но той посмъртно не може да промени оборотите.
Поздрави!!!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

Потребителски аватар
escorttd1
потребител
потребител
Мнения: 227
Регистриран: 06 юни 2009, 13:04
Модел на автомобила: Escort 1.8TD'97 Estate, ABS, SRS Airbags, PSA, AC
Местоположение: Под капака
Status: Извън линия

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Мнение от escorttd1 » 05 окт 2010, 22:33

Съгласен съм напълно с теб!
Акълът е единственото нещо, което можеш да даваш без да го имаш!

BogiiDAr
потребител
потребител
Мнения: 19
Регистриран: 18 мар 2010, 16:39
Модел на автомобила: Форд Мондео 1,8ТДИ МК2
Мондео 2,0 TDCI Титаниум МК4
Status: Извън линия

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Мнение от BogiiDAr » 05 окт 2010, 22:56

Здравейте!
По моя скромен опит тъй наречената втора рейка управлявана от стъпков мотор, вакум или термо патрон влияе върху центробежния регулатор на оборотите намиращ се в помпата посредством лост и пружина. По напред в темат има и снимки на въпросния регулатор. Според литературата за Мондео 92-00 обортите на празен ход трябва да са в диапазона 850-950. Тъй наречения регулатор на ускорения празен ход се грижи оборотите на празен ход да са в тия граници(дали е климатик, натоварване от генератора, задна и пр). Авансаторния механизъм оказва влияние при натоварване на двигателя и промяна на оборотите. Все пак нафтата има скорост на горене. Колкото са по високи оборотите толкова по рано се впръсква за да има време да изгори при един цикъл. Същото е и при бенизиновите двигатели, но там номера е с времето на запалване(искрата от свещите). При празен ход промяната на аванса води до чукане на клапаните и сажди по задното стъкло :D . Количеството гориво се определя от клапана на турбото или чрез ел клапан от ЕКУ, затова и като смачкате газта колата пуши.
Често се случва при неправилан регулировка на стъпковия мотор в необходимия диапазон да му се изронят зъбите. Тогава само бръмчи, а нищо на прави.
ЕКУ-то просто смята един троен интеграл (образно казано) от постъпващия въздух(с неговата температура), обортите на двигателя и положението на газта. Проблема е че правилната пропорция се установава ексериментално, защото на двигателя влияят вибрации, триене, резонанси които много тредно се описват математически. Зтова на човек освен комп и акъл, му трябва и динамометричен стенд....

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Мнение от diesel1.6 » 06 окт 2010, 10:05

BogiiDAr написа:Здравейте! Според литературата за Мондео 92-00 обортите на празен ход трябва да са в диапазона 850-950. Тъй наречения регулатор на ускорения празен ход се грижи оборотите на празен ход да са в тия граници(дали е климатик, натоварване от генератора, задна и пр).
Аз твърдя друго - нормалните обороти на празен ход са по-ниски от оборотите на ускорен празен ход. Те се поддържат от помпата без нужда от външни системи като тази за ускорен празен ход.
Когато тя се задейства, от 850 (примерно) оборотите трябва да станат 1000 (може и 950 да са, може и повече - не знам точните стойности)
Ето подобно обяснение от друг форум http://peugeotclub.info/forum/viewtopic ... 00&start=0(" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;нямам документация под ръка, за да я цитирам като по-качествен източник - специалиста трябва да има)
- Ниски обороти при празен ход - 750-800 об/мин (настройката става при топъл двигател в работна температура).
- Ниски обороти при ускорен празен ход - 950-1000 об/мин (настройката става при студен двигател)
Колега Специалиста, може би пишеш набързо и понякога пускаш грешки. Между другото, се нарича рейката за повишени обороти на празен ход според теб?

авансаторни качествени клапани на добри цениhttp://flag-diesel.rivousel.com/FlagDiesel/index.htm

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Мнение от specialista » 06 окт 2010, 21:20

Извинявам се както на активните така и на пасивните участници в темата.Явно съм казал нещо с неподходящия тон,за което моля да ме извините.За мен темата е изчерпана освен ако мякой не изнесе конкретни данни за заложените в програмата на екуто функции.
Поздрави!!!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Мнение от diesel1.6 » 07 окт 2010, 18:20

Нищо ти няма на тона.
А рейката как се казва? Май съм я виждал като рейка за корекция на празния ход или нещо такова.
Темата не се е изчерпала, ама нашите познания свършиха :)

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Мнение от diesel1.6 » 24 окт 2010, 19:32

В рускоговорещите среди е популярна тезата, че електрическият авансатор е само част от системата за студен старт. Ако е това ще е чудесно и лесно за диагностика.
Плиз, у кого есть описание насоса ТНВД диз.LUCAS F18ITC20 (с эл. регулятором опережения впрыска холодного двигателя и на Форд Мондео 96г.1,8 ТД,

Потребителски аватар
specialista
потребител
потребител
Мнения: 1393
Регистриран: 22 юни 2008, 14:37
Модел на автомобила: VOLVO XC 90 D5 185
Местоположение: Гр.Ямбол
Status: Извън линия

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Мнение от specialista » 24 окт 2010, 20:19

Това е изказване на човек,защо трябва да го приемаме за истина,след като той самия не е наясно и търси схема за помпата,а за какво му е е друга работа.Спокойно може да им дадеш линк към нашата тема и ако се оправят с Българския ще им бъде много от полза.

_friends_

Поздрави!!!
Дизел Център Ямбол
https://www.facebook.com/DiselCenturYambol/

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Мнение от diesel1.6 » 10 ное 2010, 23:13

Копирам от друга тема, за да се увеличи купчината знания в тази
specialista написа:Значи си намерил и виновника! При контакт трябва да си направи тестово изтегляне и връщане и след това на студено да изтегля ,на климатик също.
Поздрави!!!
(става дума за мотора под фара за увеличени обороти на празния ход и климатика)

agent
потребител
потребител
Мнения: 20
Регистриран: 16 фев 2009, 11:04
Модел на автомобила: fokus
Status: Извън линия

Re: 1,8 тд(и) - електромагнитен клапан,електронен блок и т.н. ?!

Мнение от agent » 30 дек 2010, 18:51

Много добре си се справил но има ено обаче не всички дизели 1.8 тд имат умни дюзи да ти кажа. Аз съм с Фокус 1,8 тд и умна дюза нямам. А съм с компютър на помпата (ГНП) и от там става управлението а не от умната дюза защото мяма такава.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта