Форд Фокус 1 - проблем при загрят двигател
-
- потребител
- Мнения: 3
- Регистриран: 04 окт 2010, 08:29
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6i
- Status: Извън линия
Форд Фокус 1 - проблем при загрят двигател
Здравейте, колеги,
Проблемът ми е следния: При по-рязко натискане на педала на газта, ускоряването не става равномерно, а се усещат придърпвания. Проблемът се проявява само при загрята кола, примерно след половин час каране, а при студена кола поведението е съвсем нормално.
Колата е Focus 1.6i, производство 11.2004г., двигател ZetecSE, бензин.
На компютърна диагностика откриха, че втората ланда-сонда (след катализатора) не дава показания (грешка обаче не дава - открива напрежение върху нея, но на показанието стои "----%").
Не съм обаче сигурен, че моделът на двигателя е уцелен - този модел, с който работиха, имаше две еднакви сонди, а по VIN излизат различни. Възможно ли е, при друг тип на двигателя, да се осъществи връзка към компютъра на колата, а да не могат да се разтълкуват данните от него?
Проблемът ми е следния: При по-рязко натискане на педала на газта, ускоряването не става равномерно, а се усещат придърпвания. Проблемът се проявява само при загрята кола, примерно след половин час каране, а при студена кола поведението е съвсем нормално.
Колата е Focus 1.6i, производство 11.2004г., двигател ZetecSE, бензин.
На компютърна диагностика откриха, че втората ланда-сонда (след катализатора) не дава показания (грешка обаче не дава - открива напрежение върху нея, но на показанието стои "----%").
Не съм обаче сигурен, че моделът на двигателя е уцелен - този модел, с който работиха, имаше две еднакви сонди, а по VIN излизат различни. Възможно ли е, при друг тип на двигателя, да се осъществи връзка към компютъра на колата, а да не могат да се разтълкуват данните от него?
-
- Администратор
- Мнения: 2511
- Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
- Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г. - Местоположение: София - Надежда 1
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус 1 - проблем при загрят двигател
Възможно е. Освен читава диагностична апартура, за да се разбере какъв е проблема трябва и читав диагностик!!!
Ако се с две ламбди, то сигнала за управление на гориво-въздушната смес би трябвало идва от втората (която е след катализатора).
При пиложение, че "стои" на некви проценти, както казваш, значи, че не отчита вярно. Стойностите от датчика трябва да се променят по синусоида - сам разбираш, че "стоящ" датчик лъже компа. Това може да е причина да ти забива като загрее.
Като е студен двигателя принципно постъпва повече гориво и освен това мисля, че сигнала от ламда сондата не участва в алгоритъма за определяне на сместта.
Тоя сигнал май се байпасира и при високи обороти
Ако се с две ламбди, то сигнала за управление на гориво-въздушната смес би трябвало идва от втората (която е след катализатора).
При пиложение, че "стои" на некви проценти, както казваш, значи, че не отчита вярно. Стойностите от датчика трябва да се променят по синусоида - сам разбираш, че "стоящ" датчик лъже компа. Това може да е причина да ти забива като загрее.
Като е студен двигателя принципно постъпва повече гориво и освен това мисля, че сигнала от ламда сондата не участва в алгоритъма за определяне на сместта.
Тоя сигнал май се байпасира и при високи обороти

- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус 1 - проблем при загрят двигател
Обратното е.Любо написа:Ако се с две ламбди, то сигнала за управление на гориво-въздушната смес би трябвало идва от втората (която е след катализатора).
1вата преди катализатора е за инфо за състоянието на изгорелите газове.
2рата е просто контролна за наличието на катализатор.
-
- Администратор
- Мнения: 2511
- Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
- Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г. - Местоположение: София - Надежда 1
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус 1 - проблем при загрят двигател
ммда, прав си
-
- потребител
- Мнения: 3
- Регистриран: 04 окт 2010, 08:29
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6i
- Status: Извън линия
Re: Форд Фокус 1 - проблем при загрят двигател
Това означава ли, че ако втората не работи, това няма да се отрази на работата на двигателя?paci написа: Обратното е.
1вата преди катализатора е за инфо за състоянието на изгорелите газове.
2рата е просто контролна за наличието на катализатор.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта