Focus 1.6 TDCI смяна ангренажен ремък?

Как да живеем съвместно и в разбирателство.
Масла. Антифриз. Автокозметика. Консумативи.
bsd
потребител
потребител
Мнения: 46
Регистриран: 13 сеп 2010, 10:18
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Focus 1.6 TDCI смяна ангренажен ремък?

Мнение от bsd » 17 сеп 2010, 11:38

Здравейте,

искам да попитам собствениците на този модел, на колко хиляди се сменя ангренажен ремък и ролка(ки)?
Също така на колко сменяте горивния филтър?

Ако има вече писано по тези върпоси, моля да ми дадете линк защото нищо не намирам.


Благодаря предварителнио на всички.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Focus 1.6 TDCI смяна ангренажен ремък?

Мнение от HACKO » 17 сеп 2010, 16:34

Ако сега купуваш колата, веднага и изобщо не слушаш приказките за "реалните" километри
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

bsd
потребител
потребител
Мнения: 46
Регистриран: 13 сеп 2010, 10:18
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: Focus 1.6 TDCI смяна ангренажен ремък?

Мнение от bsd » 17 сеп 2010, 17:10

Мерси за бързия отговор. Аз също се замислям дали да го сменя, но е закупена от Мото-Пфое и се надявам да е на реалните километри. В момента е на 120хил. и ми казаха, че се сменя на 150 000км., което за мен е много голям пробег. Дали е така наистина ?

Потребителски аватар
Alexi
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 18 май 2008, 22:50
Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
Местоположение: Шумен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Focus 1.6 TDCI смяна ангренажен ремък?

Мнение от Alexi » 17 сеп 2010, 18:08

питай ги ако се скъса по рано поемат ли ремонта :D: и сам ще си отговориш дали е за смяна

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4336
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Focus 1.6 TDCI смяна ангренажен ремък?

Мнение от DigiPro » 17 сеп 2010, 18:23

http://www.etis.ford.com/vehicleRegSelector.do
Ето на този линк си въвеждаш номера на рамата и там е истината.
На повечето нови Фордове ангренажният ремък се сменя на 160 хил.км. или на 8 години, което настъпи първо. Това важи само ако си 100% сигурен за реалните километри на колата.

bsd
потребител
потребител
Мнения: 46
Регистриран: 13 сеп 2010, 10:18
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: Focus 1.6 TDCI смяна ангренажен ремък?

Мнение от bsd » 18 сеп 2010, 00:28

Мерси за линка но тук пише, че се сменя на всеки 200хил. или след 10г.
Направо ме разбиха :)
Относно километрите няма как да бъда на 100% сигурен. Надявам се да е така, затова избрах да взема колата от Мото Пфое, но май ще бъде добре да го сменя най-скоро. Относно горивния филтър никой не каза нищо. Познати ми казаха, че било добре на всяка смяна на маслото да сменям и горивен филтър. Така ли е ?
Съжалявам ако са банални въпросите, но дизел не съм карал досега :oops:

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4336
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Focus 1.6 TDCI смяна ангренажен ремък?

Мнение от DigiPro » 19 сеп 2010, 11:30

Като имаш впредвид "качествените" горива у нас май е по добре да сменяш и горивният филтър със смяната на маслото. Май на дизелите никак не са евтини тези филтри :(

Потребителски аватар
sotirbg
потребител
потребител
Мнения: 59
Регистриран: 10 май 2009, 14:20
Модел на автомобила: 2005 Ford Focus 1.6 tdci DPF 109PS
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Focus 1.6 TDCI смяна ангренажен ремък?

Мнение от sotirbg » 19 сеп 2010, 11:46

Първа смяна на ремък и ролки - на 160 000 км, след това според указанията на производителя на ремъка. За горивния филтър не знам, но е добре въздушния да се проверява по-честичко, защото като сменях моя (беше 25 000 км, както е по предписание) беше изключително мръсен.

bsd
потребител
потребител
Мнения: 46
Регистриран: 13 сеп 2010, 10:18
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: Focus 1.6 TDCI смяна ангренажен ремък?

Мнение от bsd » 20 сеп 2010, 20:22

Да, за въздушния си прав, но като гледам всички са на мнение, че е добре да се сменят всички филтри, когато се сменя маслото.

Потребителски аватар
Feel The Difference
потребител
потребител
Мнения: 175
Регистриран: 13 мар 2007, 21:18
Модел на автомобила: Focus Anniversary 5 врати 1.6 TDCi 90к.с.
Местоположение: София, Сухата Река
Status: Извън линия

Re: Focus 1.6 TDCI смяна ангренажен ремък?

Мнение от Feel The Difference » 08 ное 2010, 23:50

И аз знам, че на този ДВГ му дават 200К или 10г за смяна на ремък.
Относно горивният филтър, най-добре го сменяй заедно с маслото, че да ти е мирна главата :wink:
За цената май беше около 60лв...
Вие можете да получите “Форд-Т” във всеки цвят, при условие, че този цвят е черен - Хенри Форд

Потребителски аватар
nikky
потребител
потребител
Мнения: 313
Регистриран: 20 фев 2010, 20:01
Модел на автомобила: Ford Fiesta Zetec '08
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Focus 1.6 TDCI смяна ангренажен ремък?

Мнение от nikky » 09 ное 2010, 08:04

Понеже имаме в автопарка едно Пежо, 1,6 HDI - мисля, че се припокриват с 1,6 TDCI.
По същество - и на него му дават 170,000 километра за ангренажен ремък, но е крайно препоръчително това да се направи на 75,000-80,000, ЗАЕДНО и ЗАДЪЛЖИТЕЛНО с водна помпа.

VENTCI
потребител
потребител
Мнения: 98
Регистриран: 08 мар 2010, 13:21
Модел на автомобила: FOCUS 1.8 TDDi hatchback
Местоположение: Шумен
Status: Извън линия

Re: Focus 1.6 TDCI смяна ангренажен ремък?

Мнение от VENTCI » 09 ное 2010, 09:18

След като ги смениш може да им направиш преглед след 60 - 70 хил. км. Горивният филтър на 15 хил. км.

Потребителски аватар
Feel The Difference
потребител
потребител
Мнения: 175
Регистриран: 13 мар 2007, 21:18
Модел на автомобила: Focus Anniversary 5 врати 1.6 TDCi 90к.с.
Местоположение: София, Сухата Река
Status: Извън линия

Re: Focus 1.6 TDCI смяна ангренажен ремък?

Мнение от Feel The Difference » 09 ное 2010, 09:26

Да, Форд и Пежо правят заедно дизелови двигатели вече 10г.

http://www.speed-press.com/Ford-%D0%B8- ... geId=16656" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Но също така има и някои различия в двигателите, както и инструкцията за експлоатация.
При фордовия двигател пробега за смяна на ремъка по предписание на производителя е 200К или 10г. Мисля, че ако няма някакви видими причини или шумове, които налагат по-ранна смяна, няма нужда да се сменя на 120К.
Вие можете да получите “Форд-Т” във всеки цвят, при условие, че този цвят е черен - Хенри Форд

Потребителски аватар
nikky
потребител
потребител
Мнения: 313
Регистриран: 20 фев 2010, 20:01
Модел на автомобила: Ford Fiesta Zetec '08
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Focus 1.6 TDCI смяна ангренажен ремък?

Мнение от nikky » 09 ное 2010, 13:25

Feel The Difference написа:Но също така има и някои различия в двигателите, както и инструкцията за експлоатация.
При фордовия двигател пробега за смяна на ремъка по предписание на производителя е 200К или 10г. Мисля, че ако няма някакви видими причини или шумове, които налагат по-ранна смяна, няма нужда да се сменя на 120К.
И предписанието на Пежо е 10 години или 170,000 километра, но си е изхвърляне. Alex_devil, който е като гуру на френските автомобили (който не е влизал в клуб Пежо, той не е чувал за него), препоръчва смяна на около 80,000 километра и твърди, че доста хора са го научили по трудния начин. Освен това при HDI няма изисквания да сменяш ремък с водна помпа, но е повече от препоръчително...
Никога не се знае дали моментът, в който чуеш просвирване или странен шум няма да бъде километър преди да разкаже играта на двигателя, и да те вкара в по-сериозен разход...

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Focus 1.6 TDCI смяна ангренажен ремък?

Мнение от HACKO » 09 ное 2010, 13:56

nikky написа:..... Освен това при HDI няма изисквания да сменяш ремък с водна помпа, но е повече от препоръчително...
Никога не се знае дали моментът, в който чуеш просвирване или странен шум няма да бъде километър преди да разкаже играта на двигателя, и да те вкара в по-сериозен разход...
А не е ли по-добре, като дойде време за смяна на един консуматив (ремък), да се сменя целия мотор, или направо колата? Не стига, че частите са натоварени със 300%, ами се лансира и идеята да се сменят все повече части, без да има нужда от това.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
Pyrhel
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 12 авг 2010, 20:51
Модел на автомобила: няколко други марки +
Mondeo Titanium X 2.2 TDCi
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Focus 1.6 TDCI смяна ангренажен ремък?

Мнение от Pyrhel » 09 ное 2010, 14:17

nikky написа:Освен това при HDI няма изисквания да сменяш ремък с водна помпа, но е повече от препоръчително...
Никога не се знае дали моментът, в който чуеш просвирване или странен шум няма да бъде километър преди да разкаже играта на двигателя, и да те вкара в по-сериозен разход...
Не съм чувал такова нещо за помпата на HDi, а и не виждам логиката. По какъв начин ако ти се скапе помпата ще разкажеш играта на двигателя? Те за HDi казват и за аксесоарния ремък и пластмасовия кожух, но всеки си преценява в крайна сметка :)

Не държа на отговори, че осрахме темата за смяната на ангренажа на фокусника.

Потребителски аватар
Feel The Difference
потребител
потребител
Мнения: 175
Регистриран: 13 мар 2007, 21:18
Модел на автомобила: Focus Anniversary 5 врати 1.6 TDCi 90к.с.
Местоположение: София, Сухата Река
Status: Извън линия

Re: Focus 1.6 TDCI смяна ангренажен ремък?

Мнение от Feel The Difference » 09 ное 2010, 19:25

Варианта е ако блокира водната помпа и прескочи(скъса) ангренаж.
Аз карам Фокус със същия двигател и в момента е на 107 000км и не съм сменял ангренажния ремък и не мисля да го сменям поне за сега. Пу пу дано изкара още поне 60-70К пък тогава ще му мисля :D

Pyrhel написа:
nikky написа:Освен това при HDI няма изисквания да сменяш ремък с водна помпа, но е повече от препоръчително...
Никога не се знае дали моментът, в който чуеш просвирване или странен шум няма да бъде километър преди да разкаже играта на двигателя, и да те вкара в по-сериозен разход...
Не съм чувал такова нещо за помпата на HDi, а и не виждам логиката. По какъв начин ако ти се скапе помпата ще разкажеш играта на двигателя? Те за HDi казват и за аксесоарния ремък и пластмасовия кожух, но всеки си преценява в крайна сметка :)

Не държа на отговори, че осрахме темата за смяната на ангренажа на фокусника.
Вие можете да получите “Форд-Т” във всеки цвят, при условие, че този цвят е черен - Хенри Форд

Потребителски аватар
nikky
потребител
потребител
Мнения: 313
Регистриран: 20 фев 2010, 20:01
Модел на автомобила: Ford Fiesta Zetec '08
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Focus 1.6 TDCI смяна ангренажен ремък?

Мнение от nikky » 09 ное 2010, 20:06

"Обикновено се износва така наречения фибър и помпата протича полека, после протича яко, а накрая се износват лагерите и пресрещането на клапаните с буталата става съвсем скоро."

Никак не е нетипична смяната на водна помпа, заедно с ремък - вижте форумите на Мазда, Пежо, Рено... Една водна помпа не е смяна на целия двигател.
Може да метнете едно око и на тази тема - http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 11&t=27769" onclick="window.open(this.href);return false; .

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4336
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Focus 1.6 TDCI смяна ангренажен ремък?

Мнение от DigiPro » 09 ное 2010, 20:11

nikky написа:"Обикновено се износва така наречения фибър и помпата протича полека, после протича яко, а накрая се износват лагерите и пресрещането на клапаните с буталата става съвсем скоро."

Никак не е нетипична смяната на водна помпа, заедно с ремък - вижте форумите на Мазда, Пежо, Рено... Една водна помпа не е смяна на целия двигател.
Може да метнете едно око и на тази тема - http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 11&t=27769" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; .
Напълно е прав колегата. Не пестете пари от смяна на водна помпа при смяната на ремъка.
Преди време имахме служебно рено меган 2002г. 1,4 16V. На магистралата с около 130км/ч скъсахме ангренажен ремък заради блокирала водна помпа. Ремонта не беше никак ефтин и от 16 клапана само 2 бяха останали здрави.

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10831
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Focus 1.6 TDCI смяна ангренажен ремък?

Мнение от ЯЛТА » 09 ное 2010, 21:17

А горивния филтър , може да го смениш, и на 20 000 , и на 30 000 км., той ако се задръсти ще усетиш , и преди това си дава сигнали, - липса на динамика , или кофти палене . Зависи и от това , дали ти е чист резервоара , какво сипваш, как го сипваш, използуваш ли мръсни съдове , и тн. Лошо е ако не обръщаш внимание , аз съм виждал и прокъсана хартия на горивен филтър , и тогава всичките боклуци - в ГНП , много лоша ситуация , но се случва много рядко ! Успех . *00143* *00143* *00143*
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Отговори

Върни се в “ГРИЖИ, ПОДДРЪЖКА И ЕКСПЛОАТАЦИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта