Отново ми предстои смяна радиатор на парно

Отопление, вентилация, климатизация. Ключалки. Друго оборудване и принадлежности.
onogondur
потребител
потребител
Мнения: 34
Регистриран: 27 мар 2009, 09:38
Модел на автомобила: Ford Escort 1,8 TD kombi,1995
Местоположение: Варна, ж-к Младост
Status: Извън линия

Отново ми предстои смяна радиатор на парно

Мнение от onogondur » 11 яну 2011, 20:31

Тази вечер,като тръгвах от работа-о,ужас,струйки течност по стелката в краката на пасажера отпред.Аз и без това бях забелязал че се губи антифриз.Предполагам че това,което съм видял,отново ще е антифриз.Утре ще го проверя.Но,въпроса ми е,защо ми се налага за трети път да сменян радиаторчето.тука има нещо нередно,но какво е то?
Историята-като купих колата преди повече от две години,тя вървеше много добре.Но постоянно се изпотяваше предното стъкло.Доста дразнещо.Малко по-късно,двигателя прегря,скъса гарнитура на главата и ето ти тебе сериозен ремонт.Добре,обаче като свалиха главата,какво да видят,на нея надпис-"Здрава" ,на български.значи и преди е сваляна.Тестваха я и я измериха.Оказа се,че е правен шлайф,некачествен,защото от едната страна бягало с 1 мм.Нов шлайф се направи ,последен възможен,както ми обясниха в сервиза.и ми казаха че след това ще стане по-тромава колата ми,както и стана.Същевременно сменихме и радиаторчето.Добре,обаче тя продължаваше да губи охлаждаща течност,няколко месеца по-късно отново смених радиатор.е може ли такова нещо,течността продължава да изчезва,и май пак ще сменям,което е много неприятно.Въпросът ми е,дали има нещо в двигателя,което предизвиква това,не може тия радиатори да са все калпави.каква е причината според вас,уважаеми съфорумници?

П.п. Не знам защо така става,но не обдухва и достатъчно добре предното стъкло.В чудо се виждам понякога.Някакво решение на това ще ми предложите ли?

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Отново ми предстои смяна радиатор на парно

Мнение от diesel1.6 » 11 яну 2011, 20:54

Монтьорите и сервиза са причината. Ако не можеш сам, намери съвестен монтьор.

onogondur
потребител
потребител
Мнения: 34
Регистриран: 27 мар 2009, 09:38
Модел на автомобила: Ford Escort 1,8 TD kombi,1995
Местоположение: Варна, ж-к Младост
Status: Извън линия

Re: Отново ми предстои смяна радиатор на парно

Мнение от onogondur » 11 яну 2011, 21:14

diesel1.6 написа:Монтьорите и сервиза са причината. Ако не можеш сам, намери съвестен монтьор.
Какво по-точно са сбъркали според теб?

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Отново ми предстои смяна радиатор на парно

Мнение от diesel1.6 » 11 яну 2011, 21:47

Само за шлайфа не мога да кажа нищо.
Защо ще стане по-тромава? Според мен са объркали дебелината на гарнитурата или центровките.
Сменяли сте многократно радиаторче на парното - ами значи не са отстранили проблема, а парите взети, колата ти не върви добре, сега пак повредена...
Трябва еднозначно да се определи какви проблеми има и да се решат и край, то да не си дойна крава да те доят ежедневно!
поправка
Хех, ти беше от Варна, голяма смешка. Кажи кой е сервиза да ти кажа какво са объркали :))))
За съжаление не мога да ти посоча 100% сигурен сервиз в този град, а не е да не ползвам монтьори.

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10831
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Отново ми предстои смяна радиатор на парно

Мнение от ЯЛТА » 12 яну 2011, 00:27

Явно двигателя ти ДУХА, и се повишава налягането в охладителната система, а радиаторчето на парното е от много тънки тръбички, и се пука . Или главата е спукана, или блока има вътрешно спукване, ако е замръзвала. Трябва да се измери налягането в охладителната система. Да се търси от къде надува .Някой цилиндър губи компресия, и от това може би няма и мощност.Възможно е и по дебела гарнитура на главата да е монтирана . Но духането си остава .
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

onogondur
потребител
потребител
Мнения: 34
Регистриран: 27 мар 2009, 09:38
Модел на автомобила: Ford Escort 1,8 TD kombi,1995
Местоположение: Варна, ж-к Младост
Status: Извън линия

Re: Отново ми предстои смяна радиатор на парно

Мнение от onogondur » 12 яну 2011, 04:36

Да,наистина тогава ми казаха че са сложили възможно най-дебелата гарнитура.
Тия работи,че може да е пукнат блока,са си доста притеснителни.В голям филм се вкарвам явно.Ама да видим.
Ремонта се прави в сервиз "Бета Ауто",на бул. "Цар Освободител"

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Отново ми предстои смяна радиатор на парно

Мнение от diesel1.6 » 12 яну 2011, 07:59

Тръбичките на радиатора на парното държат на няколко атмосфери налягане, но капаците и други елементи могат да протекат от налягане в системата за охлаждане. Някой трябва да провери дали "духа" и т.н.
парното и радиаторчето - пак някой трябва да го направи.
Този сервиз не съм ползвал. Спъването на двигателя е доста тъп номер, и онази теория за уникалната турбина също.

onogondur
потребител
потребител
Мнения: 34
Регистриран: 27 мар 2009, 09:38
Модел на автомобила: Ford Escort 1,8 TD kombi,1995
Местоположение: Варна, ж-к Младост
Status: Извън линия

Re: Отново ми предстои смяна радиатор на парно

Мнение от onogondur » 12 яну 2011, 08:35

Турбината си я намерих в австрийския Ebay, на двойно по-ниска цена,отколкото ми искаха тук.И то при положение,че нямаше гаранция,че ми предлагат същата турбина.Сега обаче този проблем е решен вече,предстои да проверим и другите неща.

Как може да се провери това "духане"? Интересува ме технически какво би трябвало да се направи.

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10831
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Отново ми предстои смяна радиатор на парно

Мнение от ЯЛТА » 12 яну 2011, 10:01

Завива се на разширителният съд, капачка с манометер, и се измерва налягането в системата, в различни режими на работа, мисля че 0.3 бара трябва да беше налягането. Спасителен и временен вариант, е свалянето на термостата, малко разхерметизиране на охладителната система, с цел постоянно обезвъздушаване, но се повишава риска от прегряване ! Причина може да бъде също, повредена капачка на разширителния съд, трудно отварящ термостат- / залепва /, както и гореспоменатите, в предишния пост .
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Отново ми предстои смяна радиатор на парно

Мнение от HACKO » 12 яну 2011, 15:33

Ако капачката на разширителния съд е изправна, налягането на системата не може да се повиши повече от зададеното, пък каквото и да е спукано или прегоряло, просто ще изхвърля течноста. Щом налягането се повишава а то се повишава, щом радиатора се пука (или пък радиатора е менте), значи трябва да си купиш нова капачка, защото тя задава налягането (илиментарно). #-o:
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Revell
потребител
потребител
Мнения: 425
Регистриран: 23 мар 2007, 15:53
Модел на автомобила: Escort '92 1.8 16V 105hp
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: Отново ми предстои смяна радиатор на парно

Мнение от Revell » 13 яну 2011, 16:27

А дали ти се пука радиаторчето или тръбичките към него?

С мойта кола все странни неща (сега Наско пак ще каже какво общо има :D ). Ето как стана:
Същото: в краката до шофиора бликна струйка антифтиз, като малко преди това той изчезваше лека полека мистериозно. Сложих парцал и викам след 2 дена ще го сменям и си доливах вода при всяко тръгване. Е да ама - не. При един престой от 15 мин, както обикновенно като спра, антифриза си изтече от радиаторчето и като тръгвах разшерителния съд имаше достатъчно течност. 2км и хоп стрелката като тръгна към червеното и не мога да сваря да спирам...отървах се! слизам - гледам има течност. Почесах се, па отвих датчика който е над термостата и...няма никой...оп след малко дойде, долях...гас и направо на канала. Като свалях радиаторчето забелязах че маркучите на хидравликата и отоплението са много притиснати едно в друго и този на хидравликата е под този на парното. След махането на радиатора обаче им размених позициите и вече не се притискаха.

Извод: 1.Спукване на тръбички от неправилно разположени маркучи, стоящи под напрежение
2.За малко да прегрее заради образувала се въздушна възглавница в следствие на изтичане на охладителна течност

един вид заради 1 маркуч дето не минава от дето трябва сумати главоболия.
Успех и пиши какво е станало.

onogondur
потребител
потребител
Мнения: 34
Регистриран: 27 мар 2009, 09:38
Модел на автомобила: Ford Escort 1,8 TD kombi,1995
Местоположение: Варна, ж-к Младост
Status: Извън линия

Re: Отново ми предстои смяна радиатор на парно

Мнение от onogondur » 13 яну 2011, 17:32

Принципно,за втората смяна на радиаторчето,видяхме че не се пукат тръбичките.А просто отстрани,където има едни пластмаси,оттам поддава и там почва да тече.Днес оставих колата на майстора,да видим какво ще открие той.Но поне ми каза следното:
1.Ако е пукнат блока,тогава редно би било да има нафта в антифриза,или пък да мирише на нафта.А няма такива неща според него.
2.Главата,ако е пукната,пък би трябвало да смесва масло и антифриз.Всъщност може и погрешно да предавам съжденията му,но предполагам ще ме разберете.
3.Счита че е възможно да съм попадал на некачествени радиатори.Но със сигурност ще замерим наляганията и други подобни.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Отново ми предстои смяна радиатор на парно

Мнение от diesel1.6 » 13 яну 2011, 19:05

Нафтата е последното, което ще мине през пукнат блок, а през главата ще има газове в антифриза - както през блока.
Същият майстор ли? Ако се стигне до сваляне на глава за твоя сметка, вземи си колата оттам и иди другаде.

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Отново ми предстои смяна радиатор на парно

Мнение от S_C » 13 яну 2011, 19:49

Всички радиатори,тръби и т.н. по системата охлаждане/парно са смятани да работят при едно и също налягане.Това поне се определя лесно с уред-дали налягането е в норма или не.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

onogondur
потребител
потребител
Мнения: 34
Регистриран: 27 мар 2009, 09:38
Модел на автомобила: Ford Escort 1,8 TD kombi,1995
Местоположение: Варна, ж-к Младост
Status: Извън линия

Re: Отново ми предстои смяна радиатор на парно

Мнение от onogondur » 29 мар 2011, 08:59

НАСКО се оказа прав,от капачката беше дошъл проблема.Благодарности.
Обдухването на стъклото-от начупените въздуховоди не е постъпвал както трябва въздухът.Залепихме ги отново и сега е много по-добре.
Остава да проверя тази работа с пъргавостта на двигателя.За сега съм сменил един датчик в нафтовата помпа(течеше гориво от него) и стоперът който е там,за да спира когато трябва горивото.За цената-типично фордовска :(
Утре може би ще проверя дюзите,защото пък напоследък забелязвам доста увеличен разход на гориво.И спирачната система,въпреки че съм сигурен че никое колело не задържа от спирачките по време на движение.

п.п. Има нещо странно,което забелязах наскоро.Как става така,че колата е регистрирана в края на 1995-а година,а по номер на рамата е от лятото на 1996-а?

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10831
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Отново ми предстои смяна радиатор на парно

Мнение от ЯЛТА » 29 мар 2011, 11:52

Обратното може но така, ми звучи като далавера, я пренабити номера, или от друго купе номер, нали номера на двигателя е част от номера на купето, сравни ги .
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

onogondur
потребител
потребител
Мнения: 34
Регистриран: 27 мар 2009, 09:38
Модел на автомобила: Ford Escort 1,8 TD kombi,1995
Местоположение: Варна, ж-к Младост
Status: Извън линия

Re: Отново ми предстои смяна радиатор на парно

Мнение от onogondur » 04 апр 2011, 08:12

Така,сверката на дюзите отпада за сега.Замерих на извънградски преход разхода,смятам че е съвсем в нормите.Разбира се,на градско трудно може да се установи някаква закономерност в разходът на гориво.
Как мога да сравня тези номера на двигателя?Тоест,къде се намират те на самият корпус на двигателя?И на рамата също?

Отговори

Върни се в “ВСИЧКО ОСТАНАЛО, КОЕТО ИМА В АВТОМОБИЛА”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта