TRICKLE CHARGER/Устройство за постоянен заряд

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
cockyhotty
потребител
потребител
Мнения: 667
Регистриран: 26 май 2009, 18:47
Модел на автомобила: Ford Focus Mk2.5 1.6 PFi
Местоположение: BG
Status: Извън линия

TRICKLE CHARGER/Устройство за постоянен заряд

Мнение от cockyhotty » 02 юли 2011, 18:16

Здравейте! От доста време се каня да се сдобия с това устройство:
http://www.conrad.com/BATTERY-CHARGER-L ... 19_0502152
Изображение
Въпросът ми е има ли проблем ако се ползва директно свързано към изводите на акумулатора без той да е с разкачени клеми? Ще има ли някакъв проблем за електрониката на алтернаттора и като цяло за целия автомобил? Четох инструкцията за употреба на устройството, но никъде не пише, че акумулатора трябва да е разкачен и как точно да се свърже. За друга марка C-TEK знам, че за тези устройства предимството им е точно директното и бързо свързване без разкачане на акумулатора. Ако някой е по-запознат, да посъветва. Това е една изключително полезна благинка, защото поддържа акумулатора винаги в заредено състояние, работи автоматично и се управлява от микропроцесор, напълно автномно си регулира тока, напрежението в допустимите граници и презареждането е абсолютно изключено. Само въздействието върху реле регулатора на алтернатора ме интересува какво е.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: TRICKLE CHARGER/Устройство за постоянен заряд

Мнение от diesel1.6 » 02 юли 2011, 18:21

Няма да има проблем. Ето предната тема по темата http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 0%BD%D0%B8" onclick="window.open(this.href);return false;
За тези пари не може ли да си вземеш CTec? Интересен параметър е обратният ток при изключено захранване. Когато е изйключено от контакта и закачено на акумулатор. Ц-тек бяха най-добри. Аз си взех подобно на твоето от Кауфланд.

Потребителски аватар
cockyhotty
потребител
потребител
Мнения: 667
Регистриран: 26 май 2009, 18:47
Модел на автомобила: Ford Focus Mk2.5 1.6 PFi
Местоположение: BG
Status: Извън линия

Re: TRICKLE CHARGER/Устройство за постоянен заряд

Мнение от cockyhotty » 02 юли 2011, 18:52

CTEK за тея пари и малко отгоре даже осигурява само функцията пълзящ заряд (0,8А) и поддържане на акумулатора в заредено състояние, но не може да зарежда акумулатор с паднал примерно на 70% капацитет. Ansmann BATTERY CHARGER LEAD ALCT 12-4 може да прави това за разлика от CTEK.
http://www.produktinfo.conrad.com/daten ... T_12_4.pdf
Според това техническо описание тока на утечка е под 0,25 mА (leakage current). Щом няма проблем, значе ще го измисля да е с накрайник за запалка, моята мисля работи дори когато колата не е на контакт. Така ще мога да си свързвам зарядното през запалката дори без да отварям предния капак., даже кабела няма да пречи вратата да се затвори.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: TRICKLE CHARGER/Устройство за постоянен заряд

Мнение от diesel1.6 » 02 юли 2011, 19:34

Цтек даже го завинтват по купето или корпуса (за лодки) и е винаги закачено. 0,25 милиампера е страшно малко - ако е наистина толкова. Обикновено става дума за 2-3 до 15 милиампера обратен ток.
Цтек зарежда всякакви акумулатори... няма ограничение в остатъчния капацитет, само в напрежението преди да започне зареждането. Както на всичките електронни зарядни - ако няма напрежение, не тръгва - за удобство (да не дава на късо като не се ползва). Може да прочета какво рекламиросват-лънгосват от конрад.
п.п.:
Прочетох до средата. Обратен ток ХХ милиампера при ХХ волта, разкодирано означава 12 милиампера при 12 в (ХХ=12 в случая). Отивам да чета пак...
п.п.с: въпрос на вкус - това има няколко избираеми режима. Но обратният му ток е по-голям - което би било важно ако е свързано завинаги за колата. Щом ще го вадиш, няма значение. Не мисля, че зарежда нещо различно от Цтек - нито по-добре, нито пък кой знае колко по-зле. Единственият важен критерий би бил зарядния ток и капацитета на батериите (макс.)

Потребителски аватар
cockyhotty
потребител
потребител
Мнения: 667
Регистриран: 26 май 2009, 18:47
Модел на автомобила: Ford Focus Mk2.5 1.6 PFi
Местоположение: BG
Status: Извън линия

Re: TRICKLE CHARGER/Устройство за постоянен заряд

Мнение от cockyhotty » 02 юли 2011, 20:54

Не съм казвал, че показаното от мен е по-добро от СТЕК или зарежда по-добре, просто цената му е с 20 евро по-ниска от аналогичен вариант на СТЕК.
Пример ти давам: http://www.conrad.com/AUTOMATIK-LADEGER ... e%2Fmd5%7D
Тоя СТЕК за 55 евро осигурява само 0,8 А, т.е. непотребен е за изтощен акумулатор. На мен не ми е нужен да стои постоянно включен към акумулатора без да има захранващо напрежение.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: TRICKLE CHARGER/Устройство за постоянен заряд

Мнение от diesel1.6 » 02 юли 2011, 23:44

Най-голямата отлика на Цтек е десулфатизацията. Ей тука виждам XS3600 за към 50 лири с доставката до Бг. По-скъпо е, спор няма.
Като ще е компромис, огледай и други варианти. В Лидъл, Кауфланд и другаде има зарядно по за 10-20-30 евро като тези на Конрад или даже по-добри понякога, произход Китай.
Моето зарежда отлично, от Бг го купих.

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 564
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: TRICKLE CHARGER/Устройство за постоянен заряд

Мнение от deathstorm » 04 юли 2011, 11:37

Ако те притеснява въздействието върху алтенатор/електроника аз моя откакто имам колата си го зареждам на място със старо руско зарядно без да свалям акумулатора и без да го разкачам :D . Единствения страничен ефект е, че докато се зареджда вратите се заключват/отключват с неверятна скорост :twisted: . Все пак е препоръчително по възможност да не ползваш консуматори по време на зареждането, защото зарядното напрежение съм го мерил и е към 20 волта (за моето зарядно).

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта