как да разбера дали двигателя ми е за ремонт

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
vasilnikov
потребител
потребител
Мнения: 55
Регистриран: 25 сеп 2006, 08:21
Модел на автомобила: Ford Eskort 1,6 EFI
Status: Извън линия

как да разбера дали двигателя ми е за ремонт

Мнение от vasilnikov » 25 сеп 2006, 08:44

ми аз карам на газ,в повечето време но кфордчето е мнго мудно няма ряз какавто беше когато карах на бензин сега и на бензин е зле,когато я паля ми изпушва доста,харчи ми по 1 литър масло на смяна,какво да направя?

Bakara
потребител
потребител
Мнения: 87
Регистриран: 18 фев 2005, 14:19
Модел на автомобила: Ford fiesta
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Мнение от Bakara » 25 сеп 2006, 09:02

Отиди да му видят компесията, най-сигурно е. Другия начин е да видиш дали духа от капачката за наливане на масло, но няма да се разбере нищо с точност. Също така при газ голямо влияние на пъргавината на двигателя оказват чистотата на възд. филтър и състоянието на свещите, но според ако ти гори и масълце е най-добре да се погледне компресията първо.

vasilnikov
потребител
потребител
Мнения: 55
Регистриран: 25 сеп 2006, 08:21
Модел на автомобила: Ford Eskort 1,6 EFI
Status: Извън линия

Мнение от vasilnikov » 25 сеп 2006, 09:28

аз имам уред за измерване на компресията но не знам колко е нормалната
компресия за двигателя?1,6 efi?

Bakara
потребител
потребител
Мнения: 87
Регистриран: 18 фев 2005, 14:19
Модел на автомобила: Ford fiesta
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Мнение от Bakara » 25 сеп 2006, 11:26

Compression ratio:
1.4 litre CVH carburettor engine . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9.5:1
1.4 litre CVH CFi fuel injection engine . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 8.5:1
1.4 litre PTE engine . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9.5:1
1.6 litre CVH engine:
Carburettor models . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9.5:1
EFi fuel injection models . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9.75:1
Ако е Зетек :
General
Engine type . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Four-cylinder, in-line, double overhead camshafts
Engine code:
1.6 litre models . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . L1G
1.8 litre models . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . RDB or RQC
Capacity:
1.6 litre models . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1597 cc
1.8 litre models . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1796 cc
Bore:
1.6 litre models . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 76.0 mm
1.8 litre models . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 80.6 mm
Stroke - all models . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 88.0 mm
Compression ratio:
1.6 litre models . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 10.3:1
1.8 litre models . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 10.0:1
Firing order . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1-3-4-2 (No 1 cylinder at timing belt


п.с. Това съм го взел от Heynes за фиеста.

Disc:
Колега Bakara, от данните, който си дал не става ясно каква трябва да е компресията! Не бъркай степентта на сгъстяване със компресия!

qwert
потребител
потребител
Мнения: 69
Регистриран: 17 ное 2005, 21:48
Модел на автомобила: ford escord 1991 77k.w./ 1.6 EFI с АГУ
Местоположение: Видин/ София
Status: Извън линия

Мнение от qwert » 25 сеп 2006, 13:22

Незнам да ли е като моя мотор мерил съм моита компресията - беше между 11- 12. Това за пушенето при палене, според мен от гумички на клапаните лично при мен харчеше и повече от 1 л. на смяна преди да ги смяня, а сега да съм долял 200 гр. За невървенето е възможно да ти е запушен катализатора, ако не е махнат, а за разликата на вървене между газ и бензин - на газ малко по-бавно ускорява, лично на газ съм дигал 160 км. можеше и още, но то и зависи и от настройката на газовата уредба.

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 25 сеп 2006, 18:31

при твоите симптоми не мисля че си за ремонт.И моята изпушва при палене на студено и си знам че гумичките на клапаните са за смяна и чакам още да му дойде времето.Доливам около 700мл.масло,и моята няма ряз на газ-но като имаше ряз гореше 15/100.В събота щях да махам катализатора,ходих в един сервиз за ауспуси,в който момчето сложи някакъв уред на мястото на ламбдата и измери налягането,след което каза че всичко по изпускателната система е в ред и няма причина да се маха.
Така че по добре виж настойката на газовата.
А за бензин и моята вече не върви така както вървеше преди слагането на АГУ.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

реегулировката прави борбата

Мнение от diesel1.6 » 25 сеп 2006, 21:42

Ако колата пали и няма счупени части в двигателя, вървенето се определя единствено от регулировките - центровка иска.
Двигателя няма мощност когато е износен разпределителният вал, има дефектни или неподходящи свещи, калпави кабели и др. подобни.
Аз карам дизел с компресия доста под 25, даже може и под 20 да е паднала вече и върви отлично! Всички проблеми с вървенето са ми идвали от центровка, горива, горивопроводи и т.н. Да не казвам за бензиновите докога ги карам - всъщност на тях не меря компресия :).
Разход до няколко литра на 10000 км е нормален. Освен това може да е предизвикан от неправилна центровка, която е причина за ненормално работа на бутала, сегменти и клапани (или са студени или прегрети).
От нормално износване (това е износване без счупени части) се увеличава шума и вибрациите при високи обороти и на празен ход, но това се търпи според мен. Моят опит с основни ремонти в българия е че ако една кола харчи 1 литър за смяна н амаслото, след ремонта може и да спадне за 10 - 20 - 50000 км и после вече става още по-зле. Оригиналните части са си по-добри, макар и износени, Комбинациата бг материали и бг сервиз убива колите ни. Обикновено правя главите на двигателите, клапани, валове, ангренаж, перфектна диагностика и центровка и колата върви отлично. А съм виждал форд след основен ремонт, като проблемът е бил отначало в карбуратора и никой не го е отстранил :)))) - така, че леко с ремонтите ;).
А и 10 - 20 кила масло струват под 200 лв, а един ремонт е 500+ - какъв е смисълът да се прави нещо?
Може и да не съм прав, но такава ми излиза сметката като тегля чертата

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: реегулировката прави борбата

Мнение от paci » 25 сеп 2006, 22:06

diesel1.6 написа: ...
И аз тва се опитвам да набия в малката глава на един колега тука от форума ама не се дава диването му с диване :twisted:
Ще му плеснем 2 шамара накрая :evil:
:D

_SLiThER_
Status: Извън линия

Re: реегулировката прави борбата

Мнение от _SLiThER_ » 25 сеп 2006, 23:00

paci написа:
diesel1.6 написа: ...
И аз тва се опитвам да набия в малката глава на един колега тука от форума ама не се дава диването му с диване :twisted:
Ще му плеснем 2 шамара накрая :evil:
:D
Ти гледай колегата да не ти плясне един по ... :) Ела та повозя друга песен ше пееш :lol:

Къде ще ме возиш бее ? Мноо таксиметрови станахте. Не мерси и сам мога :D

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 26 сеп 2006, 00:43

Не мога да се съглася с твърдението че бг. части + бг. сервиз убива д-ля. Просто самата манипулация разстъргване до ремонтен размер премахва повърхностната обработка на цилиндрите(която се прави само в заводски условия) оттам и намален междуремонтен експлотационен срок спрямо нов д-л(пише го в учебниците). Все пак ремонта на двигателя не се прави само да се намали разхода на масло а да се възстанови загубата на мощност със всички произтичащи от това следствия. Въпреки това един добре ремонтиран и правилно разработен мотор изкарва поне 100000км.
При разход на масло 1л между смяна на маслото изобщо няма смисъл да говорим за ремонт.
Всички проблеми идват от газта!

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 26 сеп 2006, 10:22

Да всичко идва от газта и регулировките й /ако я направиш да върви ок започва да гори като змей; ако вкараш разхода в прилична норма започва да се влачи като тролей/, а колкото до това, че вече не иска да върви и на бензин - то това се дължи на запушените дюзи / когато се кара предимно на газ се запичат дюзите и след това при преминаване на бензин те не могат да осигурят необходимия дебит и колата я няма никаква; имам колега с вектра, който за след три години само на газ са му абсолютно запушени дюзите/.


Колкото това за ремонт на двг съм твърдо против - не отварям двг преди да е абсолютно амортизиран /единствено съм навит за смяна на гумичките на клапаните/, защото съм бил свидетел на наистина съсипани мотори след осн.ремонт. То едно е на ръка, че частите не отговарят на заводските параметри, друго че нашите майстори са често са със съмнителна клалификация /виждал съм няколко спукани глави и блока вследствие на неравномерно и/или пренатегнати болтове/.
Наистина разход на масло до 1л. на 1000 км. не е страшно - виждал съм коли, които излизат от сервиза с ужкем вече "нов" двг, които яко духат синьо и като питаш майстора, той ти отговаря, че е така защото ще не са се напаснали частите - не им вярвайте, това се дължи на нескопосана работа и долнопробни части, в следствие на което двг не изкарва много - всички сте чели из обявите, че се продават коли с направен вече осн ремонт и то ги продават сравнително евтино, замислили ли сте се защо след като е дал 1000лв. за ремонт месец по-късно ти продава цялата кола за 3000лв. и то при положение, чедругите коли от този модел вървят по 4000лв?

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от diesel1.6 » 26 сеп 2006, 21:20

chains написа:Да всичко идва от газта и регулировките й /ако я направиш да върви ок започва да гори като змей; ако вкараш разхода в прилична норма започва да се влачи като тролей/,

Темата за газта е друга, ама карай :)
Имах служебна самара 1.5, на газ, с електронно делко и 5 ск. След като си я нагласих на газ - регулиране на газовото и центровка по карането, ми гореше на дълго около 7 литра - понякога по-малко, понякога повече +- 5%. Скоростта ми на каране не е висока, но е добра - варна пловдив почти винаги е 4 часа, дори и на заснежено, винаги нощем или в спокойни дни.
самарата е на газ от нова, преди 150 х.км., с масло "мобил супер с" 10в40, минерално, клас SJ, винаги е карана с такова. Не пушеше синьо и гореше до литър на смяна - 7-10000 км. Ремонти са и правени на гумичките на клапаните, преди доста време, с най-хубавите налични. Кархме я с едни 4-електродни свещи, определено бяха добри за икономично каране.
От днес имам ескорт на газ, 1.3, ще докладвам след време, само на газ карам.
Аз съм "за" газта - удължен ресурс на двигателя, икономия на масло, по-малко въглероден окис, край на проблемите с карбуратора, газовите карб. са по-лесни. Повече по темата - в друга тема :)))

p.s.: всичко се проваля от лош монтаж или настройка. аз затова сам си настройвам, ама знам какво правя.
Последна промяна от diesel1.6 на 26 сеп 2006, 22:05, променено общо 1 път.

vasilnikov
потребител
потребител
Мнения: 55
Регистриран: 25 сеп 2006, 08:21
Модел на автомобила: Ford Eskort 1,6 EFI
Status: Извън линия

Мнение от vasilnikov » 26 сеп 2006, 21:28

да аз се убедих че или на гас или на бензин трябва да я карам комбинацията не става ако е добре на гас харчи много а въобще ако има гас не варви на бензин!

vasilnikov
потребител
потребител
Мнения: 55
Регистриран: 25 сеп 2006, 08:21
Модел на автомобила: Ford Eskort 1,6 EFI
Status: Извън линия

Мнение от vasilnikov » 28 сеп 2006, 09:22

вече разбрах че фордчето ми не е за ремонт,след като смених гумичките на клапаните,те бяха станали като че са от бакелит,4 се бяха извадили и се движеха по клапаните сега няма никакъв проблем направо сам на 8-мото небе от щастие че мотора ми е здрав:)

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 28 сеп 2006, 12:36

я кажи сега как направи операцията?Сам или в сервиз.Свали ли главата или само капака на клапаните.Сподели че и аз требе да запретвам ръкави....

vasilnikov
потребител
потребител
Мнения: 55
Регистриран: 25 сеп 2006, 08:21
Модел на автомобила: Ford Eskort 1,6 EFI
Status: Извън линия

Мнение от vasilnikov » 28 сеп 2006, 13:16

значи виш сега може и сам но нямам екстри:).а иначе майстора ми взе 30 лв.за работа гумичките са 8 лв.и гарнитурата на капака е 10 лв:).не се сваля главата но трябва да имаш инструменти защото се подлага на клапана като се сваля свеща.
Прикачени файлове
IMAG0003.JPG
това са две гумички сами преценете коя е новата,счупената така е свалена беше се отчупила сама(в ляво)

Bakara
потребител
потребител
Мнения: 87
Регистриран: 18 фев 2005, 14:19
Модел на автомобила: Ford fiesta
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Мнение от Bakara » 28 сеп 2006, 13:42

А отрази ли се това на нещо на динамиката на двигателя?

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 28 сеп 2006, 14:34

предполагам само на разхода на масло и сутрешното изпушване.

vasilnikov
потребител
потребител
Мнения: 55
Регистриран: 25 сеп 2006, 08:21
Модел на автомобила: Ford Eskort 1,6 EFI
Status: Извън линия

Мнение от vasilnikov » 29 сеп 2006, 00:33

не се сваля главата само свещите целия ремонт струва около 50 лв със работата 30лв смяна 8лв гумички и 10лв гарнитура на капака. :wink:

Потребителски аватар
snaiperisto
потребител
потребител
Мнения: 963
Регистриран: 11 мар 2006, 22:59
Модел на автомобила: Мондео , Ескорт кабрио...и Honda CBR 600F3
Местоположение: София-Кв. Бенковски
Status: Извън линия

Re: как да разбера дали двигателя ми е за ремонт

Мнение от snaiperisto » 29 сеп 2006, 00:37

vasilnikov написа:ми аз карам на газ,в повечето време но кфордчето е мнго мудно няма ряз какавто беше когато карах на бензин сега и на бензин е зле,когато я паля ми изпушва доста,харчи ми по 1 литър масло на смяна,какво да направя?

Ше разбереш че е станал за ремонт когато завъртиш ключа и не запалиш...баси.

paci:
Ама ти не четеш, че човека се оправил ... баси
:D
...дрън-дрън...мноо важно...

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта