Топлообменник на маслото!-Въпрос!

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
breinvalka
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 19 юли 2013, 19:34
Модел на автомобила: focus 1.8 TDDI
Status: Извън линия

Топлообменник на маслото!-Въпрос!

Мнение от breinvalka » 19 юли 2013, 19:37

Здравейте,Колеги!Карам Форд Фокус 18 ТДИ 90 к.с Значи,преди около 2 седмици направих бай-пас на тооплообменника.Искам да попитам по запознатите от вас колко време мога да карам с него и какъв пробег мога да правя(от точка А до точка Б) ?

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10865
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Топлообменник на маслото!-Въпрос!

Мнение от ЯЛТА » 19 юли 2013, 19:47

Не те знам какъв байпас си направил на топлообменника, защо, и как. Целта на топлообменника е да охлажда маслото. Ако поради действията ти, охлаждането е понижено, или отсъства, маслото ще повиши температурата си, а заедно с това ще дойдат и съответните проблеми, турбото, после друго, с една дума сам си прецакваш мотора.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

breinvalka
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 19 юли 2013, 19:34
Модел на автомобила: focus 1.8 TDDI
Status: Извън линия

Re: Топлообменник на маслото!-Въпрос!

Мнение от breinvalka » 19 юли 2013, 19:51

Изолирах самия топлобменик ,защото се спука и започна да вкарва масло в охладителната система.Но,чакам да ми докарат друг,и затова по питах колко време и колко км най-много мога карам докато ми го доставят? А имам пътуване около 300 км и от който 20-30 км са ми стръмни наклони за изкачване.

DTM
потребител
потребител
Мнения: 1526
Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
Модел на автомобила: *
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Топлообменник на маслото!-Въпрос!

Мнение от DTM » 19 юли 2013, 20:05

Не е благоприятно да караш така, но ако ще го пътуваш това разстояние не я натискай колата.
Дръж я при възможност до 2000-2500об/мин. и давай плавно газ /т.е. не я режи/. Подбирай предавките правилно, не я мъчи на 4-та с 50км/ч. примерно в баир нагоре. Не я изключвай от скорост при спускане, дръж я на скорост така компютъра спира подаването на гориво в определени режими на работа на мотора /ППХ/. Тогава се подобрява охлаждането на двигатела. Също не включвай климатика при възможност, защото топлината която отдава радиатора му е достатъчно висока при това топло време.
Като цяло високата температура на маслото идва от топлоотдаването на буталата и турбината. Т.е. колкото повече изгорено гориво имаш за единица време толкова по-голяма отдадена топлина ще имаш за преминаване....... към маслото и охлаждащата течност за това време.
Карай спокойно и мисля, че няма да повредиш турбината. С какво масло е колата, като спецификация?

breinvalka
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 19 юли 2013, 19:34
Модел на автомобила: focus 1.8 TDDI
Status: Извън линия

Re: Топлообменник на маслото!-Въпрос!

Мнение от breinvalka » 19 юли 2013, 20:10

Alpine RSD Semi Syntetic 10W40

breinvalka
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 19 юли 2013, 19:34
Модел на автомобила: focus 1.8 TDDI
Status: Извън линия

Re: Топлообменник на маслото!-Въпрос!

Мнение от breinvalka » 19 юли 2013, 21:28

А по принцип какво значение има с какво масло карам.Благодаря,но мисълта ми беше поне колко километра при нормално каране може да се измине така горе - долу без да има големи последствия,за да знам за какво и за колко км да съм подготвен и да знам какво да правя?

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10865
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Топлообменник на маслото!-Въпрос!

Мнение от ЯЛТА » 19 юли 2013, 22:12

Всяко масло си има оптимална работна температура. А това кога евентуално може да настъпи проблем, никой не може да ти каже. Симптомите трудно се хващат, а ако настъпи повреда, вече пък е късно. Предполагам че топлообменник не е трудно да се намери. Общо взето послушай колегата DTM.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4605
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Топлообменник на маслото!-Въпрос!

Мнение от S_C » 20 юли 2013, 00:07

Тези радиатори са там заради турбото. Няма вариант да караш дълго време така-купи си радиатор.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

DTM
потребител
потребител
Мнения: 1526
Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
Модел на автомобила: *
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Топлообменник на маслото!-Въпрос!

Мнение от DTM » 20 юли 2013, 10:56

Да, при първа възможност си монтирай топлообменника.
Като дойде време за смяна на масло, заложи на 5W40 или 5W30. Марка си избери сам, има достатъчно изписано във форума.
Масло за двигателя

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта