Алманах на младия газаджия 2

Остана ли някой да кара на бензин? LPG, Метан. Съвместимост, проблеми, препоръки.
Потребителски аватар
lordextra
потребител
потребител
Мнения: 131
Регистриран: 02 юни 2012, 15:58
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6i 16v lpg
Местоположение: Слатина
Status: Извън линия

Алманах на младия газаджия 2

Мнение от lordextra » 30 окт 2012, 16:11

И така ето я дългоочакваната тема за монтаж на газов инжекцион. Значи колата е 1600 кубика, пълна инжекция, с независимо управление на

инжекторите т.е. не е фул-груп или семи-груп , а всяка дюза се управлява от комп. според обороти, натоварване, дросел и показание на ламбда

сондата. Слагането на агу не кой знае каква философия, но се налага да се използват някои похвати, които аз лично не знаех , но отбивайки се в

наколко сервиза "уж да питам за нещо" и си набавих нужната информация. Самия монтаж без да си давам зор стана за 3 седмици, като в това

време е с времето когато съм бил на работа и когато ме е мързяло да работя.
Самата подготовка е много важна , това са бор-корона за "големи дупки" , чрез нея се реже дъното на колата за да минат тръбите и кабелите на

агу-то. После бормашина, пили, отверки и солидно количество "приятели за да ви се пречкат".
При мен монтажа започна с монтирането на газовата рейка. За целта свалих бензиновата рейка и кабелите на дюзите и колектора лъсна пред

мен готов за работа http://store1.data.bg/lordextra/picture ... ntaz07.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; , от тук на сетно с бургия 4,5 мм / най добре с 4,8 / пробивате

колекторите на не повече от 3 см от бензиновата дюза / според упътването на бсм - наличнмо на техния сайт /. После минавате с метчик до 5,8

мм стандартна резба. На самата дюза се слага осигурител и се навива до скосената си част.
Сега следва сложната част , отваряте кутията на кабели на инжекторите и намирате общия плюс - и НЕ ГО ПИПАТЕ а режете минуса на всеки

инжектор и следвате схемата на агу-то http://store1.data.bg/lordextra/picture ... ga%201.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; . Първоначален монтаж

http://store1.data.bg/lordextra/picture ... az04-1.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; и окончателен монтаж на рейката с монтиран термо датчик на нея

http://store1.data.bg/lordextra/picture ... az04-2.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; .
Сега следва монтажа на бутилката, която при мен е 40 литра тороидална с размери 550 на 180 и кофтито е че нямаше на 600 иначе съм довален

малко повдига пода , http://store1.data.bg/lordextra/picture ... ntaz01.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; ма голяма работа. По интереснето е монтажа на тръбите и евро

сондата - голяма мъка щото ползвах термопластична тръба на 6 и 8 мм, хайде 8 стана , обаче за изпарителя тръбата си е.а м....а но се оправихме

http://store1.data.bg/lordextra/picture ... ntaz02.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; от там на сетне е лесно кабели жици и сте ток.
Прокарването на водата за изпарителя е с "паралелно" включване на не последователно, верно че е играчка но поне е по-добре за изпарителя

http://store1.data.bg/lordextra/picture ... ntaz03.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; е сега няки ще кажат че може и последователно, е може и да става ма аз НЕ искам.
Вакумите на компа се вземата от изпарителя и от вакума на дросела http://store1.data.bg/lordextra/picture ... az06-1.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; , като се

внимава за посоката на вакумите. Тук е мястото да Благодаря на ivan_pop от форума на Опел за оказаната помощ "

http://store1.data.bg/lordextra/picture ... %20pic.doc" onclick="window.open(this.href);return false; " . А тук може да видите и самия монтаж на вакумите

http://store1.data.bg/lordextra/picture ... ntaz05.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; .
Накрая търсите подходящо място за компа http://store1.data.bg/lordextra/picture ... az06-2.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; кабелажа

http://store1.data.bg/lordextra/picture ... ntaz08.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; и бутона http://store1.data.bg/lordextra/picture ... ntaz09.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; .
Най-голямата тайна е кабела на бардолини е там некви си 200 лева !!! леле ми значи нема да стане ползвате помощна литература на форума на

нисан например http://www.nissanbg.com/forum/viewtopic ... 17&t=28533" onclick="window.open(this.href);return false; и сте ОК. Аз си сгобих такъв каблел от кабел на сименс и се получи

това http://store1.data.bg/lordextra/picture ... ntaz10.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; за доказателство мнение номер 32 http://www.nissanbg.com/forum/viewtopic ... 3&start=30" onclick="window.open(this.href);return false; . За повече информация може на лична или на сайта http://lordextra.data.bg/p/files/pictures/gaz%20vega" onclick="window.open(this.href);return false; . После ще обсъдим и

темата с настройките, защото засега съм съм преоцес на налучкване. Темата я пускам първо тук по-разбираеми причини. Лека и безаварийна.
Най-Мразения. Не е скъп бензина, Заплатите са Ниски. "Бяло,червено, зелено - цитат на 3-те Б-та за знамето на България.

Потребителски аватар
lordextra
потребител
потребител
Мнения: 131
Регистриран: 02 юни 2012, 15:58
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6i 16v lpg
Местоположение: Слатина
Status: Извън линия

Re: Алманах на младия газаджия 2

Мнение от lordextra » 22 яну 2013, 23:15

И така значи , налягане на 1,37 диференц, дюзи на 2мм , коне 101 , и от както застудя на студено се "лашкат" оборотите много, след като позагрее всичко е ток. Пробвано с налягане от 1,17 до 1,65 - над 1300 об е пушка, само де празния ход е зле, нещо интерсно , при движение на празен ход и нулева предавка празния ход е чук = 700 об. , при спиране на място се почва едно "клатене" ... като позагрее всичко е ок във всички режими. ПС през лятото и есента нямаше такива проблеми, късна есен откачих темп датчик на рейката и така до големия студ началото на този месец, след това нямяше оправия. Приемам съвети. Помагайте.
-------------
Такааа, след 2 дена борба нещата се кротнаха. Как стана
1 изчетох "300" теми по въпроса
2 "troper" мерси за насоката
3 изчетох и сайта на производителя и там ...
натъкнах се енда темо подобна на мойта http://bsm-bg.com/forum/index.php?topic=342.0 ,
НО ...
значи проверих си за отечки на вакум и дали не смуче въздух от някъде - пълна ревизия
коригирах налягането на 1,21 / т.е. според моя софт 1,14 до 1,28 налягане за дюза 2 мм / , замислям се дали да не си закупя дюзи на 1,6 мм и да си вдигна налягането на 1,5 , но това лятото , че сега е студено
пуснах авто настройка и резулата беше ОК, но пак се усеща едно микро лашкане на оборотите, след това се сетих за форумния отговор и настроих времето на началния импулс на инжектора на 4,2 и - драма голяма, нервирах се и започнах да намалях времето на инжектора и при 3,54 ms колата заспа, като коте пред камина. Проведох няколко теста и за сега съм доволен.
Искренни благодарности и дано съм бил полезен и на други колеги.
P.S. и скъсих маркучите до към 15 см , само на 1-ви ми дойде до към 20 см, няма начин - за сега лятото пълна ревизия.
Най-Мразения. Не е скъп бензина, Заплатите са Ниски. "Бяло,червено, зелено - цитат на 3-те Б-та за знамето на България.

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 559
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Алманах на младия газаджия 2

Мнение от deathstorm » 23 яну 2013, 00:07

Колега просто сега в студа газта е по "наситена", затова си се оправил с намаляне на времето. Като се стопли може би ще ти е леко бедна в този режим, но може и всичко да е точно. Кофтито е че BSM ския совфтуер май нямаше корекция по температура на газта.

Потребителски аватар
lordextra
потребител
потребител
Мнения: 131
Регистриран: 02 юни 2012, 15:58
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6i 16v lpg
Местоположение: Слатина
Status: Извън линия

Re: Алманах на младия газаджия 2

Мнение от lordextra » 23 яну 2013, 21:27

deathstorm написа:Колега просто сега в студа газта е по "наситена", затова си се оправил с намаляне на времето. Като се стопли може би ще ти е леко бедна в този режим, но може и всичко да е точно. Кофтито е че BSM ския совфтуер май нямаше корекция по температура на газта.
-------------
М да темп датчик на рейката е за престиж, с него без него все тая. :)
Най-Мразения. Не е скъп бензина, Заплатите са Ниски. "Бяло,червено, зелено - цитат на 3-те Б-та за знамето на България.

Потребителски аватар
lordextra
потребител
потребител
Мнения: 131
Регистриран: 02 юни 2012, 15:58
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6i 16v lpg
Местоположение: Слатина
Status: Извън линия

Re: Алманах на младия газаджия 2

Мнение от lordextra » 07 фев 2013, 20:59

Опа , оказа се духнала рейка, последва ремонтен комплект, настройка на ухо / около 0.5 мм / ход на бутало , старите уплътнители беха станали на ов.. п...а, но след настройка на рейката на 2 ома нещата заспаха / имало дефектна партида от рейки /.
Най-Мразения. Не е скъп бензина, Заплатите са Ниски. "Бяло,червено, зелено - цитат на 3-те Б-та за знамето на България.

Потребителски аватар
lordextra
потребител
потребител
Мнения: 131
Регистриран: 02 юни 2012, 15:58
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6i 16v lpg
Местоположение: Слатина
Status: Извън линия

Re: Алманах на младия газаджия 2

Мнение от lordextra » 13 мар 2013, 21:44

ПО надолу имаше проблем с "клатенето" на оборотите и леки козметични решения. НО истинското решение на проблема е:
1. верни дюзи за газта 1.5 мм за 101 коня
2 смяна на буталца на рейката - имало дефектна така / безплатно /
3. настройна на редуктора на 1,5 атм диф налягане
4. въстановяване на фабр настойки на газовата
5. пускане на авто настройка ...
... и колата вече 1к се държи ок
Най-Мразения. Не е скъп бензина, Заплатите са Ниски. "Бяло,червено, зелено - цитат на 3-те Б-та за знамето на България.

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 559
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Алманах на младия газаджия 2

Мнение от deathstorm » 13 мар 2013, 22:38

Рейката да не беше случайно Rail Aapache ?. Иначе, доста високо ми се вижда това налягане, не са ли много малки дюзите, моите ги дупчих на 2мм, налягането ми е около 1.3 за 90 коня. То пак стават същите времена, въпроса е дали при голямо натоварване изпарителя ще държи това налягане.

Потребителски аватар
lordextra
потребител
потребител
Мнения: 131
Регистриран: 02 юни 2012, 15:58
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6i 16v lpg
Местоположение: Слатина
Status: Извън линия

Re: Алманах на младия газаджия 2

Мнение от lordextra » 14 мар 2013, 23:28

deathstorm написа:Рейката да не беше случайно Rail Aapache ?. Иначе, доста високо ми се вижда това налягане, не са ли много малки дюзите, моите ги дупчих на 2мм, налягането ми е около 1.3 за 90 коня. То пак стават същите времена, въпроса е дали при голямо натоварване изпарителя ще държи това налягане.
-----------------
не рейката е райл на 3 ома и при по голямо налягане при по малки дюзи се "увеличава" времето на впъскваане, щото рейката е бавна и нещата заспиват, за сега 10.3 литра на 100 км газ градско в София, при 7,5 бензин преди интервенцията.
Най-Мразения. Не е скъп бензина, Заплатите са Ниски. "Бяло,червено, зелено - цитат на 3-те Б-та за знамето на България.

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 559
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Алманах на младия газаджия 2

Мнение от deathstorm » 15 мар 2013, 01:12

Аха еми моята е Rail само, че на 1.5 ома и карам на малки времена около 3.8 на празен ход и към 2 на ППХ. Еми щом си я нагласил супер, разхода ти е добър пък и сега като се затопли все по малко бензин ще се слага и така ... Поздрави и безаварийно от тук нататък.

Потребителски аватар
lordextra
потребител
потребител
Мнения: 131
Регистриран: 02 юни 2012, 15:58
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6i 16v lpg
Местоположение: Слатина
Status: Извън линия

Re: Алманах на младия газаджия 2

Мнение от lordextra » 24 май 2013, 21:41

deathstorm написа:Аха еми моята е Rail само, че на 1.5 ома и карам на малки времена около 3.8 на празен ход и към 2 на ППХ. Еми щом си я нагласил супер, разхода ти е добър пък и сега като се затопли все по малко бензин ще се слага и така ... Поздрави и безаварийно от тук нататък.
-----------------------
Е па сега като се замислим, ми и аз да взема да си тура 1,5 ома бубинки, знаеш ли дали се правят за Раил?
Най-Мразения. Не е скъп бензина, Заплатите са Ниски. "Бяло,червено, зелено - цитат на 3-те Б-та за знамето на България.

Потребителски аватар
lordextra
потребител
потребител
Мнения: 131
Регистриран: 02 юни 2012, 15:58
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6i 16v lpg
Местоположение: Слатина
Status: Извън линия

Re: Алманах на младия газаджия 2

Мнение от lordextra » 28 юли 2013, 20:47

Е нема ли да се направи важна тема или "лобито" на "майсторите" е в пълна сила ???
Най-Мразения. Не е скъп бензина, Заплатите са Ниски. "Бяло,червено, зелено - цитат на 3-те Б-та за знамето на България.

Потребителски аватар
lordextra
потребител
потребител
Мнения: 131
Регистриран: 02 юни 2012, 15:58
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6i 16v lpg
Местоположение: Слатина
Status: Извън линия

Re: Алманах на младия газаджия 2

Мнение от lordextra » 28 сеп 2013, 21:32

Последно развитие по темата - дюзи на 1.6 мм, налягане на 1.56 диф, и ръчна настройка на газовата мин време и макс време / 1.7 - 15мс / и разход на газ 8 на 100 градско София. 1240 км с 99 литра газ, като колата се пали, чака се да прехвърли на газ и тогава се тръгва.
Най-Мразения. Не е скъп бензина, Заплатите са Ниски. "Бяло,червено, зелено - цитат на 3-те Б-та за знамето на България.

Потребителски аватар
kimi666
потребител
потребител
Мнения: 197
Регистриран: 29 фев 2012, 17:14
Модел на автомобила: ford focus 1.8 i, ghia , kombi 99г. GI Romano
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Алманах на младия газаджия 2

Мнение от kimi666 » 28 сеп 2013, 23:34

Супер разход колега. А извънградско засичал ли си я? Има ли разлика в мощността на газ и на бензин?

Потребителски аватар
lordextra
потребител
потребител
Мнения: 131
Регистриран: 02 юни 2012, 15:58
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6i 16v lpg
Местоположение: Слатина
Status: Извън линия

Re: Алманах на младия газаджия 2

Мнение от lordextra » 05 окт 2013, 20:55

Значи разхода се следи при 2/7 извънградско и 5/7 градско каране и леко натискане на газта, окончателни данни за пролет-лято 7.9, сега като застудя разхода се покачи на 8.2 смесено каране при посочените пропорции за един месец. Мощността е запазена и след наливане при "шел-газ" колата стана фурия. По магистрала "Струма" в зоната преди Диканите със старата кола на 4-та с 80 км , а сега с форда на 5-та с 115 - 120 при изкачване с 2 човека и вкл климатик при 100 коня двигател.
Най-Мразения. Не е скъп бензина, Заплатите са Ниски. "Бяло,червено, зелено - цитат на 3-те Б-та за знамето на България.

Потребителски аватар
lordextra
потребител
потребител
Мнения: 131
Регистриран: 02 юни 2012, 15:58
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6i 16v lpg
Местоположение: Слатина
Status: Извън линия

Re: Алманах на младия газаджия 2

Мнение от lordextra » 30 май 2016, 22:45

Много --- ВАЖНО ---
Понеже компа на форда е в непрекъснат режим на самообучение е важно при настройка на системата с газов инжекцион след 1999 г.:
1. пускате изпарителя на +20 до 25 горница от референтното налягане
2. правите настройка на компа при Тмин = 2 мс и Тмах = на 15 мс
3. връщате референтните стойности на налягане на изпарителя
4. и сте ОК.
Пробвано при 32 литра газ 420 км пробег от които 50 % градско и 50 % магистрала със 140 км/час.
----------------------
Само да питам модераторите, Що темата не ми е "Важна" нали форума е "уж" е за взаимопомощ ???
-------------------------------
P.S. - да знам 10 % глоба.
Всеки мисли, че е най-важен, темата е интересна от 3г не е писано в нея, но ще я закача да видим.
Последна промяна от HACKO на 31 май 2016, 08:03, променено общо 1 път.
Причина: .
Най-Мразения. Не е скъп бензина, Заплатите са Ниски. "Бяло,червено, зелено - цитат на 3-те Б-та за знамето на България.

Иван Вълков
потребител
потребител
Мнения: 348
Регистриран: 24 май 2010, 14:49
Модел на автомобила: '04 Mondeo Mk3 2.0 TDCI estate
Местоположение: Димитровград, Харманли
Status: Извън линия

Re: Алманах на младия газаджия 2

Мнение от Иван Вълков » 30 май 2016, 23:18

Браво колега. Супер тема, много подробно и точно написана. Защо не е "важна" и аз немога да си обесня.

Sent from my LG-D290 using Tapatalk

zliq
потребител
потребител
Мнения: 22
Регистриран: 06 апр 2011, 17:55
Модел на автомобила: Escort 1996 1.6 16V
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Алманах на младия газаджия 2

Мнение от zliq » 18 май 2017, 16:03

Колеги да Ви попитам - имам кола с ГИ .
Пускам настройките Авто минава перфе - перфе празен ход .... но , на каране - Пълна скръб. Нови кабели свещи и т.н.
1.2 налягане дюзи 1.6мм колата е 1300 кубика 75 коня.
на бенз върви отлично ..... какво да пипна т.к. не мога да разбера времената ли или "пуска много газ " ? :shock:

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Алманах на младия газаджия 2

Мнение от Didibao » 19 май 2017, 10:44

Какви са ти газовите и безниновите времена?
Изображение

zliq
потребител
потребител
Мнения: 22
Регистриран: 06 апр 2011, 17:55
Модел на автомобила: Escort 1996 1.6 16V
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Алманах на младия газаджия 2

Мнение от zliq » 19 май 2017, 13:33

Ще ги погледна и ще напиша виждам , че имам грешка и се корегирам - 1.8мм са дюзите а Инжекторите са 3омови тип Валтек нови.
Предупреждавам , че компа е много "тъп" Пауърджет . За времената какви времена макс и мин на отваряне трябва да му задам евентуално ?

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Алманах на младия газаджия 2

Мнение от Didibao » 20 май 2017, 21:32

Гледай газовото време да е до 1,5 върху бензиновото, разбирай при бензиново 3 газово около 4,5 е ок, но най правилно е да се настройва по адаптациите на бензина, гледаш него и коригираш газта докато не спре да бута адаптациите в нормални граници.
Изображение

Отговори

Върни се в “АГУ - Алтернативни Горивни Уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 21 госта