Проект за промени в ЗМДТ - вече и самите промени 2014
- S_C
- потребител
- Мнения: 4597
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Проект за промени в ЗМДТ - вече и самите промени 2014
МС обяви на страницата си предложения за промени в Закона за местните данъци и такси, засягащи начина на изчисляване на данъка за МПС, заедно с мотиви към предложението:
Мотиви:
Предвижда се възможността данъчното облекчение при облагане с данък върху
превозните средства в Република България да бъде в зависимост от екологичните
стандарти по отношение емисионните норми на парникови газове. Предложението
представлява първата стъпка в посока преминаване към имуществено данъчно
облагане на превозните средства, определено на база нивата на емисии вредни
вещества. Предвижда се данъчното облекчение да бъде в две разновидности –
намаления от годишния данък върху превозните средства в размер на 30 на сто или 50
на сто в зависимост от категориите превозни средства и екологични категории.
В по-голямата част от държавите-членки на ЕС годишното облагане на
автомобилите е обвързано с нивата на отделяните вредни емисии. Тази тенденция цели
да се постави бариера за регистрацията и употребата на МПС с високи нива на вредни
емисии. Най-голяма възможност за намаляване размера на данъка при намалени нива на
вредни емисии се предоставя на данъчно задължените лица в Белгия, Обединеното
кралство, Холандия, Франция и Испания. За сравнение, понастоящем данъчното
облагане на леките автомобили в Република България не е обвързано с екологичните
норми. Съществуващото облекчение за ползване на отстъпка в размер на 50 на сто от
дължимия местен данък за годината е на база наличието на действащо катализаторно
устройство, което в голяма степен е неприложимо, предвид липсата на възможност за
доказване наличието на действащо катализаторно устройство за всеки отделен
автомобил.
Предложени промени в ЗМДТ:
§ 2. В чл. 59 ал. 1 и 2 се изменят така:
„(1) За превозните средства с мощност на двигателя до 74 kW вкл. и
съответстващи на екологични категории "Евро 3" и "Евро 4” данъкът се заплаща с
30 на сто намаление, а за съответстващите на „Евро 5" и "Евро 6” – с 50 на сто
намаление, от определения по чл. 55, ал.1 и 3 данък.
(2) За автобусите, товарните автомобили, влекачите за ремарке и
седловите влекачи с двигатели, съответстващи на екологични категории "Евро 3",
"Евро 4", "Евро 5", „Евро 6” и „ЕЕV”, данъкът по чл. 55, ал. 5, 6, 7 и 13 се
заплаща с 50 на сто намаление.”
§ 4. Законът влиза в сила от 1 януари 2014 г.
Мотиви:
Предвижда се възможността данъчното облекчение при облагане с данък върху
превозните средства в Република България да бъде в зависимост от екологичните
стандарти по отношение емисионните норми на парникови газове. Предложението
представлява първата стъпка в посока преминаване към имуществено данъчно
облагане на превозните средства, определено на база нивата на емисии вредни
вещества. Предвижда се данъчното облекчение да бъде в две разновидности –
намаления от годишния данък върху превозните средства в размер на 30 на сто или 50
на сто в зависимост от категориите превозни средства и екологични категории.
В по-голямата част от държавите-членки на ЕС годишното облагане на
автомобилите е обвързано с нивата на отделяните вредни емисии. Тази тенденция цели
да се постави бариера за регистрацията и употребата на МПС с високи нива на вредни
емисии. Най-голяма възможност за намаляване размера на данъка при намалени нива на
вредни емисии се предоставя на данъчно задължените лица в Белгия, Обединеното
кралство, Холандия, Франция и Испания. За сравнение, понастоящем данъчното
облагане на леките автомобили в Република България не е обвързано с екологичните
норми. Съществуващото облекчение за ползване на отстъпка в размер на 50 на сто от
дължимия местен данък за годината е на база наличието на действащо катализаторно
устройство, което в голяма степен е неприложимо, предвид липсата на възможност за
доказване наличието на действащо катализаторно устройство за всеки отделен
автомобил.
Предложени промени в ЗМДТ:
§ 2. В чл. 59 ал. 1 и 2 се изменят така:
„(1) За превозните средства с мощност на двигателя до 74 kW вкл. и
съответстващи на екологични категории "Евро 3" и "Евро 4” данъкът се заплаща с
30 на сто намаление, а за съответстващите на „Евро 5" и "Евро 6” – с 50 на сто
намаление, от определения по чл. 55, ал.1 и 3 данък.
(2) За автобусите, товарните автомобили, влекачите за ремарке и
седловите влекачи с двигатели, съответстващи на екологични категории "Евро 3",
"Евро 4", "Евро 5", „Евро 6” и „ЕЕV”, данъкът по чл. 55, ал. 5, 6, 7 и 13 се
заплаща с 50 на сто намаление.”
§ 4. Законът влиза в сила от 1 януари 2014 г.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- DigiPro
- потребител
- Мнения: 4336
- Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
- Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3 - Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проект за промени в ЗМДТ
Аз това го разбирам по следния начин: Досега всички декларираха, че имат катализатор и данъка беше наполовина. Сега вече само тези с новите коли (Евро 5 и 6) ще плащат наполовина. Тези с най-старите коли (по-голямата част) ще им се вдигне данъка двойно. Aко ще е така, то поне да вдигнат летвата за отстъпки до 100kW
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10857
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проект за промени в ЗМДТ
А по въпроса за хилядите служебни, Държавни, общински возила бълващи облаци отровни в-ва и еко стандарт -4, нищо не се казва.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13104
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Проект за промени в ЗМДТ
Само дето все по-трудно се намират такива, пропуснали са да актуализират мощността.S_C написа:....
„(1) За превозните средства с мощност на двигателя до 74 kW вкл.....
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам!
- S_C
- потребител
- Мнения: 4597
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проект за промени в ЗМДТ
Трудно ми е да видя идеята, стояща зад този проект. На първо време премахва една голяма несправедливост, заменяйки я с малко по-малка.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проект за промени в ЗМДТ
И как се определя какви емисии отделя автомобила?
На база на данни от годишен технически преглед?
На какво гориво - бензин, толуол, газ? - нафта, керосин?
И вече касаещото тунингарите - с да го наречем "не-заводска" система за управление на двигателя - един ремап с обеднена смес за ГТП, един за...скоростен рекорд, по-новите Мегаскърти даже са с две горивни карти и могатда се превключват по време на работа.
На база заводски данни? И тук има как да се променят нещата, дори много по-лесно отколкото горе. И не говоря за фалшифициране на документите дори.
Аз съм "ЗА" такива промени и т.н., ако ще и като в Англия да надуят такси и т.н. обаче в момента с тея простотии създават условия за поредното изнасилване на средния гражданин, който не може да си позволи нова кола, а данъка му ще стане космически за наличната (в някои случаи по-голям от стойността на колата!!), както и създават условия за вратички някои хора да си пълнят гушите, да речем от рушвети за да не навлизам по-дълбоко. И това кара народа, включително и мен, да си намери "другия" начин за решаване на проблема.
На база на данни от годишен технически преглед?
На какво гориво - бензин, толуол, газ? - нафта, керосин?
И вече касаещото тунингарите - с да го наречем "не-заводска" система за управление на двигателя - един ремап с обеднена смес за ГТП, един за...скоростен рекорд, по-новите Мегаскърти даже са с две горивни карти и могатда се превключват по време на работа.
На база заводски данни? И тук има как да се променят нещата, дори много по-лесно отколкото горе. И не говоря за фалшифициране на документите дори.
Аз съм "ЗА" такива промени и т.н., ако ще и като в Англия да надуят такси и т.н. обаче в момента с тея простотии създават условия за поредното изнасилване на средния гражданин, който не може да си позволи нова кола, а данъка му ще стане космически за наличната (в някои случаи по-голям от стойността на колата!!), както и създават условия за вратички някои хора да си пълнят гушите, да речем от рушвети за да не навлизам по-дълбоко. И това кара народа, включително и мен, да си намери "другия" начин за решаване на проблема.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- S_C
- потребител
- Мнения: 4597
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проект за промени в ЗМДТ
Вземи сметни един примерен данък, да видиш, че нищо такова няма. Максималният възможен по закон местен данък до 74 kW е:
(74 х 1,62 ) х 2,8 или 335,60 лева. Това е абсолютният възможен максимум, за чисто нова кола (до 5 години). За София този максимум е 140 лева.
Това е случая, в който си пляснал на масата на дилъра поне 20 бона за чисто нова кочина, ебаси...Как го сметна, че данъкът ще е повече от цената на колата?
Старата система беше несправедлива, защото всички лъжеха!Самата система ги стимулираше да лъжат. И разликата за 1кВ отгоре ставаше драстична.Един път влиза в по-ниската ставка и допълнително-още 50% бонус, е така на калпак.
Новата е несправедлива с това, че по-богатите ще плащат по-малко. Но това е далеч по-приемливо.
(74 х 1,62 ) х 2,8 или 335,60 лева. Това е абсолютният възможен максимум, за чисто нова кола (до 5 години). За София този максимум е 140 лева.
Това е случая, в който си пляснал на масата на дилъра поне 20 бона за чисто нова кочина, ебаси...Как го сметна, че данъкът ще е повече от цената на колата?
Старата система беше несправедлива, защото всички лъжеха!Самата система ги стимулираше да лъжат. И разликата за 1кВ отгоре ставаше драстична.Един път влиза в по-ниската ставка и допълнително-още 50% бонус, е така на калпак.
Новата е несправедлива с това, че по-богатите ще плащат по-малко. Но това е далеч по-приемливо.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проект за промени в ЗМДТ
прав си може да греша написах го бързо
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1745
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Re: Проект за промени в ЗМДТ
А какво става с увеличението на данъка за новите автомобили до 5 години? Ще отпадне ли, или пак ще си го има, независимо от екологичността? Защото при сега действащия закон, данъкът се умножава по 2,8 до петата година и по този начин не се стимулира закупуването на нов екологичен автомобил, а се наказва. Ако това остане, значи измененията се правят само за да се съберат повече пари от хората с по-стари от Евро4 автомобили (които сега плащат 50% данък при наличието на катализатор ако автомобила е до 74КW), а не да се стимулира употребата на по-екологични автомобили.
- S_C
- потребител
- Мнения: 4597
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проект за промени в ЗМДТ
Коефициентът за възраст остава 2.8.
Но сумата, която се умножава по този коефициент, ще падне с 30% за Евро 3-4 и 50% за Евро 5-6.
Ефект- хората, които могат да си позволят нова кола, ще плащат по-малко, на теория.На практика обаче ще се получи така, че всички ще плащат горе-долу еднакви като крайна сума данъци, независимо каква кола карат.
Но сумата, която се умножава по този коефициент, ще падне с 30% за Евро 3-4 и 50% за Евро 5-6.
Ефект- хората, които могат да си позволят нова кола, ще плащат по-малко, на теория.На практика обаче ще се получи така, че всички ще плащат горе-долу еднакви като крайна сума данъци, независимо каква кола карат.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- Яким
- потребител
- Мнения: 1217
- Регистриран: 19 ное 2009, 14:31
- Модел на автомобила: Focus MK1 facelift 1.8 `04г. Tdci . 100к.с (триврат)
- Местоположение: гр. София - Люлин
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проект за промени в ЗМДТ
А аз не мога да разбера откъде може да се разбере автомобилът на кой стандарт отговаря ако изобщо отговаря на някакъв такъв?
- DigiPro
- потребител
- Мнения: 4336
- Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
- Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3 - Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проект за промени в ЗМДТ
Oриентировъчно по годината на производство: http://en.wikipedia.org/wiki/European_e ... _standardsЯким написа:А аз не мога да разбера откъде може да се разбере автомобилът на кой стандарт отговаря ако изобщо отговаря на някакъв такъв?
Твоя Фокус може би е Евро 3
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: Проект за промени в ЗМДТ
Това е истината. Просто данъка на някой се увеличава до два пъти!synthez 3D написа:... измененията се правят само за да се съберат повече пари от хората с по-стари от Евро4 автомобили (които сега плащат 50% данък при наличието на катализатор ако автомобила е до 74КW), а не да се стимулира употребата на по-екологични автомобили.
Ако го направят като в белите държави, авто парка в страната ще намалее поне с 50%! Не е нормално колата ти да пуши като строшен комин, при всяко спиране да оставя петно с масло на пътя и да плащаш 15 лв. пътен данък за годината!
- S_C
- потребител
- Мнения: 4597
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проект за промени в ЗМДТ
Да...тези с Евро-5 още малко ще кажеш, че карат още с оригиналните катализатори.
За дизелите с "пачнат" софтуер заради филтъра да не говорим. Мерките нямат нищо общо с екологията.
За дизелите с "пачнат" софтуер заради филтъра да не говорим. Мерките нямат нищо общо с екологията.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- Яким
- потребител
- Мнения: 1217
- Регистриран: 19 ное 2009, 14:31
- Модел на автомобила: Focus MK1 facelift 1.8 `04г. Tdci . 100к.с (триврат)
- Местоположение: гр. София - Люлин
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проект за промени в ЗМДТ
А как може да разбере някой лаик като мен, колата ми отговаря ли на някакъв Евро едиколко си стандарт - поне да знам колко ще ми се дигне данъка. И изобщо къде ги пише тези неща?
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10857
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проект за промени в ЗМДТ
Чети по-нагоре де:
Яким написа:А как може да разбере някой лаик като мен, колата ми отговаря ли на някакъв Евро едиколко си стандарт - поне да знам колко ще ми се дигне данъка. И изобщо къде ги пише тези неща?
DigiPro написа: Oриентировъчно по годината на производство: http://en.wikipedia.org/wiki/European_e ... _standards
Твоя Фокус може би е Евро 3
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- mrdds
- потребител
- Мнения: 3127
- Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
- Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Проект за промени в ЗМДТ
В тази държава всички закони се правят за да скубят данъкоплатеца.Логиката е щом имаш 20+ хилки за нова кола ще имаш и по петстин леа за данък.Кой ти гледа екологията...???
- CappY
- Потребител
- Мнения: 245
- Регистриран: 05 май 2012, 13:43
- Модел на автомобила: Ford Focus 2002 1.8 TDdi
Subaru Forester 2013 2.0D - Местоположение: гр. Горна Оряховица
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проект за промени в ЗМДТ
Дефакто сега ако съм Евро-3 трябва ли да доказвам,че имам катализатор да ползвам отстъпката ?
- Ivaylo Georgiev
- Администратор
- Мнения: 2418
- Регистриран: 23 апр 2007, 10:38
- Модел на автомобила: Focus 2010 1.6 Duratec 16v Ghia
Escort 1996 1.8 TD CLX - Местоположение: София, кв. Лозенец
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проект за промени в ЗМДТ
ЗАКОН за изменение и допълнение на Закона за местните данъци и такси
(ДВ, бр. 101 от 22.11.2013 г., в сила от 01.01.2014 г.)
.................
.................
Чл. 59. (Изм. - ДВ, бр. 105 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г.; бр. 110 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г.; изм. и доп., бр. 101 от 2013 г., в сила от 01.01.2014 г.) (1) (Изм. - ДВ, бр. 100 от 2005 г., в сила от 01.01.2006 г.; изм., бр. 101 от 2013 г., в сила от 01.01.2014 г.) За превозните средства с мощност на двигателя до 74 kW включително, снабдени с действащи катализаторни устройства и несъответстващи на екологичните категории „Евро 3", „Евро 4", „Евро 5", „Евро 6" и „EEV", определеният по чл. 55 данък за съответната година се заплаща с намаление от 20 до 40 на сто по решение на общинския съвет.
(2) (Нова - ДВ, бр. 101 от 2013 г., в сила от 01.01.2014 г.) За превозните средства с мощност на двигателя до 74 kW включително и съответстващи на екологични категории „Евро 3" и „Евро 4" данъкът се заплаща с 50 на сто намаление, а за съответстващите на „Евро 5" и „Евро 6" - с 60 на сто намаление, от определения по чл. 55, ал. 1 и 3 данък.
(3) (Изм. - ДВ, бр. 109 от 2001 г., в сила от 01.01.2002 г.; бр. 45 от 2002 г., в сила от 01.01.2002 г.; бр. 100 от 2005 г., в сила от 01.01.2006 г.; бр. 105 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г.; бр. 110 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г.; предишна ал. 2, изм., бр. 101 от 2013 г., в сила от 01.01.2014 г.) За автобусите, товарните автомобили, влекачите за ремарке и седловите влекачи с двигатели, съответстващи на екологични категории „Евро 3" и „Евро 4", данъкът се заплаща с 40 на сто намаление, а за съответстващите на „Евро 5", „Евро 6" и „ЕЕV" - с 50 на сто намаление, от определения по чл. 55, ал. 5, 6, 7 и 13 данък.
(4) (Изм. и доп. - ДВ, бр. 109 от 2001 г., в сила от 01.01.2002 г.; изм., бр. 45 от 2002 г., в сила от 01.01.2002 г.; предишна ал. 3, бр. 101 от 2013 г., в сила от 01.01.2014 г.) За автобуси, извършващи обществен превоз на пътници по редовни автобусни линии в градовете и в слабонаселените планински и гранични райони, които се субсидират от общините, данъкът се заплаща в размер 10 на сто от размера, определен по реда на чл. 55, ал. 5, при условие че не се използват за други цели.
(5) (Нова - ДВ, бр. 101 от 2013 г., в сила от 01.01.2014 г.) Екологичните категории „Евро 3", „Евро 4", „Евро 5", „Евро 6" и „ЕЕV" се удостоверяват чрез предоставяне на документ, от който е видно съответствието на превозното средство с определената от производителя екологична категория.
...................
Заключителни разпоредби
§ 11. За целите на прилагане на данъчното облекчение по чл. 59, ал. 2 и 3 органите на Министерството на вътрешните работи предоставят еднократно, служебно, в срок до 31 януари 2014 г. информация относно регистрираните за движение към 31 декември 2013 г. моторни превозни средства, включително информация за екологичната категория, когато такава е налична.
И стария си непроменен чл. 55 (без автобусите и товарните автомобили):
Чл. 55. (Изм. - ДВ, бр. 45 от 2002 г., в сила от 01.01.2002 г.; бр. 112 от 2003 г., в сила от 01.01.2004 г.; доп., бр. 106 от 2004 г., в сила от 01.01.2005 г.; изм., бр. 100 от 2005 г., в сила от 01.01.2006 г.; бр. 105 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г.; бр. 110 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г.; изм., бр. 98 от 2010 г.,в сила от 01.01.2011 г.) (1) За леки автомобили общинският съвет определя размера на данъка с наредбата по чл. 1, ал. 2 съобразно мощността на двигателя, коригиран с коефициент в зависимост от годината на производство, както следва:
1. до 37 kW включително - от 0,34 до 1,02 лв. за 1 kW;
2. над 37 kW до 55 kW включително - от 0,40 до 1,20 лв. за 1 kW;
3. над 55 kW до 74 kW включително - от 0,54 до 1,62 лв. за 1 kW;
4. над 74 kW до 110 kW включително - от 1,10 до 3,30 лв. за 1 kW;
5. над 110 kW - от 1,23 до 3,69 лв. за 1 kW.
В зависимост от годината на производство данъкът се умножава със следните коефициенти:
Брой на годините от годината на производство, включително годината на производство
Коефициент
Над 14 години
1
Над 5 до 14 години включително
1,5
До 5 години включително
2,8
(2) Общинският съвет определя с наредбата по чл. 1, ал. 2 данъка за ремаркета на леки автомобили в размер, както следва:
1. товарно ремарке - от 5 до 15 лв.;
2. къмпинг ремарке - от 10 до 30 лв.
(3) Общинският съвет определя с наредбата по чл. 1, ал. 2 данъка за мотопеди в размер от 10 до 30 лв., а за мотоциклети - в размер, както следва:
1. до 125 куб. см включително - от 12 до 36 лв.;
2. над 125 до 250 куб. см включително - от 25 до 75 лв.;
3. над 250 до 350 куб. см включително - от 35 до 105 лв.;
4. над 350 до 490 куб. см включително - от 50 до 150 лв.;
5. над 490 до 750 куб. см включително - от 75 до 225 лв.;
6. над 750 куб. см - от 100 до 300 лв.
(4) Общинският съвет определя с наредбата по чл. 1, ал. 2 данъка за триколка на базата на общото тегло в размер, както следва:
1. до 400 кг включително - от 4 до 12 лв.;
2. над 400 кг - от 6 до 18 лв.
(ДВ, бр. 101 от 22.11.2013 г., в сила от 01.01.2014 г.)
.................
.................
Чл. 59. (Изм. - ДВ, бр. 105 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г.; бр. 110 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г.; изм. и доп., бр. 101 от 2013 г., в сила от 01.01.2014 г.) (1) (Изм. - ДВ, бр. 100 от 2005 г., в сила от 01.01.2006 г.; изм., бр. 101 от 2013 г., в сила от 01.01.2014 г.) За превозните средства с мощност на двигателя до 74 kW включително, снабдени с действащи катализаторни устройства и несъответстващи на екологичните категории „Евро 3", „Евро 4", „Евро 5", „Евро 6" и „EEV", определеният по чл. 55 данък за съответната година се заплаща с намаление от 20 до 40 на сто по решение на общинския съвет.
(2) (Нова - ДВ, бр. 101 от 2013 г., в сила от 01.01.2014 г.) За превозните средства с мощност на двигателя до 74 kW включително и съответстващи на екологични категории „Евро 3" и „Евро 4" данъкът се заплаща с 50 на сто намаление, а за съответстващите на „Евро 5" и „Евро 6" - с 60 на сто намаление, от определения по чл. 55, ал. 1 и 3 данък.
(3) (Изм. - ДВ, бр. 109 от 2001 г., в сила от 01.01.2002 г.; бр. 45 от 2002 г., в сила от 01.01.2002 г.; бр. 100 от 2005 г., в сила от 01.01.2006 г.; бр. 105 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г.; бр. 110 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г.; предишна ал. 2, изм., бр. 101 от 2013 г., в сила от 01.01.2014 г.) За автобусите, товарните автомобили, влекачите за ремарке и седловите влекачи с двигатели, съответстващи на екологични категории „Евро 3" и „Евро 4", данъкът се заплаща с 40 на сто намаление, а за съответстващите на „Евро 5", „Евро 6" и „ЕЕV" - с 50 на сто намаление, от определения по чл. 55, ал. 5, 6, 7 и 13 данък.
(4) (Изм. и доп. - ДВ, бр. 109 от 2001 г., в сила от 01.01.2002 г.; изм., бр. 45 от 2002 г., в сила от 01.01.2002 г.; предишна ал. 3, бр. 101 от 2013 г., в сила от 01.01.2014 г.) За автобуси, извършващи обществен превоз на пътници по редовни автобусни линии в градовете и в слабонаселените планински и гранични райони, които се субсидират от общините, данъкът се заплаща в размер 10 на сто от размера, определен по реда на чл. 55, ал. 5, при условие че не се използват за други цели.
(5) (Нова - ДВ, бр. 101 от 2013 г., в сила от 01.01.2014 г.) Екологичните категории „Евро 3", „Евро 4", „Евро 5", „Евро 6" и „ЕЕV" се удостоверяват чрез предоставяне на документ, от който е видно съответствието на превозното средство с определената от производителя екологична категория.
...................
Заключителни разпоредби
§ 11. За целите на прилагане на данъчното облекчение по чл. 59, ал. 2 и 3 органите на Министерството на вътрешните работи предоставят еднократно, служебно, в срок до 31 януари 2014 г. информация относно регистрираните за движение към 31 декември 2013 г. моторни превозни средства, включително информация за екологичната категория, когато такава е налична.
И стария си непроменен чл. 55 (без автобусите и товарните автомобили):
Чл. 55. (Изм. - ДВ, бр. 45 от 2002 г., в сила от 01.01.2002 г.; бр. 112 от 2003 г., в сила от 01.01.2004 г.; доп., бр. 106 от 2004 г., в сила от 01.01.2005 г.; изм., бр. 100 от 2005 г., в сила от 01.01.2006 г.; бр. 105 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г.; бр. 110 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г.; изм., бр. 98 от 2010 г.,в сила от 01.01.2011 г.) (1) За леки автомобили общинският съвет определя размера на данъка с наредбата по чл. 1, ал. 2 съобразно мощността на двигателя, коригиран с коефициент в зависимост от годината на производство, както следва:
1. до 37 kW включително - от 0,34 до 1,02 лв. за 1 kW;
2. над 37 kW до 55 kW включително - от 0,40 до 1,20 лв. за 1 kW;
3. над 55 kW до 74 kW включително - от 0,54 до 1,62 лв. за 1 kW;
4. над 74 kW до 110 kW включително - от 1,10 до 3,30 лв. за 1 kW;
5. над 110 kW - от 1,23 до 3,69 лв. за 1 kW.
В зависимост от годината на производство данъкът се умножава със следните коефициенти:
Брой на годините от годината на производство, включително годината на производство
Коефициент
Над 14 години
1
Над 5 до 14 години включително
1,5
До 5 години включително
2,8
(2) Общинският съвет определя с наредбата по чл. 1, ал. 2 данъка за ремаркета на леки автомобили в размер, както следва:
1. товарно ремарке - от 5 до 15 лв.;
2. къмпинг ремарке - от 10 до 30 лв.
(3) Общинският съвет определя с наредбата по чл. 1, ал. 2 данъка за мотопеди в размер от 10 до 30 лв., а за мотоциклети - в размер, както следва:
1. до 125 куб. см включително - от 12 до 36 лв.;
2. над 125 до 250 куб. см включително - от 25 до 75 лв.;
3. над 250 до 350 куб. см включително - от 35 до 105 лв.;
4. над 350 до 490 куб. см включително - от 50 до 150 лв.;
5. над 490 до 750 куб. см включително - от 75 до 225 лв.;
6. над 750 куб. см - от 100 до 300 лв.
(4) Общинският съвет определя с наредбата по чл. 1, ал. 2 данъка за триколка на базата на общото тегло в размер, както следва:
1. до 400 кг включително - от 4 до 12 лв.;
2. над 400 кг - от 6 до 18 лв.
- CappY
- Потребител
- Мнения: 245
- Регистриран: 05 май 2012, 13:43
- Модел на автомобила: Ford Focus 2002 1.8 TDdi
Subaru Forester 2013 2.0D - Местоположение: гр. Горна Оряховица
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проект за промени в ЗМДТ
Ivailo_ Georgiev написа:ЗАКОН за изменение и допълнение на Закона за местните данъци и такси
(ДВ, бр. 101 от 22.11.2013 г., в сила от 01.01.2014 г.)
(5) (Нова - ДВ, бр. 101 от 2013 г., в сила от 01.01.2014 г.) Екологичните категории „Евро 3", „Евро 4", „Евро 5", „Евро 6" и „ЕЕV" се удостоверяват чрез предоставяне на документ, от който е видно съответствието на превозното средство с определената от производителя екологична категория.
Малко трудно парсвам законите, това какво значи ? Как ще ме определят дали съм Евро 3? Според годината? Според документ от производителя? В големия ми талон на евро категория пише "-" ?
Другото което разбирам е,че може да нямам катализатор но ако съм Евро 3, ползвам отстъпка ?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта