пастиране
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: пастиране
В кръга на шегата - след първото посещение при тенекеджията.
Принципно през Зимния сезон няма какво да повреди слоят който си нанесъл. Лятното слънце и високи температури от порядъка на 60-70 градуса на повърхността на купето са убийствени за съставките, поради което се налага ежегодно пастиране. Съхраняването на автомобила в гараж и ползването му по-рядко може да удължи този срок, но не повече от 2-3 години. Всъщност ти сам можеш да усетиш кога е дошло време за ново пастиране с ръка.
Принципно през Зимния сезон няма какво да повреди слоят който си нанесъл. Лятното слънце и високи температури от порядъка на 60-70 градуса на повърхността на купето са убийствени за съставките, поради което се налага ежегодно пастиране. Съхраняването на автомобила в гараж и ползването му по-рядко може да удължи този срок, но не повече от 2-3 години. Всъщност ти сам можеш да усетиш кога е дошло време за ново пастиране с ръка.
-
- потребител
- Мнения: 1
- Регистриран: 11 юни 2013, 14:50
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6V
- Status: Извън линия
Re: пастиране
Здравейте. Искам да попитам дали пастирането би премахнало драскотини по колата? Става въпрос за драскотини, които са следствие на удари от вратите на други коли по моята.. Станахa множко и дразнят..
- Doin
- потребител
- Мнения: 1817
- Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
- Местоположение: Слатина, София
- Status: Извън линия
Re: пастиране
Ще помогне, стига драскотините да не са много дълбоки.
Има си специални пасти за такива случаи, само и цената е различна.
Има си специални пасти за такива случаи, само и цената е различна.
- madboy
- Администратор
- Мнения: 7254
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: пастиране
През два-три месеца, като колата виси нонстоп под звездите. При теб значи по-рядко, или просто визуално ще разбереш.espinoza написа:Здравейте.Наскоро пастирах сам моят Форд с вакса Turtle Wax.Интересува след колко време трябва пак да го направя.Колата мие гаражна.Благодаря ви предварително.
След ваксата, като напръскаш ламарините, водата става на капчици и не се задържа по колата. Същото е и с прахоляка- лъзга се.
Зависи и колко често се кара колата на баня и с какви препарати се мие.
За драскотини не става. Тук има подобна тема- http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... B5#p429980
Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
- S_C
- потребител
- Мнения: 4597
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: пастиране
Драскотини не махат.Махат остатъци от чужда боя, останала по твоята. С шлайф паста.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- Doin
- потребител
- Мнения: 1817
- Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
- Местоположение: Слатина, София
- Status: Извън линия
Re: пастиране
Смея да не се съглася!S_C написа:Драскотини не махат.Махат остатъци от чужда боя, останала по твоята. С шлайф паста.
За остатъците ясно, но драскотините се премахват съвсем спокойно, стига да не са много дълбоки.
Хлапета бяха седяли по предния ми капак, като някое от тях е имало ципове по задните джобове - капака беше в окаяно състояние.
От Кауфланд си купих паста за драскотини, около 25 лв., 3-4 часа търкане и капака заблестя.
Със Сценика закачих пантата на една ограда - драскотините по вратата се махнаха безпроблемно с тази паста, но на калника деругите бяха доста дълбоки.
Предполагам фирмите предлагащи полиране имат и далеч по-професионални пасти, както и умения в тази сфера.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13097
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: пастиране
И там нещата са същите, само че нещата стават по-бързо заради машините.Doin написа:....
Предполагам фирмите предлагащи полиране имат и далеч по-професионални пасти, както и умения в тази сфера.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам!
- ivaylo_m
- потребител
- Мнения: 96
- Регистриран: 13 окт 2013, 15:44
- Модел на автомобила: Ford Focus C-Max 1.6 Ti-VCT - 2007
Ford Focus Mk1 1.8 Tddi Ghia (Estate) - 2001 - Местоположение: Димитровград
- Status: Извън линия
Re: пастиране
При фирмите се използват и абразивни пасти, с които се маха горният слой от боята (а така и малко по-дълбоки драскотини), а също така самото полиране е по-дълготрайно. Но и цената вече е друга. Колкото до честото използване на полир паста при ръчно нанасяне, няма проблеми, предната ми кола съм я мазал и на 20-тина дни, само по-добре започва да изглежда боята. Само трябва да се избягва нанасянето при високи температури и нанасянето на паста върху пластмасовите елементи.
- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: пастиране
Тъй като съм голям фен на пастирането и полирането мога да Ви кажа че колкото по-често се пастира една кола - толкова по-добре изглежда боята, по-добре се запазва(консервира лака) и съответно по-лесно се почиства.Използвал съм много пасти и имам над 10 вида в момента.Като цяло те се делят на полиращи и абразивни.С абразивните се премахват драскотини, набита боя(при съприкосновение с друг автомобил) и матиран лак.А с полиращите само се подобрява вида на боята и се предпазва от атмосферни условия.
Аз съм фен на пастирането и го правя минимум 2 пъти в месеца.А при гаражни коли не е необходимо това.Една полираща паста запазва качествата си средно 1 месец.Или просто казано филма който образува с времето изчезва.Вследствие на атмосферните условия.Особено лятото при температури над 30 градуса, и зимата в следствие на минусовите температури , солта и лугата по пътищата.
На пазара има всякакви пасти от свръх скъпи(професионални) до любителски за по 6-7лв.
Пробвал съм всякакви и мога да кажа че свръх скъпите не са най-качествените.Хубави пасти за полиране са:Степенувани по качества-
1."Сонакс" 15-20лв
2."Нигрин" 15-20лв
3."Търтъл" 15-20лв
4."Ню финиш" Американска няма я на българския пазар, донесоха ми я от САЩ
5."Кар план" 6-15 лв.
6."Абро"10-15лв
7."Аджип" страхотна паста, но изчезна от пазара
Има и полиращи пасти с подсилване на цвета.Те също освежават боята но се нанасят по-трудно, чувствителни са топлото време и слънцето при нанасяне(засъхват бързо)и оцветяват много гумените и пластмасови елементи.
Изобщо за препоръчване е преди пастирани всички пластмаси и гуми около ламарините които ще се пастират да се облепят с книжно тиксо.Много важно условие е и колата да е добре измита с авто шампоан преди пастиране.
Абразивните пасти са много видове.Различават се спрямо големината на абразива.Има някой които свалят много, а други по-малко от слоя лак.Трябва много да се внимава при използването им.И съвсем внимателно да се разнасят.При неправилно боравене може да се получи още по лош ефект.Като например сваляне на целия лак на боята или направо достигане до грунд.
Купешките абразивни пасти на по-горе посочените от мен фирми се справят с леки драскотини.А леки са тези драскотини при които не се е показал грунда под боята или метал.Леки драскотини от храсти, тръни,съприкосновение с пластмаси и удари от камъчета с наранен само лаков слой не са проблем.
За по-груби драскотини до грунд може да се използват абразиви от професионалните фирми "3М", "Мирка" и прочее.Но винаги трябва да се направи консултация със специалист за точния избор на паста.Аз лично използвах подобна паста за умишлена драскотина на багажника която беше стигнала до грунд.След 2 часа търкане на ръка тя се скри на 85% и почти беше заличена.При използването на абразивни пасти е задължително след това да се запечата боята с полираща-восъчна паста.
Матирани бои се възтановяват само временно и след 1 до 2 месеца пак добиват същия вид.Особено податливи на това са червените бои и неметалиците.Драскотини и язви от камъчета до метал се оправят само чрез пребоядисване.
Аз съм фен на пастирането и го правя минимум 2 пъти в месеца.А при гаражни коли не е необходимо това.Една полираща паста запазва качествата си средно 1 месец.Или просто казано филма който образува с времето изчезва.Вследствие на атмосферните условия.Особено лятото при температури над 30 градуса, и зимата в следствие на минусовите температури , солта и лугата по пътищата.
На пазара има всякакви пасти от свръх скъпи(професионални) до любителски за по 6-7лв.
Пробвал съм всякакви и мога да кажа че свръх скъпите не са най-качествените.Хубави пасти за полиране са:Степенувани по качества-
1."Сонакс" 15-20лв
2."Нигрин" 15-20лв
3."Търтъл" 15-20лв
4."Ню финиш" Американска няма я на българския пазар, донесоха ми я от САЩ
5."Кар план" 6-15 лв.
6."Абро"10-15лв
7."Аджип" страхотна паста, но изчезна от пазара
Има и полиращи пасти с подсилване на цвета.Те също освежават боята но се нанасят по-трудно, чувствителни са топлото време и слънцето при нанасяне(засъхват бързо)и оцветяват много гумените и пластмасови елементи.
Изобщо за препоръчване е преди пастирани всички пластмаси и гуми около ламарините които ще се пастират да се облепят с книжно тиксо.Много важно условие е и колата да е добре измита с авто шампоан преди пастиране.
Абразивните пасти са много видове.Различават се спрямо големината на абразива.Има някой които свалят много, а други по-малко от слоя лак.Трябва много да се внимава при използването им.И съвсем внимателно да се разнасят.При неправилно боравене може да се получи още по лош ефект.Като например сваляне на целия лак на боята или направо достигане до грунд.
Купешките абразивни пасти на по-горе посочените от мен фирми се справят с леки драскотини.А леки са тези драскотини при които не се е показал грунда под боята или метал.Леки драскотини от храсти, тръни,съприкосновение с пластмаси и удари от камъчета с наранен само лаков слой не са проблем.
За по-груби драскотини до грунд може да се използват абразиви от професионалните фирми "3М", "Мирка" и прочее.Но винаги трябва да се направи консултация със специалист за точния избор на паста.Аз лично използвах подобна паста за умишлена драскотина на багажника която беше стигнала до грунд.След 2 часа търкане на ръка тя се скри на 85% и почти беше заличена.При използването на абразивни пасти е задължително след това да се запечата боята с полираща-восъчна паста.
Матирани бои се възтановяват само временно и след 1 до 2 месеца пак добиват същия вид.Особено податливи на това са червените бои и неметалиците.Драскотини и язви от камъчета до метал се оправят само чрез пребоядисване.
- ivaylo_m
- потребител
- Мнения: 96
- Регистриран: 13 окт 2013, 15:44
- Модел на автомобила: Ford Focus C-Max 1.6 Ti-VCT - 2007
Ford Focus Mk1 1.8 Tddi Ghia (Estate) - 2001 - Местоположение: Димитровград
- Status: Извън линия
Re: пастиране
Браво Младене, много подробно и точно си го описал.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта