Ниски обороти по инерция.

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Ниски обороти по инерция.

Мнение от essex » 21 фев 2014, 19:09

Колеги имам един проблем с колата който не мога да го реша.
Сменил съм ламбда сонда, маф, датчика за температурата към еку-то,стъпков мотор (защото стария въобще не работеше и не държеше никакви обороти)
Колата се кара предимно на газ, правиго и на бензин но с 1 идея по слабо. При включен VSS оборотите по инерция са от 500 до 900 като повече пъти са към 500, при завиване и натискане на спирачката гасне, рестартирам компа и 5-10 км го няма проблема.
Без VSS датчика оборотите са 900-1000 като при натискане на спирачката и завиване оборотите падат на 500 но веднага се качват до 1000 пак падат до 500 и се качват до 1000 , така 3-4 пъти и се нормализират на 900, важното е че не гасне в неподходящ момент.
Ламбда сондата забиваше и я хванах с мултицета за това я смених. При студено палене на бензин гаснеше и трудно се изфорсираше, след смяната на Мафа и това се оправи. Датчика за температура към компа го смених защото показваше невярни стойности при измерване с мултицета.
Сложих Vss от орион 1991 1.6 CVH инжекцион , корпуса е различен, кабели на цвят са еднакви и прецених че са взаимозаменяеми но проблема пак се показа.
Сега карам без Vss но започна да ме дразни силната двигателна спирачка на 1-ва и 2-ра скорост. ТПС съм го премерил и няма проблеми поне за сега. Датчика за температура на въздуха също показва нормални стойности. Вече се изчерпах, четох, четох, четох но не стигнах до решение. Моля някой да сподели малко акъл _friends_
Малко размислих и може ли проблема да идва от ТПС-а, след като пусна педала на газта компа да не знае че дросела е затворен, vss да си работи но щом компа си мисли че дросела е отворен не задейсва стъпковото моторче и така проблема възниква :D:

Още нещо намерих от тази тема http://www.clubford.bg/forum/viewtopic. ... bf38a7671a
"Последният датчик който ще разглеждаме, е всъщост изкючвател..

намира се във акуатора "моторчето за регулиране на оборотите при празен ход (стъпковият мотор)"

изкючвателя си е чисто ключе, целта му е защото тпе-са не е така прецизен че да установи кога си отпуснал педала чак до нула, смисъла на ключето е ката го отпуснеш то упира във оста на двигателчето и изкючва веригата, прекъсва. Със това окозваш на компютъра " не знам аз отпуснах до край педала, вече ти се грижи за оборотите на празен ход" и точно това и прави.. "
и въобще незнам къде се намира и как да рабера дали го има на моя стъпков мотор
Само да попитам да не се отнася за моноинжекционна, където моторчето на празния ход побутва дрисела директно , така като дросела опре на моторчето компа знае кога е затворен дросела?
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: Ниски обороти по инерция.

Мнение от dreadx » 21 фев 2014, 23:08

Не знам дали при твоя TPS прекъсвачът не е вграден в TPS-а.
Ако TPS-ът е с 4 извода, може и да е - тогава е важно да настроиш TPS-а така, че да е задействан този прекъсвач при отпуснат педал на газта и да изключва при най-малкото завъртане на дросела.

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ниски обороти по инерция.

Мнение от essex » 21 фев 2014, 23:21

Всъщност е с 3 кабела, твоето обеснение донякъде ми се струва доста правдаподобно >:D<:
Ако махна буксата на тпс и карам на газ дали ще има подобрение :-/: утре ще го разбера.
Айде пак да копна нещо интересно.
"Както вече споменах, във пълната инжекция липсва моторчето което легулира празните обороти "поне при този модул, май модулите са към 4-5 :oops: "

Технически е изпълнено чрез обиколен канал "бай пас" тоест вече няма нужда да се задвижва цялата клапа, да увеличава и намаля въздуха, необходим за работата на празен ход, това вече се извършва от горе споменатото каналче, и клапан IAC


Симтоми..
двигателят гасне, не държи ниски, особенно студен "когато е бедна сместа" или много загрял " но ако и не върви нормално, причината не я търсете тук :wink: "


как се проверява, със просто ометърче, дали има някой вътре :wink:

а може и да му се пусне захранване, и да се види дали цъка, или се движи.

Ако е блокирал, ми се струва че един спрей ВД-40 ще свърше работа, ако ли не лошо, трябва нов. :cry:

Едит: забелязахте ли че тук вече липсва ключето което оказва на еку-то че си отпуснал до край педала, това е така защото вече има компаратор на напрежението, има и модоли където може да се настройва нивото на компаратора, но там е по добре да не се пипа...

със две думи, много по прецизна система, от моноинжекциона. :wink:"

Като наблягам на " забелязахте ли че тук вече липсва ключето което оказва на еку-то че си отпуснал до край педала, това е така защото вече има компаратор на напрежението, има и модоли където може да се настройва нивото на компаратора, но там е по добре да не се пипа..."
И може би ще се окаже че просто стъпковия мотор не е наред :shock:
Нищо не ми говори компаратор на напрежение :?:
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: Ниски обороти по инерция.

Мнение от dreadx » 23 фев 2014, 23:01

Компаратор е нещо, което сравнява -> например напрежението от TPS-а с някаква предварително зададена стойност, при която е прието, че положението на датчика отговаря на затворена дросел-клапа.

Компаратор може да е някаква ел.схема,
а може да е софтуер - напр. ADC-то на ЕКУ-то отчита под 1 волт от TPS-а и софтуерът решава: - аха, дроселът е напълно затворен.

Това явно не са сметнали за необходимо да го описват в Haynes-a, а който знае: - 1.може да не ти е видял темата, за да ти помогне с настройката на TPS-а // 2.да си трае // 3.други причини по които настройката на Фордовия TPS-a да си остава пълна мистерия на международно равнище.

Особено ако има следи по винтовете - може някой да е размествал TPS-а или началното (затворено) положение на дросел-клапата.
И е важно да се провери дали двете неща са с правилната настройка.

В Haynes-a пише, че настройката се проверява с диагностична апаратура и при съмнения в тези настройки да се обръщаме към Форд-дилър. Но малко ме съмнява в Мото-Пфое толкова да им разбират на TPS-ите. А и не е лошо да има някаква информация за приблизителна проверка на настройката на TPS-а, пък ако възникнат някакви съмнения горещо ти препоръчвам да се обърнеш към опитен и доказан майстор на автомобилите с марка Форд.

Нямам Форд с инжекцион, за да съм гледал как е, но след известно проучване по твоя въпрос оставам с впечатление, че TPS-а трябва да е настроен така, че при затворено положение на дросел-клапата да връща напрежение под определена стойност - мисля, че според тази таблица:

Изображение

Как да го провериш - например забиваш една карфица в кабела, излизащ от TPS-а и мериш напрежението спрямо маса = минуса на акумулатора, или към някое винтче - напр. от крепежите на TPS-а. (измерването трябва да се извърши на контакт = ЕКУ-то да е подало захранване към датчиците.)
(това с карфицата не е много технически грамотно и аз лично избягвам да го правя, понеже не е желателно да се разваля изолацията на кабела. Но може после да замажеш дупките с някакъв силикон. Другият вариант е да си наскубеш от "Надин" разни кабели и букси, за да си направиш преходници за измерването. Аз бих се радвал да имам такива, но нямам достъп до части на кило от вторични суровини.)

Също ако имаш помощник, може първо да отчетеш началното положение, а после той да натиска плавно педала и да следиш дали напрежението нараства равномерно, без разни отскоци и прекъсвания.

Не мога да кажа защо дават такива големи толеранси - напр. от 0.5V до 1.0 V. Според писаното по форумите хората масово ги настройват на 0.98V затворено положение, така че веднага щом започне да се отваря, да излиза над 1 волт и ЕКУ-то да започне да отчита отварянето. При всички положения ще имаш някакъв ориентир - ако отчетеш над тези стойности, това би означавало, че ЕКУ-то изобщо не знае да е затворена дросел-клапата.
Другото, което ми направи впечатление от един бърз преглед на някои схеми - че Форд имат навика да свързват по няколко датчика към едно и също захранване. Ако някъде има проблем, няма да се учудя той да рефлектира и по другите датчици.

p.s. Ако напрежението от TPS ти е в тези граници, опитай да го настроиш около или малко под долната. Оставам с впечатление, че ЕКУ-то има някаква адаптивна система за преценка и не винаги 1.0V може да е границата на отворено/затворено. При всички положения запомни как е било, за да можеш да го върнеш в първоначалното положение.

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ниски обороти по инерция.

Мнение от essex » 24 фев 2014, 01:08

Тпс-а ми е на 0,9 волта напълно затворен дросел, и няма прескачания, а плавно се покачва при отваряне на дросела. Пак ще го премеря.И ще го настроя на 0,8 ще пробвам ако ли не на 1 (може и 1,1) и пак ще пробвам
Инресно ми това което е написал колегата в темата си за компаратора на напрежение, явно този компаратор не следи тпс , така е отбелязано в темата, а следи стъпковия мотор на колата.
Стъпковия е от форд ка 1.3 дали това може да е предпоставка ?
Благодаря за отговора.
Накрая пак ще е на проба грешка, взимам друг стъпков, сменям карам и гледам как е, ако не е наред, друг тпс, ако и това не помогне друго ЕКУ и така.
Голямо впечатление ми направи следното нещо, мафа го меря на същия принцип 3 пъти и няма грешка след смяната му тъй като колата гаснеше на първо палене, проблема изчезна което ми подсказва че просто нещо не е уред и не винаги може да се хване с мерене и диагностика :D:
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ниски обороти по инерция.

Мнение от essex » 24 фев 2014, 15:16

Данни от тпс:
1) На контакт 0,86 волта при отваряне на дросела без прескачане.
2) На запален мотор 0,91 -0,92-0,93 волта пак без прескачане
Интересното е че не може повече да се завърти дали тези стойности не са ниски ?
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

peigera
потребител
потребител
Мнения: 1384
Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Ниски обороти по инерция.

Мнение от peigera » 24 фев 2014, 17:51

Не мисля, че са ниски.

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ниски обороти по инерция.

Мнение от essex » 10 мар 2014, 18:17

Тпс е проверен и на съпротивление Изображение и всичко е в границите на допустимото.
Нещо не е уред но незнам как да го търся, явно никой колега не е имал такъв проблем.
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта