Задна прехърква

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
botev73
потребител
потребител
Мнения: 76
Регистриран: 19 апр 2014, 08:51
Модел на автомобила: Ford Fokus 1,6 100 PS
Status: Извън линия

Задна прехърква

Мнение от botev73 » 13 юли 2014, 10:21

Здравейте.Имам Фокус МК 2,5 100 КС.За сега съм много доволен от него,с изключение на един проблем-като включвам на задна,прехърква.Не винаги,но 50% е така.Ходих до МФ Варна.Там казаха че било нормално,защото задната и първа скорост били на един вал,или нещо такова.Било нещо като фабричен дефект,едва ли не.Според мен нещо ме смотаха.Та въпросът ми е-нормално ли е да прехърква задната(не винаги).

peigera
потребител
потребител
Мнения: 1384
Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Задна прехърква

Мнение от peigera » 13 юли 2014, 11:20

А когато е студена колата при включване на първа скорост усеща ли се малко по трудно от нормално да влиза първа?
За мен това с оста са ПЪЛНИ ГЛУПОСТИ.

Потребителски аватар
botev73
потребител
потребител
Мнения: 76
Регистриран: 19 апр 2014, 08:51
Модел на автомобила: Ford Fokus 1,6 100 PS
Status: Извън линия

Re: Задна прехърква

Мнение от botev73 » 13 юли 2014, 11:59

Не,влиза си съвсем нормално.

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1749
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: Задна прехърква

Мнение от synthez 3D » 13 юли 2014, 13:28

Оста няма нищо общо. Особеното при скоростната кутия IB5 е, че задната скорост не е синхронизирана. За това трябва малко да се изчаква (около 2 секунди) с натиснат съединител преди да се включи и няма да хърка. Това е конструктивна особеност и е съвсем нормално. Среща се при всички автомобили оборудвани с тази кутия, като започнеш от Фиеста и Ескорт и стигнеш до Фокус.
Изображение

Потребителски аватар
botev73
потребител
потребител
Мнения: 76
Регистриран: 19 апр 2014, 08:51
Модел на автомобила: Ford Fokus 1,6 100 PS
Status: Извън линия

Re: Задна прехърква

Мнение от botev73 » 13 юли 2014, 14:30

synthez 3D написа:Оста няма нищо общо. Особеното при скоростната кутия IB5 е, че задната скорост не е синхронизирана. За това трябва малко да се изчаква (около 2 секунди) с натиснат съединител преди да се включи и няма да хърка. Това е конструктивна особеност и е съвсем нормално. Среща се при всички автомобили оборудвани с тази кутия, като започнеш от Фиеста и Ескорт и стигнеш до Фокус.
Благодаря ти много,успокоих се.Значи няма нищто страшно.

Brainless
потребител
потребител
Мнения: 52
Регистриран: 15 мар 2011, 12:13
Модел на автомобила: Ford Focus MK2 1.6 16V
Status: Извън линия

Re: Задна прехърква

Мнение от Brainless » 18 юли 2014, 11:21

И при мен прехърква (като бързам), така че споко.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Задна прехърква

Мнение от diesel1.6 » 18 юли 2014, 12:27

botev73 написа: Благодаря ти много,успокоих се.Значи няма нищто страшно.
Да няма страшно - не е така. Баш си е страшно. Просто включвай на задна правилно. Никога в движение, и е желателно първо да включиш на друга скорост за да се спрат валовете вътре в кутията.
Предполагам че си трошите кутиите предимно при менвриране напред - назад, след използване на първа или втора скорост. Изключвате преди колата да е спряла, и се опитвате скоро след това да включите на задна.

Най-бързо и напълно безвредно се превключва ако спрете напълно - което така или иначе ще се случи, и тогава превключите от някоя от предните на задна.
При първоначално тръгване назад трябва да се включи на трета, четвърта или пета според удобството и разположението на отделните позиции на лоста, и после на задна - всичко това на място, с едно натискане на съединителя.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта