Прегряване на Escort

Как да живеем съвместно и в разбирателство.
Масла. Антифриз. Автокозметика. Консумативи.
Потребителски аватар
VAiO
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 18 авг 2014, 22:17
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 TD 1998g
Status: Извън линия

Прегряване на Escort

Мнение от VAiO » 18 авг 2014, 22:46

Здравейте колеги. Извинявам се, ако не пиша в правилният раздел.

Имам следният проблем с Ford Escort 1.8 TD 1998г, когато включа климатикът да работи и карам известно време стрелката за температурата бавно и стремглаво се насочва кам червеният сектор и не само се насочва :lol: а и си остава там докато не изключа климатика или оставя по инерция. Перката се включа винаги когато стрелката стигне до "А". Кото не сам включил климатикът нямам никакви проблеми охлажда си нормално, поне така ми каза така нареченият "майстор" че щом не стига до череният сектор значи няма проблем.
Някой ще може ли да ми помогне ???

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Прегряване на Escort

Мнение от HACKO » 18 авг 2014, 23:27

Ами правилно ти е казал, щом не е в Червеното няма страшно.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
VAiO
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 18 авг 2014, 22:17
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 TD 1998g
Status: Извън линия

Re: Прегряване на Escort

Мнение от VAiO » 18 авг 2014, 23:30

Да, може и да е прав обаче ме претеснява повече това което се случва когато е включен климатика....

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Прегряване на Escort

Мнение от HACKO » 18 авг 2014, 23:40

Ами климатика също генерира топлина, която затруднява работата на основния радиатор и затова ти се покачва температурата.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
VAiO
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 18 авг 2014, 22:17
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 TD 1998g
Status: Извън линия

Re: Прегряване на Escort

Мнение от VAiO » 19 авг 2014, 00:05

Да това е нормално, но факт е че температурата става твърде висока. Според мен това не е нормално, ако продължа накрая ще прегрее, защото е видимо че двигателят е много топъл. То, ако продължава да се покачва до каде ще стигне ??? *00200*

peigera
потребител
потребител
Мнения: 1384
Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Прегряване на Escort

Мнение от peigera » 19 авг 2014, 02:09

При включен климатик първия радиатор който е на климата се нагрява с температура над 55гр. Което значи, че въздуха е вече доста загрят и му е почти невъзможно да смогне да охлади втория радиатор който е за двигателя. Според мен едва ли си мил старателно някога радиаторите. Затова вземаш едно обезмаслителче Меглио, (ако ползваш друг прочети ДА НЕ Е АГРЕСИВЕН КЪМ МЕТАЛИ) пръскаш яко колкото можеш и по двата радиатора, оставяш го 5-10 мин. да подейства и след това изплакваш обилно с маркуча. В НИКАКЪВ СЛУЧАЙ С ВОДОСТРУЙКА ще намачка всички ламели. За целта е силно препоръчително да махнеш маската между двата фара. Ако след тази процедура не се оправи вариантите са няколко: запушени водни магистрали на радиатора, презареден климатик с фреон и поради това вдига много висока температура на кондензация и загрява охлаждащият го въздух много, проблем в мотора. При правилно зареден климатик след измиването на предния радиатор (кондензатор) климатика ще заработи по добре.

Потребителски аватар
VAiO
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 18 авг 2014, 22:17
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 TD 1998g
Status: Извън линия

Re: Прегряване на Escort

Мнение от VAiO » 19 авг 2014, 08:53

Благодаря много за отговора #pelgara. Ще пробвам и ще пиша какво се е случило.

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4777
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Прегряване на Escort

Мнение от pepy1 » 19 авг 2014, 20:17

Досега не съм чул форд да прегрее
времето е като парите-никога не стига

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Прегряване на Escort

Мнение от HACKO » 19 авг 2014, 22:10

pepy1 написа:Досега не съм чул форд да прегрее
И аз, особено Ескорт, ама човека е притеснен, трябва да му обърнем внимание.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

peigera
потребител
потребител
Мнения: 1384
Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Прегряване на Escort

Мнение от peigera » 19 авг 2014, 22:26

HACKO написа:
pepy1 написа:Досега не съм чул форд да прегрее
И аз, особено Ескорт, ама човека е притеснен, трябва да му обърнем внимание.

Точно Ескортите са презапасени с охладителна мощност и то с много. Ако наистина тази кола прегрява ще има проблем и то сериозен. По скоро Ескорт имат проблем, че не загряват.

Потребителски аватар
koinov_bg
потребител
потребител
Мнения: 975
Регистриран: 24 дек 2009, 10:39
Модел на автомобила: Форд Сиера мк1 2.0 115к.с
Местоположение: София.Люлин
Status: Извън линия

Re: Прегряване на Escort

Мнение от koinov_bg » 19 авг 2014, 22:29

Е дееее прегряват и още как....Като имат повреди..

Колега алед като направиш поцедурата с измиването на радяторите
,може да аправиш и профилактика на охладителната система.
Помисли кога си сменял водна помпа и дали е сменана с качествена.
Ето насоки дано съм бил полезен
По добре мъртъв,но пич от колкото жив,но педал *159*

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Прегряване на Escort

Мнение от HACKO » 19 авг 2014, 23:52

Най-вероятно както на много Ескорти, стрелката си показва "по хавата", а реално всичко е наред. На моя например, вентилатора включва една идея преди стрелката да влезе в Червената зона, обаче температурата си е в нормата, отначало се бях притеснил ама вече съм му свикнал. Има един бръз ,но доста рисков метод за проверка, ако в момента на включване на вентилатора се отвори капачката на разширителния съд и течността не кипне, всичко е нормално.
ВНИМАНИЕ, ТЕЧНОСТТА Е ГОРЕЩА И ПРИ ИЗКИПЯВАНЕ МОЖЕ ДА ПРИЧИНИ ИЗГАРЯНИЯ! ВСЕКИ, КОЙТО РЕШИ ДА ПРАВИ ТОЗИ ТЕСТ, ГО ПРАВИ НА СОБСТВЕНА ОТГОВОРНОСТ И ДА ВЗЕМЕ ПРЕДПАЗНИ МЕРКИ!
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Прегряване на Escort

Мнение от opex » 20 авг 2014, 01:39

както много хора с коли оборудвани с климатик знаят, по принцип когато са например в задръстване и стрелката на температурата отива в лютеницата, пускат климатика и колата се охлажда.
това е, защото колата загрява до 105*, пуска перка, охлажда до 92 и спира. След това пак загрява до 105, пак пуска перка, охлажда и спира.
А при пуснат климатик перката се пуска много по-често /а в някои случаи и стои дълго време пусната/ отколкото само когато е нужна за охлаждане на течността на двигателя.
Сега някой ще каже, "е да но климатичния радиатор грее много..." и тн, да, но перката не се пуска само заради това, а и така или иначе далеч надхвърля и преодолява това допълнително нагряване (в някои случаи и асфалта е по-горещ от климатичния радиатор докато работи)
Всичко това най-лесно може да се види и докаже при човек с прецакан термостат като мен, забил в отворено или полу-отворено положение. При човек при който работи стрелката ще се закове по средата, но при мен особено като бях със старото/оригиналното табло, от "червено" стрелката отиваше на "бат' Сашоооо, замръзвам" :):
С дигиталното табло е малко по-странна работата, че стрелката от 75 до 95 градуса стои все в средата и после леко мръдва, но пък който толкова не вярва - закачам диагностиката, връчвам му лаптопа и да гледа със собствените си очи.
Ето защо за мен лично, поведението на колата, което описва колегата е странно и не бих го оставил така.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Отговори

Върни се в “ГРИЖИ, ПОДДРЪЖКА И ЕКСПЛОАТАЦИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google [Bot] и 16 госта